Организация и управление на проекта: За успешната реализация на проекта ще бъде сформиран екип, отговорен за осъществяване проектните цели и дейности, за гарантиране на успешната реализация и спазване на хоризонталните принципи на проекта. Ще се следи за коректно изпълнение на задълженията по Договора за безвъзмездна помощ и финансово отчитане и предоставянето на информация на ДО. Необходимост от обезпечаване на условия за осигуряване на прозрачност и наблюдение на изпълнението на проектните дейности, при отчитане на индикаторите за постигане на очакваните резултати и ефекта върху целевите групи, заинтересованите страни и участници в проекта.
Организация и управление на проекта включва обезпечаване на ефективен мениджмънт, ограничаване на евентуални рискове в хода на изпълнение на проектните дейности, координация на действията за гарантиране на качеството на проектните дейности и постигането на общата и специфичните цели на проекта. Необходимостта от осигуряване на условия за наблюдение, анализ и оценка на съответствието на изпълняваните и планираните дейности и ресурси, както и за своевременно подаване на сигнали за възникнали или възможни отклонения от планираните параметри на проекта. Тя е задължителен и най-съществен фактор за достигането на планираните резултати по проекта. включва:
- създаване, поддържане и подобряване при необходимост на организационната структура, формите за комуникация, процедурите за администриране, отчетност, начините и периодиката на информационен обмен;
- материално-техническо и административно обслужване на дейността на екипа;
- детайлизиране и актуализиране при необходимост на план-графика за изпълнение на дейностите на проекта; - установяване формите за информационен обмен между водещата организация и преките бенефициенти;
- непрекъснато наблюдение, периодично анализиране и прилагане на корективни действия при необходимост и/или по препоръка от Управляващия орган.
- подготовка на доклади и отчети по проекта, подготовка на тръжна процедура, съгласно Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ) – обн. ДВ бр.101/22.12.2015 г. за определяне на изпълнители от страна на бенефициента на договорена безвъзмездна помощ от Структурните фондове на ЕС по реда на чл. 50 от ЗУСЕСИФ и ПМС 118/ 20.05.2015 г. или приложемото към момента Постановление на Министерски съвет. Ще се следи за правилното финансовото управление, съхраняването на финансовата документация , подготовка на искания за плащане, подготовка на финансови справки за разходване на средствата и финансови отчети. Проектът ще бъде управляван и администриран според изискванията и насоките на Ръководството за бенефициента за изпълнение на проекти по схемата, след публикуването му, както и според вътрешните правила и процедури на организацията и държавните нормативни изисквания за счетоводна отчетност. До 1 месец след приключване на дейностите по проекта ще бъде изготвен и представен заключителен доклад – технически и финансов, попълнен по образец. В доклада ще се отчита реалното изпълнение на заложените стойности на индикаторите за успех, както и основните проблеми, възникнали по време на изпълнението и начините за тяхното преодоляване. При необходимост ще се използва и външна експертиза при реализация на дейностите по проекта, свързана с избора на доставчици и/или юридически или др.въпроси, с пряко отношение към изпълнение на проекта. |
11 400.00
|
11 334.98
|
Информиране и публичност на проектните дейности: Осигуряване на публичност и прозрачност при изразходването на средствата от Европейския Социален фонд чрез ОП "Развитие на човешките ресурси"; Популяризиране на проектните резултати пред заинтересовани страни за мултиплициране на добрите практики. Изпълнението на дейността ще осигури публичност и повишаване информираността на обществеността, целевите групи и участниците в проекта за целите и резултатите от проекта. При изпълнение на проекта ще се спазват всички изисквания на Единен наръчник за визуализация 2014-2020, публикуван на интернет страницата на УО. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от бенефициента, изрично ще се указва финансирането от фондовете на ЕС на операцията, чрез:
- емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на фонда, който оказва подкрепа на операцията (ЕСФ);
- общото лого за програмния период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта ще информираме обществеността за получената подкрепа, като: - монтиране на постоянни 2 бр. информационни табели формат А3 на обекта за реализация на проекта.
- във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, които се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, ще се посочва финансовата подкрепа по програмата.
- включване в уеб- сайта на фирмата, кратко описание на проекта, включително цели и резултати от него и финансовата подкрепа от ЕС.
- текущо ще информиране на медиите за напредъка на проекта и т.н.
За да се информират участници и заинтересовани страни, ще бъдат изготвени брошури 500 бр. за представяне на проектната идея и резултатите от изпълнението на проектните дейности. Постигната визуализация, публичност и информираност на обществеността, целевите групи и участниците в проекта, както и на работодатели от бранша и региона за целите и резултатите по проекта, източника на финансиране, чрез финансовата помощ на ЕСФ и схемите по ОП "Развитие на човешките ресурси". На предвиденото за закупуване материали ще бъдат поставен информационен стикер на подходящо място на повърхността, с визуализирани емблема на ЕС; упоменаване на „Европейски съюз“; наименованието на съфинансиращия фонд; общото лого за програмен период 2014-2020 г. и номера на договора за безвъзмездна финансова помощ. |
2 000.00
|
770.00
|
Разработване и въвеждане на нова организационна система за развитие на човешките ресурси, водеща до удължаване на трудовия живот на по-възрастните работници и опазване на околната среда в Цветина- Мездра: Реализирането на тази система налага промени в наличните системи за развитие на човешките ресурси и организирането на работните места. Необходимо е да се запазят по-дълго квалифицираните кадри на възраст над 54 години (в които е инвестирано с години). Към момента в дружеството има нает персонал от 45 човека, от които девет дългогодишни опитни служители са над 54 годишна възраст и други двама, които по време на изпъление на проекта през 2017 г. ще навършат тази възраст. От тях 8 са професионални водачи на автобуси, от които младите шофьори черпят знания и умения. Идентичен е случая и с главният счетоводител на фирмата, квалифициран служител и отличен експерт във финансовата дейност с над 35 години стаж, от който младши счетоводителя се учи. Затова и Дружеството осъзнава важността и необходимостта да се запазят по-дълго квалифицираните кадри на възраст над 54 години, посредством разработване и практически въвеждане на система за подобряване организацията на работа, стимулираща удължаванена професиоанлния живот на служителите чрез система за визуално управление за удължаване на трудовия им живот.
Същевременно дейността на фирмата е свързана със сухопътен транспорт- един от основните замърсители на въздуха. Новата система ще има за цел да подобри организацията на работа и да допринесе за оптимизиране изпозлване на ресурсите във фирмата-горива, енергия, канцеларски и др. материали с цел намаляване негативния ефект върху околната среда. Служителите и работниците на Цветина- Мездра, отчитат необходимостта от намаляване на енергопотреблението и формиране на нова екологична култура, целящо смекчаване на вредни емисии, енергоспестяващо за осигуряване на по-нисък негативен ефект върху околната среда.
Системата ще включва подобрена организационна практика за всички служители при изпозлване на ресурсите с лесен самоконтрол за служителите и използване на набор от подходящи инструменти за оптимизиране на работната среда.
За улесняване на по-възрастните служители ще се рарзаботят TPS инструменти на визуалното управление. В рамките на TPS ще се разработят и внедрят различни инструменти, които обхващат всички функционални области на производствения процес. Това са инструменти за оптимизация, за по ефективна работа, за управление на обслужващи процеси: 5S; Канбан; Видеозаписи на произшествия; Визуални стандарти; Визуализация на анализа на проблем; Визуализация на ключови показатели на работните места; Таблица на кръстосано обучение; Визуализация на общите показатели на предприятието.
Ще се създаде клетка, като начин на организация при изпълнението на трудовите дейности за улесняване на нашият служител с увреждане. Тъй като ограничението на работещите с увреждания диктува ритъма на работа на системата. Подреждането на клетката трябва да бъде организирано по такъв начин, че оборудването, средства, с които борави, работните инструкции и материалите да подпомага изпълнението на поставената задача. Организиране на клетките по такъв начин, че при изпълнение на задачите си да работят максимално ефективно. Височината се определя в зависимост от типа на работата и теглото на преместваните материали.
Прилагането на тези инструменти на работните места ще допринесе за подобряване културата на безопасност, за опазване на околната среда и повишаване ефективността на работният проецес в Цветина- Мездра ЕООД. При въвеждането на инструментите ще се обърне особено внимание на работните места на които работят хора над 54 годишна възраст, хората с увреждане и техните потребности.
За да бъдат работните места устойчиви, трябва да бъдат реализирани и поддържани приетите решения, които са от полза за безопасността и здравето на работниците, както и за околната среда. Това, което е добро за околната среда, е добро и за работниците. |
10 000.00
|
10 000.00
|
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите: Осигуряване на нови лични предпазни средства и специално работно облекло- I част: Чрез изпълнението на тази дейност ще се осигурят предпазни средства за работещите при рискови фактори и неблагоприятна среда с по-високо качество и защитни свойства от използваните към момента. Настоящият проект ще позволи на Цветина-Мездра да замени старите ползвани досега предпазни средства с нови, по-качествени, осигуряващи по-добра защита и комфорт на работещите, което ще осигури по-високо ниво на безопасни и здравословни условия в предприятието. В рамките на проекта ще бъдат закупени нови лични предпазни средства и специално работно облекло съгласно утвърдения списък на предприятието за използването на лични предпазни средства :
1.Защитно специално работно облекло: комплект яке с панталон противозамърсяващи, прахо, маслозащитни /летни/ и комплект яке с полугащеризон противозамърсяващи, прахо, маслозащитни /зимни/: 2х35 = 70 бр. общо комплекта; 2х23 бр. на служители на длъжност: Шофьор, автобус; 2х6 бр. на Автомонтьор; електромонтьор; 2х6 бр. Мияч, превозни средства. Целта на комплекта яке и панталон/полугащеризон е да предпазва тялото от термични и механични въздействия, причинени от контакт със замърсени повърхности с нетоскичен прах, гориво- смазочни материали. Облеклото е задължително за повечето работници на Цветина - Мездра ЕООД и наличното в момента се износва бързо, заради недостатъчно качествената материя, от която се изработва. Затова при изборът на комплекти яке с панталон /летни/ и яке с полугащеризон /зимни/ ще се следи да бъде от качествена памучна материя и да има добри антистатични, термични показатели, в съответствие със стандарт ЕN 340.
2.Защитно специално работно облекло: яке/полушуба противозамърсяващо, студо-влагозащитно: Общо: 5 бр за 1 бр. - Управител, транспорт; 2бр. - Експерт, здравословни и безопасни условия на работа; 2 бр. - Пазач, невъоръжена охрана. Изработено по EN 340 и EN 342определящ основните изискавния към студозащитни работни дрехи.
3.Защитно специално работно облекло: Елек –грейка студозащитна и противозамърсяваща: Общо за 5 бр. за 1 бр. Главен счетоводител; 2 бр. Счетоводител; 1 бр. Експерт, организация на труда; 1 бр. Продавач консултант. На административният персонал им се налага да роботят и навън в стопанскияя парк на Цветина- Мездра, при проверка на място на документи- фактури, пътни листи, конадировачни, предвиденото специално работно облекло би предпазило слижителите от неблагоприятен микроклимат.
4.ЛПС за долните крайници-обувки (цели- зимни и половинки-летни)- 2х 45 бр. общо 90 бр.; 23 бр. на служители на длъжност: Шофьор, автобус; 6 бр. на Автомонтьор; електромонтьор; 6 бр. Мияч, превозни средства; 1 бр. - Управител, транспорт; 2бр. - Експерт, здравословни и безопасни условия на работа; 2 бр. - Пазач, невъоръжена охрана; 1 бр. Главен счетоводител; 2 бр. Счетоводител; 1 бр. Експерт, организация на труда; 1 бр. Продавач- консултант. Функцията на работните обувки е да предпазват работниците и служителите от опасност от подхлъзване и падане на едно ниво от удар и пробождане на ходилото. Изработени по стандарти EN 20345 А1 определящи основните изисквания по отношение на противохлъзгащите характеристики.
5.ЛПС за долните крайници-Ботуши, водозащитни, маслоустойчиви : 6 бр. Мияч, превозни средства (ръчно). Ботушите биха предпазили от пръски вода и мокри повърхности. Изработени по ЕN 344 студоустойчиво PU до -25 градуса, антистатична, анатомична, подвижна, покрита с плат, шок абсорбер, термоизолираща.
6.Тениска, противозамърсяваща и студозащитна (лятна и зимна): общо 75 бр.(35 летни и 40 зимни) ; 2 бр./лятна и зимна/ х 23 бр. на служители на длъжност:Шофьор; 2 бр. /лятна и зимна/ х 6 бр. на Автомонтьор; електромонтьор; 2 бр./лятна и зимна/х 6 бр. Мияч, превозни средства; 1 бр. зимна- Управител, транспорт; 2бр. зимни - Експерт, здравословни и безопасни условия на работа; 2 бр. зимна - Пазач, невъоръжена охрана. Предпазва от замърсени повърхности с нетоксични вещества – масла и нетоксичен прах; зимната при ниска температура на въздуха от +12 до -20 0С.
|
14 220.00
|
8 964.08
|
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите: Осигуряване на нови лични предпазни средства и специално работно облекло- II част: 7. ЛПС Елек сигнален светлоотразителен: 23 бр. за шофьор, автобус, като работата им е в близост или на пътното платно, при която работещите трябва да бъдат ясно видими- работа в зоната на пътното платно- ремонт на пътя. Сигнален елек със светлоотразителни ленти. Материя: 100% полиестер. Съответстващ на: EN 471- основните и допълнителни изисквания към сигнални облекла. При избора на нови жилетки водещ фактор ще бъде здравината на плата и светлоотразителните елементи.
8. ЛПС Водозащитно яке- 23 бр. за шофьор, автобус. Предпазва от неблагоприятни климатични условия – валежи от дъжд и сняг и ниски температури. Ще се следи да бъде изработено изработено от ПВХ- с качулка и две лица, по EN 340 за определя основните изисквания за работно облекло
9.ЛПС- Очила за шофиране: 23 бр. за шофьор, автобус. При продължително шофиране в светла и тъмна част на денонощието е възможно от риск от засляпяване, причинено от фарове и улично осветление и намалена видимост при здрач или лоши отмосферни условия. Закупуването на минимизира такъв вид рискове.
10. ЛПС- Очила ударозащитни: 6 бр. на Автомонтьор; електромонтьор. При извършване на обичайната си трудова дейнсот има рискове от отхвърчащи абразивни частици. При закупуване на очилата ще се следи, да са в съответствие изработени по EN 166 - Определя общите изисквания към ЛПС за защита на очите с отвори за вентилация, прахови вложки, налични като аксесоар (поръчват се допълнително) Покриват следните рискове: F- Удари със слаба енергия; K- Устойчиви на надраскване.
11. ЛПС за горни крайници- Ръкавици противопретриващи, противосрезни: 29 бр. общо: 23 бр. за шофьор, автобус; 6 бр. на Автомонтьор; електромонтьор. При извършване на техническо обслужване на неотложни ремонтни работи по автобуса от шофьорите и ремонт на моторни превозни средства от автомонтьор; електромонтьор. При контакт с груб материал, остри режещи, горещи и замърсени повърхности. При закупуването ще се следи да са с противохлъзгащо покритие на дланта и на пръстите, изработени по CE 0075, EN 420, EN 388, Cat II.
12. ЛПС Зимна шапка - студозащитна тип "Ушанка": 23 бр. общо за шофьор, автобус; При неблагоприятни атмосферни условия и ниски среднодневни температури.
13. ЛПС Шапка, плетена зимна: 12 бр.общо-6 бр. на Автомонтьор и електромонтьор и 6 бр. Мияч превозни средства. Необходимост при При неблагоприятни атмосферни условия и ниски среднодневни температури.
14. ЛПС Престилка предна, водо и маслоустойчива: 6 бр. Мияч, превозни средства. При контакт със замърсени повърхности и препарати за почистване и дезинфекция, предивените за закупуване престилки биха защитили от такъв вид риск.
15. ЛПС Санитарни ръкавици- 6 бр. Мияч, превозни средства. Изработени от естествен латекс по ЕN 420. При контакт със замърсени повърхности и препарати за почистване и дезинфекция, предивените за закупуване престилки биха защитили от такъв вид риск. |
3 780.00
|
8 964.08
|
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите:
Осигуряване на средства за колективна защита, включително обезопасяване на съществуващ обект, свързани с подобряване условията на труд : Изпълнението на тази дейност цели да се подобрят на условията на труд, като бъдат закупени средства за колективна защита и обезопасяване на атомивка, част от работното място на служителите спецични по позиции. В рамките на дейността ще бъдат закупени :
- ергономични столове 6 бр. за намаляване статичното натоварване от поддържане на принудителна работна поза за административния персонал /длъжности: главен счетоводител 1 бр; счетоводител -2 бр., експерт здравословни и безопасни условия на труд-2бр., експерт,организация на труда-1бр./ Налчието на такъв вид ергономичните столове ще подобри условията на труд и безопасността на тяхното здраве при работа с компютър и подобряване на ергономията- 3340.00 лв.;
- преносима стълба с платформа, обезопасена с предпазен парапет за преодоляване на риск от похлъзване и падане – Замяна на използваната към момента необезопасена дървена стълба без предпазен парапет за достигане до покривите на автобусите при измиване, извършване на прегледи и отстраняване на повреди с подходяща за целта преносима стълба на колела с платформа, която е обезопасена с предпазен парапет.Лека, алуминиева стълба с предпазен парапет от двете страни и с колелца за лесно преместване от едно лице. Противохлъзгащи рифеловани стъпала- 2080лв.;
- подмяна на авариен комплект: прахови пожарогасители 6кг. с цел поетапно преоборудване на всички автобуси с нови изправни, заредени и проверени пожарогасители, необходими за безопасност на пътя- обща стойност 1000.00 лв. Автобусът е работно място за шофьора и при пълен с пътници автобус и при празни курсове и защита на пътя при авария и предпазване от пожар. Дружестото извършва следи за наличието и изправността на пожарогасителите в автобусите и своевременна подмяна на неизправните с нови и по-модерни и сигурни. Подмяната на част от наличните пожарогасители, с по-нови и сигурни ще предостави още по- голяма надежност на работа и на останалите с по-стар модел оборудване шофьори; подмяна с нови единични аптечки тези с итекла годност. Част от оборудването е стар модел или с изтичащ през 2016г. срок на годност и се налага частична подмяна, която ще е към по-високо качество и ниво на защита- 830.00 лв. |
7 250.00
|
7 220.00
|
Обучение на водачите на автобуси за поддържане и допълване на знанията на работещите по безопасност и здраве при работа на индивидуалното работно място - избягване на специфичните рискове за безопасността и здравето, при използване на транспортни средства за превоз на пътници и при работа с тях: Отговорност на Дружеството е осигуряването на добра безопасност на пътя и надеждна защита на пътниците. Въвеждането на обучение на водачите, които извършват превоз на пътници е вид превенция както за тях, така и за самите пътниците. Обучението ще се провежда на лицата- шофьори на автобуси- 25 служители, извършващи пътнически градски, крайградски и международен транспорт, като се отчитат характерът на изпълняваната работа, конкретните условия на работното място и съществуващият професионален риск. Обучението ще включва правила за безопасна работа за защита на работещите от опасности и рискове, в зависимост от спецификата на професията/извършваната дейност и на индивидуалното работно място при използване на транспортни средства или при работа с тях. Тематиката и продължителността на обучението се съобразява с всички изисквания, регламентирани в специфичните за дадена дейност или вид работа нормативни актове, включително:
НАРЕДБА № 12 от 27.12.2004г. за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с автомобили;
НАРЕДБА № 33 от 3.11.1999г. за обществен превоз на пътници и товари на територията на република България;
НАРЕДБА № 11 от 31.10.2002г. за международен автомобилен превоз на пътници и товари.
В рамките на дейността ще се проведе обучение от 17 учебни часа състоящи се от 8 модули в следните тематичните области :
- пътнотранспортни произшествия и причини за тях; икономически ефект от инциденти на пътя; стратегия на превенцията -теория и практика;
- осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с автомобили и подготовка на автомобила;
- Предпоставки за инциденти на пътя, пряко свързани с поведението на водача и избягване на рискови ситуации свързани с: висока скорост; употреба на алкохол; умора; несъобразена пътна обстановка;
- Предпоставки за инциденти на пътя, пряко свързани с техническото състояние на транспортните средства и окомплектовката им;
- Превозване на хора с автомобил и възможните рискове, за поведението им през време на превоза и за инструкциите на работодателя с оглед осигуряване на безопасността и здравето им;
- Правила за безопасна работа при извършване на техническо обслужване и ремонтни работи и работи по поддръжка на автомобили
- Предотвратяване на злополуки и пътнотранспортни произшествия при използване на транспортни средства или при работа с тях.
- Практическо занятие (оценка на риска за безопасността и здравето на работещите и определяне на необходимите мерки за контрол на риска). Запознаване и обучение за работа с OiRA – инструмент за оценка на риска за работещите заети в сухопътния транспорт, препоръчван от ИА ГИТ |
7 000.00
|
6 440.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително текущ ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в Цветина- Мездра ЕООД-I част: Изпълнението на тази дейност цели да се подобри микроклимата и хигиената в помещения за хранене и почивка. Предвидено е подобряване на текущото състояние на помещенията за хранене и за краткотраен отдих. Помещенията са собственост на фирмата и се намират в непосредствена близост до работните места на служителите и работниците. За осигуряване на пълноценна дневна и междусменна почивка на шофьорите и подобряване условията в помещението за хранене е предвидено закупуването на оборудване в три налични ремонтирани помещения с общо квадратура на трите помещения около 65кв.м. Помещенията за краткотраен отдих на шофьорите представляват две стаи, като се има в предвид, че шофьорите са 25 и може и да се увеличат с течение на времето. Необходима е следната мебелировка: -комплект ъглови легла с ракла – 2 комплекта (по 2бр. легла на 1 комплект) и матраци с вградена подматрачна рамка – 4бр. Имайки предвид отговорността, която носят и необходимостта от засилена концентрация на пътя, за шофьори е и неизбежен краткотрайният отдих в удобна поизция между изминаваните маршрути (2 часа мин. или 4 часа според случая), за да са в кондиция при следващите, спазвайки Наредба за организация на работното време на лицата, които извършват транспортни дейности в автомобилния транспорт. Служителите ни са от цялата страна по маршрутите за траснпорт и нашият гараж за тях е в повечето случаи само спирка за отдих по маршрута за транспорт.
-гардероб с ТV шкаф за спални- 2бр. и телевизор – 2бр., необходимо е за да се подобрят условия за спазване на хигиенните изисквания при съхранение на специалното работно облекло и личните дрехи, а посредством телевизира, водачите на автобуси ще следат за пътната обстановка в страната и метеорологичните условия.
- климатик (които имат срок на използване над 1 година, запазват първоначалната си форма и външен вид при използване, не се инкорпорират в различна или по- сложна структура, освен чрез монтиране трайно на стена и включване чрез щепсел и контакт)– 2бр., за осигуряване на подходяща температура за периодична почивка, съгласно изискванията за климатизирано помещение.
Оборудване на едно помещението за хранене на водачите на автобуси с необходимото кухненско обзавеждане: кухненско обзавеждане: /7л.м./-състоящо се от плот, горни шкафове, долни шкафове, фурна за вграждане- 1бр., свободностояща микровълнова- 1бр., миялна за вграждане- 1бр., хладилник с фризер за вграждане- 1бр., двойка стъклокерамични котлониза вграждане,, мивка от полимермрамор- 1бр., и абсорбатор за вграждане- 1бр.; смесител за кухненска мивка- 1бр. Със закупеното кухненско обзавеждане ще създаде удобство да консумират току що прясно сготвена храна, също така и съхраняване на домашно приготвена храна.
Портманто с огледало-1бр., ТV секция-1бр., холна маса-1бр., трапезна маса-1бр., столове със столовки-4бр., диван за четири-пет човека с лежанка – 1бр., кафемашина (POD-машина)-1бр.,телевизор – 1 бр., климатик- 1 бр. Предвидените за закупване климатик и абсорбатор имат срок на използване над 1 година, запазват първоначалната си форма и външен вид при използване, не се инкорпорират в различна или по- сложна структура, освен чрез монтиране на стена и включване чрез щепсел и контакт. Подобряването на помещението за хранена, чрез закупуването на този вид обзавеждане, ще окаже значително въздействие за по-бързото възстановяване на силите на организма и за създаване на условия за максимална устойчива работоспособност. |
29 460.00
|
29 500.42
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително текущ ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в Цветина- Мездра ЕООД-II част: Второто налично помещение за краткотраен отдих е предназначено за останалите работници служители. То се намират в двора на фирмата в близост до автомивката с кадратура около 16кв.м. За да се подобри микроклимата в него, помещението има нужда от лек текущ ремонт- боядисване преди да се обзаведе с необходимите мебели, както следва:
климатик за съгласно изискванията за климатизирано помещение за отдих при продължителна работа на открито, когато температурите са много ниски или много високи. Климатик ще има срок на използване над 1 година, запазва първоначалната си форма и външен вид при използване, не се инкорпорират в различна или по- сложна структура, освен чрез монтиране трайно на стена и включване чрез щепсел и контакт- 1бр.
- трапезна маса с контейнер- 1бр. и диван /малък– 1бр. за осподобряване на условията за пълноценна почивка на служителите и работниците в Цветина- Мездра.
- секционни модули за съхранение на посуда, лични вещи и др.- 8 бр.. Така ще се осигурят условия за спазване на хигиенните изисквания и комфорт за краткотраен отдих и хранене на служителите. |
9 876.70
|
9 909.58
|
Осигуряване на достъп за хора с увреждания: Изпълнението на дейността цели адаптиране на санитарни помещения за осигуряване на достъп на хората с увреждания в Дружеството. Управителят е осигурил здравословни и безопасни условия, но в предприятието има наето и трудоустроено лице с намалена работоспособност заради проблем в ОДС и затруднено придвижване. За да се подсигурят по-добри условия, според потребностите на конкретното лице е предвидено адаптиране на санитарният възел, съгласно Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания, чрез СМР и приспособления, за хора с проблем в придвижването /опорно двигателни/. Към момента се изпозлва помощ от колеги и подръчни помощни средства. |
835.00
|
835.00
|
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите, чрез осигуряване на средства за колективна защита от изгорели газове и замърсяване на въздуха: В изпълнение на дейността е предвидено
- закупуване и монтиране на 1 брой локална аспирация (смукател на изгорели газове), на закрития канал за отвеждане на опасните газове, директно от ауспуха на автобуса и предпазване на механиците от обгазяване с токсични изгорели газове; закупуване и монтиране на 2 броя локална аспирация на изгорели газове, за отвеждане на опасните газове от двата автомобилни поста за техническо обслужване директно от ауспусите на автомобилите. Към момента Дружеството не разполага с такива аспирации, а наличието им ще предпази работниците от обгазяване с токсични изгорели газове. Всяка една кола е потенциален източник на вредни емисии- азотни оксиди, въглеродни оксиди, серни оксиди, летливи органични съединения, чрез закупуване на тези аспирации ще се предотврати смъртоносните рискове при вдишване на опасните вещества, наречени още "тихият убиец". Очаква се и намаляване на неблагоприятните здравни ефекти при експлоатация на изгорели газове, а именно – белодробни заболявания.
Извършване на текущ ремонт- възстановяване на нагорели от слънцето и повредени от градушка защитни козирки и преградни стени от поликарбонат между двете клетки за измиване на превозни средства, предназначени да предпазват миячите от неблагоприятни климатични условия, включително дъжд, сняг и поливане с вода на работещият в съседната клетка при измиване на автомобилите. Поликарбонатната козирка и стени са с предназнчение за колективна защита, тъй като предпазват работещите от експозиция на външни въздействия и вредности. Очаква се и намаляване на неблагоприятните здравни ефекти, чрез директно излагане на слънце, сняг и дъжд. Възстановяването им е необходимо, тъй като ще предпазва миячите от неблагоприятните атмосферни условия и ще подобри условията им на труд. Чрез обезопасяването на клетките значително биха се подобрили работната среда при извършване на трудовите задължения на работниците. |
17 500.00
|
17 290.00
|
Разработване, адаптиране и въвеждане на система от вътрешни процедури за развитие на човешките ресурси в предприятията - въвеждане на гъвкаво работно време чрез внедряване на система за управление на човешките ресурси: Към датата на подготовка на проекта в дружеството има 45, като 9 човека над 54 год. и 1 човека с трудоустроен с Решение на ТЕЛК. С настоящия проект ще въведем гъвкава форма на заетост за всички заети лица в компанията, както по- младите, така и тези които са над 54 годишна възраст, за по- лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, както и удължаване на трудовия им живот. Към момента служителите и работниците работят, в съответствие с чл. 136. от Кодекса на труда, нормална продължителност на работното време - 8 часа. Работната седмица е петдневна с нормална продължителност на седмичното работно време 40 часа в офиса на компнията. Управителя на Цветина- Мзедра е установил нуждата от промени в структурата и организацията на работното време и включваща концепция за гъвкава заетост ориентирана към нуждите, както на младите служители, така и на по- възрастите над 54 години.
В административният отдел на компанията има три млади жени от които две майки с малки деца и чрез въвеждането на гъвкавото работно време, ще им се даде възможност да разпределят удобно работните часове през деня, което ще им позволи да нагодят работното си време към часовете, през които детето е на училище.
За шофьорите в Цветина- Мездра, въвеждането на гъвкава форма на заетост ще е съобразена с интензивността на работата. Превозите които извършват в страната са постоянни с разписани с предварителни маршрути, но тези които извършват в чужбина са на някаква цикличност, с висок интерес летните месеци.
При изготвяне на работното време с променливи граници ще се определят основните правила за включване на служител и работниците в режима чрез правилника за вътрешния трудов ред - задължителните часове за присъствие за цялото предприятие или по отдели, как ще става отчитането на отработеното време, какви ще бъдат ограниченията, които служителите ще трябва да съблюдават.
С включването в проекта дейността по разработване, адаптиране и въвеждане на система от вътрешни правила за развитие на човешките ресурси ще постигнем следните неизчерпателни цели :
1. Ще променим структурата на заетите според работното време, като чрез разработените процедури ще имаме възможност на назначаваме хора на непълно работно време за удължаване на работното време при производствена необходимост без заплащане с реципрочно връщане на часовете, за извънреден труд до 150 часа, за ненормиран работен ден и сумарно изчисляване на работното време.
2. Смятаме, че последното ще ни даде възможност за една по-добра организация и гъвкавост на труда, която в момента не използваме.
3. Чрез настоящата дейност ще въведем функционална гъвкавост, включваща в себе си нови организационни форми на работа, на професионална квалификация, поливалентност и мобилност на нашите работници и служители, осигурявайки широкопрофилна професионална подготовка.
5. Ще въведем и вътрешна нумерическа гъвкавост, чрез която смятаме да променяме броя и разпределението на работните часове без да променяме броя на работниците. |
1 550.00
|
1 550.00
|