Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 175 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: Stolichna

Description

The project proposal builds upon the results and achievements of our successfully completed project ‘Together we’ll succeed II’ funded by the Human Resources Operational Programme 2007-2013. The main project objective is to support the ethnic minority students in the school in developing themselves as fully contributing citizens, in achieving social and educational integration and creative realisation. In order to achieve this objective, we plan to open 16 groups for additional classes with 90 students of Roma origin; 4 sports clubs for 60 students, 20 of whom Roma; ‘Horovodets’ Club and ‘Vocal Studio’ Club for 30 students, 12 of whom Roma. We will conduct 2 excursions for 200 students, 70 of whom Roma; a Green School for 200 students, 70 of whom Roma and a Blue School for 150 students, 70 of whom Roma. We plan to deliver 100 hours of individual consultations to parents who prevent their children from attending school regularly; conduct a lecture series with parents from different ethnic backgrounds; and conduct an information campaign in order to overcome negative public attitudes based on ethnic origin and cultural identity.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Съвместни познавателни и спортни дейности на деца от различни етноси: С провеждане на съвместни извънкласни и извънучилищни дейности на ученици от различни етноси ще създадем условия за взаимно опознаване на учениците ; за възпитаването им в дух на толерантност; ще подпомогнем адаптацията в училище на децата и учениците, за които българският език не е майчин. Под-дейност 1. Познавателни дейности извън училище В планираните дейности ще вземат участие ученици от различни етноси от първи до пети клас. Планираме: - провеждане на двудневна екскурзия до Трявна и Велико Търново за 200 ученици от различни етноси, настаняване в добър хотел, нощувка със закуска и вечеря; транспорт, екскурзовод и включени входни такси за музеите. Ще бъдат включени и 16 учители, медицинска сестра. - провеждане на „Зелено училище”/5 дни с 4 нощувки/ за 200 ученици. Настаняване в добър хотел, нощувка със закуска, обяд и вечеря; транспорт, екскурзовод и включени входни такси за музеите. Включени 16 ръководители и медицинска сестра - провеждане през лятото на 10 дневно „Синьо училище” на море. Настаняване в добър хотел, транспорт, 9 нощувки със закуски, обеди и вечери.Ще бъдат включени 150 ученици и 16 ръководители на групи, ръководител на лагера, ръководител културно-масова дейност, медицинска сестра. Учениците ще са представители на различни етноси. Ще се провеждат занятия за изграждане на социални умения – умения за общуване, умения за толерантност, възприемане на различията и др. Някои от учениците от ромски произход, особено от началната степен на обучение не са излизали извън ромската махала (Факултета, от където са част от нашите ученици) или извън града. С реализирането на планираните познавателни дейности ще допринесем за социалната интеграция децата от ромски произход. Включването им в тези дейности ще повиши мотивацията им за учене и активно включване в живота на училището, ще допринесе за подобряване на говоримия български език. Под-дейност 2. Извънкласни форми за учениците от началния курс Във всеки от клубовете и в секция "Подвижни игри" ще работят заедно деца от различни етноси. - клуб „Футбол” – участници 15 момчета от различни етноси, занятията се провеждат 2 пъти седмично по 1 учебен час (40 минути) - секция „Подвижни игри” – 1 група от 15 ученика, занятията се провеждат 2 пъти седмично по 1 учебен час (40 минути) - клуб „Аеробика” –1 група от 15 ученика, занятията се провеждат 2 пъти седмично по 1 учебен час (40 минути) - клуб „Млад фехтовач” - 1 група от 15 ученика, занятията се провеждат 2 пъти седмично по 1 учебен час (40 минути) Участието в спортни клубове е особено привлекателно и престижно за учениците. Те ще участват в училищни и общински спортни състезания, в които училището традиционно печели престижни награди. Следователно, спортните клубове ще допринесат за засилване на мотивацията на учениците за активно участие в образователния процес. В клубовете учениците от различни етноси ще се опознават и ще се възпитават в дух на толерантност, с което ще се изградят предпоставките за успешната им социализация. Участието им в спортните клубове ще допринесе за оформянето на тяхното самочувствие, способност за интегриране, работа в екип и чувство за солидарност. Учениците ще са представители на различни етноси. Ще се провеждат занятия за изграждане на социални умения като умения за общуване, умения за толерантност, умения за възприемане на различията и др. Родителите са съпричастни към спортните успехи на своите деца, затова на всички публични изяви на клубовете ще бъдат канени да присъстват и родителите. Планираме да организираме и едно състезание „Мама, татко и аз” с 30 ученика от начален курс. В състезанието ще се включат и техните родители. Групите ще включват участници от различни етноси (българи и роми). Така ще мотивираме родителите за по-активно участие в живота на училището и в образователния процес; ще допринесем за взаимното им опознаване и изграждане на толерантност, нагласи за преодоляване на бариерите и приемане на различията. 215 798.30 181 697.29
Дейности, насочени към съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците: Планираме разкриването на следните извънкласни форми в училище, които пряко допринасят за съхраняване и развиване на културната идентично на учениците: - клуб „Хороводец” – ще бъде сформирана 1 група от 20 ученици от различни етноси, занятията се провеждат 2 пъти седмично по 1 учебен час. Учениците ще проучат танците на различните етноси и ще популяризират наученото сред другите ученици по време на честванията на празниците на различните етноси в училище и по време на традиционните училищни празници. Чрез изучаването на танците на различните етноси ще допринесем за тяхното популяризиране и за съхраняване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства. - „Вокално студио ” – ще бъде сформирана 1 група от 10 деца, които ще провеждат занятия 2 пъти седмично по 1 час. Заедно ще работят деца от различни етноси и ще изучават детски песни. В съвместната си работа децата ще изграждат умения да работят заедно и в екип, ще изграждат приятелски връзки, ще се учат на толерантност и възприемане на различието. Учениците ще популяризират наученото сред другите ученици по време на честванията на празниците на различните етноси по класове, както и по време на традиционните училищни празници. В началните класове ще се подготвят съвместни чествания на празниците на различните култури - Коледа, Василица и др. При подготовката на празниците децата ще работят заедно със своите родители. Традиционно в училище провеждаме Коледен концерт - парад на всички класове, като всеки клас се представя с продукция, посветена на празника. Началните класове ще представят как се празнува Коледа от различните етноси и народи. При подготовката на учениците активно ще се включат техните родители, които ще бъдат и желани гости на концерта. При приключването на проекта ще организираме фотоизложба, представяща резултатите и постиженията на учениците. 9 642.24 8 800.28
Допълнителни занятия с ученици от етническите малцинства, застрашени от отпадане от училище: Целта е адаптиране на необхванати или застрашени от отпадане ученици към учебния процес с цел предотвратяване отпадането им от училище. За децата от началната степен на образование и особено за децата от етническите малцинства е важно обучението да се води по интерактивен и забавен начин с използване на игрови елементи и надграждане на наученото. Затова планираме работа в малки групи за да може преподавателят да работи индивидуално с всяко дете, да може да адаптира методики и средства за постигане на най-добър резултат. В дейността ще бъдат обхванати 90 ученици от ромски произход от I, II, III, IV и V клас. Занятията ще се провеждат 2 пъти седмично по 1 учебен час. Ще бъдат сформирани 15 ИЛИ 16 групи за допълнителни занятия. Преподавателите ще извършат оценка на потребностите на всеки ученик и на базата на тази оценка ще разработят индивидуални програми за провеждане на допълнителни занятия в зависимост от степента на интеграция на учениците в образователната система и учебния процес. Мониторингът по изпълнението на дейността ще се осъществява от Ръководителя на екипа за управление. 68 943.92 57 647.58
Работа с родителите: 1. Работа с родители, възпрепятстващи децата си от редовно посещение на училище - дейността се изпълнява от кандидата 135 СОУ Един от важните проблеми, с които се сблъскваме в ежедневната си работа с деца от ромски произход е нередовното посещение на учебните занятия. Понякога това е следствие от родителска небрежност и неглижиране, но често пъти родителите не разрешават на децата си да отидат на училище. Причините обикновено са свързани с това, че децата трябва да помагат при изхранването на семейството или трябва да се грижат за по-малките си братя и сестри за да могат родителите им да са навън и да осигуряват прехраната на семейството. Затова обръщаме специално внимание на родителите роми за изграждане на разбиране на образованието като ценност, изграждане на нагласи да подкрепят и стимулират децата си за редовно посещение на училище. Планираме провеждане на индивидуални консултации на психолог с родители роми, които възпрепятстват децата си от редовно посещение на училище. Общо 100 часа за периода на изпълнение на проекта. 2. Работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието - дейността се координира и изпълнява от Сдружение ЛИДЕР, партньор по проекта. Специфична особеност на началния курс на образование е силното влияние на родителите и решаващата им роля за развитието на техните деца. Затова нашите усилия ще бъдат насочени към осъществяване на трайно сътрудничество с родителска общност, стимулиране и подпомагане активното включване на всички родители в училищния живот и образователния процес. Затова е важно всеки родител, независимо от своя етнически произход да осъзнае ценността на образованието, да осъзнае ползите от образователната интеграция и приемането на различието. Нашият стремеж е да мотивираме деца и родители за по-висока успеваемост в училище, което ще допринесе за тяхната социална интеграция и творческа реализация. Затова на редовните родителски срещи, които се провеждат в училище, родителите ще бъдат информирани за постиженията и напредъка на своите деца не само в учебния процес, но и в извънкласните форми. Родителите на децата, на които българският език не е роден ще бъдат редовно информирани за напредъка на своите деца в овладяването на българския език. Ще бъдат проведени 4 работни срещи на екипа на проекта с ръководителите на извънкласните форми, разкрити по проекта. На тези срещи ще бъдат обсъждани и планирани възможностите за включване на родителите в извънкласните форми, разкрити по проекта. На тези срещи ще участва и представители на партньорите. Съвместните дейности на деца и родители от различни етноси ще формира доверие между родителите и децата, ще спомогне за преодоляване на дискриминационни стереотипи и поведение. Планираме провеждане на лектория по теми, свързани с образователната интеграция. Ще бъдат проведени 3 тематични лекции за родители, на които ще присъстват минимум 160 родители, от които 80 роми. 4 389.00 4 417.58
Информационна кампания за преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етническа основа : За преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност планираме провеждане на информационна кампания, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност. Ще проведем информационни събития по повод Международния ден на толерантността 16 ноември, който ще съчетаем с Ден на отворените врати, Международния ден на правата на човека 10 декември, празника Василица – Ромската Нова Година, Международния ден на ромите 8 април, Великден и др. В рамките на кампаниите ще бъдат раздавани информационни материали, ще бъдат организирани конкурси на детски рисунки, концерти и състезания на изградените по проекта извънкласни форми, ще се прожектират филми, ще се представят презентации и др. С родителите ще бъде проведено обсъждане на Общински план за действие за интегриране на ромите на район Красна поляна Дейностите ще се планират и координират съвместно от партньорите по проекта - Сдружение ЛИДЕР и Район Красна поляна 600.00 0.00
Информиране и публичност : При изпълнението на дейностите по информиране и публичност стриктно ще бъдат спазвани изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за комуникация и информация 2014 - 2020. За популяризиране на проекта, на финансовия принос на ОП НОИР и ЕСФ, при стартирането на проектните дейности, ще бъде проведена пресконференция с участието на представители на национални медии, участници в проекта, представители на район Красна поляна, родители и др. Общо 30 човека. Ще бъде разработено съобщение до медиите, което ще бъде изпратено до водещите национални медии, включително и медиите в областта на образованието. При приключването на проекта ще бъда проведена заключителна пресконференция за представяне на резултатите и добрите практики по проекта. Ще присъстват 30 човека – представители на медии, на общината, на други училища от района, родители. Участниците ще посетят изложба с творби на децата, ще има и хепънинг на децата и учениците, които ще покажат какво са научили работейки в разнообразните форми по проекта. Ще подготвим и 2 платени публикации в медиите, една в началото и 1 в края на проекта. Ще бъдат изработени 300 рекламни папки, 300 химикалки отразяващи финансовия принос на ОП НОИР и ЕСФ, които ще бъдат раздавани на участниците в проекта. Ще бъде издадена информационна дипляна, представяща проекта и финансовия принос на ОП НОИР и ЕСФ – тираж 500 броя, пълноцветен печат, размер А4 сгъната на 3. Ще бъде обособено информационно табло в училище, на което ще се отразя изпълнението на проекта. Ще бъдат изработени информационни плакати, които ще бъдат поставени на всяка класна стая (размер А4) и на сградата на училището (размер А3). Ще бъдат изработени информационни табла, които ще бъдат поставени на всяка класна стая (размер А4) и на сградата на училището (размер А3). Изпълнението на проекта ще бъде отразявано на интернет страницата на училището. На всички изработени по проекта материали и документи ще бъде поставена изискуемата визуализация, отразяваща финансовия принос на ОП НОИР и съфинансирането от ЕСФ. Дейностите по информиране и публичност ще се реализират в МЕСЕЦИТЕ.................... 6 185.00 3 035.00
Организация и управление на проекта: За осигуряване на ефективното и ефикасно управление на проекта и постигане на неговите цели ще бъде сформиран екип за управление, който ще включва Ръководител на проекта, Администратор на проекта, Счетоводител, Асистент на проекта, IT специалист и Експерт по ЗОП. Задълженията на всеки член на проекта са ясно разписани: - Ръководител на екипа - Планира, координира и възлага отговорностите и задачите на членовете на екипа; контролира изпълнението на дейностите; следи за правилното разходване на средствата по проекта; сключва договорите по проекта; осъществява комуникацията с Договарящия орган; разработва междинните и финалния технически отчети по проекта - Администратор на проекта - Подпомага работата на ръководителя на проекта и в случай на необходимост го замества; следи за изпълнението на план графика на дейностите; обобщава информацията от мониторинга и в случай на необходимост предлага промени за постигане целите на проекта; осъществява взаимодействието с Договарящия орган; съдейства при разработването на междинните и финалния технически отчет; мониторира подготовката и провеждането на тръжните процедури и изпълнението на сключените договори; осъществява дейностите по публичност и информация - Счетоводител - Работи с банки, данъчни институции, НОИ и др; изработва месечните сметки за изплатени суми по проекта; следи за плащанията и законнотот разходване на финансовите средства по проекта; оформя финансово-отчетните документи по проекта; предоставя на ръководителя и координатора текуща информация относно финансовото изпълнение на проекта, планираните плащания, проблеми и трудности с доставчици; разработва междинните и финалния финансов отчет по проекта - Асистент на проекта - Организира ежедневната работа по проекта; предоставя текуща информация на ръководителя и координатора за изпълнението на проекта; поддържа документацията по проекта и отговаря за проектното досие; поддържа комуникацията по проекта с учители и доставчици; осигурява необходимите материали за работата на изградените извънкласни форми по проекта - IT специалист - Подпомага ръководителя на проекта и счетоводителя при електронното отчитане на проекта в ИСУН 2020 Експерт по ЗОП - Подготвя и провежда тръжните процедури по проекта; консултира сключването на договорите с учителите и изпълнителите. Ежемесечно ще се провеждат срещи на екипа на проекта, на които ще се прави оценка на изпълнението на проекта, на спазването на план-графика, на разходването на средствата; ще се анализира информация от мониторинга и при необходимост ще се предлагат промени, които да гарантират изпълнението на проектните дейности и постигането на неговите цели; ще се планират дейностите за следващия месец. Планираме провеждането на 3 срещи на екипа за управление с ръководствата на партньорите по проекта - Сдружение ЛИДЕР и представител на Район Красна поляна към Столична община. На тези срещи ще се анализира изпълнението на проекта, ще се направи оценка на партньорството, ще се анализират евентуални проблеми и рискове при изпълнението на проекта и как всеки би допринесъл за тяхното решаване. При необходимост ще се планират и съгласуват промени, които да а гарантират изпълнението на проектните дейности, на планираните резултати и индикатори, и постигането на целите на проекта. 29 290.00 26 652.90

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).