Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 175 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: Stolichna

Description

With this project offer and implementation of the activities included in it, DINATEKS BULGARIA" Ltd, will directly contribute to achieving the objectives of OP “HRD“and the EU “Europa 2020”strategy for higher and better employment, reduction of the poverty and encouragement of the social integration. The corporation will satisfy their needs of creating a good and safe working conditions and achieving sustainable employment by setting the following main objectives:
- To enhance the working environment, the professional and health status of the corporation staff;
- To create efficient and flexible forms of work organization and management of human resources (HR);
- To improve the quality of work place;
- To increase the efficiency of the health care services;
- To raise labor productivity in corporation.
The following activities are planned for achieving the objectives of the project:
- Providing tools and devices for general protection;
- Buying personal protective equipment and special clothing;
- Training the working staff to be aware of the specific risks to their health in the workplace as well as the methods for their reduction and prevention; 
- Creating conditions for rational use of labor, material and financial resources.
Priority in this project offer are activities which cover all target groups, including people over 54 years and disabled people. This will contribute for sustainability in their work places. In this context activities that will encourage employed to be included in flexible forms will be developed. These forms will be associated to optimizing the management and development of human resources, i.e:
-	Developing, adapting and integrating a system for upgrading and managing the HR;
-	Introducing innovative models of work organization.
Achieving the above listed goals by the successful implementation of all project activates will lead to accurate and lasting results.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта.: Цел на дейността: Да се осигури успешното изпълнение на дейностите заложени в проектното предложение, планирането им и контрол върху изпълнението им. Екипът, който ще бъде ангажиран в управлението и администрирането на проектните дейности, ще има четирима члена: - Ръководител проект – 1 лице със заетост целия период на изпълнението на проекта, който ще осъществява общото ръководство на дейностите по проекта, координацията между институциите в общината и екипа по проекта във връзка с улесняването му при изпълнение на ежедневните ангажименти, ще организира и контролира като носи отговорност за цялостното изпълнение на проектните дейности. - Координатор – 1 лице със заетост целия период на изпълнението на проекта, който ще осъществява координирането на дейностите и задълженията на членовете на екипа, провеждане на анкетите и подпомагане специалистите при изготвяне на индивидуалните планове и програми и прилагането им, отговаря за изготвянето на месечни справки, кореспонденцията по проекта. - Счетоводител – 1 лице със заетост целия период на изпълнението на проекта, който ще отговаря за воденето на счетоводно-отчетната документация, финансовите взаимоотношения на екипа с външни лица и институции, изготвя справки и отчети за разходите по проекта, изготвя и отговаря за съдържанието на междинен и финален финансов отчет. - Експерт тръжни процедури – 1 лице със заетост целия период на изпълнението на проекта, който ще планира, организира и провежда процедурите за обществени поръчки според ЗОП, Правилника за прилагането му, ЗУСЕСФ и ПМС 118/ 20-05-2014. Всеки член на екипа ще вземе активно участие в дейностите по проекта. Дейността му ще се осъществява чрез активна координация и непрекъсната комуникация. Дейността включва: - Сформиране на екипа - Издаване на Заповед/ Решение за сформиране на екип и провеждане на встъпителна работна среща между членовете на екипа, непосредствено преди стартиране на дейностите по проекта за обсъждане и изготвяне на план за изпълнение на дейностите по проекта и сключване на граждански договори. Етап на изпълнение - първи месец от плана за действие. - Създаване на Правилник за организацията на дейностите - Разработване и утвърждаване на вътрешен Правилник за организацията на дейностите по проекта, където ще бъдат разписани точно задълженията и отговорностите на всеки член от екипа за организация и управление на проекта. Етап на изпълнение - първи месец от плана за действие. - Провеждане на работни срещи - Провеждане ежемесечно на работни срещи на екипа за обсъждане на възникнали проблеми и въпроси, организация на текущи събития, планиране и организиране предстоящи събития и мероприятия в изпълнение на дейностите по проекта. Във връзка с това ще се оформят протоколи от проведените работни срещи на екипа на проекта с имена, длъжности и подписи на участниците. В края на всяко тримесечие екипът ще изготвя доклад за напредъка на дейностите по проекта, трудностите при изпълнението им, взетите решения, оценка на работата. Ежемесечно всеки член на екипа ще попълва отчет за изпълнените задачи, както и справка за отработените часове. Етап на изпълнение - всички месеци от плана за действие. 18 400.00 18 400.00
Информиране и публичност на проекта.: Цел на дейността: Популяризиране и информиране на обществеността за дейностите, целите и резултатите от изпълнението на настоящия проект. Информирането на колектива и всички имащи отношение към проекта страни е съществен процес, който ще се осигури прозрачност при планирането и изпълнението на дейностите по проекта. Предвидените мероприятия за визуализация, публичност и информиране на проектното предложение имат за цел да привлекат вниманието на местната общност както по отношение на конкретния проект, така и за подобни проекти и дейности, финансирани със средствата на Европейския социален фонд, да се информира обществеността, че реализирането на подобни проекти целят подобряване на условията на труд, по-висока и по-качествена заетост в България и в частност в община Бургас. Екипът, който ще бъде ангажиран с дейността е екипът за организация и управление на проекта - Ръководител, Счетоводител и Координатор. Дейността включва: - Изработване на информационно табло, която ще се поставят пред сградата на Кандидата – 1 брой; - Изработване на обяснителни табели, които ще се поставят в производствените цехове - 5 броя; - Изработване на печатни информационни материали (брошури), които ще съдържат наименованието на проекта, информация за целите и дейностите по проекта и целевата група - 100 броя; - Публикации в местна електронна медия, с акцент върху целите в началото на изпълнение на проекта и резултатите от проекта в края на изпълнението му - 2 броя; - Публикация на Интернет страницата на предприятието, която ще съдържа подробна информация за дейностите и целите на проекта, ще се публикува текущо и актуална информация за напредъка на дейностите по проекта, както и за постигнатите резултати - 1 брой. 2 935.00 2 153.00
Разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси: Цел на дейността: Разработване, въвеждане и прилагане на гъвкава система за управление на човешките ресурси(СУЧР) в предприятието и запазване заетостта на по-възрастните работници за по-дълго време. Дейността е насочена към оптимизацията на управлението и развитието на ЧР. Потребността от организационни промени се определя от текучеството на персонал, поради причини от различно естество, което намалява възможността за преодоляването на тези загуби за бъдеще време. СУЧР ще включва всички функции, свързани с управлението им, взаимодействията между тях, отношенията със средата, начините на организация на труда за постигане на целите на предприятието и приложимия инструментариум от подходи и техники. В обхвата на изпълнение на дейността ще бъдат включени всички представители на целевата група-всички заети лица, включително лицата над 54 г. и хората с увреждания. Етап на изпълнение- трети месец от плана за действие. Дейността включва следните елементи: 1.Въвеждане на гъвкави и съвременни форми на заетост като гъвкаво раб. време, ротация на раб. място, работа на повикване и др., които биха довели до по-голяма ефективност на труда Потребността от организационни промени се определя от динамично развиващата се външна среда, което предполага гъвкавост, а въвеждането на гъвкави форми на заетост биха довели до намаляване на недостига на определени категории специалисти, източниците на стрес, неудовлетвореността. 2.Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници Основополагащият документ Стратегия Европа 2020 насърчава по-дълг активен и достоен независим живот в добро здраве с цел допринасяне за по-висока обществена производителност на труда и по-голяма икономическа конкурентноспособност. Това следва да бъде постигнато със създаване и поддържане на условия за безопасност и здраве при работа на по-възрастните работници, включително адаптиране на работните им места съобразно психичните, физиологичните и здравословни промени, обективно настъпващи с напредването на възрастта. Практики за удължаване на проф. живот следва да се има предвид при формирането на работните места, организацията и условията на труд така, че всеки работник над 54г., независимо от здравословния си статус, да чувства, че е в състояние да осъществи своите цели чрез включването му в подходящи за възрастта и квалификацията му дейности. 3.Подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, планиране и осъществяване на мерки за учение през целия живот. За да се използва работното място като мотивиращ фактор е необходимо е да се усъвършенства системата за вътрешно обучение, която да помогне на новопостъпилите работници и тези с малък опит да придобият специфични знания и умения. С практики за учение през целия живот като обучения за наставници, обучения за нововъведено оборудване и др. ще се увеличи трудова им активност. 4.Обезпечаване със софтуер за управление на ЧР Въвеждането и прилагането на СУЧР и съответния софтуер ще създават благоприятни условия за подобряване на производствения климат, по-добри условия на труд, мотивира, постигане на по-високо ниво на удовлетвореност и намаляване на стреса на работното място, формира чувство на принадлежност. 5.Практическо въвеждане в действие на разработената СУЧР във вътрешната документация Според текущото състояние основен проблем на предприятието е текучеството на персонал, което предполага разходване и загуба на средства, влошаване на психологическия климат и неефективност. Извършените неефективни назначения води до нарушаване на екипната работа, генерира напрежение, влошава производителността. Въвеждането и прилагането на СУЧР и съответния софтуер ще създадат благоприятни условия за подобряване на организационния климат, по-добри условия на труд, мотивира работниците, работи за постигане на по-високо ниво на удовлетвореност и намаляване на стресорите на работното място. Основно предназначение е да започне да формира чувство на принадлежност. 29 200.00 28 880.00
Осигуряване на организиран транспорт от "Динатекс България" ООД от и на работното място за заетите в предприятието лица, за период до 12 месеца: Цел на дейността: Осигуряване на организиран транспорт на работниците от и до работното им място чрез възлагане на превоза на лицензиран превозвач, спазвайки разпоредбите на Закона за автомоб.превози/17-9-1999г. Насърчаване на териториалната мобилност на работната сила от "Динатекс България"ООД. В обхвата на изпълнение на дейността са включени 416 лица от целевата група, вкл. лицата над 54г и хората с увреждания, регистрирани по настоящ адрес извън населените места, където се намират работните им места. Транспортна схема за редовна смяна на "Динатекс България"ООД Маршрут 1 - Автобус,56+1 - 74 км отиване и връщане Начална точка с.Добромир - 38 пътници Межд. точка с.Трънак - 19 пътници - 8 км от предх.точка Крайна точка с.Зайчар - 29 км от предх.точка Общо пресмятане в една посока - 57 пътници - 37 км от нач.точка Маршрут 2 Автобус,56+1 - 70 км отиване и връщане Начална точка с.Стуя - 42 пътници Межд. точка с.Билка - 11 пътници - 6 км от предх.точка Крайна точка с.Зайчар - 29 км от предх.точка Общо пресмятане в една посока - 53 пътници - 35 км от нач.точка Маршрут 3 Автобус,50+1 - 50 км отиване и връщане Начална точка с.Планиница - 35 пътници Межд. точка с.Шиварово - 12 пътници - 13 км от предх.точка Крайна точка с.Зайчар - 12 км от предх.точка Общо пресмятане в една посока - 47 пътници - 25 км от нач.точка Маршрут 4 Автобус,50+1 - 56 км отиване и връщане Начална точка с.Речица - 23 пътници Межд. точка с.Ясеново - 6 пътници - 2 км от предх.точка Межд. точка с.Дъскотна - 12 пътници - 8 км от предх.точка Крайна точка с.Зайчар - 18 км от предх.точка Общо пресмятане в една посока - 41 пътници - 28 км от нач.точка Маршрут 5 Автобус,56+1 - 62 км отиване и връщане Начална точка с.Съединение - 19 пътници Межд. точка с.Люляково - 18 пътници - 6 км от предх.точка Межд. точка с.Череша - 12 пътници - 10 км от предх.точка Крайна точка с.Зайчар - 15 км от предх.точка Общо пресмятане в една посока - 49 пътници - 31 км от нач.точка Маршрут 6 Автобус,50+1 -48 км отиване и връщане Начална точка с.Снягово -21 пътници Межд. точка с. Руен - 19 пътници - 9 км от предх.точка Крайна точка с.Зайчар - 15 км от предх.точка Общо пресмятане в една посока - 40 пътници - 24 км от нач.точка Маршрут 7 Автобус,56+1 - 52 км отиване и връщане Начална точка с.Топчийско -13 пътници Межд. точка с.Средна махала - 6 пътници - 2 км от предх.точка Межд. точка с.Добра поляна - 9 пътници - 2 км от предх.точка Межд. точка с.Ябълчево -27 пътници - 10 км от предх.точка Крайна точка с.Зайчар - 12 км от предх.точка Общо пресмятане в една посока - 55 пътници - 26 км от нач.точка Маршрут 8 Микробус,17+1 - 72 км отиване и връщане Начална точка с.Листец - 8 пътници Межд. точка с.Рупча - 1 пътници - 9 км от предх.точка Крайна точка с.Зайчар - 27 км от предх.точка Общо пресмятане в една посока - 9 пътници - 36 км от нач.точка Маршрут 9 Автобус,56+1 - 104 км отиване и връщане Начална точка с.Мъглен - 8 пътници Межд. точка с.Пещерско - 9 пътници - 5 км от предх.точка Межд. точка гр.Айтос - 4 пътници - 9 км от предх.точка Межд. точка с.Зетьово - 4 пътници - 10 км от предх.точка Межд. точка с.Вресово - 19 пътници - 15 км от предх.точка Крайна точка с.Зайчар - 8 км от предх.точка Общо пресмятане в една посока - 44 пътници - 52 км от нач.точка Маршрут 10 Автобус,50+1 - 26 км отиване и връщане Начална точка с.Зайчар - 5 пътници Межд. точка с.Вресово - 28 пътници - 8 км от предх.точка Крайна точка с.Ябълчево - 5 км от предх.точка Общо пресмятане в една посока - 33 пътници - 13 км от предх.точка ОБЩО РАЗСТОЯНИЕ ЗА 1 ДЕН- 614 км 72 240.00 73 342.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите. Осигуряване на средства за колективна защита - защита от неблагоприятен микроклимат.: Цел на дейността: Привеждане в съответствие с Европейските стандарти и добри практики за ЗБУТ на производствен цех с обща площ 4000 кв.м. в с. Зайчар, чрез осигуряване на средства за колективна защита - изграждане на вентилационна система; Елиминиране и превенция на рисковете произтичащи от неблагоприятен микроклимат; В обхвата на дейността са включени всички представители на целевата група, работещи в производствения цех в с.Зайчар, в това число и лицата над 54г. и хора с увреждания. Дейността включва: Извършване на СМР за изграждане на вентилационна система. Анализът на състоянието за безопасността и здравето в предприятието направен от СТМ и съобразен с международните и европейските стандарти за здравословни и безопасни условия на труд обуславя необходимостта от настоящите дейности. В оценката на риска изготвена от СТМ са анализирани всички аспекти на дейността, които могат да причинят вреди за работещите, като са отчетени не само опасностите, но и наличните вредности при взаимодействие на работниците с тях. С цел предотвратяване настъпването на неблагоприятни последици върху здравето и безопасността на работещите в производствения цех, СТМ препоръчва като мярка за ограничаването им да се подобрят условията на труд в предприятието, относно параметрите на фактор микроклимат. От сегашното състояние на работните помещения, основния проблем, който следва да бъде решен е подобряване основните характеристики на фактор микроклимат–пречистване на въздуха, температура и влажност.Това ще се осъществи чрез изграждане на смесена система за вентилация. Целогодишно в работните помещения на производствения цех в с.Зайчар се трудят 420 работници. Към настоящият момент те работят в условия на висока влажност (многократно по-висока през студените дни), запрашеност от текстилните влакна и наличие на застоял въздух. Това създава предпоставки за дискомфорт у работещите и потенциална заплаха от респираторни и ревматологични заболявания, алергии и пр. Ето това налага необходимостта от реконструкция за вентилиране на помещенията, в които е необходимо да се подава пресен въздух с дебит, който да задоволи потребностите от свеж въздух на работещите в тях. В същото време е необходимо да се ограничат възможностите за натрупване на вреден прах и вредни вещества. Дейността ще включва изграждане на система, която най-общо представлява съвкупност от съоръжения, чрез които се поддържат чистота и подвижност на въздуха. В помещенията на работната зона ще постъпва пресен въздух с дебит, достатъчен да задоволи потребностите на работещите и на производствения процес. Вентилацията постига чистота на въздушната среда (без вредни газове, пари и прах с над пределно допустима концентрация), изхвърля замърсения въздух и вкарва чист въздух в работните помещения, поддържа чистотата и подвижността на въздуха в предварително зададени граници. Изградената вентилационна система ще повиши здравето и безопасността на работещите в работните помещения на производствения цех в с.Зайчар с постигане на основната цел на вентилацията: - Регулиране на влажността в помещенията; - Замяна на замърсения и застоял въздух; - Премахване на запрашеността; - Регулиране на температурата на въздуха; - Доставяне на пресен въздух. В резултат на реализацията на дейността се очаква трайно създаване на безопасни и здравословни условия на труд за работещите в предприятието, отговарящи на изискванията на Закона за ЗБУТ, Наредба № 7/ 23.09.1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване. Подобрените условия на труд непосредствено ще допринесат за подобряване на качеството на предоставяните шивашки услуги. В тази връзка, в средно срочен и дългосрочен план се предвижда повишаване ръста на предоставяните дейности. Като краен резултат, чрез дейностите по подобряване на микроклимата се подпомагат мерките за развитие в областта на политиката по опазване на околната среда и ресурсната ефективност. 62 000.00 62 000.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло.: Цел на дейността: Намаляване на риска и безопасност при работа в химична и запрашена среда; Предпазване от потенциални опасности и рискове на работното място от заразяване с патогени; Осигуряване на ЛПС с по-висока степен на защитеност от съществуващите; Осигуряване на спокойна работна среда при непрекъснат режим на работа и напрежение на зрението, предпазване на лицето и ръцете от механични наранявания чрез закупуване на предпазни ръкавици и предпазно очила за работа; Привеждане в съответствие с Европейските стандарти, добри практики за ЗБУТ и Европейското законодателство (Директива 89/656/ЕИО относно минималните изисквания за безопасността и здравето на работниците при използването на ЛПС на работното място) на "Динатекс България" ООД. В обхвата на изпълнение на дейността ще бъдат включени всички представители на целевата група - всички заети лица, включително лицата над 54г. и хората с увреждания. Ангажиментът за „изравняване” до най-добрите практики, които се прилагат понастоящем в EС, е въплътен в правно обвързваща Рамкова директива (89/391/ЕИО), която не само установява обширни указания за здравето и безопасността, но и налага на работодателите абсолютното задължение „да гарантират безопасността и здравето на служителите на работното им място”. Кандидатът като работодател ще спазва всички отговорности, които му налага Директивата за използване на лични предпазни средства 89/656/ЕИО (по-специално чл. 3, 4, 5 и 6). Всички ЛПС, които ще се закупуват ще се изисква да отговарят на Директивите за ЛПС на ЕС и по-специално на 89/686/ЕИО и измененията и с Директива 93/95/ЕИО за следните типове лични предпазни средства: - За предпазване на глава; - За предпазване на очите и лицето; - За предпазване от вдишване на вредни емисии или прах; - За защита на ръцете; - За защита на част от тялото; - За защита на цялото тяло; В оценката на риска изготвена от Служба по трудова медицина са анализирани всички аспекти на дейността при работа с текстилни/ растителни влакна, синтетични влакна, багрила, прах. СТМ препоръчва необходимите ЛПС да се закупуват периодично и ритмично, съгласно записаните срокове за използване в списъка с работните места и необходимите ЛПС. 1. Основни проблеми при извършване на дейности при производство на облекло от текстил: - Повечето ЛПС са за еднократна или много кратка употреба и затова е необходимо стриктно да се следят сроковете за използване на ЛПС и своевременно да се доставят и подменят ЛПС; - Наличните лични предпазни средства и работно облекло са с понижени експлоатационни качества. В предприятието не е закупувано работно облекло отдавна, поради което работниците закупуват със собствени средства работно облекло и обувки; - Тъй като дейността на работещите в предприятието се осъществява в пряк контакт с химични (багрила) и биологични (прахови частици) фактори, които крият опасност от алергии е необходимо постоянното ползване на сспециално работно облекло, което да е с необходимата предпазваща способност и механична устойчивост, изработено от съвременни естествени материи, да не задържат биологични агенти. Това налага подмяна и закупуване на нови по-модерни лични предпазни средства и специално работно облекло, които ще осигурят повишена защита на работниците от заразяване и пренос на замърсявания от микробен тип. 2. Решаването на тези проблеми ще се осъществи чрез доставката на необходимите количества на ЛПС и съгласно разписаните правила за работа, отговорниците да следят за своевременната доставка и подмяна на ЛПС. Поръчката и доставката по вид и количества ще е съобразена с изготвения от СТМ и утвърден списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и специално работно облекло. Също така количествата ще се съобразят със записания срок за износване на ЛПС и периода за изпълнение на проекта. 101 155.00 113 191.90
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите. Обучение за специфичните рискове за здравето на индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и преодоляване.: Работещите на машини в седящо, статично положение са подложени редица рискове за здравето. Има различни специфични особености за начина на работа и начините за предпазване при извършване на дейности при продължително стоене в седящо положение. Работниците в шивашките цехове и работа с шивашки машини се излагат на редица рискове за здравето, най-често срещаният от които е риск от Мускулно-скелетни увреждания (МСУ). Проблеми могат да произтекат от: • Заседналия начин на работа, продължителните статични пози, работата в неудобни пози поради неправилна конструкция на работното място; • Работа, изискваща голямо напрежение, спазване на кратки срокове, слаб контрол на продължителността на работния ден. Мускулно-скелетните увреждания (МСУ) са най-често срещаният свързан с работата здравословен проблем в Европа, който засяга милиони работници. МСУ са повод за безпокойство не само поради въздействието върху здравето на отделния работник, но също така поради икономическите последствия за предприятието, както и от гледна точка на социалните разходи. На практика работниците могат да бъдат изложени на риск от МСУ на всяко едно работно място. В сектора на производството рисковете са свързани със следните технически аспекти на работата: • неблагоприятна работна среда (горещина, студ, течение); • недостатъчно пространство за работни дейности, което може да доведе до неудобни пози и необезопасено боравене с предмети; • неподходящо проектиране на работното място от ергономична гледна точка, като подредба на работното място, работна височина и зона на достигане; • неравен, нестабилен или хлъзгав под, което може да повиши риска от злополуки. Обучението ще има за цел да покаже правилата за безопасна работа, да информира работниците за особеностите при работа, рисковете и опасностите, свързани със специфичните дейности в предприятието, както и да предостави информация и други средства, свързани с добрите практики за превенция на рисковете. Обучението ще засегне 3 основни теми: 1. Всички рискове и опасности, с които се сблъскват работниците при работа с материали и дейности, основните от които са: • Проблеми, свързани с положението на тялото: дължат се на работата в седнало и/или право положение, дълго време в статични пози и работа в неудобни пози поради неправилна подредба на работното място; • Времетраене, интензивност и структура на работата; • Психо-социални фактори (субективно възприемане от страна на работниците на организацията на работата): работа със съзнанието, че работата е отговорна, интензивна, със съкратени срокове, с нисък контрол над продължителността на работния ден и неадекватна подкрепа от страна на колегите; • Среда: работа при неподходящи температури, на течение, при неподходящо осветление, шум, ограничен достъп и препятствия; • Ще се засегнат и основните моменти от нормативните документи, които касаят производствената дейност. 2. Основните здравословни проблеми, които могат да произтекат от тези рискове, дължащи се на средата: • Мускулно-скелетните увреждания: състояния, засягащи мускулите, сухожилията, връзките, нервите и другите меки тъкани, ставите на шията, горните крайници (раменете, ръцете, китките, пръстите), долните крайници (колене, бедра, стъпала); • Стрес: „ответна реакция при прекалено напрежение или други видове изисквания, които им се налагат”. Всички изпитват напрежение при работа, но прекаленото напрежение може да доведе до стрес, от което страда ефективността, излиза скъпо на работодателите и може да доведе до физическо и/или умствено заболяване; • Умора на зрението: Тази умора може да доведе до непълноценна ефективност на зрението, главоболие и умора, зачервяване и пресушаване на очите. Причината за тези симптоми може да бъде продължителното концентриране върху операцията. 3. Добрата практика в ергономията–намаляване на опасности и рискове: • добре организиране на работното място; • практически упражнения по организиране на мястото, държание на тялото и на отделните рискови компоненти. 28 600.00 28 600.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).