Изготвяне на специфичен анализ на опита на държави-членки на ЕС в сектор планиране, взаимодействия и координиране на политики и услуги в сферата на социално включване и борба с бедността: Изпълнението на дейността е насочено към повишаване на уменията и компетенциите на целевата група като осигурява възможност за изучаване и черпене на чуждестранен опит в процеса на планиране, взаимодействия и координиране на политики и услуги в сферата на социално включване. В тази връзка дейността е насочена към постигане на поставените цели на проекта и по-специално към специфична цел 1: Повишаване уменията и компетенциите на служителите в структури на публичната администрация на община Белослав, предлагащи социални и здравни услуги, по отношение планиране и изпълнение на политики и услуги в сферата на социалното включване, посредством мерки за анализ на чуждестранния опит и обмяна на добри и иновативни практики в тази област.
Планирано е изготвяне на 1бр. специфичен анализ на опита на три държави-членки на ЕС в това число и Ирландия в сектор планиране, взаимодействия и координиране на политики и услуги в сферата на социално включване. Анализът следва да включва страни, които имат въведени ефективни модели и подходи в процеса на планиране и координиране на социални политики и услуги, в т.ч. изградени инструменти за взаимодействие с гражданите, прилагат добри практики и имат ефикасно действаща администрация.Партньорът ще съдейства с приложимата информация относно опита в неговата държавата в сектор планиране, взаимодействия и координиране на политики и услуги в сферата на социално включване. Изготвеният анализ ще окаже пряко въздействие върху целевата група, тъй като чрез него ще добият по-ясна представа за планирането на политики и услуги в областта на социалното включване в тези страни, активност на гражданите в това отношение, какви модели на взаимодействие на местно равнище се прилагат. По този начин ще се допринесе за повишаване на институционалния капацитет като се повишават знанията и компетенциите на служители в структури на публичната администрация, предоставящи социални и здравни услуги. Чрез познанията за това какво се прилага в другите страни, какви подходи и техники са използвани, ще могат да адаптират информацията към условията в България и по-конкретно към нуждите на целевата група и общината. В тази връзка информация от анализа ще подпомага и допълва процеса на адаптиране на планираната социална иновация, като предоставя по-широка картина и избор от добри примери и конкретни мерки и практически похвати, които потенциално могат да бъдат използвани и адаптирани за българската действителност и целите на иновацията. Ще се знае какви ползи са донесли за обществото в изследваните държави, както и какво може да се надгражда, допълва и изменя, за да се постигне по-добър социален ефект. Освен това изготвеният анализ ще може да се използва при последващата дейност в проекта- провеждането на специализиран семинар за обмяна на опит, добри практики и подходи в процеса на планиране, взаимодействия и координиране на социални политики и услуги.
Изпълнението на дейността пряко кореспондира с нуждите на целевата група, тъй като ще допринесе за повишаване на уменията и компетенциите им по отношение на чуждестранния опит и добри практики в процеса на планиране, координиране и прилагане на социални политики. От друга страна чрез повишаване знанията на служителите в администрацията ще се съдейства за повишаване на институционалния капацитет и постигането на по-добро и ефективно управление.
Дейността включва следните последователни етапи:
-Избор на външен изпълнител, който да изготви анализа;
-Сключване на договор за услуга;
- Изпълнение на услугата-изготвяне на анализа. |
22 000.00
|
22 000.00
|
Повишаване на капацитета на партньорите по отношение разработване, прилагане, мониторинг и оценка на добри практики и иновативни подходи, в т.ч. чрез организиране на специализиран работен ссеминар за обмяна на информация, добри практики и модели в сферата на планиране, сътрудничество, комуникация и съгласуване на управленски решения по социални политики и услуги: Изпълнението на дейността е насочено към повишаване на уменията и компетенциите на целевата група като осигурява възможност за изучаване и черпене на чуждестранен опит в процеса на планиране, взаимодействия и координиране на политики и услуги в сферата на социално включване. Също така предоставя възможност за изграждане на засилено сътрудничество чрез обмяна на опит и добри практики на място. В тази връзка дейността е насочена към постигане на заложените в настоящия проект цели и към специфичната цел на ИП 11. Планирано е провеждане на 1 бр. специализиран работен семинар в рамките на 5 дни (с включени дни за пътуване) в Касълбар, Ирландия-общината партньор по проекта. Партньорът по проекта има значителен опит при прилагането на политики и услуги в сферата на социалното включване, които са изцяло насочени към интересите и нуждите на гражданите и които имат положително въздействие върху обществото. Партньорът прилага ефективни методи и подходи при осъществяването на добра комуникация и взаимодействие с гражданите, което оказва благоприятно действие върху изпълнението на политики в тази сфера. Именно поради тези причини партньорството в рамките на проекта ще окаже ключово влияние върху трансферирането на социална иновация в българската община. Това е страхотна предпоставка за обмяна на опит, добри практики и ноу-хау.
От страна на кандидата участие ще вземат до 10 лица- служителите/експерти в структури на публичната администрация, предоставящи социални услуги и други експерти и представители на свързани дирекции на администрацията, които пряко участват в процеса на планиране на социални политики. От своя страна партньорът ще осигури експерти, които да споделят добрите практики. В рамките на няколко дни участниците ще имат възможност да обменят опит и знания при прилагането и изпълнението на политики в сферата на социалното включване, да видят на място в страната-партньор какви методи и подходи се прилагат в тази сфера. Сътрудничеството и споделяне на опит зад граница е ефективен начин за достъп до нови идеи, иновативни подходи и нови умения. Освен това по време на работния семинар всички участници ще имат възможност заедно да обсъдят и коментират свои идеи, мнения, препоръки на база на специфичния анализ на опита на държави-членки на ЕС в сектор планиране, взаимодействия и координиране на политики и услуги в сферата на социално включване. По време на семинара българските участници ще си водят доклади, съобразно с програмата, които ще могат да използват при предстоящото адаптиране на социалната иновация. От друга страна експертите от страна на партньора ще участват в координирането на работния семинар и ще подпомагат българските участници по отношение на адаптирането на иновативния модел, който искат да приложат, съобразно българските условия.
Дейността ще включва няколко последователни етапа:
- избор на външен изпълнител за организиране на работното посещение в Ирландия и сключване на договор за услуга;
- подготовка на българските участници, съгласно предварително определената програма за провеждане на работния семинар;
- провеждане на специализирания работен семинар.
Изпълнението на дейността ще допринесе за увеличаване на знанията и компетенциите на целевата група, а това от друга страна ще окаже положително въздействие върху ключовите им потребности в т.ч.: повишаване на административния капацитет в процеса на прилагане и изпълнение на политики и услуги в сферата на социалното включване и засилено сътрудничество с партньори от други страни, в сферата на социалното включване. |
70 000.00
|
70 000.00
|
Адаптиране на социалната иновация (във връзка с процеси на планиране, координиране и съгласуване на политиката и услугите в сферата на социалното включване), на база иновативните модели и практики от друга/и държава/и; Пилотно прилагане на социалната иновация;: Изпълнението на дейността допринася за изграждане на засилено сътрудничество с чуждестранни партньори и предоставя възможност представителите на целевата група да приложат на практика вече натрупаните умения и компетенции по отношение на чуждестранния опит.Предвид изградената основа от предходните две дейности сега на практика ще могат да приложат иновативния модел, съобразно условията на страната и общината.В унисон с това дейността е насочена към постигане на поставените цели на проекта или по-конкретно на специфична цел 2
В рамките на тази дейност е планирано най-напред да се стартира с работа по адаптиране на идентифицираната иновативна практика, с изготвен 1бр. Наръчник за прилагане на иновацията.Този етап е от изключителна важност за самото пилотно прилагане на иновативната практика, тъй като ще предостави информация за законовата рамка, характеристики и специфики на местната действителност и пр., въпроси които ще доразяснят и затвърдят информацията относно условията и възможностите в страната и общината за прилагането на този иновативен подход. Изготвянето на наръчника ще се извърши от външен изпълнител, тъй като за самата експертиза са необходими експерти в конкретната област.Изпълнението на тази стъпка е предвидено съгласно нуждите на целевата група, тъй като чрез наръчника, а също и използвайки докладите от предходната дейност те ще затвърдят знанията и компетенциите си и ще могат да предприемат пилотното изпълнение на иновацията. Този последващ етап от дейността е насочен към трансфериране на иновацията, чиято основна идея е да се въведе нова форма на взаимодействие с гражданското общество като отговор на обществените очаквания за нови и по-добри начини за решаване на социалните проблеми и удовлетворяване на социалните нужди. Новият подход има за цел в процеса на организиране на събития за публични консултации при планирането на социални услуги и политики, да се организират цялостни съпътстващи неформални публични прояви за ангажиране, в т.ч. обособяване на зони за неформални консултации и разговори, панели за кратки режисирани дискусии за даване на необходимите отговори в съчетание с организиране на фестивали, игри, които да насърчат посещаемост, особено от лица в риск от социално изключване. Всички тези неформални публични прояви са предпоставка за изграждането на една приятелска среда, в която хората могат да се отпуснат и да бъдат по-активни в споделянето на мнения и идеи. Изграждането на активно взаимодействие с гражданите пък ще допринесе за укрепване на капацитета на целевата група при изпълнение на задълженията им за ефективно и ефикасно планиране на социални услуги и политики. Тези нетрадиционни методи на консултации с крайните потребители ще изградят нов подход и модел на взаимодействие с гражданите и ще допринесат за по-ефективно планиране на политики и услуги.
Иновативният подход е и пряко обвързан с идентифицираните потребности на целевата група и ще допринесе за постигане на:по-активното ангажиране и взаимодействие с гражданите, по-ефективно използване на новите технологии и съвременни похвати за информиране и ангажиране на обществото, подкрепа по-доброто и ефективно управление и т.н.
Изпълнението на тази дейност ще бъде организирано в следните етапи:
-избор на външен изпълнител,сключване на договор и изпълнение на работа по адаптиране на иновацията;
- пилотно прилагане на иновацията-този етап ще включва:
-дейности по повишаване обществената осведоменост относно иновативната практика и по привличане на участници в прилагането на иновативния модел.
Тези дейности са важен елемент от въвеждането на иновацията, тъй като за да достигне идеята за новият подход до повече заинтересовани лица е необходимо предварително да се провокира техният интерес. Така те ще бъдат информирани за естеството на провеждане на нестандартните методи на консултации, което още в началото ще допринесе към интересът им за участие.
-пилотно прилагане на адаптирания подход при организиране на публични консултации |
67 000.00
|
66 994.58
|
Оценка на постигнатите резултати относно приложимостта на иновативните елементи: Изпълнението на дейността ще предостави информация за постигнатите резултати и за това необходимо ли е и какво да се променя или допълва по иновативния подход. Това ще допринесе за успешен трансфер на социалната иновация и по-добра ефективност и успешно бъдещо продължаване на прилагането й и след приключване на проекта. В този контекст дейността е насочена към постигане на поставените цели на проекта или по-конкретно на специфична цел 3: Създаване на подходящи условия за устойчиво прилагане на иновативния подход чрез оценка и разпространение на резултатите.
В рамките на тази дейност е планирано изготвянето на 1бр. Доклад за оценка на постигнатите резултати от гледна точка на приложимостта на иновативния подход при прилагането на политики и услуги в сферата на социалното включване. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител. Изпълнението й ще предостави информация за хода на реализацията на иновативния подход в процеса на планиране и изпълнение на социална политика и услуга. Освен това оценката на постигнатите резултати е важен елемент при взимането на решения за продължаване, изменение, допълване или прекратяване на реализацията на идентифицирания иновативен модел.
Оценката ще проследи на практика следните параметри:
• Проследяване постигането на целите и резултатите на проекта, както и тяхната връзка с удовлетворяване потребностите на целевата група;
• Особености при изпълнение на заложените дейности и връзката им с целите и постигнатите резултати по проекта;
• Ефективност и ефикасност на предвидените разходи по отношение на поставените цели, дейности и постигнати резултати.
По този начин се създават допълнителни условия за успешен трансфер на социалната иновация и предпоставка за устойчивото й прилагане и след приключването на проекта. Изпълнението на дейността пряко кореспондира и с идентифицираните потребности на целевата група, тъй като дава информация до колко въвеждането на иновативния модел е удовлетворило техните нужди. Освен това създаването на подходящи условия за устойчиво прилагане на иновацията допринася за изграждането на по-добра и ефективна администрация, ориентирана към потребностите на обществото.
Изпълнението на дейността включва следните етапи:
-Избор на външен изпълнител за изготвяне на доклада;
- Сключване на договор за услуга;
- Изпълнение на услугата: изготвяне на Доклад за оценка на приложения иновативен подход при прилагането на политики и услуги в сферата на социалното включване. |
2 000.00
|
2 000.00
|
Разпространение на постигнатите резултати (положителни и/или негативни): Изпълнението на дейността ще допринесе за създаване на по-ясна представа по отношение на ефекта от трансферираната и въведена иновативна практика. В тази връзка изпълнението й е от ключово значение, тъй като разпространението на постигнатите резултати е планиран процес на осигуряване на информация, свързан с качеството, релевантността и ефективността на резултатите, постигнати от адаптирането и пилотното изпълнение на иновационната практика. Изпълнението на дейността определя й до каква степен резултатите достигат до целевата група и заинтересованите страни и се използват от тях. В това отношение планираната дейност е насочена към постигане на поставените цели на проекта и по-специално на специфична цел 3: Създаване на подходящи условия за устойчиво прилагане на иновативния подход чрез оценка и разпространение на резултатите.
В рамките на тази дейност е планирано:
• Изготвяне на цялостна стратегия за комуникиране на продуктите на проекта и постигнатите въздействия и мултиплициране на иновацията. Стратегията ще съдържа: идентифициране на целевите групи, сред които да се популяризират резултатите в краткосрочен, средносрочен и дългосрочен план; идентифициране на подходящите канали, средства и техники на комуникация с тях и т.н. Изготвянето на стратегията ще допринесе за устойчивото популяризиране на иновативния модел във времето, за генериране на нови идеи, за набиране на участници в процеса на последващо планиране на полита и/или услуга. Също така ще съдейства за мултиплициране на резултатите на регионално и национално ниво като предостави възможност други общини да прилагат целия модел или елементи от него.
• Изготвяне и разпространение на информационни материали във връзка с постигнатите резултати от трансферирания иновативен подход, съдържащи необходимата визуализация и упоменаващи приноса на ОПРЧР, както следва:
- 300 бр. информационни брошури;
- 5000 бр. информационни флаери;
Информационните материали ще бъдат разпространени повсеместно в общината, сред посетители на общинската администрация и сред заинтересовани лица.
• Организиране и провеждане на информационен форум с представители на общината и други местни и регионални органи, на гражданския сектор и потребителите на социални услуги. На форумът ще бъдат представени резултатите от пилотното прилагане на иновацията, представители на целевата група ще имат възможност да споделят опита и знанията, натрупани в рамките на проекта, а също и да обсъдят евентуални последващи дейности.
Реализирането на дейността е с устойчив характер, тъй като чрез изпълнение на предвидените мерки, резултатите от трансферираната иновация ще достигнат до по-голяма част от потребителите на социални услуги и други заинтересовани страни. Също така ще повиши интереса им за участие в последващи публични консултации, основаващи се на иновативния подход. Това от друга страна ще допринесе за мотивация на служителите в администрацията да развиват компетенциите и уменията си и да поддържат една добре организирана и ефективна администрация, която да отговаря на нуждите на обществото.
Дейността ще включва следните последователни етапи:
-избор на външен изпълнител за изготвяне на стратегия за комуникиране и сключване на договор за услуга;
-изпълнение на услугата: Изготвяне на цялостна стратегия за комуникиране;
-избор на външен изпълнител за изготвяне на информационни материали и сключване на услуга;
-разпространение на изготвените информационни материали във връзка с постигнатите резултати от трансферирания иновативен подход;
-организиране и провеждане на информационен форум. |
17 954.55
|
17 954.55
|
Организация и управление на проекта: Дейността е насочена към гарантиране качественото и коректно изпълнение на проектните дейности и цялостно постигане целите, очакваните резултати на проекта и заложените индикатори. Дейността ще се осъществява през цялата продължителност на проекта, от първи до последен проектен месец. Тя е задължителна част от изпълнението на проекта. Гарантира правилното реализиране на дейностите, законосъобразността на извършваните разходи и коректното администриране и отчитане. Допринася също така за повишаване на административния капацитет на кандидата и на способността за ефективно и ефикасно разходване на публични средства.
Процесът на организация и управление включва: планиране, изпълнение на проектните дейности, мониторинг, контрол и отчетност, водене и съхранение на проектната документация.
Управлението на проекта ще бъде реализирано от външен изпълнител, като ще се координира и следи от ръководителя на проекта като представител на кандидата. Това ще осигури успешно изпълнение на проекта и постигане на заложените цели и индикатори.
Работата по управление на проекта ще е свързана с наблюдение и следене на: напредъка и изпълнението на дейностите; спазването на времевия график; съобразяването с евентуални препоръки, направени при проверки; спазването на правилата за публичност и прозрачност; спазването на целесъобразността и законосъобразността на извършваните разходи. За целта ще се провежда регулярна комуникация и координация на задачите и действията между външния изпълнител и ръководителя на проекта от страна на кандидата - за обсъждане, оценка и отчитане на постиганите резултати.
Партньорът по проекта също ще участва със свои представители в подпомагане и координиране на целия процес на изпълнение на проекта и отчитането му.
Дейността включва още и осъществяване на всички задачи, свързани с подготовката и провеждането на съответните процедури за избор на външни изпълнители по проектните дейности. Ще се изготвят и окомплектоват необходимите тръжни документации. Процесът ще се следи и контролира от ръководителя на проекта. |
18 045.45
|
18 044.91
|
Информация и комуникация по проекта: Дейността е насочена към популяризиране на проектните дейности, проектните цели и финансирането на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 и е планирана съгласно изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Изпълнението на дейността е задължителна част и ще се осъществява от началото до края на проекта.
Дейността ще включва изготвяне на информационни материали по проекта, съдържащи необходимата визуализация и упоменаващи приноса на ОПРЧР, както следва:
- 3бр. информационни плаката, които ще бъдат поставени на видни места в общината;
- 200 бр. информационни брошури, които ще бъдат разпространени повсеместно в началото на проекта и ще съдържат обща информация за проектната структура, очакваните резултати и източниците на финансиране.
- 1бр. информационен банер, съдържат обща информация за проекта.
Към настоящата дейност се включва също поставяне на необходимата визуализация по всеки един документ, който ще бъде издаден във връзка с проекта. Също така, на сайта на общината ще бъдат поместени публикации с информация относно проекта, източниците на финансиране и получената безвъзмездна помощ, с необходимата визуализация.
Партньорът по проекта също ще използва активно ресурсите си за популяризиране на проектната структура, очаквани резултати и източници на финансиране в т.ч. чрез публикации във връзка с проекта в интернет страници, използване на местни вестници и други медии.
Изпълнението на тази дейност включва следните етапи:
- Избор на изпълнител и сключване на договор за услуга;
- Изготвяне на информационните материали;
- Следене за поставяне на визуализацията през целия период на изпълнение на проекта. |
1 500.00
|
1 500.00
|