Разработване на дейности в специфични сфери, напр. творчески и културни индустрии: В рамките на тази дейност се предвижда детайлна разработка на медийната услуга и плана за реализацията и.
Ключовите задачи са две:
1. да се доразработи услугата по начин, който гарантира нейните широки конкурентни предимства и
2. да се осигури детайлен план за привличане на аудитория и реализация на повече посещения, като предпоставка за реализацията на финансовия план и бизнес модела.
По т.1: Понастоящем една от най-големите трудности за потенциалните бенефициенти, особено когато това касае европейски проекти, е намирането на своевременна, точна и разбираема информация за възможностите за кандидатстване, условията, шансовете за успех и др.
Този проблем се дължи на следните фактори:
- Широкото разнообразие от донори и грантови програми води до информационно претоварване, в което потенциалните бенефициенти трудно се ориентират. Така например, за един потенциален български бенефициент МСП, съществуват опции да следи оперативните програми, обявите на Хоризонт Плюс, Еразъм, поканите на Норвежкия финансов механизъм, Инициативата Три морета, схемите на Евростарс, НИФ, ФНИ, обявите на Фондации и мн.др.
- Оттук и многообразието от информационни сайтове, източници, езици на които се предоставя информацията , което води до невъзможност да се проследява целия информационен поток регулярно. Съществуват някои информационни платформи (напр. Eufunds.bg), които обединяват тази информация, но дори там тя е частична. Например eufunds.bg не включва информация по програмите за развитие на човешките ресурси и финансирането от ESF, а още по-малко от международните донорски програми
- Твърде често информацията се представя в тежки файлове – както по отношение на размер и локация (например насоки за кандидатстване в pdf файл, сложен в zip архив), така и по отношение на административен изказ и описание. Това в значителна степен се дължи на административни и регулаторни изисквания, но заедно с това и значително забавя скоростта и ефективността за ориентиране и достигане до целевата аудитория от бенефициенти.
- Слабото познаване на материята от страна на журналистите в България води до това, че статиите често се обявяват „пост-фактум“ и репликират в значителна степен насоките за кандидатстване, като не дават достатъчна яснота на бенефициентите за възможностите или представят невярна и подвеждаща информация относно допустимостта им или възможността за финансиране на техни проекти. Т.е. на стандартния тип журналистика не може да се разчита.
- Бенефициентите често нямат достатъчно високо ниво на подготовка, което да им позволи да разберат сложната административно-правна и финансово-счетоводна материя, свързана с правилата на отделните процедури – напр. статуса по ЗМСП, процедурите по ПМС и мн.др.
Тези фактори водят до това, че много фирми намират проектите за административно тежки и често предпочитат да не губят време и ресурс за информиране, кандидатстване и изпълнение на проекти, които иначе биха били изключително подходящи за съответния донор или програма. От своя страна това силно редуцира качеството на проектите, повишава разходите за комуникация и убеждаване и като цяло значително понижава ефекта от инвестираните публични средства във всички насоки.
На този фон основната задача на дейността е да се разработи редакционната политика, класификацията, менютата и да се конкретизира концептуалната бизнес идея в специфична услуга с висока добавена стойност.
По т.2: Втората задача е да се осигури конкретен план (sales pipeline) с данни за повечето потенциални бенефициенти в България, подредени по секторна принадлежност, финансови индикатори, статични и динамични критерии, чрез които да се таргетират най-подходящите при появята на нови грантови възможности за тях, като услугата ще бъде възложена на външен изпълнител.
Дейността предвижда до 3 месеца за избор на изпълнител и 6 за реализация на задачите. До края на проекта екипът ще създава статии - оперативна задача, а не разработка. Затова срокът не съвпада с крайния за проекта.
|
57 150.00
|
57 000.00
|
Насърчаване на предприемаческите идеи в области, свързани с европейски и регионални предизвикателства и секторите на НСНМСП: Съобразно логическата рамка, дефинирана по-горе, дейността предвижда закупуването на софтуер за управление на съдържанието, включително с бекенд и фронтенд компоненти, които позволяват изготвяне на съдържание, визуализирането му, извършването на търсене и селекция от страна на читателите, абонаменти/бюлетини, реклами и сх. Осигурената технология трябва да формира капацитета за производство на иновативната услуга, а също така и да разшири потенциала за бърза експанзия в международен план и да повиши експортния потенциал на дружеството - т.е. да позволи реализацията на цялостния бизнес модел и стратегията за развитие.
Основната задача на дейноста е осигуряването на система за управление на съдържанието (content management system) , която да позволи изграждането на динамичен уебсайт с възможност за бърза и лесна промяна на съдържанието, структурата и авторите му. Тук трябва да уточним, че CMS системата не е "управленска" система от типа CRM/ERP, а е основната производствена система за реализиране на медийно съдържание. Тя е двукомпонентна и следва да вклюва както бекенд, така и фронтенд модули/части.
Бекенд частта служи за въвеждането на съдържание, въвеждането на метаданни за него, управлението на структурата и цялостния производствен процес. Това включва също управление на редакционния план, управление на публикациите, проследяване на читаемостта и др. Под фронтенд разбираме главния интерфейс за аудиторията на системата.
Системата следва да позволява реализирането на сайта с подходящ дизайн, който да е индивидуализиран за целите на компанията предвид спецификата на тематиката и строгата профилираност. Дизайнът трябва да бъде създаден специално за нас (т.е. да не се използват стандартни теми или ако бъдат използвани такива – същите да бъдат настроени по начин, който придава уникалност на медийния продукт).
По същество дейността е предназначена да осигури технологичния инструментариум , необходим за реализирането на иновативната услуга и осъществяването на бизнес модела и плановене на дружеството. Тъй като читателите ще ползват системата безплатно, са предвидени други източници на приходи:
- Онлайн реклама – приходите ще се генерират с напредването на посещаемостта на сайта, както и чрез продажба на банери/ключови думи на консултантски агенции
- Участие в комуникационни кампании - обичаен клиент биха били донорите/агенции пряко или чрез ПР/комуникационни/рекламни медиа агенции, в изпълнение на комуникационни планове
- Спонсорства/награди/събития - С напредването на ползваемостта на сайта, ще се увеличават и приходите от него , като се предвижда и лансирането на собствени събития с тематична насоченост. Последното е по-скоро част от стратегията за постигане на визия на компанията и не е основен фокус понастоящем.
В контекста на европейските и регионалните предизвикателства системата ще бъде използвана първоначално за реализирането на новинарски портал на един домейн, но тя следва да може да се използва от компанията за реализирането на сходни портали и на други домейни според стратегията и за международна експанзия след време (например funds.media, funds.bg, funds.ro, funds.md и др.п.). Последните могат да се различават по съдържание, езикови и/или организационни версии и следва да се приемат като отделни инстанции на платформата, които трябва да можем да стартираме във всеки един момент. Основната цел е да разполагаме отсега с единен инструмент, който позволява тази мащабна експанзия и на други пазари и в други области. Така ще постигнем значителни синергични ефекти. |
332 100.00
|
605 061.00
|
Дейности за информиране и публичност: В рамките на тази дейност фокусът е върху изпълнението на всички изисквания на ДО и законодателството, касаещо изпълнението на проекта. Фокусът е поставен върху осигяраването на необходимите визуализационни материали (табела/плакат, информация на сайта на компанията) и представяне на проекта и целите му на широката общественост.
Планира се прилагането на мерки, съгласно насоките в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020.
Заедно с това, в рамките на всички дейности се планира спазването и на Ръководството за изпълнение на проекти, налично на сайта на ОПИК.
Сформираният екип ще бъде запознат с целите и изискванията на програмата и на проекта по същество. Ще се използва онлайн базирана клауд система за администриране на документацията, като във всички приложими формуляри и документи, разработвани по изпълнението на проекта ще бъдат спазвани и изискванията за визуализация и публичност.
|
0.00
|
0.00
|