Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 280 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: Stolichna

Description

The project aims to help people with low or no income who are in difficulty due to the economic situation; persons who, for objective reasons, cannot satisfy their natural needs.
1. Preparation and delivery of a hot lunch, every working day for the representatives of the target groups using the service. The hot lunch consists of: soup, main course, dessert and bread. The prepared and delivered foods will include foods in the required quantities, types, content, method of preparation and storage in full compliance with all applicable regulations, as well as with the approved menu for the respective week.
2. The packaging of the prepared food will be carried out in a way that protects it from contamination, in containers and disposable packaging permitted for contact with food.
3. The transportation of the hot lunch to the homes of the consumers, with a specialized vehicle
4. Preparation of a weekly menu will be carried out with summary calculations in tabular form with indicators for the distributed food products.
5. The determination of the types of products to be purchased for the preparation of the hot lunch will be carried out in compliance with the requirements for food safety, national standards and norms of nutrition and requirements for contribution to the balanced diet.
6. The provision of the hot lunch will be realized on the territory of the Municipality of Chelopech.
The preparation and delivery of the hot lunch is carried out every working day of the week. The period for which the service will be provided is from 01.10.2022 to 30.09.2025.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
„Приготвяне на топъл обяд“: Планира се Община Челопеч да започне да реализира дейността от 01.10.2022г. до 30.09.2025г., включително, като общия брой работни дни е 751 Проектът ще се изпълнява със собствен ресурс и не се предвижда използването на партньори или подизпълнители. Община Челопеч разполага със собствен училищен стол, в който има достатъчен персонал, който да приготвя ежедневния порцион на потребителите на услугата „топъл обяд“. Заявките за хранителни продукти се изпращат на доставчик, който ги доставя заедно със съответните сертификати за качество, срок на годност и пр.. Храната ще се приготвя в училищния стол, находящ се в сградата на ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“, с. Челопеч. Удостоверение за регистрация на обект за обществено ползване №1835/04.04.2018г. на Областна дирекция по безопасност на храните София област. Приготвената и опакованата храна ще се раздава на специално обособено гише, при спазване на предварително определен график, за да се избегне струпването на много хора. Материална база: Училищният стол разполага с цялостно налично оборудване, за приготвяне на "топъл обяд" включващо: Оборудване на Бокс кухня: - топла точка; - Бен мари /уред, който поддържа храната топла/; - обръщателен тиган; - скара с плочи; - готварска печка с четири котлона; - готварска печка шест котлона; - конвектомат; Оборудване в подготвителен бокс за зеленчуци: - хладилници - 2 броя; - зеленчукорезачка; - картофобелачка; Оборудване на бокс за месо - червено, бяло и риба: - хладилници - 3 броя; - месомелачка; Оборудване на бокс за яйца: - хладилник; - мивки за дезинфекция — 3 броя; Приспособление за разливно социалния патронаж: - складове за сух пакетаж и консерви - 2 броя; Бокс за хладилници — за млечни продукти: - миална; - съдомиална; 95 324.80 45 331.20
"Предоставяне на топъл обяд": Изпълнението на проекта се предвижда, като храната ще бъде раздаване на потребителите, на специално обособеното гише. Подхода е съобразен с процедура съгласно Раздел II, чл. 6 от Наредба РД-06-53 от 17.09.2021 г. за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г., съфинансирана от Европейския социален фонд плюс. За приготвянето на топлия обяд ще бъдат ангажирани следните служители на Община Челопеч: - един домакин, който да подпомага дейността на готвача и да изпълнява заявките за хранителни продукти; - готвач, който ежедневно да приготвя храната за потребителите; - хигиенист, който да хигиенизира контактните повърхности и съдовете за приготвяне на храната, съгласно санитарните изисквания; - работник "кухня", който ще раздава храната, на специално обособено гише, по график, за да се избегне струпването на повече хора и при спазване на всички санитарни и противоепидемични мерки; - медицинска сестра, която да следи за спазване на рецептурника, качеството на храната и спазване на санитарните мерки. Община Челопеч предоставя услугата „Топъл обяд“ на общо 40 човека. Механизма за приоритизация на целевите групи е съгласно указанията на АСП и адаптацията им при прилагане на местно равнище. 6 672.73 3 173.18
"Предоставяне на съпътстващи мерки": Първата част от съпътстващите мерки, при реализирането на проекта, ще се изразява в следното: 1. Провеждане на инструктаж на персонала за спазване на санитарно-хигиенните изисквания; 2. Предоставяне на лични предпазни средства на служителите в училищния стол.; 3. Създаване на предварителен график за раздаване на храна, с цел избягване струпване на много хора; 4. Провеждане на ежедневен сутрешен филтър от медицинско лице, на служителите в ученическия стол; 5. Дезинфекция на всички контактни повърхности и съдове, за приготвяне на храна; Втората част от съпътстващите мерки, ще се изразява в подкрепа на целевите групи, с цел преодоляване на последствията от продължителна социална изолация: 1. Община Челопеч е създала "Дистанционна приемна" на психолог и медиатор, които са на разположение на жителите на общината за обща подкрепа и събеседване; 2. Оповестени са, чрез информационните канали на общината, важни телефонни номера, които при необходимост биха били приоритетни, при социална изолация, включително и безплатен денонощен телефон за връзка с Община Челопеч; 3. Ежемесечно доставяне по домовете на Информационния бюлетин на Община Челопеч, с оглед навременна информация на поставените под карантина или в социална изолация лица, които биха имали потребност от информираност за случващото се в общината, в която пребивават или живеят; Начин на изпълнение Изпълнението на тази дейност ще се реализира, посредством създадена организация от Общинска администрация Челопеч, която ще подсигури: - необходимите средства /включително човешки ресурси/ за провеждане на инструктаж за безопасност на персонала в училищния стол; - адекватна организация за раздаването на храната, съобразно броя на потребителите, целевите групи и отдалечеността от дома на потребителите, от пункта за раздаване на храна; - медицинско лице, за осъществяване на филтър, спазване на утвърдените рецепти, качеството на храната и спазване на санитарно-епидемичните мерки; - необходимите почистващи и дезинфекционни средства; - на разположение психолог и медиатор за оказване на личностна подкрепа; - рекламни и информационни материали, съдържащи важна информация за целевите групи; - издването и разноса на ежемесечен Информационен бюлетин; - Административни разходи и разходи за съхранение на храните са предвидени, при изпълнението на проекта и няма да надхвърлят 7 на сто от разходите за приготвяне на храна. За да бъде максимално разнообразно седмичното меню, ще се изготвят ежеседмично менюта за следващите две седмици, като по този начин ще се избегне дублирането на предлаганите ястия. При изготвянето на менютата, същите ще бъдат съобразен освен с рецептурника, но и със сезонността на хранителните продукти, за да се гарантира от една страна, пресни и качествени хранителни продукти, от друга оптимална цена, а от трета разнообразие при предлагането на топлия обяд. Дейностите, които се предвиждат за получаване на обратна връзка са предвидени да бъдат извършвани са два вида: 1. Дистанционно - посредством провеждане на телефонни разговори, комуникация по електронна поща, комуникация с техни близки и роднини. 2. Лично на адрес за да се получи допълнителна информация и обратна връзка за програмата. Предвижда се веднъж месечно да бъдат провеждане анонимни анкети сред потребителите, които ще се раздават при раздаването на храната. 6 672.74 3 173.18
"Определяне на целевите групи": МЕХАНИЗЪМ ЗА ПОДБОР НА БЕНИФИЦИЕНТИ ПО ПРОЕКТ „ОСИГУРЯВАНЕ НА ТОПЪЛ ОБЯД В ОБЩИНА ЧЕЛОПЕЧ” Механизъма определя начина на подбор на бенефициенти, като съблюдава основните принципи за равни възможности, превенция на дискриминацията по пол, възраст, етническа принадлежност и др. Община Челопеч набира заявления – декларации от желаещите да се включат в дейностите по проекта, като за целта се използват всякакви източници на информация – сигнали на граждани, отворена телефонна линия, информация от РЗИ за лица, поставени под задължителна карантина, информация от доставчици на социални услуги и институции и др. Определянето на потребителите по проекта ще бъде извършено след потвърждаване от ДСП- Пирдоп за принадлежността им към допустимите целеви групи: Дейностите по проекта имат за цел да обхванат 3 целеви групи: 1. Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията; 2. Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. 3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. ІІ. ПРОЦЕДУРА ЗА ИЗБОР Процесът на подбор на кандидат – потребители се извършва на следните етапи: А. Обявяване на приема на заявления-декларации. 2. Определяне на комисия за подбор на бенефициенти. 3. Определяне на лицата попадащи в приоритетните групи и фигуриращи в списъка изготвен от Дирекция „Социално подпомагане” и допускането им до класиране. 4. Класиране на лицата и изготвяне на списък. Списъка се изготвя в следната последователност - - Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. - Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане”; - Самотно живеещи лица получаващи пенсии в минимални размери – за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; несвързани с трудова дейност, подредени във възходящ ред спрямо размера на получаваните доходи; - Лица живеещи със съжителстващи лица или семейства, лица живеещи със съжителстващи лица или семейства, които не могат да се издържат чрез имуществото си или труда си и получават пенсии в минимални размери – за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; несвързани с трудова дейност подредени във възходящ ред спрямо размера на получаваните доходи. 1. Обявяване на приема на заявления – декларации от кандидат – потребители. Изготвя се обява за приемане на заявления – декларации от кандидат – потребители. Право да подаде заявление – декларация има всяко лице, което отговаря на заложената в договора целеви групи: - групи – Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Обявата за приемане на заявления – декларации от кандидат – потребители се поставя на интернет страницата на Общината и по населените места в Общината. В обявата се съдържат следните данни: -Информация за проекта -Лицата, които могат да участват в подбора -Необходимите документи за участие 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).