Организация и управление на проекта: Сформиране на екип за управление на проекта състоящ се от ръководител, счетоводител и технически асистент гаранция за успешното протичане на дейностите по проекта. Осигуряване на най-подходящите в качествено и икономическо отношение изпълнители на строителство, доставки и услуги. Управление на проектните дейности, насочено към ефективно изпълнение на заложените индикатори. Наблюдение на навременното и в пълнота изпълнение на планираните дейности по проекта. Екипът е от служители от отдел "Европейски проекти, програми и икономическа политика" в Дирекция "ХДЕППИП" в община Добричка, Дирекция "ФСД" и Дирекция УТСОСПООС с опит в разработване и управление на проекти. При необходимост екипът ще се подкрепя и от други служители, с техническа квалификация и опит в СМР дейности. Редовна отчетност за удостоверяване на административните, технически и физически аспекти на дейностите по проекта. Лесно идентифициране и проследяване на разходите, следене за документалната обоснованост на всяка счетоводна операция, законосъобразност и целесъобразност на изразходените средства и избягване на всякакви финансови злоупотреби. В изпълнение на проекта: Ще бъде изготвен график за възлагане на обществените поръчки по ЗОП. Ще се изготвят тръжни документации и проведат процедурите за избор на изпълнители по реда на ЗОП. Ще се провеждат заседания на екипа за управление на проекта, на които ще бъдат разпределяни задачите за всеки месец - за целта ще бъдат изготвяни "Месечни планове за действия", отразени в съставяните протоколи. Ще бъде създадено проектно досие, включващо договори, анекси, тръжна документация, доклади, разход оправдателни документи, приемо-предавателни протоколи за извършените дейности от изпълнителите, искане за плащане и др. Ще бъде изготвен окончателен отчет относно изпълнението на целите на проекта, постигнати резултати, срещани трудности и тяхното преодоляване. |
0.00
|
0.00
|
Рехабилитация на участък от улица "Девета" в с. Плачидол и Рехабилитация на участък от улица "Двадесет и четвърта" в с. Карапелит, община Добричка.: Селата Плачидол и Карапелит са едни от най-големите села на територията на община Добричка, което обуславя и по-големите възможности за развитие на трудов, социален и културен живот. Информация показва, че улиците, обект на финансирането са изцяло асфалтирани през 80-те и 90-те години на миналия век. Дейността предвижда изпълнение на строителни работи за рехабилитация на съществуващите улици „Девета” (участък с дължина 230 м.) в село Плачидол и улица „Двадесет и четвърта“ (участък с дължина 645 м.) в село Карапелит и тротоари, с обща дължина на разглежданите участъци 875 м. Улиците са със силно повредени, а на места е и разрушена асфалтовата настилка и преминават през силно застроен район в централната част на населените места. В по-голямата част липсват бордюри от ляво и дясно, неоформени и частично оформени тротоари от двете страни на платната. Бордюрните линии и криви са сравнително добре оформени. Не е констатирано наличието на пътни или други съоръжения в обхвата на уличните платна. Вследствие на лошото състояние на уличната настилка отводняването е лошо, вертикалната сигнализация липсва, хоризонталната маркировка е заличена.
Дейността е изключително необходима за постигане на целите на проекта. Нейното изпълнение генерира ползи за териториалното развитие, като създава условия за непрекъснат, удобен и безопасен транспорт, лесна проходимост и висока пропускателна способност, което да намали разходите за съществуващия бизнес и увеличи стимулите за инвестиции. Също така, облекчават се ежедневните пътувания на жителите, подобрява се както вътрешната мобилност на територията на населеното място, така и вътрешно - териториалната мобилност на работната сила (възможностите за работа в други населени места без смяна на местожителството) и достъпа до услуги. Връзката на улиците с пътна мрежа от по-висок клас до голяма степен определя възможностите на населението за достъп до работни места и определен набор от услуги, предоставяни от съседните общини. Подобрената инфраструктура ще намали времето за пътуване до тях. Още повече, инвестицията за подобряването на уличната инфраструктура, която ще оптимизира движението, е принос към общите усилия за справяне с проблемите свързани с измененията на климата и намаляване на вредните емисии от МПС.
|
0.00
|
0.00
|
Доставка и монтаж на професионално оборудване за ДСП: Основната цел на проектното предложение е повишаване качеството и ефективността на извършваната грижа за възрастните хора и тези в неравностойно положение, чрез създаване на оптимални условия за функциониране на Домашен социален патронаж. В изпълнение на социалната политика на община Добричка и дейностите за реализиране на целите заложени в стратегическите документи за развитие на община Добричка, насочени към разгръщане и подобряване мрежата от социални услуги в общността, предоставяне на качествени социални услуги за различните целеви групи, нуждаещи се от социална закрила и социална подкрепа. Дейността ДСП функционира от 1987г., като се финансира от бюджета на общината. Дейността ДСП започва с 30 лица в едно звено за обслужване в с.Стожер. Към 2022г. функционират 11 ДСП в 11 населени места на община Добричка и се предоставя храна за 500 души. Едно звено на ДСП обслужва по няколко населени места, които са отдалечени едно от друго и се налага бързото приготвяне и експедиция на храната. Едновременно се приготвя и предоставя храна на нуждаещите се лица от ДСП и обществена трапезария.
ДСП в с.Дончево обслужва населението в 4 населени места–Дончево, Драганово, Опанец и Богдан. Към момента ДСП с.Дончево предоставя храна на 40 души+топъл обяд на 20 души по проект „Топъл обяд в община Добричка“.
МТСП, чрез фонд „Социална закрила“ в община Добричка се предоставя топъл обяд на крайно нуждаещи се лица и семейства през есенно/зимния сезон през годините от 2009г. до 2016г. Подготовката на храната се осъществяваше във всичките 11 ДСП на територията на общината. До 2012г. се предоставяше топъл обяд за 112 души , а от 2012 до 2016г. за 100 души.
По проект BG05FM9OP001-3.002-0207-C01 „Осигуряване на топъл обяд–Добричка” по ОП „Храни и/или основно материално подпомагане” е предоставен топъл обяд на крайно нуждаещи се лица и семейства през пролетно/зимния сезон на 2017г. на 240 лица от населените места на общината. Храната се подготвя в ДСП, включително и в ДСП с.Дончево.
През зимните месеци на 2018-2019 г. по проект BG05FMOP001-3.002-0207-C01 „Осигуряване на топъл обяд в община Добричка“ по ОП „Храни и/или основно материално подпомагане” е предоставен топъл обяд на 240 потребители от община Добричка. Храната се подготвя в ДСП, включително и в ДСП с.Дончево.
През зимните месеци на 2019-2020 г. по проект BG05FMOP001-3.002-0207-C01 „Осигуряване на топъл обяд в община Добричка“ по ОП „Храни и/или основно материално подпомагане” е предоставен топъл обяд на 240 потребители от община Добричка. Храната се подготвя в ДСП, включително и в ДСП с.Дончево.
През 2021 г. по проект BG05FMOP001-5.001-0173-С01 „Топъл обяд в условията на пандемията CIVID-19 в община Добричка“ по ОП „Храни и/или основно материално подпомагане” е предоставен топъл обяд на 230 потребители от община Добричка. Храната се подготвя в ДСП, включително и в ДСП с.Дончево.
В момента по проект BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд в община Добричка“ по ОП "Храни и основно материално подпомагане", топъл обяд се предоставя на 150 потребителя в община Добричка. Храната се подготвя в ДСП, включително и в ДСП с.Дончево.
Материалната база на ДСП в 11-те населени места към момента на кандидатстване и по-конкретно на кухненското оборудване е в недобро състояние. Оборудването за ДСП в общината са предадени от закритите столове на основните училища в населените места на общината. Вече 30г. се ползват едни и същи уреди в обектите. В част от обектите уредите са подменени със средства от Фонд „Социална закрила“, но в ДСП с. Дончево кухненските уреди са в лошо състояние-има стар модел фурна „Пауталия“ и печка за готвене с шест плочи, за които вече няма резервни части. Предвид дългогодишното предоставяне на социалната услуга, технологичното оборудване в ДСП е амортизирано, морално остаряло, енергоемко и не отговаря на европейските стандарти. Налага се по–продължително време за приготвянето на кулинарната продукция. Това затруднява персонала и забавя експедицията до нуждаещите се лица. |
0.00
|
0.00
|