Организация, управление и вътрешен мониторинг на проекта: Тази въвеждаща дейност цели да осигури подходяща среда за гладко изпълнение, добър мениджмънт и координация на проектните дейности, както и да се постигне максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата. Настоящата дейност включва следните задачи:
- сформиране на екип по проекта и определяне на индивидуални задължения и отговорности;
- утвърждаване на принципи за вътрешна и външна комуникация, координация и мониторинг върху изпълнението на дейностите и разходване на средствата;
- организиране на регулярни срещи на членовете на екипа за осъществяване на контрол върху техническия и финансов напредък на проекта, отчитане на постигнатите резултати и разрешаване на проблеми, възникнали в процеса на изпълнение;
- поддържане на постоянна комуникация с УО на ОПРР, с цел осигуряване на прозрачност на проекта, докладване на нередности и разрешаване на проблеми, изискващи намесата на финансиращият орган.
- изготвяне на документации за провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители на отделните дейности по проекта;
- изготвяне на междинни и окончателен технически и финансови доклади, искания за плащане;
- приключване на проекта и архивиране.
- управление и наблюдение на под-изпълнителите като биват използвани общи техники за скрийнинг като: редовни срещи, посещения на място и други.
Добрата организация и компетентното управление е предпоставка за положителен резултат от изпълнението на проекта и постигане на заложените индикатори.Видовете експерти и техния брой са определени след анализ и конкретизиране на дейностите в проектното предложение, така, че да могат да покрият изискванията за управлението на инфраструктурен проект. Разходите за организация и управление са сформирани на база необходимост от съответната експертиза за конкретната дейност, ангажираност за периода на изпълнение на проекта и средна часова ставка за заеманата позиция от служителите на общинската администрация. Всички експерти по техническата част, са предвидени да работят само по време на строителството, като експерт "АС" се предвижда да отговоря и за обзавеждането на социалните жилища и неговата заетост е с по-голяма продължителност. Юридическия консултант има пълна натовареност по време на изготвяне на документи и провеждане на процедури по ЗОП. Ръководител проекти, финансовия експерт и технически сътрудник са ангажирани през целия период на подготовка, изпълнение и отчитане на проекта като цяло.
Дейността, макар и да не допринася пряко за постигане на заложените в проекта цели, поставя основи за успешното осъществяване на дейностите, както и за доброто управление и планиране на необходимите ресурси. Тя ще създаде условия за успешната и навременна реализация на дейностите, което от своя страна ще доведе до постигане на заложените цели и резултати. През целия период на изпълнение на проектните дейности, Община Хасково ще се стреми да осигури ясно и прозрачно изпълнение на проекта, както и да измери качеството на постигнатите резултати и ефекта от неговото въздействие. |
33 883.50
|
30 069.91
|
Изготвяне на документация за провеждане на обществени поръчки и избор на изпълнители: Важно предусловие за изпълнение на проектните дейности е своевременното и качествено изготвяне и провеждане на обществени поръчки съгласно българското законодателство в областта на обществените поръчки– ЗОП и ППЗОП, като по този начин ще се гарантира спазването на принципите на прозрачност и публичност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация. В рамките на проекта, ще бъдат проведени обществени поръчки със следния предмет на изпълнение:
• Строително- монтажни работи ;
• Авторски надзор;
• Строителен надзор;
• Доставка на обзавеждане на социалните жилища;
• Осигуряване на мерки за информация и публичност на проекта;
• Одит на проекта. |
0.00
|
0.00
|
Строително монтажни дейности : Реализацията на проекта е свързана с изпълнението на строително монтажни дейности на Обект: „Жилищни сгради за жители, принадлежащи към уязвими групи, маргинални обществам -3 броя". Подобект: Блок 45, Подобект: Блок 46, Подобект: Блок 47 . Всеки от блоковете представлява четириетажна сграда с монолитна стоманобетонова конструкция. Разпределението на етажите в сградите е еднакво – по четири апартамента на етаж. Общия брой на жилищата е 48 бр. Към настоящия момент трите сгради са с изпълнена конструкция и подписани актове обр.14. Поради липса на финансов ресурс строителството е спряно по надлежния ред, като са съставени акт обр.10. Към Разрешение за строеж №169/02.06.2006 г. има издадена Заповед №208/08.06.2019 година за допълване на РС, в която са описани всички изменение, изготвени по чл.154, ал.5 от ЗУТ и изготвени нови проекти по части: архитектурна, конструктивно становище, геодезическа, ОВК, електро, ВиК-становище, пожарна безопасност /ПБ/ и част: Енергийна ефективност, оценена с отделен доклад и за всеки блок поотделно, инженерно геоложки доклад и ПБЗ.
Дейностите, които остават да се изпълнят към настоящия момент по жилищните сгради са различни за всеки от блоковете и са в съответствие с разработените проекти и количествената сметка от проектантите към всяка част.
Жилищните сгради са в степен на завършеност до етап "груб строеж" без довършителни работи. Изпълнена е стоманобетоновата конструкция, както и всички зидарии. Покривът е изпълнен с дървена конструкция и керамични керемиди. Не са изпълнени тенекеджийските работи. Санитарните помещения с настилка терикот, фаянсова облицовка по стените, положена ВиК инсталация на не в пълен обем и се нуждае от преработка. Зидовете са без мазилка, както от вън, така и от вътре. Няма монтирани врати и прозорци. Няма циментова замазка по стоманобетоните плочи. Електроинсталацията не е изпълнена. Не са изпълнени сградните водопроводни и канализационни отклонения. Не са изпълнени вертикална планировка и благоустрояване.
С новите технически проекти се конкретизират всички довършителни работи, включващи:
- мазилки;
- шпакловки;
- външна и вътрешна топлоизолация;
- монтаж на пвц външни врати и прозорци;
- подови замазки и подови настилки;
- гранитогрес по пода на общите части;
- метален стълбищен парапет;
- сградни водопроводн и канализационни инсталации и отклонения;
- отоплителна инсталация. За осигуряване на отоплителния режим на сградите са предвидени електрически конвектори;
- вътрешна ел. инсталация и външно ел. захранване.
Ще се изпълни вертикалната планировка на терена и благоустрояване около жилищните сгради с цел удобен достъп до сградите съгласно наредба №1 от 1 юли 2009 година. И трите блока ще бъдат достъпни за хора в неравностойно положение до входа на сградата. В блок №47, с преработката по чл.154 от ЗУТ се предвижда преустройство на две от жилищата на партерния етаж в достъпни, с оглед спазване на изискванията на нормативните документи за отвори на врати и санитарни помещения. Достъпът до първи жилищен етаж ще се осъществява с платформен подемник за право стълбище. Чл.35, ал.2 от Наредба №4 от 1 юли 2009 година за проектиране, изпълнение и подържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания, изисква при проектиране на нови многофамилни жилищни сгради с повече от 30 жилища, най-малко едно жилище да е за хора с увреждания, разположена на първия надземен етаж в сградата. И трите жилищни сгради са с по16 апартамента, т.е. под прага на горната рамка, но поради политиката която провежда ОПРР за осигуряване на достъпна архитектурна среда тези две жилища в бл.47 са преустроени в достъпни. Броят им е определен от логиката на общия брой жилища в трите сгради-48, който надвишава цифрата 30, но е по-малък от 60 и следователно предвидените две достъпни жилища напълно покриват изискванията на чл.35, ал.2 от ЗУТ
|
1 312 140.83
|
1 747 826.57
|
Авторски надзор по проекта: През целия строителен процес ще се извършва авторски надзор. Целта на дейността е осъществяването на авторски надзор на обекта съгласно изискванията на чл. 162 от ЗУТ с цел осигуряване на успешно изпълнение на проекта и подписване на актове и протоколи от Проектанта за изпълнение на етапи от строителството съгласно изискванията на Наредба № 3/ 31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и Наредба № 2/ 31.07.2003г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти и съгласуване на екзекутивите – изготвени от строителя.
Успешното реализиране на Обект: „Жилищни сгради за жители, принадлежащи към уязвими етнически малцинства -3 броя". Подобект: Блок 45, Подобект: Блок 46, Подобект: Блок 47 с местонахождение УПИ V, кв.645, ПИ 77195.709.33 по КК на гр. Хасково“" се гарантира с издаване на Удостоверение за въвеждането в експлоатация на строежа . За целта е необходимо през целия период на строителството и до неговото завършване да се осъществи координация между строител, надзорник и проектант, изразяващо се не само в проследяване и контролиране на изпълнението на строително-монтажните работи (СМР), но и в съвместно подписване на строителната документация (протоколи, актове, Заповедни книга, екзекутивна документация и т.н.), включително и при нужда промяна в работните проекти, което може да се осъществи само от проектанта на обекта. Проектантите осигуряват:
• Упражняване на авторски надзор и вписването на констатации, забележки със Заповеди от него в Заповедната книга на обекта;
• Присъства при съставяне и подписва протоколите и актовете, съобразно Наредба № 3 /31.07.2003.г за съставяне на актове и протоколи по време на строителството след покана от Възложителя;
• Обсъждане и промяна на конструктивните решения при нужда;
• Изготвяне на ревизирани чертежи/проекти при нужда;
• Изменение на проектни части по време на работа при нужда;
• Изпълнява дейността по авторски надзор до получаване на Разрешение за ползване на обектите. |
19 682.11
|
19 682.11
|
Строителен надзор по проекта: Целта при осъществяването на строителния надзор е обектът да бъде построен в съответствие с всички нормативи, касаещи качеството му и бъдещата му експлоатационна дълготрайност. Избраният след провеждане на процедура по ЗОП, строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение по всички части. Услугата за упражняване на строителен надзор цели качествено изпълнение на СМР, контролирано от квалифициран консултант.
Строителният надзор ще следи и носи отговорност за:
- законосъобразно започване на строежа;
- пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
- изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ;
- спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството;
- недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;
- годността на строежа за въвеждане в експлоатация;
- оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания.
Дейностите по извършване на строителния надзор ще приключат след окомплектоване и предаване на пълен комплект документи необходими за въвеждането на обекта в експлоатация и след издаване на съответния документ , при условия и по ред, определени в НАРЕДБА № 2 от 31.07.2003 г, ЗУТ от органите на общинската администрация, за строежите от четвърта категория. |
26 242.82
|
11 400.00
|
Доставка на обзавеждане: Дейността включва доставка на обзавеждане за социалните жилища съгласно техническата спецификация. Имайки в предвид, че в обекта ще бъдат настатени лица от целевата група, които са с ограничени възможности и немогат да си позвалят жилища на свободен наем и времето за което ще бъдат настанявани в тях е максимум 3 години е необходимо с изпълнението на проекта да бъдат създадени условия за нормално пребиваване . Предвидени са доставка и монтаж на кухненско обрудване, маси, столове, легла, бюра, мека мебел и др.
Предвиденото за закупуване обзавеждане ще отговаря на стандартните изисквания за функционалност, хигиена и безопасност, както и ще гарантира личното пространство на обитателите и да осигурява атмосфера, комфорт и уют.
В изпълнение на дейността ще бъде доставен и монтиран платформен подемник за право стълбище за осигуряване на достъпна среда в Блок 47. |
332 037.84
|
258 609.06
|
Осигуряване на мерки за информация и публичност на проекта;: Дейността се изразява в популяризиране на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) в съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. за определяне на общо приложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014г. При изпълнението на проекта се цели постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него.
Прозрачност и широка информираност при изпълнение на проектните дейности, както и за популяризиране помощта на Общността ще бъдат постигнати посредством изпълнението на следните мерки:
1. Встъпителна пресконференция по проекта- 1 бр.;
2. Официална церемония за ефективния старт на проекта "първа копка"- 1 бр.;
3. Изработване и монтаж на временни билбордове - 1 бр.;
4. Публикуване на информация за проекта на официалната страница на Бенефициента - периодично;
5. Публикации в медиите - 2 бр.;
6. Рекламни и промоционални материали- торби, еко тефтери с маркери и химикал, поставка за визитки/телефони -200 бр.;
7. Банер за многократна употреба с олекотена метална сгъваема стойка и калъф/куфар за пренасяне за целите на медийните събития- 1 бр.
8. Брошури на български и английски език, представящи проекта и финансовата помощ от ЕФРР, Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 – 500 бр.;
9. Изработване и монтаж на постоянни разяснителни табели -3 бр.;
10. Официална церемония за приключване и приемане на обектите- 1 бр.;
11. Заключителна пресконференция по проекта- 1 бр. |
7 400.00
|
8 187.00
|
Одит по проекта: С оглед предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни изисквания на ЕС, ще бъде осъществен одит от регистриран одитор, член на Института на дипломираните експерт-счетоводители или от фирма за одит, които ще осъществяват контрол върху разходването на средства през целия период на проекта. Одиторският доклад ще бъде приложен към окончателния финансов отчет. В последния месец от изпълнението на проекта ще се изготвят финални одиторски доклади – т.нар. „Доклад за фактически констатации по проекта” по образец на Договарящия орган. С изготвянето му одиторите ще предоставят мнение относно:
- дали дейностите по Проекта са осъществени в съответствие с принципите за добро финансово управление;
- дали изборът на изпълнител по договорите, чрез които се изпълнява проекта, е проведен в съответствие с изискванията на националното законодателство;
- дали всички декларирани разходи са действително извършени/платени и допустими, в съответствие с изискванията на регламентите на ЕС и националното законодателство и дали дейностите (строителство, доставки, услуги) са действително изпълнени;
- дали първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни, т.е. не са дописвани, поправяни, подменяни;
- дали бенефициентът е извършвал 100% проверка на първо ниво – верификация на разходите от изпълнители, проверки на място;
- дали са спазени изискванията по отношение на поддържането на адекватна одитна пътека;
- дали всички дейности по съответния проект са надлежно документирани като всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване;
- дали слабостите, констатирани при извършени одити са адресирани по подходящ начин;
- дали исканията за средства, подадени от бенефициентите са точни, пълни и са във формат, изискван от УО;
- дали неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред (ако има такива);
- счетоводните системи и осчетоводяванията;
- отсъствието на двойно финансиране;
- мерките за информация и публичност. |
1 500.00
|
1 740.00
|