Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 175 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: Stolichna

Description

The project proposal involves the following:
1. Development, adaptation and introduction of a system for human resources development in the "Optics" JSC. The activity targets to optimize the management and development of human resources.
2.Providing healthier and safer working conditions, improvement of work and health status of the employees in "Optics" JSC. The activity will be carried out by purchasing personal protective equipment and special workwear, providing means of collective protection by buying 18 new more contemporary and technological laminar flow hoods, ergonomic chairs, desk magnifiers and desk lamps. A modernization and reconstruction of the ventilation system in the workshop "blanks" will be performed.
3.Training of workers and employees about specific health risks on the workplace and the methods for their prevention will be provided.
4.Providing social benefits for "Optics" JSC employees - providing access for people with disabilities by stairs renovation and railings placement. A rest and dining room premise in the Popintsi facility will be differentiated.
5. Information and publicity of project proposal. Three permanent information board will be placed on the three main company sites. 100 pcs of folders with informational materials (chemical, brochure, key chain, notepad paperback name and project number) will be produced. 50 stickers will be placed on the purchased equipment and furniture. An article in online media, about the implementation of the project, will published - at the end of the project.
6.Project management and organisation.
The project proposal includes one project manager, coordinator and accountant, all appointed on civil contracts. This activity will be implemented by the management team of the project, based on constant interaction and communication between the project manager, the acoountant and coordinator.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси в "Оптикс" АД: Дейността е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси. Проблемите на целевата група са описани в раздел 11 от формуляра. За решаването на тези проблеми, а също и като средство за достигане целите на проекта, планираме разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси. Предприятието към момента не разполага с подобна система, което обуславя необходимостта от нейното въвеждане. Тази система ще бъде обвързана със стратегията за развитие на предприятието. В “Оптикс”АД имаме за цел да оптимизираме работните процеси, като идентифицираме и внедрим съществуващи и новаторски мерки за удължаване на трудовия живот на служителите над 54 год., както и за по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот на младите служители и тези над 54 год. Предвиждаме мерки за промени в системите за заплащане на труда и оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива. Също така, предвиждаме мерки за насърчаване развитието в областта на политиките по отношение на ресурсна ефективност, околна среда, изменение на климата /вкл. прилагане на европейското и национално законодателство в тези области/. Системата ще бъде разработена в следните етапи: Първи етап: Подготовка за изпълнение: запознаване с производствения процес в компанията, преглед на настоящото положение и нормативните документи в областта на управлението на човешките ресурси, преглед на извършените проверки от страна на РИТ-гр. Пазарджик, както и преглед на извъшената оценка на риска за здраве и безопасност при работа. Втори етап: Разработване на системата: Извършва се оценка на възможностите за внедряване на иновации в областта на управлението на човешките ресурси, обхващаща следните основни направления: 1.Внедряване на практики за по-лесно съвместяване на професионалния, семейния и личния живот на младите работници и служители, и на тези над 54 год. 2.Оценка на възможностите за внедряване на мерки за удължаване на трудовия живот на работниците и служителите над 54 години. 3. Въвеждане на промени в системите за заплащане на труда; 4.Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива. 5.Оценка на възможностите за въвеждане на мерки/стимули, насочени към развитие на политиката по околната среда и климата, и ресурсна ефективност. Трети етап: Изготвяне на План за действие съобразно информацията, получена на предишния етап и насочена към постигане на следните цели: 1. Осигуряване на възможности за съвместяване на професионалния, семейния и личния живот на младите работници и служители в "Оптикс" АД, чрез въвеждане на гъвкави форми на организация на труда; 2. Осигуряване на възможности за удължаване на трудовия живот на работниците и служителите над 54 години в "Оптикс" АД, чрез въвеждане на гъвкави форми на заетост, вътрешна комуникационна стратегия и мерки за заплащане; 3.Подобряване на взаимодействието между работещите и околната среда, чрез въвеждане на иновативни мерки и стимули за насърчаване развитието в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност, вкл. прилагане на изискванията на законодателството на ЕС и националното законодателство в тези области. 4.Оценка на влиянието, което всички внедрени мерки ще окажат върху производителността на труда в дружеството. Планът за действие се изготвя със съответните срокове и отговорници. Четвърти етап „Практическо въвеждане в действие на системата”: Разработената система се предоставя на изп. директор на “Оптикс”АД за вземане на управленско решение. След издаването на заповед, мерките, посочени в плана за действие се включват като промени и допълнения във вътрешните нормативни документи в "Оптикс"АД - Правилник за вътрешния трудов ред, ВПОРЗ и др. 10 000.00 10 000.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите в "Оптикс" АД: Закупуване на ЛПС и специално работно облекло.: Целта на дейността е създаване на предпоставки за превенция на трудовите злополуки и професионалните заболявания чрез закупуване на по-усъвършенствани лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло за заетите в "Оптикс" АД. Изборът на Дейността е разработена на база утвърден от кандидата Списък на работните места и видовете работи, при които се използват лични предпазни средства и специално работно облекло, утвърден въз основа на извършената оценка на риска на работните места. Списъкът отговаря на изискванията, посочени в чл. 17, ал. 3, т.1-4 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място. Заложените за закупуване ЛПС и специално работно облекло, отговарят на точния брой на заетите лица по длъжности, които ползват средствата за защита и са планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи за периода на изпълнение на проекта. С настоящото проектно предложение се цели закупуването на нови и по модерни ЛПС и специално работно облекло, надграждащи съществуващите в момента. Наличното в момента работно облекло и ЛПС покриват само законовите минимални изисквания за безопасност, видно от оценка на риска, но не ги надграждат. По отделните групи ЛПС и СРО, ще закупим следните видове, подробно описани в раздел "Резултати", които ще подменят съществуващите модели и ще осигурят по-висока степен на защита: 1.Раздел защитни обувки - Ще се закупят различни видове работни обувки - половинки, цели, ниски и високи, масло-киселинно устойчиви, противоплъзгащи. Защитните обувки от по-висок клас ще са с естествена кожа, влаго, топло и студено устойчеви, анатомични, антибактериални, абсорбиращи влагата стелки, антистатични и с подметки, устойчиви на горива и високи температури. Съществуващите модели са със сравнително кратък срок на износване, недостатъчна устойчивост на материалите- водопропускливи са,силно натоварват ходилото в областта на петата, по-ниска степен на студо и топлоизолация, което води до по-висок риск от простудни заболявания и често отсъствие по здравословни причини, както и оплаквания от дискомфорт. 2.Раздел специално работно облекло - за защита от неблагоприятни метеорологични условия - ще се закупят: Работни якета, работни полугащиризони, висококачествени тениски с къс ръкав, пуловери, работни шуби. ЛПС и специално работно облекло, които ще се закупят по настоящата процедура са изработени от материи с високо съдържание на памук и са: топло­ и студоустойчиви, прахо­во­ и киселиннозащитни, антистатични, със светлоотразителни индикатори, с ограничена горимост и удължен срок на използване. 3.Раздел лични предпазни средства - За защита на очите от метални и неметални предмети ще бъдат закупени предпазни очила, устойчиви на удар и температури, с покритие против замъгляване и надраскване, с УВ филтър; Предпазни прозрачни лицеви щитове; Каски предпазни от полиетилен; Шлемове за заваряване от термоустойчив полиамид за защита на зрението и кожата; Екипировка за работа на височина за защита от падане. Използваното в момента работно облекло е обикновено, с кратък срок на експлоатация, малка част от него е от качествени материали и недостатъчно устойчиво на химични агенти, механични опасности, термални и други условия. Наличните ЛПС са изчерпали срока си на годност и не са ергономични, функционалността им е ограничена и не съдействат за намаляването на натрупването на умора. 4.Раздел работни ръкавици - За защита от механични опасности ще бъдат закупени различни видове ръкавици - от памучно трико, брезентови, от цепена телешка кожа и плат, за миене от Нитрил; Ръкавели за многократна употреба от PVC; Използваните в момента ръкавици се износват бързо, изпотяват ръцете, не позволяват комфорт при работа. 105 180.00 104 070.90
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите в "Оптикс" АД: Осигуряване на средства за колективна защита, включително модернизация и реконструкция и обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Модернизация и реконструкция на вентилационната система в цех "Заготовки". В процеса на рязане в цеха се отделят вредни маслени изпарения, които към момента се отвеждат частично от стара и технически амортизирана аспирационна система. В дейността се предвижда чрез реконструкцията и модернизацията на старата аспирационна система да се подобри микроклимата в работното хале и намали високата степен на маслени аерозоли. Предвидената за модернизиране „Аспирационна система„ се състои от два основни компонента: аспирационна инсталация за маслени пари от машини за рязане на заготовки и общообменна аспирационна инсталация. При първата ще се монтират вентилационни чадъри, въздуховоди от поцинкована ламарина, ще вложат други елементи, връзки и части. В бщообменната аспирационна система ще се монтира вентилатор в шумоизолиран бокс, вентилационна решетка, въздуховоди от поцинкована ламарина и други части. Общият ефект от изградената аспирационна система ще бъде подобряване факторите на работната среда чрез намаляване на маслените изпарения и температурата в работните помещения. Сградата в която ще се извърши реконструкцията и модернизацията е едноетажна производствена сграда. В нея са разположени един офис, съблекалня, 3 бр. работни помещения, размерът и е 159,23 кв. м. Общата стойност на разхода е 28 150 лева. Неблагоприятни производствени фактори в предприятието са и химични агенти (газове, пари, аерозоли).Източници на химични агенти (ацетон, бутилацетат, етилов алкохол, бензин разтворител, въглероден диоксид) във въздуха на работната среда са технологичните процеси по почистване на оптичните изделия. Измерените среднопретеглени концентрации на химични агенти (ацетон) при производствените процеси в предприятието за отделни позиции са над граничните стойности по Наредба № 13 от 30 декември 2003 г. – Протоколи за контрол на химични агенти № 110-1-ХА/25.03.2016 г., № 110-2-ХА/25.03.2016 г., № 110-3-ХА/25.03.2016 г., № 110-4-ХА/25.03.2016 г. Измерените високи стойности на концентрация се обуславят и от неефективността на работата на изградените и използвани в момента локални аспирационни съоръжения на работните места - ламинарни боксове. Те са остарели технически и физически, което води до високи наднормени концентрации на ацетон и спирт във въздуха. В тази връзка са предвидени за закупуване 18 броя нови, по-модерни ламинарни бокса.Използването на комбинирани ламинарни боксове клас II, осигуряват създаването на добра работна среда и предпазват операторите от въздействието на високи концентрации на ацетон и спирт. Общата стойност на разхода е 217 506,00 лева. В проекта се предвижда закупуване на колективни средства за защита- ергономични столове. Столовете ще са в направление Термовизия-Технически монтаж (работни места-монтажници)-10 бр. за монтажници. също за направление "Оптични системи"- монтажници- 25 ергономични стола. Закупуването на ергономични столове се обуславя от препоръките от СТМ в. Съгласно изготвената оценка на риска и препоръките на СТМ, по отношение на безопасността на труда, столовете в помещенията са стари и са преминали полезния срок на експлоатация. Закупуването на нови ергономични столове ще създаде комфорт и удобство на монтажниците по време на работата им, ще се създадат по-добри условия на работното място, ще се увеличи производителността и безопасността им. Общата стойност на разхода е 19 530 лева. Предвижда се закупуването на 25 броя настолни лупи с осветление на стойност 1 750 лева и 25 професионални подвижни настолни лампи на стойност 1 125 лева. Осветлението в Монтажния цех в момента е изкуствено с луминесцентни осветителни тела. То осигурява необходимата осветеност, но е и предпоставка на лесна умора на очите и грешки и намаляване на производителността. Професионалните лампи за монтаж осигуряват постоянна нетрептяща бяла светлина, безопасна за зрението на монтажника. Те са безшумни, имат ниско топлоотделяне и равномерно разпределение на светлината. 268 061.00 220 017.00
Обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване.: Ще се проведе обучение на работниците и служителите на "Оптикс" АД относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване. Обучението ще се проведе на основата на действащите правила, норми и изисквания и утвърдените от работодателя правила и инструкции за безопасна работа. Темите на обучението са: 1. Неблагоприятна работна поза, монотония. Превенция на мускулно-скелетните увреждания. 2. Химични агенти и прах на работното място. Роля на колективните и лични предпазни средства и правилния режим на труд и почивка за превенция, при работа с тях. 3. Ергономични рискове на работното място. Оптимизиране на системата човек-машина, за съответствие между човешките възможности и изискванията на трудовия процес. 4. Ключови моменти и рискове при работа на височина. Спомагателни и допълнителни съоръжения за защита. Продължителност на темите – 1 учебен час. Обучението на работниците и служителите на "Оптикс" АД относно специфичните рискове за безопасността и здравето, свързани с индивидуалното работно място не се припокрива със задължителния въвеждащ инструктаж за безопасност на труда, съгласно чл. 26 (2) 1 „а” и „б” от ЗЗБУТ. Това обучение ще бъде за поддържане и допълване на знанията на работещите по безопасност и здраве при работа на индивидуалното работно място. Обучението ще се провежда от експерти с подходящо образование по ред и при условия, определени от работодателя, като се отчитат характерът на изпълняваната работа, конкретните условия на работното място и съществуващият професионален риск. Обучението ще обхване 421 човека от персонала в предприятието. 125 човека ще участват в Тема 1 - Неблагоприятна работна поза, монотония. Превенция на мускулно-скелетните увреждания; 106 човека ще участват в Тема 2 - Химични агенти и прах на работното място. Роля на колективните и лични предпазни средства и правилния режим на труд и почивка за превенция, при работа с тях; 165 човека ще участват в Тема 3 -Ергономични рискове на работното място. Оптимизиране на системата човек-машина, за съответствие между човешките възможности и изискванията на трудовия процес и 25 човека ще участват в Тема 4 - Ключови моменти и рискове при работа на височина. Спомагателни и допълнителни съоръжения за защита. 16 840.00 16 640.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите в "Оптикс"АД-ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятието и осигуряване на достъп за хора с увреждания: Дейността обхваща следното: 1.Осигуряване на достъп за хора с увреждания - В „Оптикс“ АД работят 9 лица с увреждания към момента. Голяма част от тях се нуждаят от осигуряване на по-добър достъп до обектите в предприятието. Така например, в съществуващия подход от административната сграда към монтажния цех на Направление "Термовизия" е наложително да се ремонтира стълбището, което е изградено от базалтови плочи, които в момента са счупени и разбити. Няма парапет. Ще се доставят и положат гранитни плочи по стълбището и на стълбищната площадка – 30 кв. м. Ще се достави и монтира и алуминиев парапет по стълбището – 30 м. От тази мярка ще се възползва цялата целева група - 9 човека от хората с увреждания. 2.Обособяване на помещение за хранене и почивка в Оптикс АД, бивша селскостопанска сграда 55302.501.9656.1 част, от която се използва от сектор Домакински. Архитектурно-строителна част/АС/ :„ОПТИКС” АД предвижда да ремонтира и обособи помещение за хранене и почивка на първи етаж в едноетажна постройка, с размер 22 м2. В съществуващата сграда се предвижда да се ремонтира общо помещение, което да се обособи, като помещението за хранене и почивка. Ограждащите стени ще се шпакловат и боядисат, а на таванът ще се постави гипсокартон. Ще се монтират и прозорци от алуминиева дограма със стъклопакет. Ще се монтира и нова врата – плътна алуминиева. В помещението за хранене и почивка настилката ще бъде от гранитогрес. Част „Електрически инсталации“/ЕЛ/: Ще има LED осветление, като осветителните тела ще се управляват от ключове. Всички ключове се монтират на височина 1,5 м от готов под. Една част от съоръженията ще се захранят директно от съответното табло, а за друга част са предвидени контакти. Контактите за кухн. плотове ще се монтират на височина Н=1,3 м от пода. Аспирацията ще се захранва от съответното ел.табло. Част „Отопление, вентилация, климатизация“ /ОВК/: За обекта се предвижда климатизация чрез климатична система. Те позволяват отопление и охлаждане. Външните агрегати се предвижда да се монтират на външна фасада на обекта. Част „ВиК“: В помещението за хранене и почивка се предвижда една кухненска мивка. Захранването с вода ще се извърши от съществуващо отклонение, а отвеждането на отпадните води ще се заусти в площадкова канализация. Строително¬ремонтните дейности включват: Бутане на стени от гипсокартон, демонтаж на стара мазилка на стени, балатум, прозорци, врата, мивки, Водопровод и канализация – 24 м., Ел. инсталация, подмяна на осветителни тела, контакти – 31 м., Доставка и монтаж на алуминиева дограма – прозорец 1 брой, Врата входна - 1 брой, Направа на вътрешна вароциментова мазилка по стени – 20 кв. м., Направа на шпакловка по стени – 20 кв. м., Боядисване на стени – 52 кв. м., Обръщане около врата и прозорци – 9 м., Циментова замазка до 4 см. - 22 кв.м2., Направа на настилка от гранитогрес - 22 кв. м., Фаянс по стени – 4 кв. м. Доставка и монтаж на стенен климатик - 1 брой. За обзавеждането на помещението за хранене и почивка ще бъде закупено следното обзавеждане: Маси за хранене - 2 бр., столове за хранене - 8 бр., шкаф за мивка и мивка - 1 бр., кухненски шкафове - 2 бр., микровълнова печках¬ 1бр., хладилник¬ 1 бр. и готварска печка – 1 бр., аспиратор ¬ 1 бр., бойлер проточен - 1 бр., електрическа кана за чай - 1 бр., кафе машина – 1 бр., машина за вода – 1 бр., щори за прозорец – 1 бр. 18 326.00 14 871.70
Информиране и публичност : Дейността относно осигуряването на информиране и публичност има за цел да се оповести факта, че настоящият проект се изпълнява с финансовата подкрепа на ЕС. По този начин всички лица от целевата група, които са облагодетелствани, в резултат на успешната реализация на проекта, ще почувстват лично ползите от политиката на солидарност и социално сближаване, осъществявана от ЕС. Дейността ще се осъществи в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014­-2020 г. Дейността предвижда следните мерки за публичност и визуализация: 1.Поставяне на три постоянни обяснителни табели с размери 0.8 м.­ 1 м.­ едната, поставени на следните места: две табели на Площадка "Д-р Чочев" и една табела на територията на "Технологичен парк "Оптикс". 2.Ще бъдат направени папки с информационни материали, (химикал, брошура, ключодържател, тефтер с меки корици с името и номера на проекта) които също ще отговарят на изискванията за визуализация, посочени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-­2020 г. - 100 бр. 3.Ще се публикува една статия в края на проекта в онлайн медия. 4.Ще се закупят и 150 броя стикери, които ще бъдат залепени върху закупеното оборудване и обзавеждане. 2 000.00 1 063.00
Организация и управление на проекта: Дейността има за цел обезпечаване ефективното управление на проектните дейности и достигане на проектните цели, посредством сформиране на екип за управление на проекта. Екипът за управление на проекта ще се състои от ръководител, счетоводител и външен консултант. Първо ще бъде назначен ръководителя на проекта чрез допълнителен трудов договор. Той ще е ангажиран за цялостното изпълнение на проекта. Ръководителят на проекта ще притежава едновременно ръководен опит, опит в управлението на дейности, подобни на описаните в настоящия проект, както и експертен опит в организацията и управлението на проекти, финансирани по ОП “РЧР“. С допълнителен трудов договор ще бъде назначен и счетоводителя по проекта. Външният консултант ще бъде избран съгласно ПМС №160/01.07.2016г. и ЗУСЕСИФ. Ще се провеждат задължителни ежемесечни срещи на ръководителя, счетоводителя и консултанта - координатор на проекта. На тези срещи ще се докладва за напредъка по отношение изпълнението на проектните дейности, ще се дискутират евентуално възникнали трудности в хода на изпълнението на проекта, ще се обсъждат текстове от ръководството за изпълнение на дейностите, подготвено от Договарящия орган, ще се прави преглед на извършените разходи и ще се преценява, дали има необходимост от иницииране на допълнителни споразумения към договора за БФП с Договарящия орган, в случай на поява на форсмажорни обстоятелства. При необходимост, ръководителят на проекта може да организира и извънредни срещи на членовете на екипа за управление на проекта, с цел решаване на внезапно възникнали трудности по изпълнението на проекта, или в резултат на промяна в нормативните документи, касаещи реализацията на настоящия проект. На първата среща на екипа за управление на проекта ще се разпределят конкретните задачи, които всеки член на екипа ще изпълнява в хода на изпълнението на проекта. 28 684.38 26 898.41

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).