Сформиране на екип и създаване на система за управление на проекта.: Цел: Да се сформира екип и се създаде работеща система за управление на проекта.
Описание на дейността: Със заповед на работодателя ще бъде назначен екипа за управление на проекта. Ще се сключат граждански договори с членовете на екипа. Екипът ще разработи вътрешен Правилник за дейността по проекта, където ще бъдат разписани точно задълженията и отговорностите на всеки член на екипа. Правилникът ще бъде одобрен от работодателя представляващ бенефициента. |
7 588.52
|
7 796.51
|
Разработване и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси – планиране, подбор, организация на труда, квалификация, закупуване и внедряване специализиран софтуер за управление. : Целевата група по настоящия проект са 469 лица на трудов договор в „Захарни заводи“ АД, от които 94 на възраст над 54 години.
Стратегията за развитие на предприятието касае всички равнища свързани с управление на процеси касаещи човешките ресурси. Направения анализ извежда следните основни аспекти, които обусловят разработването и въвеждането на система за развитие на човешките ресурси:
А. Потребността от организационни промени се определя от:
- Текучество на персонал по неизяснени от организацията причини.
- Неефективното назначаване на служители, което води до неефективни разходи на средства и време, влошаване на производителността.
Организацията си поставя за цел да изгради по-устойчиви екипи, като да приложи мотовационни подходи за да създаде по-устойчиви връзки между организацията и нейните служители. Мотивацията, би трябвало да е такава, която действително да повлияе положително на служителите и да постигне по-висока ефективност и продуктивност.
Организационните промени са необходими и от гледна точка на динамично развиващата се външна среда, която предполага гъвкавост на организацията, а наложените подходи и процеси, част от тях са вече неефективни и това води до ригидност и неконкурентност на пазара.
Б. Обосновка за необходимостта от усъвършенстване и подобряване спрямо текущото състояние на предприятието.
Текучеството на персонал предполага промяна на подхода и начина на управление, оценка и мотивация на служителите. Предполага разходване и загуба на средства, влошаване на психологическия климат и неефективно представяне на служителите. Извършените неефективни назначения на служители е довело до нарушаване на екипната съвместимост в отделни звена, генерирало е напрежение, което се отразява на производителността на труда. Също така този процес на неефективни новоназначения не е бил съобразен с политиката на развитие, довел е до загуба на средства.
Загубата на организацията е не само в средствата инвестирани в новоназначения служител, а и неговото неефективно трудово представяне, поради неясните критерии за очакван резултат. Загубата на време и непродуктивността са довели до делегиране на отговорност за изпълнение на задълженията към други служители, които са поели освен своите и други функции, това е влошило значително тяхната ефективност във връзка с основната им дейност.
При срещи с служителите, те маркират източници на стрес в работната среда, които могат да бъдат преодолени, както и условия на неудовлетвореност, които влияят на трудовото им представяне. На база на това управлението на организацията, регистрира желание за промяна в организационната структура с цел да преодолее неефективността и да консолидира отделните екипи с цел да подобри продуктивността.
В. Въвеждане на практики и утвърждаване на на програма за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители над 54 год: Идентифициране на нужди и проблеми; Практики за лесно съвместяване на професионален и личен живот; Практики за удължаване професионалния живот в 3 етапа(Обучение за обучители/наставници; Обучение за нововъведено оборудване технологии; Наставничество на новоназначени служители).
Г. Обосновка как предвидените мерки ще допринесат за повишаване на производителността на труда и/или за опазване на околната среда.
Въвеждането и прилагането на система за управление на човешките ресурси и утвърждаване на програма за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 год)ще създават благоприятни условия за подобряване на организационния климат и намаляване на стресорите на работното място. Основно предназначение е да започне да формира чувство на принадлежност към организацията.
Подобряването на условията на труд, ще подобри взаимоотношенията, което ще е предпоставка за намаляване риска от акумулирано напрежение и конфликти в организацията.
|
24 000.00
|
27 500.00
|
Разработване и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси – въвеждане на гъвкави форми на заетост за съвместяване на професионален, семеен и личен живот, мерки по опазване на околната среда.: За пълното и ефективно действие на системата за управление на човешките ресурси са необходими още 4 етапа:
I. Изготвяне на методология за практическо въвеждане в действие на разработената система за управление на човешките ресурси. Тези мерки ще се приложат към вътрешните документи на организацията и ще предполага ревизия на ефективността в определен период от време, с цел нейното усъвършенстване и доразвиване. Оценка на входа и изхода на всеки етап, ще даде на управляващото ниво по-голяма прозрачност и яснота относно промените и потребностите на организацията.
Разписаната вътрешна политика на управление, строго специфична за организацията на Кандидата, налага вътрешни правила и процеси на работа и взаимодействие между отделните звена, като регламентира тези отношения и ги канализира. Това създава по-голяма точност на изпълняваните процеси, намалява стреса, подпомага включването в работния процес на новоназначените служители и скъсява периода на адаптация.
II. Изготвяне на мерки за насърчаване развитието в областта на политиката по околната среда, по изменение на климата, ресурсна ефективност, вкл. прилагане на изискванията на законодателството на ЕС и националното законодателство в тези области и за допринасянето за преодоляване на недостига на „зелени“ умения в съответствие с реалните нужди на пазара на труда и в предприятието на Кандидата.
III. Изготвяне на мерки за насърчаване съвместяването на професионален, семеен и личен живот.
- Организиране храненето на служителите в рамките на работния ден с предвидени места за хранене и създаване на условия за почивка в рамките на работния ден, предварително регламентирани като време.
- Предвидени средства за заплащане на храненето на служителите за работния ден под формата на ваучери, под формата на социална придобивка.
- За служители работещи основно в офис помещения - организиране на средата с офис обзавеждане, адаптирано съобразно потребностите на опорнодвигателния апарат.
Осветеност на помещението, съобразно зададени норми, извършване на измерване от трудова медицина и поставяне на осветителни тела осигуряващи оптимално ново на осветеност.
- За служители работещи основно на компютър - предвиждане на медицински преглед и закупуване на очила.
- Организиране на стаи за отдих и почивка, оборудвани с апарати предоставящи кафе, свежи напитки и храна. Стаите за почивка да са достъпни за всички служители и да са избрани като място в организацията по възможност с оптимален достъп до всички.
- Оборудване на помещение или площадки на открито осигуряващи физическо натоварване, с цел по-здравословен начин на живот. Залата следва да бъде оборудвана с фитнес уреди разтоварващи напрежението в работния процес или съоръжения за спорт, превантиращи нарушения в опорно двигателния апарат и/ или нервно напрежение в следствие на стресори на работното място. Целта на тези помещения за спорт е да се избегне професионалното прегаряне и да намали равнището на акумулиран стрес от работата.
Подобряването на условията на труд и почивка на служителите, ще подобри социалните взаимоотношения в организацията, което ще е предпоставка за намаляване риска от акумулирано напрежение и конфликти в организацията. Така също подобрява възстановяването в чисто физически план и повишава ефективността в трудовата дейност.
IV. Внедряване на софтуера за управление на човешките ресурси.
|
3 500.00
|
0.00
|
Осигуряване на организиран транспорт до и от работното място
за работници и служители на „Захарни заводи“ АД: Обща цел : Да се подпомогне запазването на заетостта на служителите на „Захарни заводи“ АД, пътуващи ежедневно до и от работното си място, чрез осигуряване на организиран безплатен транспорт.
Специфична цел:
- Да се осигури социална придобивка на персонала на „Захарни заводи“ АД- осигуряване на организиран безплатен транспорт, в продължение до 12 месеца, съобразен с работното време и местоживеенето на работниците.
- Да се стимулират служителите на „Захарни заводи“ АД пътуващи от други населени места да запазят своята заетост и доходи от труд в фирмата.
Целевата група по настоящия проект са 67 лица заети на трудов договор, които работят в населени места извън гр. Горна Оряховица- в гр. Велико Търново (община Велико Търново) гр. Лясковец (Община Лясковец), с. Писарево, с. Върбица, с.Драганово и гр. Долна Оряховица (Община Горна Оряховица). Всички участници в проекта ще отговарят на следните изисквания:
- работното място не е отдалечено на повече от 100 км от населеното място;
- лицата не са командировани по смисъла на Наредбата за командировките в страната;
- трудовата им дейност не е обичайно свързана с пътуване;
С осигуряването на безплатен редовен транспорт ще се:
- Намалят разходите им;
- Намали времето за пътуване;
- Намали стреса от пътуването и спазването на графици и разписания;
- Гарантира по-доброто съвместяване на личния и професионалния живот.
От изпълнителя се изисква да осигури необходимите превозни средства по следните маршрути:
1: Нач. т. сп. Автогара (В.Т-во) до сп.Качица (В.Т-во)- разст. 1 км.; от сп.Качица (В.Т-во) до сп. Кооп.пазар (В.Т-во)- разст. 1 км.; от сп. Кооп. пазар (В.Т-во) до сп.гр. Лясковец - разст. 11 км.; от сп. гр. Лясковец до сп. раб. място "Зах. заводи" АД, Г.Орях.- разст. 12 км.; от сп. работно място "Зах.заводи" АД, Г. Орях. до сп. гр. Лясковец - разст. 12 км.; от сп. гр. Лясковец до сп. Кооп. пазар (В.Т-во)- разст. 11 км.; от сп. Кооп.пазар (В.Т-во)до сп.Качица (В.Т-во)- разст.1 км.; от сп. Качица (В.Т-во) до Кр.т.сп.Автогара (В.Т-во)- разст.1 км. - обща дължина 50 км. за 24 часа. Пътуващи 13.
2: Нач.т. сп. Военно у-ще (В.Т-во) до сп.Кооп.пазар (В.Т-во)- разст.1 км.;от сп.Кооп.пазар (В.Т-во) до сп. гр. Лясковец - разст.11 км.; от сп. гр. Лясковец до сп. работно място "Зах.заводи" АД, гр. Г. Орях. - разст.12 км.; от сп. работно място "Зах.заводи" АД, гр. Г.Орях. до сп. гр. Лясковец - разст.12 км.; от сп. гр. Лясковец до сп. Кооп.пазар (В.Т-во)- разст.11 км., от сп. Кооп.пазар (В.Т-во) до Кр.т. сп. Военно у-ще (В.Т-во)- разст.1 км. - обща дължина 48 км. за 24 ч. Пътуващи 10.
3: Нач.т.център с. Върбица до сп. с. Писарево- 5 км.; от сп.с. Писарево до сп. работно място "Зах.заводи" АД, гр. Г.Орях.- разст.11 км.; от сп. работно място "Зах.заводи" АД, гр. Г.Орях. до сп.с. Писарево - разст.11 км.; от сп.с. Писарево до кр.т. център с. Върбица- разст.5 км.- обща дължина 32 км. за 24 ч. Пътуващи 13.
4: Нач.т. сп. автогара с. Драганово до сп. гр. Д.Орях.- разст.8 км.; от сп.гр. Д.Орях. до сп.работно място "Зах.заводи" АД, гр. Г.Орях.- разст.4 км.; от сп.работно място "Зах. заводи" АД, гр. Г.Орях. до сп.гр. Д.Орях.- разст.4 км.; от сп. гр. Д.Орях. до кр.т. сп. автогара с. Драганово - разст. 8 км.- обща дължина 24 км.за 24 ч.Пътуващи 21.
5: Нач.т. сп.с. Първомайци 2 до сп. читалище с. Първомайци - разст.1,6 км.; от сп.читалище с. Първомайци до сп.с. Първомайци 1 - разст. 0,8 км.; от сп.с. Първомайци 1 до сп.работно място "Зах.заводи" АД, гр. Г.Орях.- разстояние 6,6 км.; от сп. работно място "Зах.заводи" АД, гр. Г.Орях. до сп.с. Първомайци 1- разст.6 км.; от сп. с. Първомайци 1 до сп. читалище с. Първомайци - разст.0,8 км.; от сп.читалище с. Първомайци до кр.т.сп.с. Първомайци 2- разст. 1,6 км.-- обща дължина 18 км. за 24 ч. Пътуващи 10. |
21 672.00
|
20 038.00
|
Осигуряване на средства за колективна защита, обезопасяване на технологични процеси, машини и съоръжения.: Обща цел : Да се гарантират безопасни условията на труд в „Захарни заводи“ АД в съответствие с нормите и изискванията на европейския пазар, чрез превенция на трудовите злополуки, обезопасяване на работното оборудване, машините и съоръженията и създаване на условия за рационално използване и организация на трудовите, материалните и финансови ресурси.
Специфична цел :
- Да се гарантира превенция на трудовите злополуки и се подобри здравния статус на работниците в „Захарни заводи“ АД, чрез обновяване на колективните средства за защита на работещите в заводите и изграждане доставка и монтаж на обезопасителни съоръжения.
Целевата група по настоящия проект са 44 лица заети по трудово правоотношение в „Захарни заводи“, работещи в Завод за опаковки, където ще бъде осигурено обезопасяване на технологичните линии.
„Захарни заводи” АД е едно от добре оборудваните предприятия от хранително- вкусовата промишленост в региона, а политиката на дружеството включва грижата за непрекъснатото подобряване и обезопасяване на труда на работещите специалисти и служители. Безопасността и здравето при работа е един от важните и развити аспекти на тази политика. Тя включва стремеж за пълно и последователно прилагане на законодателството и нормативната уредба за безопасност и здраве при работа, за намаляване броя на злополуките на работното място и на професионалните заболявания.
Проектното предложение е в съответствие с идентифицираните нужди на целевата група. В съответствие със заложените дейности и препоръки в Програмата за минимизиране на риска се установиха следните нужди, които реализацията на проектното предложение ще задоволи, изцяло или поне частично:
1.Обезопасяване на технологичните линии в Завод за опаковки, поделение на „Захарни заводи“ АД, поради наличие на статично електричество.
2.Изграждане на пасарелка за безопасно преминаване.
В настоящата дейност се предвижда:
- Да се закупят и монтират 9 броя неутрализатори на статично електричество с цел елиминиране на статичното електричество натрупвано върху транспортните валове и гумените пресьори, при преминаване на фолиото за печат през тях ( 8 броя за модернизиране и обезопасяване на Дълбоко печатна машина – „Скиави” и 1 брой за ролков нож „Тифмак”). С монтирането на това оборудване ще се елеминира статичното електричество и електрошока, на който са изложени работниците. Така ще се подобри противопожарната безопастност на технологичния процес.
- Да се изгради пасарелка и предпазен парапет на флексо печатната машина в зоната на супилният тунел / основно сушене/. Предвижда се изграждане на пасарелка с дължина 5,0 м.,широчина 0,60 м. на височина 2,5 м. и парапет с височина 1,0 м. Съоръжението ще гарантира здравето и сигурността на работниците на флексо печатната машина, предотвратявайки възможността от подхлъзване и падане.
С реализацията на заложеното ще се обезопаси труда на 44 работници и специалисти, реализиращи производствения процес в Завода за опаковки.
В Завода за опаковки изцяло собственост на „Захарни заводи“ АД ще бъдат извършени необходимите предвидени дейности. Реализацията на настоящата дейност е необходима, защото директно ще за подобрят условията на труд и безопасността в „Захарни заводи“ АД. Ще се осигурят предпазни средства за предпазване от електрошока на който са изложени работниците оператори на Дълбоко печатната машина и ролковия нож. Работещите на флексо печатната машина са изложени на риск от подхлъзване и падане от височина 2,5 м. при реализация на производствения процес. С дейностите ще се постигне пряка превенция на трудовите злополуки в „Захарни заводи“ АД, а това ще гарантира приноса на фирмата за постигането на общата цел на настоящата схема, както и на горепосочените две цели на дейността.
|
28 100.00
|
28 099.84
|
Закупуване на ЛПС и специално работно облекло.: Обща цел : Да се гарантират безопасни условията на труд в „Захарни заводи“ АД в съответствие с нормите и изискванията на европейския трудов пазар. Специфична цел : Да се гарантира превенция на трудовите злополуки и се подобри здравния статус на работниците в „Захарни заводи“ АД, чрез обновяване на ЛПС и специалното работно облекло. Целевата група по настоящия проект са 139 заети лица, представители на Завода за захарни изделия, Завода за опаковки, Завода за спирт, звено транспорт и звено инфраструктура, всички от "Захарни заводи" АД.Това са хората изложени ежедневно на опасности свързани със замърсяване, механични опасности, срязване ,ожулване , летящи частици и др. Като отговорен работодател ръководството на фирмата счита, че инвестицията в подобряването на условията за реализацията на производствения процес, безопасността и здравето на работещите е инвестиция в бъдещето и фактор за повишаване на на производителността на труда и конкурентоспособността. Водено от това разбиране ръководството на фирмата включи в проектното предложение настоящата дейност.Закупуването на ЛПС и специално работно облекло за служителите е необходимо по следните съображения:
1. След направен анализ на потребностите във връзка с извършената оценка на риска в „Захарни заводи” АД – Горна Оряховица, в съответствие с изискванията на Наредба № 7 от 23.09.1999 г. и Наредба №3/19.04.2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на лични предпазни средства на работното място, съобразявайки се с препоръките на службата по трудова медицина се извеждат като приоритетни следните длъжности: монтьор поддръжка инсталации и оборудване; оператор парни и водогрейни съоръжения; електромонтьор; електрозаварчик; товарач; водач мотокар; зареждач материали и полуфабрикати; общ работник в промишлеността. Това е обусловено от по-големият брой опасности, въникващи при работа, по-високата вероятност от възникване на рискове, продължителната експозиция, както и по-високата тежест на еавентуалните последствия от неупотребата на ЛПС.2.В края на 2016 г. изтича срока на част от използваните предпазни средства и специално работно облекло и е необходима подмяната им;
3.Част от предвидените в Списъка предпазни средства и специално работно облекло се нуждаят от осъвременяване от гледна точка на нивото на сигурност с нови и по-модерни, с по- добри възможности на защита.Проекта предвижда осигуряването именно на тях: 1.Полугащеризон и куртка/яке зимни – необходими са за защита на тялото, горните и долни крайници от механични опасности /срязване, охлузване, раздиране и др./, неблагоприятен микроклимат и замърсяване.2.Полугащеризон и куртка/яке летни – необходими са за защита на тялото, горните и долни крайници от механични опасности и замърсяване. 3.Работни обувки S1 /с метално бомбе и противохлъзгаща подметка/ - защита на долни крайници от механични опасности, ниски температури, влага и замърсяване.4.Предпазни очила – осигуряват защита на очите от механични опасности /летящи частици и др./, защита при работа с опасни химични агенти и прах.5.Заваръчна маска – осигурява защита на лицето и очите от инфрачервена радиация, УВ-лъчи, пръски разтопен метал.6.Кожен костюм осигурява защита на тялото от пръски разтопен метал.7.Антифони с вградена комуникационна система- предпазват от шум. |
27 082.00
|
26 714.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка, и спортни съоръжения.: Обща цел : Да се подобри социалната инфраструктура предоставена за ползване от работниците и служителите на „Захарни заводи“
Специфични цели : - Да се създадат условия за активен отдих през време на регламентираните почивки на работния ден;
- Да се предостави възможност за осъществяване на социални контакти и създаване на подходящ за работа психологически климат;
- Да се предостави възможност за спорт на желаещите с цел укрепване здравния статус и трудоспособността на работещите.
Фирмата провежда последователна политика на обновяване и модернизиране на производствената и социалната инфраструктура. През последните години се извършва реконструкция на технологичните линии във всички съставни заводи, в която специално място е отредено на създаване и оборудване на съвременни санитарно- битови помещения, места за хранене и почивка, климатизация на административните офиси и битовите помещения. Фирмата поддържа парк от 400 декара с вековни дървета, зелени площи и растителност, стадион и спортни площадки за няколко вида спорт. Всичко това се ползва от работещите и живущите в района на завода, преобладаващата част от които живущи в закупените от тях ведомствени жилища на "Захарни заводи" АД. Фирменото ръководство полага системни грижи за поддръжката на тази инфраструктура в отлично състояние целогодишно. Но все пак има какво да се подобрява и надгражда, предвид обективната потребност от обновяване и освежаване в резултат на физическото износване на съоръженията. С предвидените в настоящия проект дейности се цели удовлетворяването на потребности в съответствие с идентифицираните нужди на целевата група. След направени преки допитвания до ръководството и работещите в „Захарни заводи“ АД се установи, че работниците и служителите имат следните нужди, които ще задоволи, изцяло или поне частично, реализацията на проектното предложение : В съответствие с най неотложните нужди в резултат на направеното проучване се предвижда осигуряването на следните социални придобивки за работещите работници и служители. Текущ ремонт и оборудване на помещение за хранене и почивка за работещите 300 човека в Завод за захарни изделия. Тази потребност е обусловена от спецификата на технологичния процес организиран на три смени. С обособяването и оборудването на помещението ще се осигурят подходящи условия за отдих и хранене и ще се предостави възможност за осъществяване на социални контакти и създаване на подходящ за работа психологически климат в завода. Предвижда се закупуването на следното оборудване и обзавеждане: 1 брой хладилник;1 брой микровълнова фурна; 1 брой автомат за вода; 20 броя маси; 100 броя столове.Предвидено е закупуването и доставката на 10 броя пейки (3 за ЗЗИ, 1 за ЗО, 1 ЗС и 5 за парковата зона на фирмата).Ще се доставят и 1 брой успоредка, 1 брой маса за тенис на открито за нуждите на Завода за захарни изделия, с което ще обособи площадка за отдих и спорт на открито в района на Завода за захарни изделия и допълнително оборудване на парковата зона собственост на фирмата ползвана от работещи и живущи в жилищния комплекс в района на "Захарни заводи" АД. |
39 440.00
|
39 248.11
|
Дейности по информация и публичност.: Цел: Да се популяризира проекта, да се информира общността и да се осигури публичност при разходването на средствата по проекта осигурени от ЕС, чрез ОП „Развитие на човешките ресурси“
Описание на дейността: В целия процес на реализация на настоящия проект се предвижда да се провеждат разнообразни дейности за осигуряване на информация и публичност. В реализация на настоящата дейност ще бъдат изработени и разпространени 1000 бр. диплени (А4, двустранна, цветна), а в допълнение ще се поставят 3 бр. информационни табели за проекта с размери 70х50 см. в производствените сгради на „Захарни заводи” АД. Ще се проведат две пресконференции- встъпителна и заключителна, за представяне на проекта и заложените в него дейности. При изпълнението на всички дейности за информация и публичност ще се наблегне на ролята на Европейския социален фонд и на ОП „Развитие на човешките ресурси”. Всички резултати от проекта ще бъдат обобщени и ще се съхраняват в специална папка. |
1 350.00
|
1 350.00
|