Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 175 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: Stolichna

Description

The project implementation will satisfy four groups of identified needs of Topolovgrad municipality - prevention of biodegradable municipal waste, separate waste collection, performing activities for reuse preparation and recycling of unnecessary items and waste, raising public awareness of compliance with the waste management hierarchy
Target groups are the municipal administration staff, students and teachers from all schools and households in the municipality of Topolovgrad. 
Main activities and expected results:
Activity 2 "Implementation of a demonstration project"
Sub-activity 2.1. Composting activities
Public composting resulting in: limiting the deposited amount of biodegradable waste 
On-site composting in schools resulting in: introducing measures to waste generation prevention
Sub-activity 2.3.  Separate biodegradable waste collection
Placing brown vessels in public places in 7 settlements in the municipality of Topolovgrad resulting in: separation of biodegradable waste from the total amount of mixed municipal waste, which will allow its composting on the territory of Topolovgrad municipality; limiting the deposited amount of biodegradable waste
Sub-activity 2.3. Equipment for the Demonstration Hall for Sustainable Waste Management
Carrying out of creative workshops, information days, competitions and other campaigns resulting in: performed activities for waste reuse preparation, raising public awareness for compliance with the three highest levels of the waste management hierarchy
Activity 3 "Campaigns"
Within the project, campaigns will be organized to promote the project results that will contribute to raising public awareness for compliance with the three highest levels of the waste hierarchy.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 2 "Изпълнение на демонстрационен проект" Поддейност 2.1. Дейности по компостиране: Поддейност 2.1. Дейности по компостиране включва два типа дейности: 1) Дейности по обществено компостиране Цел на дейността – предотвратяване на зеления отпадък, генериран при поддръжката на паркове и други градски зелени площи, включително и биоразградим битов отпадък (ЗУО, чл.31 и чл.34). Обхват и описание на дейността: Община Тополовград е определила населените места, в които да се поставят обществени компостери на база наличието на големи по площ обществени зелени площи, при поддръжката на които се генерират биоразградими отпадъци. На територията на община Тополовград ще бъдат поставени общо 8 компостера в обществени зелени площи – 2 бр. в гр. Тополовград и по един брой в селата Радовец, Устрем, Срем, Синапово, Орешник, Орлов дол. В компостерите ще се поставя биоразградим отпадък, получен при поддръжката на зелените площи в населените места. В допълнение и при необходимост компостерите могат да се използват и за предотвратяване на битов биоразградим отпадък, разделно изхвърлен в кафявите кофи, разположени на обществени места. За нуждите на община Тополовград ще бъдат закупени и поставени 8 бр. компостери по 1800 л. всеки. За всеки от обществените компостери ще бъде закупен комплект инструменти и уреди за компостиране, които ще се съхраняват в сандък, както и две кофи за предварително разделяне на кафяви и зелени отпадъци. Около всеки компостер (със съответни сандък и кофи) ще бъде монтирана ограда със заключване, необходима за защита от вандализъм. Също така ще бъде закупено техническо оборудване, необходимо за извършване на процеса по компостиране в седемте населени места (косачки, дробилки, бъркалки, сита и др.). Община Тополовград се ангажира със собствени средства да извозва биоразградими отпадъци до обществените компостери и да определи отговорни лица, които да ръководят процеса по компостиране. Отговорни лица ще преминат обучение за работа с компостерите - 20 служители на общинската администрация по населени места. Отговорните лица ще имат ангажимент да водят отчет за количеството и съотношението на БрБО, които се слагат в компостерите. 2) Дейности по компостиране на място в училища и детски градини Цел на дейността – предотвратяване на биоразградим битов отпадък, генериран в учебни заведения; повишаване на информираността и създаване на знания, умения и нагласи у ученици, учители и родители за спазване на йерархията за управлението на отпадъците и за намаляване на количеството депонирани битови отпадъци Описание на дейността: В три училища и една детска градина от община Тополовград ще бъдат поставени компостери за компостиране на място. Дейността има образователна и екологична цел. Община Тополовград планира да въведе пилотни дейности по компостиране в три училища и една детска градина. Дейността има образователна и екологична цел. След предварително проведени разговори и проучване на нагласите и отношението на директорите и педагогическия състав, избраните образователни институции, в които ще бъдат поставени компостери, са: НУ „Св.Св. Кирил и Методий“ - гр.Тополовград, СУ „Д-р Петър Берон“ - гр.Тополовград, ОУ „Иван Вазов“ - с.Устрем и ДГ „Щастливо детство“ - гр.Тополовград. Училищата и детската градина се посещават от общо 1067 души (ученици, деца, учители и непедагогически персонал) Във всяко училище ще бъде поставен компостер с обем 1600 литра. За всеки от компостерите в училищата ще бъде закупен комплект инструменти и уреди за компостиране, както и две кофи за предварително разделяне на кафяви и зелени отпадъци. В допълнение за всяко учебно заведение с компостер ще бъдат закупени два комплекта от по два пластмасови коша в различен цвят – зелен за събиране на растителни и хранителни отпадъци и жълт за събиране на хартия Отговорни лица ще преминат обучение за работа с компостерите - 36 души, от които 16 учителя и 20 ученика. Общо обучение ще се проведе за всички ученици, учители и непедагогически персонал – за придобиване на общи знания и умения за компостирането. 150 622.00 147 351.68
Дейност 2 "Изпълнение на демонстрационен проект" Поддейност 2.2. Разделно събиране на биоразградими битови отпадъци : Поддейност 2.2. Разделно събиране на биоразградими битови отпадъци Цел на дейността – отделяне на биоразградимия отпадък от общото количество смесен битов отпадък, което ще позволи неговото компостиране на територията на община Тополовград. Описание на дейността: Съгласно чл. 19, ал. 3 (т.10) кметът на общината отговаря за разделното събиране и съхраняването на битови биоразградими отпадъци, в т.ч. определя местата за разполагане на необходимите елементи на системата за разделно събиране на отпадъците и предаването им за компостиране или анаеробно разграждане; Съгласно чл. 34. Биоотпадъците от поддържане на обществени площи, паркове и градини се събират разделно. Биоотпадъците, както и отпадъците от зелените площи към търговски обекти, производствени, стопански и административни сгради се третират чрез компостиране или анаеробно разграждане, по начин, който осигурява висока степен на защита на околната среда. В изпълнение на задълженията, поставени в ЗУО, общинска администрация Тополовград предвижда пилотно да въведе система за разделно събиране на БрБО, генерирани от домакинствата и при поддръжката на обществените зелени площи. За населените места, където ще бъдат поставени обществени компостери, ще бъдат закупени и поставени и съдове за разделно събиране на БрБО, а именно кафяви контейнери и кафяви кофи. С цел удобство и максимална ефективност при употребата на новите съдове, те ще са разположени в близост до:  обществените компостерите  заведения, хотели и магазини  настоящи сиви контейнери, които са най-използвани от домакинствата  публични институции За седемте населени места с обществени компостери (гр. Тополовград и селата Радовец, Устрем, Срем, Синапово, Орешник, Орлов дол.) е необходимо закупуване на 30 бр. кафяви контейнери и 200 бр. кафяви кофи. Обслужване на кафявите съдове ще се извършва от общината. Натрупаният биоразградим отпадък се събира, отчита и извозва от общински служители и с общинска техника до общинските компостери в зелените площи. Ще бъде изготвен График на събиране и извозване на разделно събрания БрБО отпадък. През сезони пролет и лято съдовете ще се обслужват два до четири пъти в месеца, а през сезони есен и зима съдовете ще се обслужват един до два пъти в месеца. С цел предотвратяване на място в общината на максимално количество разделно събран БРБО от новите кафяви съдове, община Тополовград ще предприеме и допълнителни дейности по компостиране на място в годините след приключване на проекта. 34 500.00 41 400.00
Дейност 2 "Изпълнение на демонстрационен проект" Поддейност 2.3. Оборудване на Демонстрационна зала за устойчиво управление на отпадъци : Поддейност 2.3. Оборудване на Демонстрационна зала за устойчиво управление на отпадъци Цел на дейността – осигуряване на подходящо пространство, в което да се провеждат работилници, базари за обмен на стоки и други мероприятия с цел насърчаване на подготовката за повторна употреба на продукти и компоненти от продукти. В допълнение – предоставяне среда за възпитание на деца и ученици на отговорност към природата и екологосъобразно отношение към отпадъците и за повишаване на общественото самосъзнание за спазване на трите най-високи нива на йерархията за управление на битовите отпадъци. Община Тополовград е определила общинско помещение, което да се преустрои в мултифункционална зала. Залата ще се нарече Демонстрационна зала за устойчиво управление на отпадъци и ще е място за провеждане на кампании и практически занимания за насърчаване на подготовката за повторна употреба на продукти и техни компоненти. Приоритет на община Тополовград е разделното събиране и повторната употреба на продукти от текстил, както оползотворяване на битови отпадъци от текстил, пластмаса, стъкло и др. Демонстрационната зала за устойчиво управление на отпадъци ще бъде оборудвана с различни пособия и инструменти. В Демонстрационната зала ще се организират творчески работилници, в рамките на които ще се представят различни занаяти и ще се усвояват нови знания и умения от участниците с цел подготовката на битови отпадъци за повторна употреба Демонстрационната зала ще предоставя също така среда за възпитание на деца и ученици на отговорност към природата и екологосъобразно отношение към отпадъците (организация на игри, екоконкурси, състезания между класове, работилници). Демонстрационната зала ще бъде оборудвано с техника, необходима за прожекция на тематични филми, презентация на успешни практики, организация на игри и дискусии. От трета страна – Демонстрационната зала ще се използва за всякакви събития при изпълнение на проекта, а и занапред – презентации, базари, кампании по повод управлението на отпадъците и възпитаване на хората, създаване на знания, умения и нагласи за екологосъобразно отношение към отпадъците. Това ще допринесе за повишаване на общественото самосъзнание за спазване на трите най-високи нива на йерархията за управление на битовите отпадъци. Част от кампаниите по проекта ще се проведат в залата. Демонстрационната зала ще бъде оборудвана с техника, необходима за провеждане на обучителни семинари, кръгли маси, презентация и демонстрации на съвременни и ефективни методи за устойчиво управление на отпадъците. 13 538.00 16 180.48
Дейност 3 "Кампании за популяризиране на резултатите от проекта": Повишаването на осведомеността и общественото самосъзнание за спазване на йерархията за управление на битовите отпадъци е от ключово значение в контекста на инициативите за предотвратяване на отпадъците и за увеличаване на участието на гражданите в разделно събиране. В рамките на проекта ще бъдат организирани и проведени кампании за популяризиране на резултатите, които ще допринесат за повишаване на общественото самосъзнание за спазване на трите най-високи нива на йерархията за управление на битовите отпадъци. В Дейност 3 са планирани дейности, пряко свързани с инициативите в Дейност 2 на демонстрационния проект и популяризирането на резултатите от него. Под-дейност 3.1. Организиране и провеждане на събития, насочени към предотвратяване образуването на битови отпадъци и формирането на общество с нулеви отпадъци 1) Информационен ден в Демонстрационна зала за устойчиво управление на отпадъци 2) Кампания за насърчаване използването на платнени торби Под-дейност 3.2. Организиране и провеждане на събития, насочени към подготовка за повторна употреба 1) Творчески работилници – шивашко ателие за оползотворяване на вещи от текстил и текстилни отпадъци – общо 4 броя 2) Творчески работилници – ателие Градина за оползотворяване на непотребни вещи от бита и битови отпадъци от пластмаса, стъкло, метал, гума, кожа и др. – общо 4 броя Под-дейност 3.3. Организиране и провеждане на събития, насочени към разделно събиране на битови отпадъци и последващо рециклиране 1) Провеждане на разяснителна кампания за разделяне отпадъците още при образуването им в училищата. 2) Организиране на конкурс за ръчна изработка на полезни вещи за класната стая/училището/двора от употребявани хартия, картон (опаковки) и PVC (опаковки) 3) Организиране на конкурс за ръчна изработка на кошчета за разделно събиране на отпадъците от опаковки (за класните стаи) в училище 4) Организиране на конкурс-изложба на изделия от употребявани материали Под-дейност 3.4. Организиране и провеждане на събития за популяризиране на резултатите от проекта 1) Публикации в регионални и национални медии с цел активно популяризиране на основните резултати от проекта и научените уроци сред целеви групи в национален мащаб 2) Организация на Кръгла маса на тема „Устойчиво управление на отпадъци в община Тополовград“ 3) Ден на еко игрите Под-дейност 3.5. Разработване на ръководства, брошури и други указателни материали, свързани с основната дейност на демонстрационния проект, подпомагащи изпълнението на проекта, постигане на устойчиви резултати, популяризиране на резултатите и подпомагане повишаването на общественото самосъзнание за спазване на високите нива на йерархията за управление на битовите отпадъци 1) Дизайн и печат на обучителни материали за компостиране - Ръководства за компостиране – 200 бр., Обучителен материал (брошура) с обща информация за процеса на компостиране и правилата за неговото прилагане – 1000 бр. 2) Дизайн и печат на други брошури и указателни материали - брошура, представяща проекта – 500 бр., платнени торби – 3000 бр., Тефтери – 100 бр., Химикали – 100 бр., Флаш памет, 16МВ – 100 бр. 56 600.00 56 370.00
Дейност 4 "Организация и управление на проекта" : При стартиране изпълнението на проекта община Тополовград ще осигури екип за първоначално изпълнение на дейността по организация и управление на проекта, като се покрият най-малко следните функции: подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, мониторинг и докладване, изпълнение на мерки за информация и комуникация, съхранение на документите по проекта, както и функции по координация на дейностите по проекта. Екипът на общината ще подготви необходимите документи по възлагане на дейност „Организация и управление на проекта“ на външен изпълнител с оглед на натовареността, малкия състав на общинската администрация в отдел „Проекти, програми и устройство на територията“ и осигуряване на максимално ефективно и ефикасно управление на проекта. Дейност „Организация и управление на проекта“ ще включва изпълнението на следните задачи: 1. Организация, координация и изпълнение на дейностите по проекта: - Изготвяне на подробен план за действие за изпълнение на проекта; - Разпределяне на задачите и отговорностите на експертите, включени в екипа; - Определяне на правилата за работа, вътрешен мониторинг, отчетност и докладване; - Създаване и поддържане на система за ефективна комуникация в екипа и със заинтересованите страни; - Навременно, ефективно и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта; - Ефективно планиране, подготовка и провеждане на процедурите за възлагане на обществени поръчки; 2. Подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите. 3. Мониторинг и докладване - Осъществяване на контрол и мониторинг по изпълнението на план-графика за изпълнение на дейностите по проекта; - Мониторинг на графика за провеждане и документацията на процедурите по избор на изпълнители по дейности; - Създаване и поддържане на одитна пътека (документиране на дейностите и мероприятията, осъществени в процеса на изпълнение на проекта, движението на финансови средства и свързаната с тях документация). Обществените поръчки следва да се възлагат в съответствие с принципите на Договора за функционирането на Европейския съюз (ДФЕС) и ЗОП и по-специално тези за свободно движение на стоки, свобода на установяване и свобода на предоставяне на услуги и взаимно признаване, както и с произтичащите от тях принципи на прозрачност. Документите за всяка обществена поръчка следва да се обособяват в електронна преписка. Чрез сайта на община Тополовград, секция „Профил на купувача“ ще се публикуват всички документи по провежданите обществени поръчки. 4. Изпълнение на мерки за информация и комуникация - Информиране и публичност на общността за изпълнението и постигнатите резултати по проекта 5. Съхранение на документите по проекта Външният изпълнител на дейността следва да разполага със следния минимум от експерти за членове на екипа: 1. Ръководител на екипа (1 експерт с минимум 3 години опит в управление на проекти); 2. Оперативен счетоводител (1 експерт с минимум 3 години опит в оперативното счетоводство в изпълнение на проекти); 3. Координатор по внедряване на добрите практики (1 експерт с минимум 3 години опит) 4. Експерт организатор на събития и кампании в общността (1 експерт с минимум 3 години опит в организация и провеждане на събития и кампании) 5. Юрист обществени поръчки (1 експерт с минимум 3 години опит в подготовка и провеждане на обществени поръчки съгласно ЗОП) 6. Административен асистент (1 експерт с опит в създаване и управление на документооборота и комуникация с екип) 26 800.00 23 450.00
Дейност 5 "Информация и комуникация": Дейностите по информация и комуникация ще отговарят на условията и изискванията по Приложение № 2 „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия. В рамките на Дейност 5 ще бъдат организиран и извършени следните дейности: 1) Пресконференции – 2 бр. в началото и в края на проекта с кафе пауза или кетъринг без съдове за еднократна употреба. 2) Регулярно представяне в регионални медии на напредъка на проекта и представяне на новите инициативи на община Тополовград 3) Публикуване на информация на интернет страница на община Тополовград – регулярно представяне пред обществото на новите инициативи и реализираните дейности – дейности по компостиране, оборудване на Демонстрационна зала за устойчиво управление на отпадъци, поставяне на нови съдове за разделно събиране на БрБО. Чрез интернет страницата на общината ще се проведе и информационна кампания за важността новите съдове за разделно събиране да се използат редовно и по предназначение. 4) Дизайн и печат на плакати, представящ информация за проекта и източника на финансиране (А3 размер) – плакатите ще бъдат разположени на видно място във всички сгради на общинска администрация Тополовград, в Демонстрационна зала за устойчиво управление на отпадъци, в училищата по проекта и др. – 50 бр. 5) Дизайн и печат на банер, представящ информация за проекта и източника на финансиране, който ще се ползва на всички събития 6) Дизайн и печат на Табела с информация за проекта за Демонстрационна зала за устойчиво управление на отпадъци – 1 бр. 2 860.00 3 432.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).