Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Дейността включва провеждането на кампания за повишаване информираността относно възможностите за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество и има за цел да изгради положителен имидж на предприемача, да осведоми целевите групи за възможностите за развитие на предприемаческите им идеи, да ги мотивира да се включат активно в последващите обучения и консултации.
Планираната информационна кампания ще изпълнява следните комуникационни задачи, които логически ще следват развитието на проекта:
· предизвикване на внимание на целевите сегменти върху проекта и възможностите за развитие на предриемачеството;
· създаване на интерес и предоставяне на пряк достъп до информация за възможностите за стартиране и развитие на самостоятелна стопанска дейност, в т.ч. мотивация за самонаемане;
· изграждане на позитивна нагласа чрез представяне на профила на предприемача в България като „добрия герой” в икономиката, с акцент върху стартиращите компании;
· намерение за включване в проекта: менторство и подкрепа за стартиране и развитие на собствена бизнес идея
В рамките на кампанията за целия период на проекта в областите Варна, Добрич, Шумен и Търговище на Североизточния район ще се проведат редица мероприятия и дейности за популяризиране на проекта и неговите цели.
За реализиране на поставените комуникационни цели ще бъдат използвани различни канали за разпространение на информацията. За постигане на осведоменост ще бъдат организирани информационни дни във всеки един от областните градове, на които ще бъде представен проекта пред местната общественост и регионални служби, които работят с целевите сегменти. За популяризиране на проекта ще бъдат изготвени рекламни брошури и плакати, които да бъдат сложени на видни места в институциите. С цел привличане вниманието на целевата група от младежи, безработни/неактивни лица до 29 г. и заетите, ще се използват таргетирано канали за достигане до целевата група, електронни канали, в т.ч. социални мрежи.
За създаване на интерес в областните градове ще бъдат организирани еднодневни мобилни центрове. Целта им ще бъде както да привлекат вниманието и да предизвикат интерес сред жителите, така и на място с помощта на експерти да могат да се проведат индивидуални разговори. Това ще повиши доверието в проекта и ще се предостави пряк достъп с целевите групи и ще може да се събере обратна информация за по-точно идентифициране на техните потребности. Те ще бъдат информирани и за това къде и как могат да се включат в последващите дейности по обучения и консултации, за да развият своите компетенции и планират бизнес начинанията си.
За изграждане на положителния имидж на предприемача и мотивиране за развитие на самостоятелна стопанска дейност ще бъде разработена инициатива за представяне на успешни бизнес практики в България. Тъй като основният проблем пред бъдещите предприемачи, независимо от коя целева група са те, е липсата на увереност, неинформираност за това как и от къде може да се финансира бизнес начинанието и страхът от провал, през цялата кампания ще се поставя акцент върху възможността при включване в проекта да се работи индивидуално с експерти, които да оказват нужната мотивационна подкрепа, да дават насоки за развитие на бизнес плана в зависимост от етапа, на който се намира идеята и да насочат към подходящи източници на финансиране. Предвижда се освен провеждането на лични срещи за обучения и консултации, да се направи “гореща онлайн линия”, където лицата в проекта да могат да поставят интересуващите ги въпроси за бъдещите срещи, както и да получават информация за развитието на проекта и какво ново да очакват. Така те ще имат желание да се включат по-активно и ще се им се даде нужното самочувствие. |
13 326.80
|
11 385.95
|
Модулни обучения за успешен старт в самостоятелна стопанска дейност : Дейността включва провеждане на специализирани модулни обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност за поне 100 лица в 12 групи лица по 10 -модулна програма, насочена към повишаване увереността и осведомеността на обучените за стартиране на собствен бизнес по предварително издържан бизнес план.
Предвидено е включването на поне 100 лица в 12 групи в четирите области на СИР. Обученията ще включват 10 -модулна програма с общата продължителност на обученията за всеки представител на целевата група от 80 лекторски часа като в края на обучението всеки участник получава Сертификат за успешно преминато модулно обучение.
Предложените обучения са организирани на модулен принцип, комбиниращи теоретични и практически занятия. Предвидени са интерактивни обучителни техники и подходи, които допринасят за постигане на целите на обученията. По време на включените в проекта обучения, екипът предвижда предоставяне на учебни помагала, работни приложения и допълнителни материали.
Предложената програма съдържа допълнителни модули извън минимално изискуемите, като предложените допълнително са обосновани и допринасят за постигане на целите на проекта и отговарят на потребностите на целевите групи. Модулната програма е организирана да даде отговор на основните въпроси:
1. ВИЕ КАТО ПРЕДПРИЕМАЧ: Кой е предприемачът, как той става успешен? И най-важното – искате ли вие да бъдете такъв? Страстта, постоянството и позитивната нагласа са характеристиките, които разграничават бизнес предприемачите един от друг. Кои са качествата на успешния предприемач.
2. ПРЕДПРИЕМАЧЕСКА ЕТИКА И КУЛТУРА: Готов ли сте да се сблъскате с реалността, да поемете социална отговорност? Отношение към клиента. Има ли етика и морал в бизнеса?
3. ИНОВАЦИИ И ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО: Предприемачът като откривател на нови възможности! Докъде се простират мечтите и въобръжението, как се ражда идеята? Как новите технологии помагат да движим света.
4. ВИРТУАЛНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО: Бъдещата парадигма или съществуваща реалност? Как да станем успешни в мрежата.
5. БИЗНЕС ПЛАН, БИЗНЕС ИДЕЯ, МАРКЕТИНГОВ ПЛАН: Бизнес планът е своеобразна пътна карта, която води към успеха. За всеки предприемач, който започва бизнес, това е жизненоважна първа стъпка за постигане на успеха.
6. ФОРМИ НА ТЪРГОВСКА ДЕЙНОСТ: Как да планираме създдаването и развитието на своя бизнес? Как да организираме дейността си в зависимист от бюрократичните процедури, изискани от администрацията.
7. ПЕРСОНАЛ, ПРАВНИ ОТГОВОРНОСТИ И ЗАСТРАХОВКА: Предприемачът като работодател: добър или строг, щедър или алчен? Каква свобода за творчество сте предвидили за своите служители? Как да пазим хората, за които носим отговорност.
8. ФИНАНСОВО ПЛАНИРАНЕ: Колко пари ще ни трябват? Как да бюджетираме правилно? Как да планираме и отчитаме приходите и разходите?
9. КАПИТАЛ И ВИДОВЕ ИЗТОЧНИЦИ: От къде да си осигурим капитали? Сами или в партньорство. Собствено, външно или смесено финансиране? Къде са условките?
10. СТАРТИРАНЕ НА БИЗНЕСА: Какво ни трябва? Какви са раходите на време от започването на бизнеса през покриването на трудовите норми, безопасността на труда, данъчните правила, управлението на отпадъците и изискванията, обвързани с производствения процес. Как да се възползваме максимално от електронните услуги.
Модулните обучения ще старират със сформирането на групи като ще се назначат квалифицирани предподаватели в съответната област, които периодично ще бъдат командировани по отделните населени места. Ще се разрадат учебни материали, ще наемат учебни зали и презентационна техника. |
50 400.00
|
66 670.51
|
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност и дейности за подкрепа: Дейността е свързана с постигане на специфичната цел на проектното предложение за предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност, и дейности за подкрепа на поне 100 включени в проекта лица от 4-те области на СИР. Във всяка област ще се обхванат поне 2 по-малки общини, предварително изследвани за степента на потенциални ползватели на услугите с оглед инвестиции по региони и % безработица, в частност младежи до 29 г. Тематичните индивидуални консултации ще спомогнат персонално лицата да се стабилизират в планирането на собствената идея, да реализират разраобтения по време наобученията бизнес план и да предприемат стъпки в създаване на собствена фирма, познавайки формите на съдружие и условията на пазара.
Паралелно с провеждане на информационната кампания и модулните обучения ще се стартират и поредица от консултации в следните направления:
- консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група;
- преценка на жизнеспособността на бизнес идеите и кандидат-предприемачите;
- консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др. и подготовка на бизнес планове от лицата;
- консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР;
Спазвайки хоризонталните принципи на ОП РЧР за равенство между половете, недопускане на дискриминация и устойчиво развитие ще се организират индивидуални консултации, спрямо желаещото да започне самостоятелна стопанска дейност лице, съгласно предварително съгласуван индивидуален план на обхванатите представители на целвата група.
Отделно, ще бъдат провеждани и групови консултации за всички желаещи, свързани с общи положения като информация за отворени програми за финансиране, налични възможности за кредитиране и благоприятни финансови инструменти в подкрепа на малкия бизнес. Груповите консултации ще включат и сесии относно защита на търговски марки, процедури за патентоване на ноу-хау и полезни модели, новостите в данъчно и социално осигуряване и теми, свързани с управление на малкия бизнес.
Ще се сформира екип от минимум четирима консултанти по направления, който ще осигури за всяко лице индивидуални консултации в рамките на 16 часа и групови – общо по 6 подбрани теми в рамите на 18 часа, според предварително одобрен индивидуален план за всеки за общо 34 часа пакет консултации за период от 6 месеца.
За качествена организация и анализ на клиентските срещи, така че да няма застъпване на време и по-пълно обслужване на потребителите ще се разработи организационен софтуер с възможност за записване на удобни дата и час за среща, а назначените консултанти ще потвърждават заявките и ще съумеят да се поддготвят по график за съответната среща. |
69 890.00
|
66 983.51
|