Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 175 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: Stolichna

Description

Within the three-year period, food products (FP) and hygiene products (HP) produced or purchased on the European Union (EU) market will be procured and provided to a selected beneficiary for storage and subsequent distribution to the final recipients from the target groups, determined by the Ordinance No.RD-06-53/17.09.2021 (the Ordinance). The activity of purchasing the specified by the managing authority (MA) and approved by the Minister of Labour and Social Policy types of FP and HP will be ensured by conducting of several open procedures under the Public Procurement Act (PPA) in compliance with the European and national legislation in the field of the public tenders (PT) and the principles laid down in Article 2 of the PPA and Article 9 of Regulation (EU) 2021/1060. For the period of implementation of the procedure the procurement activities will be organized in a way that ensures the purchasing of FP and HP for timely annual distribution to the main target group, taking into account the requirements for differentiated quantity, as provided in the Ordinance, as far as the intended financial resource is sufficient. The purchased types of FP, within the frame of the current procedure, will guarantee a full, varied and balanced diet. The types of HM purchased within the current procedure are basic personal hygiene products and cleaning agents. Feminine hygiene products for young girls from the target groups of age between 15 and 29 are also planned for purchase. In the process of implementing the procedure, a mechanism will be developed and implemented to guarantee the reduction of the risk of waste of non-recyclable materials or purchased goods and compliance with the principle of not causing harm to the environment. All products subject to purchase under this procedure will fully comply with the requirements of the current national and European legislation, including those regarding their safety.
All prices indicated in the project proposal are VAT included.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Закупуване на хранителни продукти: Дейностите по закупуване на ХП ще се реализират чрез провеждането на няколко открити процедури по реда на ЗОП при стриктно спазване на сроковете и разпоредбите в националното и европейско законодателство,както и на принципите,определени с чл.2/ЗОП и чл.9/Регл.(ЕС) 2021/1060.В рамките на 3-год. период на реализиране на процедурата,бенефициентът своевременно ще планира,програмира и провежда ОП по начин и в срокове,осигуряващи ежегодното раздаване на продукти на основната целева група,определена с Наредбата.АСП чрез Дирекция „Информационни системи“(ДИС) поддържа и актуализира интегрирана информационна система,съдържаща данни относно нейната численост.За целите на настоящото кандидатстване за финансиране е изпратено запитване до горепосочената дирекция за предоставяне на данни,относно индикативния брой на подпомаганите лица,чрез предоставяне на пакети с ХП.Съгласно получения отговор индикативният бр. на пакетите с ХП е 402441, а прогнозният брой на подпомаганите лица и членовете на техните семейства е 555601.Стойностите към този момент се приемат за индикативни и са съотносими единствено и само за целите на проектнотото предложение.На последващ етап,отчитайки динамиката на данните в системата за социалното подпомагане,ежегодно за целите на програмиране на всяка една от ОП,ще бъде изисквано актуализиране броя на подпомаганите лица. С реализирането на горепосочените действия ще се обезпечи закупуването на ХП в достатъчно количество,което да осигури подпомагане на не по-малко от 300000 лица и семейства от основната целева група съгл. чл.4 от Наредбата и при съобразяване с изискванията за диференцирано количество съгл. чл.5 от Наредбата,както следва:за едночленни и двучленни–най-малко един пакет ХП,а за три и повече членни семейства–най-малко два пакета ХП. В ОП ще бъдат дефинирани изисквания,които ще гарантират,че закупените ХП отговарят на европейските и национални норми/стандарти за качество,безопасност и съхранение,осигуряват балансиран хранителен режим и отговарят минимум на следните изисквания: -имат достатъчно дълъг срок на годност,който ще е съобразен с нормативните изисквания в областта на храните; -са с висока енергийна и хранителна стойност,в съответствие с изискванията на технологичната обработка и стандартизация; -са без хидрогенирани и частично хидрогенирани растителни мазнини за продуктите,за които е приложимо; -са с ниско съдържание на сол и мазнини и без или с минимално количество на вода или марината по отношение на зеленчуковите консерви; -плодовите консерви са с ниско съдържание на захар,с контролирано използване на синтетични подсладители и оцветители,в съответствие с допустимото,съгласно действащото европейско и национално законодателство и да са без добавена водa; -месните и рибните консерви са с високо съдържание на протеини,съгласно вида на хранителния продукт и неговата технологична обработка. За 2023г. прогнозното количество ХП в базовия пакет включва по минимум една опковка от всеки артикул и е 11,55кг.,а индикативна му стойност е 63,40лв.,изчислена в зависимост от действащите пазарни цени към дата на кандидатстване.Включени са ХП от 5-те основни групи по видове,опаковки и количества,както следва: -пшеничено брашно тип 500–1оп. по 1кг. -ориз–1оп. по 1кг. -макаронени изделия–спагети-1оп. по 0,500кг. -стерилизирана лютеница-1оп. по 0,500 кг. -фасул зелен стерилизиран–1оп. по 0,800кг. -домати белени стерилизирани-1оп. по 0,800кг. -грах зелен стерилизиран-1оп. по 0,800кг. -стерилизиран гювеч-1оп. по 0,800кг. -конфитюр едноплодов-1оп. по 0,500кг. -3 вида стерилизирани месни консерви-по 1оп. от вид по 0,300кг. -стерилизирани рибни консерви–1оп. по 0,170кг. -фасул зрял стерилизиран-1оп. по 0,800кг. -леща-1оп. по 1кг. -захар кристална-1оп. по 1кг. -и олио слънчогледово, рафинирано-1оп. по 1л. Реалното количество и стойност на пакетите ще бъдат определени в процеса на програмиране на всяка една от ОП,като на етап подаване на проектното предложение,същите са индикативни. 88 096 598.41 27 029 700.45
Закупуване на продукти за хигиенни нужди: Дейностите по закупуване на ХМ ще се реализират чрез провеждането на няколко открити процедури по реда на ЗОП при стриктно спазване на сроковете и разпоредбите в националното и европейско законодателство, както и на принципите,заложени в чл.2/ЗОП и чл.9/Регл.(ЕС)2021/1060.В рамките на 3-год. период на реализиране на процедурата, бенефициентът своевременно ще планира, програмира и провежда ОП по начин и в срокове,осигуряващи ежегодното раздаване на продукти на основната целева група, определена с Наредбата.АСП чрез Дирекция „Информационни системи“(ИС) поддържа и актуализира интегрирана информационна система,съдържаща данни относно нейната численост.За целите на настоящото кандидатстване за финансиране е изпратено запитване до горепосочената дирекция за предоставяне на данни,относно индикативния брой на подпомаганите лица,чрез предоставяне на пакети с ХМ. Съгласно получения отговор индикативният бр. на пакетите ХМ е 402 441.Броят на подпомаганите лица и членовете на техните семейства е 555 601,като от тях 30 131 са млади момичета на възраст от 15 до 29г.Стойностите към този момент се приемат за индикативни и са съотносими единствено и само за целите на проектнотото предложение.На последващ етап,отчитайки динамиката на данните в системата за социалното подпомагане,ежегодно за целите на програмиране на всяка една от ОП,ще бъде изисквано актуализиране броя на подпомаганите лица.С реализирането на горепосочените действия ще се обезпечи закупуването на ХМ в достатъчно количество,което да осигури подпомагане на не по-малко от 300 000 лица и семейства от основната целева група съгл. чл.4 от Наредбата и при съобразяване с изискванията за диференцирано количество съгл. чл.5 от Наредбата,както следва:за едночленни и двучленни–най-малко един пакет ХМ,а за три и повече членни семейства–най-малко два пакета ХМ. В ОП ще бъдат дeфинирани изисквания,които ще гарантират, че закупените ХМ отговарят на европейските и национални норми/стандарти за качество,безопасност и съхранение. С оглед спецификата на продуктите и тяхната насоченост към рискова група потребители,при реализиране на обществените поръчки,бенефициентът своевременно ще: -предвиди необходимостта от информация/указания/инструкции за ползване на разбираем и достъпен език,както и информация,позволяваща на крайните получатели на помощта да преценяват рисковете,присъщи на продуктите през времето на техния нормален или разумно предвидим период на употреба,когато това е приложимо; -вземе предвид всички изисквания,свързани със зачитането на принципа на предпазливост за ненанасяне на значителни вреди,така че да не се засяга в значителна степен постигането както на екологичната,така и на социалната цел. -изиска гаранции,че закупените продукти и артикули съответстват на нормативно установените изисквания за безопасност,на които трябва да отговарят,за да бъдат пуснати на пазара,в съответствие с изискванията на Закона за защита на потребителите. Продуктите за хигиенни нужди,за които е приложимо,ще имат достатъчно дълъг срок на годност,който да е съобразен, както с реда и времето за предоставянето им,в съответствие с предвиденото в програмата,така и с предвидения период на ползване. За 2023г. прогнозното количество ХМ включени в базовия пакет е с обща индикативна стойност 28,60лв., изчислена в съотношение от индикативната целева група и действащите пазарни цени към дата на кандидатстване.Включени са ХМ от 3-те основни групи по видове,опаковки и количества,както следва: -Тоалетен сапун -Шампоан -Паста за зъби -Четка за зъби -Тоалетна хартия -Препарат за почистване на под -Препарат за измиване на съдове -Перилен препарат за тъкани -Дамски превръзки Реалното количество и стойност на пакетите ще бъдат определени в процеса на програмиране на всяка от ОП,като на етап подаване на проектното предложение същите са индикативни. 47 205 684.17 13 971 214.22

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).