Подбор и наемане на безработни и неактивни лица за субсидирана заетост за период от 12 месеца: В област Стара Загора развиват дейност около 28 хил. предприятия, които генерират приходи в размер на 8,7 млрд. лв. (по данни на НСИ от 2013 г.). Сериозен принос за това имат и предприятията от строителния сектор. Само в град Стара Загора, в този бранш оперират над 200 строителни фирми. През последните години секторът бележи ръст в своето развитие - в строителството на промишлени, логистични и жилищни сгради. Заложените през новия програмен период (2014-2020 ) инвестиционни проекти, както и стартът на значими национални програми, са гаранция за сериозна ангажираност на строителните фирми през следващите години. Кооперация „СИНВЕКС“ е предприятие, което е доказало своите качества и това е видно от множеството изпълнени обекти, в рамките на европейски проекти. През 2015 г. фирмата подписа договори с Община Казанлък за внедряване на мерки за енергийна ефективност в детско заведение, както и за изграждане на Музей на розата, с Мини Марица Изток ЕАД - за ремонт на почивна станция във Велинград, и др. Това обуславя желанието на ръководството да наеме на работа по проекта 22 безработни и неактивни лица за срок от 12 месеца, които да бъдат назначени на следните длъжности:
- 7123 2004 Шпакловчик - 2 човека
- 7114 2001 Арматурист - 2 човека
- 7131 1001 Бояджия, сгради - 2 човека
- 7114 2003 Кофражист - 2 човека
- 7112 2008 Зидаромазач - 2 човека
- 7124 2005 Работник, изолация - 2 човека
- 3112 3009 Техник, строителство и архитектура - 1 човек
- 3112 3007 Техник, инвеститорски контрол - 1 човек
- 3341 3004 Офис мениджър - 1 човек
- 3313 3001 Счетоводител, оперативен - 1 човек
- 4321 2015 Снабдител, доставчик - 1 човек
- 4110 2005 Технически сътрудник - 1 човек
- 9313 0001 Общ работник, строителство на сгради – 4 човека
За да бъдат назначени на съответните длъжности, лицата трябва да бъдат физически годни, което ще се удостоверява с медицинско свидетелство, доказващо, че съответната професия не им е противопоказна. Безработните и неактивни лица ще бъдат избрани от целевата група, като 64% от тях ще са от най-уязвимите групи на пазара на труда: 7 продължително безработни и неактивни лица; и 7 безработни младежи до 29 г. вкл.
С оглед непрекъснато променящите се нива на минимална работна заплата, осигурителни прагове и проценти, в бюджета на проекта се залага увеличение с 10% на основните заплати за новоназначените работници, в съответствие с минималния осигурителен праг за съответната длъжност.
Изискванията на Закона за здравословни и безопасни условия на труд са задължителни за всички предприятия и места, където се осъществява трудова дейност или се провежда обучение, независимо от формата на организация, вида на собственост и основанието, на което се извършва работата или обучението. В тази връзка, задължение на работодателя е да осигури обслужване на своите работници и служители от регистрирани служби по трудова медицина. В бюджета се залага обслужване за новоназначените лица от служба по трудова медицина, в рамките на проектния период, като за целта ще бъде подписан договор. Той ще включва оценка на риска за един работник и профилактични прегледи. Докато са в трудово-правни отношения с Кооперация „СИНВЕКС“ , на новоназначените лица ще бъдат осигурени всички необходими условия за нормално протичане на работните процеси, при спазване на съответните здравословни и безопасни условия на труд, както и равноправно отношение спрямо работещите към момента. Ще им се осигури работно облекло и лични предпазни средства, ще преминат и необходимите инструктажи за безопасна работа. След изтичане на срочните трудови договори, минимум с 50% от новонаетите лица ще бъдат сключени нови трудови договори за 12 месеца. Ще се даде възможност на всички, които са се отличили със знания и умения да намерят трайно място в трудовия колектив на фирмата. С реализацията на първата дейност ще се изпълни първата специфична цел - разкриване на нови 22 работни места за безработни и неактивни лица от уязвимите групи на пазара на труда. |
174 260.86
|
136 125.23
|
Обучения за придобиване на професионална квалификация и ключови компетентности: Професионалната квалификация е необходимата степен на знания и умения, чрез които става възможно извършването на определена дейност в общественото разделение на труда и изразява равнището на подготвеност на работника или служителя за изпълняване на трудовата функция. Специалността представлява съвкупност от знания и практически навици, необходими за изпълняването на определена трудова функция в рамките на определена професия.
Целта на професионалното обучение е да се подобри пригодността за заетост, адаптивност и конкурентоспособност на работещите в съответствие с нуждите и изискванията на работодателя Кооперация „СИНВЕКС“.
За да бъдат изпълнявани нормално и с необходимото качество нарастващите поръчки за строителство и ремонтни дейности, е необходимо работещите в кооперацията да притежават съответните знания, умения и професионални компетентности. За целта 18 човека ще повишават своята професионална квалификация, като бъдат включени в 11 обучения, ако отговарят на изискванията за входящо образователно равнище.
Ще се проведат следните 6 обучения по професии от 2-ра квалиф. степен, от професионално направление 582 Строителство:
- 2 човека - 5820305 Мазилки и шпакловки
- 2 човека - 5820303 Армировка и бетон
- 2 човека - 5820309 Бояджийски работи
- 2 човека - 5820302 Кофражи
- 2 човека - 5820304 Зидария
- 2 човека - 5820405 Изолации в строителството
Ще се проведат обучения по част от професията на 3-та квалиф. степен:
- от професионално направление 582 Строителство - 2 човека - 5820101 Строителство и архитектура
- от професионално направление 346 Секретарски и Административни офис дейности - 1 човек - 3460101 Бизнес-администрация
- от професионално направление 344 Счетоводство и данъчно облагане - 1 човек - 3440301 Оперативно счетоводство
Ще се проведе обучение по професия от 1-ва квалиф. степен, от професионално направление 345 Администрация и управление - 1 човек - 3450801 Снабдител.
Ще се проведе обучение по професия от 2-ра квалиф. степен, от професионално направление 346 Секретарски и Административни офис дейности - 1 човек - 3460201 Административно обслужване.
За административните дейности на фирмата са необходими подготвени кадри, които да се справят с ежедневните предизвикателста. Затова е необходимо новите служители да преминат не само професионални обучения, но и да придобият ключови компетентности, задължителни за изпълняваните длъжности. Овладяването на ключови компетентности води не само до подобряване на основните умения на служителите, но и до повишаване на конкурентоспособността на фирмата и пригодността й към заобикалящата я среда.
Ще се проведе обучение за "Дигитална компетентност" на 4 човека (3341 3004 "Офис мениджър", 3313 3001 "Счетоводител, оперативен", 4321 2015 "Снабдител, доставчик" и 4110 2005 "Технически сътрудник"). В рамките на 45 уч.ч. те ще се учат правилно да използват електронните средства в своята работа. Ще се запознаят с основните компютърни програми, вкл. текстообработка, таблици, база данни, съхраняване и обработка на информация; познаване на възможностите, които дават Интернет и електронните комуникации.
Ще се проведе обучение за „Общуване на чужди езици”, по английски език в 3 нива, на 3 човека (3341 3004 "Офис мениджър", 3313 3001 "Счетоводител, оперативен" и 4110 2005 "Технически сътрудник"). Целта на обучението е курсистите да придобият четивни, говорни и писмени умения, да получат граматически познания по фонетика и морфология на съответната граматика и изграждане на лексикални умения чрез усвояване на 2 000 до 2 500 нови думи за всяко ниво. По време на обучението ще се използват съвременни образователни системи, интерактивните методи на преподаване, аудио и видео уроци, а всяко ниво ще завършва с изпит.
След завършване на обученията, лицата ще получат Сертификат за съответно придобитата ключова компетентност. |
23 800.00
|
7 150.00
|
Оборудване на нови работни места: През последните години Кооперация „СИНВЕКС“ активно участва в публични търгове за извършване на ремонтни дейности и строителство на различни общински обекти. Кооперацията успява да се наложи над конкурентите си, като се стреми да поддържа относително ниски цени, при осигуряването на високо качество и изпълнение на работите в срок. Това неминуемо води до повишаване авторитета на фирмата и доверието на възложителите към нея. Към настоящият момент, кооперацията изпълнява 3 обекта, от които 2 общински. Това налага допълнителното наемане на работна ръка, която да покрива необходимостите за изпълнение на договорите за строителство. Това обуславя и желанието на фирмата да наеме нови работници и служители, които да бъдат обучени и квалифицирани, съобразно нейните потребности.
В рамките на проекта ще бъдат назначени 19 лица (2 шпакловчици, 2 арматуристи, 2 бояджии, 2 кофражисти, 2 зидаромазача, 2 работника за изолации, 2 техници, 4 общи работници и 1 снабдител), за които ще е необходимо закупуването на специално работно облекло, съгласно Наредбата за безплатно работно и униформено облекло (Д.В. 38/1990 г.) и Наредба № 3 от 19 април 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на лични предпазни средства на работното място. Работното облекло за всеки работник ще се състои от 1 панталон, 1 гащеризон, 4 тениски, 1 яке, 1 свотлоотразителна жилетка и 1 чифт обувки. Личните предпазни средства ще включват по 4 броя предпазни очила (сменят се на всеки 3 месеца), по 24 чифта работни ръкавици (сменят се по 2 чифта на месец) и по 2 предпазни каски. Тези средства ще се използват от работещите, за да ги предпазват от възможни опасности за тяхното здраве и безопасност при работа. С осигуряването на работно облекло и лични предпазни средства ще се изпълнят и изискванията на въведената в предприятието система за управление на здравето и безопасността при работа OHSAS 18001:2007. Системата дава възможност на предприятието да контролира и овладява рисковете и да подобрява своята дейност, за да се гарантира управлението на условията за осигуряване на здравето и безопасността при трудовата дейност.
Нарастващите обеми на поръчки и работата на различни строителни площадки едновременно, пораждат потребност от закупуването на:
- 1 Машина за разбъркване и транспортиране на замазки и строителни разтвори - Автоматизираните миксери са подходящи за разбъркване на практически всички използвани в строителството разтвори – от разтвор със земно-влажна косистенция и максимална едрина на материала 16 mm до всевъзможни циментови замазки, мазилки, шпакловки и лепила. Това са полустационарни машини, с колела, с чиято помощ лесно може да се премества на най-удобното за работа място.
- 1 Машина за полагане на строителни разтвори - Машината е подходяща за пръскане, транспортиране и работа със стандартни, готови и специални разтвори.
- 1 Фасадно рамково скеле, 900 мм, с пълен комплект тръби с кука, жабки и всички др. елементи, необходими за сглобяване на скелето.
Работниците от строителните специалности ще бъдат обучени за работа с машините и за сглобяване на скелето от доставчиците, и ще използват активите ежедневно, при изпълнението на своите работни задачи.
За новоназначените офис мениджър, счетоводител, снабдител и технически сътрудник ще бъдат обзаведени работни места в централния офис на фирмата. За целта ще бъдат закупени 4 настолни компютъра, 4 монитора и 1 мултифункционално устройство (принтер, факс, скенер и копир). На всички нови служители в офиса ще бъдат осигурени за сметка на фирмата бюра, маси и помощни шкафове.
При реализацията на дейността ще се прилагат разпоредбите на националното законодателство за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на договорена безвъзмездна финансова помощ от Структурните фондове на Европейския съюз. Ще се спазват разпоредбите на чл. 7, т.1 и т.2 от ПМС 118 от 20.05.2014 г. |
99 302.00
|
56 497.40
|
Организация и управление на дейностите по проекта: Дейността е спомагателна и тя съпътства изпълнението на основните дейности през целия поректен период (15 месеца).
Основна цел на управлението на проекта е ефективно и ефикасно планиране, изпълнение и контрол при реализацията на дейностите, което да доведе до постигане на заложените цели на проекта в частност, и на програмата като цяло.
За целта ще се сформира екип за управление, състоящ се от ръководител и счетоводител. От всеки член на екипа ще се изисква професионално отношение, точност, лоялност и отговорност при изпълнението на поставените задачи.
Проектът ще се управлява от ръководител, който ежемесечно ще следи хода на проектната реализация, ще планира следващи стъпки, ще анализира съвместно с ръководството на кооперацията възникнали проблеми и ще търси начини за тяхното преодоляване. Ръководителят ще отговаря за подбора на безработни и незаети лица, които да бъдат включени в проектните дейности. С помощта на експерти от Бюро по труда, Стара Загора ще извърши интервюта и подбор на лицата. Ръководителят ще отговаря изцяло за организиране и провеждане на процедури за избор на изпълнители при спазване на изискванията, заложени в ПМС 118 от 20.05.2014 г. При провеждане на тръжни процедури, ръководителят на проекта ще следи те да са в съответствие с действащото законодателство и с принципите за прозрачност и равнопоставеност на потенциалните изпълнители, като съблюдава да се избягва всякакъв конфликт на интереси. Ще осъщеставява и връзката с доставчиците на обучения за професионална квалификация и ключови компетентности. Ще изгради подходяща система за документиране, отразяваща изпълнението на проекта, като състави архив от документи и снимки. Той ще разработва проектната документация и ще изготвя междинни технически отчети, а в края на проекта – финален отчет. Ръководителят ще осъществява връзката с Управляващия орган.
Счетоводителят ще води точна и редовна документация, както и ясни и прозрачни счетоводни отчети относно изпълнението на проекта, спазвайки изискванията за одитна следа и използвайки подходяща електронна система за документация и двустранно счетоводство. Системата за счетоводно отчитане ще се прилага в съответствие с националното законодателство. Счетоводителят ще изгради система за документално архивиране, която да позволява лесно проследяване на проектните дейности и свързаните с тях документи. Ще осъществява връзка с външните изпълнители. Всички разхооправдателни документи и други документи с доказателствена стойност ще се съхраняват три години след закриване на Оперативната програма.
Представителите на УО ще проверяват периодично финансовите документи и ще изготвят доклади от проверката на разходите по проекта. Ще следят за действителността, точността и допустимостта (целесъобразността) на разходите, в съответствие с подписания договор за безвъзмездна помощ. По време на изпълнението, експерти от УО ще извършват проверка за напредъка на проекта, чрез посещения на място, като проверяват предварително заложените количествени и качествени индикатори. Ще се провеждат интервюта с участниците в проекта, с цел да се оцени ефекта от реализираните дейности и степента на постигане на поставените цели. |
31 127.14
|
27 825.55
|
Информационна кампания за популяризиране на дейностите и публичност на проекта: Дейностите по информация и публичност ще съпътстват цялостното изпълнение на проекта.
Кооперация „СИНВЕКС“ ще уведомява периодично обществеността за целта на изпълнявания от фирмата проект и за получената подкрепа от Европейския социален фонд чрез Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020. Предприетите за тази цел мерки ще са в съответствие с приложимите правила за информация и комуникация, предвидени в Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета, както и Единният наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Широката общественост ще бъде информирана за предоставената помощ чрез табели, поставени на видно място на производствените и административна сгради, с информация за проекта - цели, дейности, период на изпълнение, бюджет. Визуализацията на помощта ще се осигури и чрез табелки, поставени върху предвиденото за закупуване оборудване. За целите на подбора на безработни лица, които да бъдат включени в субсидираната заетост, ще бъде изработена информационна листовка, която ще дава информация на потенциалните кандидати за възможността, която проекта предоставя на безработните и незаети лица, и за същността на длъжностите Шпакловчик, Арматурист, Бояджия, Кофражист, Зидаро-мазач, Изолации, Техник, строителство и архитектура, Техник, инвеститорски контрол, Офис мениджър, Счетоводител, Снабдител, Технически сътрудник и общ работник. За привличане на потенциалните кандидати ще бъде изготвен рекламен радио клип (спот), който ще се излъчва по българска радиостанция. Допълнителна информация за хода на проекта и неговите резултати ще се разпространява чрез онлайн портали и социални мрежи. При всички изявления ще бъде подчертавана ролята на Общността за реализацията на проекта чрез ОПРЧР. |
3 300.00
|
3 300.00
|