Организация и управление: Необходимостта от тази дейност е продиктувана от нуждата от добро планиране и управление на необходимите ресурси, предоставени от ОПРР, както и създаване на система за успешна и навременна реализация на дейностите, което да доведе до постигане на заложените цели и резултати. Основната цел на дейността е да се постигне максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата. В рамките на настоящата дейност ще бъде назначен екип на проекта, който ще поеме отговорността за ефективното, навременното, законосъобразното и в съответствие с указанията на УО на ОПРР, реализиране на планираните дейности.
Дейността ще бъде изпълнявана през целия период на проекта (24 месеца).
Поради силно ограничения финансов ресурс за екип за управление, според насоките за кандидатстване, е предвидено екипът за управление на проекта да е от 2 души: ръководител и счетоводител, служители на Община Търговище.
Подробна информация за задълженията на всеки член на екипа е поместена в точка 9. Екип от настоящия формуляр. Детайлно задълженията на членовете на екипа ще бъдат разписани в заповедта за сформиране на екипа и в длъжностните им характеристики. |
9 175.29
|
7 841.87
|
Подготовка на документация и възлагане на дейности по Закона за обществени поръчки: Община Търговище е възложител по смисъла на ЗОП, при избор на изпълнител/и, като задължително прилага и указанията на УО на ОПРР. В съответствие с българското законодателство е необходимо да се проведе прозрачен избор на външни изпълнители, като изборът се извърши в условия на равнопоставеност на кандидатите и условия на лоялна конкуренция.
В дейността са включени следните задачи:
•Актуализиране на графика за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки.
•Подготовка на тръжни документации;
•Провеждане на процедури за възлагане на обществените поръчки.
В съответствие с разписаните дейности се предвижда да се разработят документации и проведени следните процедури за избор на външни изпълнители:
1) Публично състезание по чл.18, ал.1, т.12 от ЗОП за възлагане на обществена поръчка за инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор);
2) Пряко договаряне по чл.18, ал.1, т.13 от ЗОП за възлагане на обществена поръчка за консултанстки услуги извършвани от строителен надзор;
3) Пряко договаряне по чл.18, ал.1, т.13 от ЗОП за възлагане на обществена поръчка за изпълнение на дейности по информация и комуникация във връзка с изпълнение на проекта;
4) Събиране на оферти съгл. чл. 20, ал. 3, т.2. от ЗОП за възлагане на обществена поръчка за доставка на оборудване и обзавеждане;
Като приложение към проектното предложение е предоставен индикативен списък на необходимото оборудване (Анекс Б1), но точните параметри на артикулите и количеството им ще станат ясни едва след изготвяне на част „Интериор и обзавеждане“ от техническия/работен проект, който ще се изготви след подписване на договор с изпълнител за „ Инженеринг – проектиране, строителство и авторски надзор” и след съгласуване на проектната документация, включително списък на оборудването от МТСП. Поради тази причина, обявяване на процедурата по т. 4 за доставка на оборудване и обзавеждане ще се осъществи след изпълнение на горепосочените условия.
Ако предметът на някой от посочените процедури съвпада с аналогични обществени поръчки на Община Търговище се предвижда поръчките по настоящия договор да представляват обособени позиции от обща процедура за възлагане.
Дейността ще започне да се изпълнява след подаване на проектното предложение за оценка и ще приключи със сключването на всички договори за обществени поръчки, не по-късно от 8-ми месец от изпълнението на ДБФП. |
0.00
|
0.00
|
Инженерениг (проектиране, строителство и авторски надзор): Дейността инженериг (проектиране, строителство и авторски надзор) се изпълнява за следните два обекта:
Обект 1. Център за грижа за лица с психични разстройства, с капацитет 15 лица;
Обект 2. Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване, с капацитет 15 лица;
Предвижда се създаване на подходяща инфраструктура за разполагане на две нови социални услуги чрез реконструкция на съществуваща двуетажна сграда, общинска собственост - бивше училище в село Съединение, община Търговище. За нуждите на двете нови социални услуги за възрастни хора е необходимо следното, съгласно функционалните изисквания за всяка една от услугите :
За Обект 1. „Център за грижа за лица с психични разстройства“ - Създаване на помещения/обособяване на: индивидуални спални помещения, препоръчително за едно лице, като е допустимо обособяването и на двойни спални със санитарни помещения с баня към тях; санитарно помещение с баня за персонала; стая/стаи за персонала; кухненски бокс (кухня), разливочно и трапезария (кът за хранене); дневни стаи; стая за терапия; мокро помещение за пране, сушене и гладене, складови помещения, обслужваща площ.
За Обект 2. „Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване“ - Създаване на помещения/обособяване на: индивидуални спални помещения за не повече от две лица, като се предвиди обособяването на поне 3 единични спални; санитарни помещения с баня - минимално - едно санитарно помещение на всеки две спални; санитарно помещение с баня за персонала; стая/стаи за персонала; кухня (разливочно/миялно) и трапезария (кът за хранене); дневна стая; мокро помещение за пране, сушене и гладене, складови помещения, обслужваща площ.
Необходимо е да се извърши: преустройство; саниране на сградата; ремонт на покрив; подмяна на дограма; ремонт на входни стъпала; ремонт на тротоарна настилка.
Съществуваща ситуация: първи етаж, площ от 294 кв.м, разположени са 2 стаи за персонала, 2 складови помещения, столова и трапезария, разливочно, кухня, помещения за подготовка и отпадъци, умивалник и санитарни помещения. Втори етаж, площ от 294 кв.м, състои се от 3 класни стаи, 1 учителска стая, склад и хранилище. Конструкцията на сградата е монолитна, стоманобетонова, скелетно-гредова, състояща се колони, греди и плочи. Всички оградни стени са тухлени с дебелина 38 см. Съществуващите настилки и мазилки са компрометирани, подкожушени, на места липсват. Отоплението на сградата се е осъществявало с печки на твърдо гориво. Отводняването е външно, посредством улуци и водосточни тръби, по-голяма част от които липсват и водата се излива свободно по фасадата и в основите на сградата. Водопроводно-канализационната и електрическа инсталации са физически и морално остарели и е необходимо изграждане на водоплътна изгребна яма. Предвиждат се конструктивни промени: от съществуващите помещения ще се обособят нови, с необходимите изисквания за минимална квадратура и наличие на санитарни помещения към тях, както и да се пристрои пристройка от около 116 кв.м на етаж, която да се разположи на северната страна, като продължение на съществуващия коридор, за да се обособят необходимите стаи за занимания, почивка, складови помещения и т.н. Ще се монтира вътрешен асансьор за хора с увреждания. Двете услуги ще са административно и физически разделени, а асансьорът ще се използва за достигане до втория етаж на хора с двигателни увреждания.
Паркова среда: предвиденият за интервенция терен е 5765.00 кв.м, от които на площ от 500 кв.м ще се разположи дворното място за всяка услуга – обособено дворно пространство от 250 кв. м. за всяка услуга, като се извърши благоустрояване и озеленяване на дворното пространство и осигуряване на достъпна среда.
За изпълнение на дейността е предвидено да бъде обявена процедура за избор на изпълнител на инженеринг по реда на ЗОП. |
700 320.00
|
838 237.54
|
Осъществяване на независим строителен надзор: Съгласно разпоредбите на националното законодателство, за изпълнение на строителните дейности се предвижда осъществяване на строителен надзор. Предвидената за цялостно обновяване сграда е 4-та категория, съгласно ЗУТ. Строителният надзор трябва да се осъществи от лицензирана фирма – консултант съгласно чл.168, ал.2 от Закона за устройство на територията за проектни предложения, включващи строежи от първа до четвърта категория, който ще бъде избран след проведена тръжна процедура.
Дейността по надзора включва:
Оценка на съответствие на техническия проект със съществените изисквания към строежите, съгласно чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ, изготвена като комплексен доклад.
Строителен надзор по време на строителството, упражняван в съответствие с всички нормативни изисквания, съгл. ЗУТ, свързани с надзора на предвидените строителни дейности. Избраният изпълнител ще подписва актове и протоколи по време на строителството и ще изпълнява задължителните дейности, съгласно изискванията на чл.168 от ЗУТ и наредбата за актове и протоколи, съставяни по време на строителството. След приключване на строително – монтажните работи, избрания консултант ще актуализира технически паспорт на сградата и ще изготви окончателен доклад до Възложителя. |
5 310.00
|
6 372.00
|
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: Дейността предвижда доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване на сградата и помещенията за предоставянето на двете услуги, като част от цялостното им обновяване, съгл. приложение Б1 - Индикативен остойностен списък на предвиденото за закупуване оборудване/обзавеждане, приложен към настоящото проектно предложение.
Посоченото обзавеждане и оборудване е подходящо, отговаря на функционалните изисквания на двете социални услуги и гарантира безопасна и сигурна среда за възрастните хора и хората с увреждания. Възможно е след изготвяне на част "Интериор и обзавеждане" от разработения инвестиционен проект част от артикулите и/или количествата и параметрите, в списъка да се променят.
|
102 915.63
|
87 647.63
|
Дейности за информация и комуникация: В рамките на тази дейност се предвижда да се извърши серия от мерки, които ще се осъществят съгласно чл. 6 от Общи условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и в пълно съответствие на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Предвидените мерки са съобразени с изискването за проекти, които общата публична подкрепа надхвърля 500 000 евро, каквото е настоящото проектно предложение. Дейностите целят постигането на прозрачност на полученото финансиране и разпространяване на информация относно целите и дейностите на проекта, финансирани по ОПРР. В рамките на настоящото проектно предложение са предвидени следните мерки:
1. Билборд – 1 бр. с размер 4 Х 3 м - Временен билборд, който следва да бъде поставен в близост до строителната площадка. Монтажът ще бъде извършен преди официалната церемония „Първа копка“. Предвижда се изграждането на 1 конструкция за билборд, която при разработване на инвестиционния проект ще бъде решен начина на монтаж и разположението му при обекта. Върху тази конструкция ще бъде монтиран винила – по време на изпълнението.
2. Постоянна обяснителна табела - ще се постави след приключване на СМР.
3. Публични събития в град Търговище - 2 бр.
3.1. Начална пресконференция, за представяне обхвата, целите и дейностите на проекта.
3.2. Информационен ден за представяне на резултатите от проекта, който ще се проведе в края на проекта.
Публичните събития ще бъдат предварително анонсирани чрез разпространение на прессъобщение до средствата за масова информация, чрез публикуване на рекламно – информационно каре в регионална медия и на интернет – страницата на Община Търговище. Предварителната информация се изпраща и до офиса на информационния център. След приключване на събитието се изготвя и разпространява прессъобщение, което се публикува и на страницата на общината.
4. Официални церемонии – 2 бр.
Ще бъдат организирани официални церемонии на обекта в село Съединение: за ефективния старт на проекта „Първа копка“ и за откриване на обекта. Подготовката и организацията на церемониите ще бъдат извършени по методиката на УО.
5. Печатни информационни материали
Дипляни за промотиране на резултатите от проекта - 100 бр.
Стикери за закупеното по проекта оборудване, които да се поставят върху всеки актив, закупен по проекта, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПРР - 160 бр.
6. Банер за онагледяване на подкрепата на финансиращата програма при провеждане на събития и официалните церемонии – 1 бр.
7. Интернет страница на Община Търговище – поместване на информация за проекта, кратко описание, цели, резултати, финансовата подкрепа от ЕС, както и периодични публикации, отбелязващи техническия и финансов напредък по проекта. |
7 306.00
|
6 856.00
|