Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 175 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: Stolichna

Description

The proposed project is in line with the priorities in the field of higher education, and its implementation contributes to achieving the main goals in the field of modernization and development of higher education, as well as provides quality development in new fields such as agrotronics, virtual technologies, nutrition. and biomedicine, food quality, veterinary and health tourism.

The project is implemented in partnership between Bulgarian universities, including Thracian University (TrU) - a leading organization, with the participation of its accredited areas 6.4. Veterinary Medicine, 4.3 Biological Sciences, 6.3 Animal Husbandry, and 7.4 Public Health. Partner universities are the University of National and World Economy (UNWE) with an accredited professional field 3.1 Sociology, Anthropology and Cultural Sciences and the University of Ruse "Angel Kanchev" (RU) with an accredited professional field 4.6 Informatics and Computer Science. In order to ensure an active and lasting connection "science-business", the Bulgarian Chamber of Commerce (BIA) is involved and actively participates, as a nationally representative organization of employers and workers.

The project is aimed at providing a new joint integrated model for providing training content in order to effectively and efficiently implement quality staff in the areas covered, by modernizing the training documentation and developing and introducing new programs; professional development of teachers, by conducting mobility and training and career guidance of students and mobility.

The implementation of the project guarantees the establishment of a sustainable and effective connection between higher education institutions and the labor market. The proposed association stimulates the sharing of resources, the effective use of hybrid innovative forms of education, as well as helps to effectively modernize the educational process through digital transformation and introduction of modern forms of education.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и въвеждане на съвместни учебни програми с партниращите български висши училища, с издаване на общи дипломи: Дейност 1 е свързана с разработването и въвеждането на общо шест съвместни учебни програми, съвместно с партньорите по проекта - УНСС-София, Русенският университет "Ангел Кънчев" и БСК-София . Предвидените за разработване и въвеждане по настоящия проект нови учебни програми са следните: 1. Първата предвидена за разработване и внедряване нова учебна програма за придобиване на образователно-квалификационна степен „магистър“ е с наименование „Интегрирани системи за управление качеството и безопасността на храните“. Основните умения и знания в тази програма са свързани модернизацията на хранително-вкусовата промишленост, дигитализацията в технологичните процеси, съхранението и реализацията на храните. Участващи организации са водещия Тракийски университет, като акредитирана организация с направление 6.4Ветеринарна медицина, партньорските организации УНСС, с акредитирано направление 3.1Социология, антропология и науки за културата и БСК. 2. Втората предвидена за разработване и внедряване нова учебна програма за придобиване на образователно-квалификационна степен „магистър“ е с наименование „Ветеринарномедицински бизнес и мениджмънт“. Специалността дава знания и умения, свързани с управление на бизнес, мениджмънт, икономически анализи, финансови анализи, дигитални умения, юридически компетенции и др. в областта на ветеринарната медицина. Участващи организации са водещия Тракийски университет, като акредитирана организация с направление 6.4Ветеринарна медицина, партньорските организации - УНСС, с акредитирано направление 3.1 Социология, антропология и науки за културата и БСК. 3. Третата предвидена за разработване и внедряване нова учебна програма за придобиване на образователно-квалификационна степен „магистър“ е с наименование „Здравен туризъм“. Уменията, които се придобиват в тази програма са свързани с пътуването на хора с цел профилактика, лечение или възстановяване на физическото/здравословното им състояние, чрез различни терапевтични, балнео или други медицински дейности. Участващи организации са водещия Тракийски университет, като акредитирана организация с направление 7.4 Обществено здраве, партньорските организации - УНСС, с акредитирано направление 3.1 Соцология, антропология и науки за културата и БСК. 4. Четвъртата предвидена за разработване и внедряване нова учебна програма за придобиване на образователно-квалификационна степен „магистър“ е с наименование „Агротроника“. В нея се застъпват процесите на автоматизация и дигитализация в аграрния сектор, в новата техно-генна среда за производство на селскостопанска продукция. Участващи университети в разработването на програмата са водещия Тракийски университет, като акредитирана организация с направление 6.3 Животновъдство и партньорска организация Русенският университет "Ангел Кънчев" с акредитирано направление 4.6 Информатика и компютърни системи. 5. Петата предвидена за разработване и внедряване нова учебна програма за придобиване на образователно-квалификационна степен „магистър“ е с наименование „Хранене и биомедицина“. В нея се разглеждат и усвояват знания за био-медицинските и здравословни подходи и процеси, за правилно и рационално хранене. Участващи университети в разработването на програмата са водещия университет – Тракийски университет, като организацията участва в разработването на програмата с акредитирано направление 4.3 Биологически науки и партньорска организация Русенският университет "Ангел Кънчев" с направление 4.6 Информатика и компютърни системи. 6. Шестата предвидена за разработване и внедряване нова учебна програма за придобиване на образователно-квалификационна степен „магистър“ е с наименование „Виртуални технологии“. Основни участващи университети в разработването на програмата са водещия Тракийски университет, като акредитирана организация с направление 5.4 Енергетика. Като партньор по тази учебна програма, взема участие Русенският университет "Ангел Кънчев" с акредитирано направление 4.6 Информатика и компютърни системи. 470 441.20 207 781.70
Разработване и въвеждане на съвместни учебни програми за обучение на чужд език с асоциираните партньори: Дейност 2 е свързана с разработването и въвеждането на учебни програми на чужд език с асоциираните партньори - Технологичния институт в Карлсруе и Университет на Панония. Предвидените за разработка нови учебни програми на английски език включват следните програми: програма в образователно квалификационната степен "магистър" по "Виртуални технологии", разработвана и внедрявана съвместно с допустимия и притежаващ всички необходими акредитации асоцииран партньор - Технологичен институт в Карлсруе и програма в образователно квалификационна степен "магистър" по "Био-базирани индустрии и устойчив растеж" с допустимия и притежаващ всички необходими акредитации асоцииран партньор Университет на Панония. Участващи в разработването на новите програми на английски език са общо 20-ма преподавателя, като 12 са от водещата организация Тракийски университет и 8 от асоциираните чуждестранни партньори, съответно 5-ма от Университет на Панония и 3-ма от Технологичния институт в Карлсруе. 1. Първата предвидена за разработване и внедряване нова учебна програма за придобиване на образователно-квалификационна степен „магистър“ на английски език е с наименование „Виртуални технологии“. Основни участващи университети в разработването на програмата са водещия университет – Тракийски университет - Стара Загора, като организацията участва в разработването на програмата с акредитирано направление 5.4. Енергетика. В разработването на учебната програма, също така взема участие и асоциирания партньор - Технологичния институт в Карлсруе. 2. Втората предвидена за разработване и внедряване нова учебна програма за придобиване на образователно-квалификационна степен „магистър“ на английски език е с наименование „Био-базирани индустрии и устойчив растеж“. В нея се разглеждат и усвояват знания за управлението и контрола на биоразнообразието, свързаните индустрии с него и устойчивия им растеж. Основни участващи университети в разработването на програмата са водещия университет – Тракийски университет - Стара Загора, като организацията участва в разработването на програмата с акредитирано направление 3.8. Икономика. В разработването на учебната програма, също така взема участие и асоциирания партньор Университет на Панония, Университета в Пелопонес – Гърция, и Университетът на Неаполис в Пафос – Кипър. Дейността е от изключително значение за изграждането на стабилно сътруднически в европейското икономическо пространство с други университети и образователни и научни организации, работещи в областите на професионалните направления обхванати от проекта. Разработването на учебните материали на английски език ще допринесе и за привличането на чуждестранни студенти, както и на чуждестранни преподаватели, които биха могли след осигуряване на базовата инфраструктура и материали да се включат активно в процесите на обучение по разработените по проекта нови учебни програми. 92 295.00 0.00
Разработване и въвеждане на програми с дигитално образователно съдържание, вкл. за дистанционно обучение: По отношение на Дейност 3 - Разработване и въвеждане на програми с дигитално образователно съдържание, вкл. за дистанционно обучение, дигиталното адаптиране на програмите планира да обхване следните нови програми: - „Хранене и биомедицина“ – планира се да се дигитализира 100% от учебния материал и ресурси обхванати по всички дисциплини на програмата, - „Виртуални технологии“ – планира се в тази насока да се дигитализира 100% от разработения наличен ресурс и учебно съдържание; - „Агротроника“ - в тази област се планира дигитализирането на 100% от наличните образователни ресурси; - „Интегрирани системи за управление качеството и безопасността на храните“ - в тази област се планира дигитализирането на 100% от наличните образователни ресурси; - „Ветеринарномедицински бизнес и мениджмънт“ - в тази област се планира дигитализирането на 100% от наличните образователни ресурси; - „Здравен туризъм“ - в тази област се планира дигитализирането на 100% от наличните образователни ресурси; Дигиталното адаптирано планира да обхване и новите програми, които са предвидени да са английски език: - „Биобазирани индустрии и устойчив растеж“ – планира се да се дигитализира 100% от учебния материал и ресурси обхванати по всички дисциплини на програмата, - „Виртуални технологии“ – планира се в тази насока да се дигитализира 100% от разработения наличен ресурс и учебно съдържание. Освен разработваните нови учебни програми се предвижда 100% дигитализиране и за следните съществуващи учебни програми: Бакалавърска специалност „Местни финанси“ и Бакалавърска специалност „Информационни технологии в икономиката и управлението“. Конкретните дисциплини, са обект на разработване и установяване по време при създаването на магистърските програми и се предвижда да включват между 12 и 20 учебни дисциплини в специалност, като всички ресурси свързани с тях биват дигитализирани, с цел осигуряване на среда за дистанционно обучение. За всяка от дисциплините е предвидено създаване на електронни библиотеки и дигитална среда за съхранение, достъп и комуникация, като фокусът е достъпност до квалифицирана образователна информация и организация на обучителните процеси с отдалечен достъп. Създаването на дигитални ресурси е от съществено значение за осигуряването на ефективен и качествен учебен процес, включително в условията на налаганите мерки за социална дистанция, но и по принцип при реализирането на модерни и иновативни начини за преподаване, споделяне и разпространение на знание. Всички създадени дигитални ресурси ще се ползват активно в учебния процес и ще надградят до сега създадените условия за модернизирано преподаване. 104 625.00 0.00
Разработване и внедряване на дигитално образователно съдържание, електронни ресурси и облачни технологии в образователния процес, включително закупуване на софтуер и/или ИКТ оборудване, необходими за разработване и въвеждане на дигитално образователно съдържание и програми и за внедряването на облачни технологии в образователния процес: Дейност 4. Разработване и внедряване на дигитално образователно съдържание, електронни ресурси и облачни технологии в образователния процес, включително закупуване на софтуер и/или ИКТ оборудване, необходими за разработване и въвеждане на дигитално образователно съдържание и програми и за внедряването на облачни технологии в образователния процес. За водещата организация Тракийски университет – Стара Загора се планират съвкупно да бъдат подпомогнати по проекта две направления, които имат пряка връзка с внедряваните по проекта програми: 1. Първото направление включва изграждането на дигитален център с виртуална библиотека за създаване и внедряване в обучителния процес на физически и дигитални ресурси, необходими за внедряване на учебното съдържание, разработвано по новите учебни програми. В този аспект се предвижда доставката и внедряването на дълготрайни активи, като: черно-бяла дигитална печатна техника; цветна дигитална печатна техника; техника за модернизирано физическо създаване на учебни ресурси и софтуер за създаване на печатни и дигитални учебни ресурси; техника и софтуер за създаване и поддържане на виртуална библиотека. 2. Второто направление включва внедряването на системи за управление и подпомагане на образователните процеси при обучението по нововъведение, разработени по проекта учебни програми, включително: Система за наблюдение на създадения виртуален университет, осигуряваща непрекъснатост на създадените виртуални учебни зали, дигитални учебни материали и комуникация, Система за управление на отдалечено хранилище за архивиране и съхранение на разработените дигитални образователни ресурси и материали; Оборудване на лекционна зала тип „студио“ и зала тип „студио“ и внедряване на интерактивни бели дъски. Закупуването и внедряването на оборудване и софтуер е необходимо за създаването и внедряването на учебни ресурси за новите учебни програми. Необходимостта от доставката на дълготрайните активи в това отношение е обусловена от нуждата да се осигури физическото и дигиталното разпространение на качествени учебни материали. За съответната инвестиция е извършен т.нар. „make or buy” анализ, които показва, че в дългосрочен план е значително по-ренатабилно да бъде оборудван собствен дигитален център, отколкото константно да се търсят външни доставчици на подобни услуги. След първоначалната инвестиция и при отчетени присъщи разходи, се очаква инвестицията да се откупи за срок от около три и половина години, включително сметнато на база всички предвиден за разходване средства. Всички предвидени за закупуване дълготрайни материални и нематериални активи са необходими за разработването и внедряването на новите учебни програми, които се разработват в дейности 1, 2 и 3, тъй като е от изключително значение на първо място да се осигури необходимата ИКТ инфраструктура за създаването на модерни дигитални интерактивни инструменти, които да бъдат използвани в образователния процес. В действителност цялото предвидено за закупуване ИКТ оборудване и софтуер се използва за разработване и въвеждане на дигитално образователно съдържание и програми (създадени по линия на проекта в Дейност 1, Дейност 2 и Дейност 3), включително с физически и дигитални ресурси, както и се използва за внедряването на облачни технологии и модернизиране на образователния процес. Заложените средства за изпълнение на дейността се обосновават със стойността на планираните за закупуване дълготрайни материални и нематериални активи, като конкретните стойности са на база извършените пазарни проучвания (събрани по две оферти за всеки предвиден за закупуване актив). 1 103 000.00 1 076 025.79
Обучения на преподаватели в България, насочени към придобиване/усъвършенстване на чуждоезикови умения, в т.ч. професионална терминология, както и придобиване/усъвършенстване на дигитални умения, включително използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии: Относно Дейност 5, свързана с обучения на преподаватели в България, насочени към придобиване/усъвършенстване на чуждоезикови умения, в т.ч. професионална терминология, както и придобиване/усъвършенстване на дигитални умения, включително използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии, чрез настоящето проектно предложение се цели осигуряване на възможности за обучение на преподавателите за придобиване на ключови придобиване на езикови и дигитални компетенции, необходими за актуализиране на учебните планове и учебните програми в контекста на съвременните обществени потребности. Основната цел е да се повиши качеството на образователните услуги, предоставяни от българските висши училища чрез подобряване на съществуващата система за първоначална подготовка, продължаваща квалификация и професионално развитие на преподавателите с оглед на активното им участие в дигиталната трансформация на образованието. От друга страна програмата е необходима за осъществяване на връзката между образованието и научните изследвания, работодателите и различните институции в системата на висшето образование, включително и тези на европейско ниво. Планира се провеждането на две обучения, а именно: Обучение 1 : Придобиване на езикови компетенции, в т.ч. професионална терминология Обучение 2: Придобиване на дигитални компетенции, включително използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии Обучението за дигитални компетенции включва: - Обучение в дигитални умения за създаване на дигитално съдържание за учебния процес; - Обучение на учители за преподаване на знания и умения по дигитална грамотност – ключови дигитални умения – базови и за напреднали, нови технологии, продукти и програми, медийна грамотност, онлайн съдържание и поведение, и др. за повишаване дигиталната компетентност на учащите се; - Обучения на учители за програмиране/кодиране, Кибер сигурност, защита на интелектуална собственост и др.; - Обучение на учители за работа с дигитални ресурси и внедрената платформа за образователни услуги и съдържание с цел въвеждане на иновативни методи на преподаване чрез съвременни ИКТ. 172 800.00 128 160.00
Краткосрочни специализации в асоциираните партньори от страна на преподавателите, включени в изпълнението на проекта: Дейност 6 е за осъществяване на краткосрочни специализации в асоциираните партньори от страна на преподавателите. Изходящата мобилност за преподавателите на Тракийски университет и УНСС е планирана да бъде в асоциираните партньори по проекта, а именно Технически институт Карлсруе - Германия, Университета на Панония -Унгария, Университет Гисен - Германия, Университет Лайпциг -Германия, Университет Вилнюс - Литва и Ветеринарна клиника Люше -Германия, Университета в Пелопонес – Гърция и Университетът на Неаполис в Пафос – Кипър. Изходящата мобилност за партниращият Русенски университет ще бъде проведена в асоциирания партньор - Vilnius Gediminas Technical University. Планирани са три вида краткосрочни специализации – двуседмична(Тракийски университет, УНСС и Русенски университет), едномесечна(Тракийски университет) и двумесечна (Тракийски университет), в т.ч.: За Тракийския университет – общо 107 преподаватели, от които 8 са включени в двуседмична специализация в държави от Група 3 –посещават University of Pannonia, 92 лица са включени в едномесечна специализация (всички посещават държави от група 2 – 40 лица посещават Karlsruhe Institute of Technology, 30 лица - Justus LiebigUniversity Giessen и 22 лица - University of Leipzig). 7 лица са включени в двумесечна специализация (3-ма в държави от група 2, посещават Karlsruhe Institute of Technology, Justus Liebig University Giessen иUniversity of Leipzig и 4-ма в държави от група 3 – посещават University ofPannonia). За УНСС - 5 преподаватели са включени в двуседмична мобилност в държави от група 2 (посещават Karlsruhe Institute of Technology, Neapolis University Pafos и University of Peloponnese). За Русенски университет „А.Кънчев“ - 10 преподаватели са включени в двуседмична мобилност в държави от група 2 и група 3 – 5 преподаватели посещават Karlsruhe Institute of Technology и 5 преподаватели – Vilnius Gediminas Technical University. Преподавателската дейност в рамките на мобилността включва минимум 4 часа преподаване седмично (вкл. съвместно модулно преподаване). Необходимостта от подобна дейност се обосновава от нуждата да бъдат създадени стабилни основни за споделяне на опит в областта на висшето образование с оглед придобиване на знание, умения и компетенции сред преподавателите да работят в динамична международна и интеркултурна среда и да допринасят за подобряване на диалога сред европейските институции в областта на висшето образование в областта. Специализациите ще бъдат удостоверени от чуждестранния асоцииран партньор с документ (удостоверение/сертификат) за успешно приключила двуседмична, специализация по посочените по-горе теми,, подписан от приемащата страна, посочващ името на участника, целта на дейността, както и началната и крайната дата на дейността. Планирана е изходяща мобилност на: - 107 преподаватели от Тракийски университет, от които 8 за двуседмична специализация, 92-ма за едномесечна специализация и 7 за двумесечна специализация; - 10 преподаватели от Русенски университет за двуседмична специализация; - 5 преподаватели от УНСС за двуседмична специализация. Планирането и изпълнението на дейността се основава на механизъм за избор на представителите на целевите групи за включването им в проекта. Краткосрочните специализации в асоциираните партньори представляват мобилност с цел преподаване на преподаватели от участващите в проекта български висши училища в чуждестранния асоцииран партньор, който е удостоен с харта за висше образование „Еразъм“. 978 758.00 893 605.00
Мултиплициране на резултатите от проведените краткосрочни специализации чрез споделяне на преподаватели между българските висшите училища: Дейност 7 Мултиплициране на резултатите от проведените краткосрочни специализации чрез споделяне на преподаватели между българските висшите училища включва обучение на студенти от всички висши училища, участващи в проекта, от преподаватели на другите партниращи в проекта висши училища. В изпълнението на дейността се включват преподавателите, които в рамките на проекта са завършили краткосрочна специализация в чужбина по време на изпълнението на Дейност 6. В действителност 100% от всички участващи в мобилност преподаватели (общо 125 на брой) ще участват в мултиплициране на резултатите, като участие в преподаването във всички партниращи помежду си университети. Мултиплициращият ефект ще се изразява освен в преподаване на студенти от преминалите специализация преподаватели, но и в споделяне на опит и обмен на иновативни идеи и практики за съвременно, включително дигитално преподаване, между преподавателите в отделните направления. 69 750.00 0.00
Кариерно консултиране и ориентиране на студенти чрез организиране на кариерни борси, съвместно с партниращите български висши училища и национално представителни организации на работодателите и на работниците и служителите: Дейност 8 Кариерно консултиране и ориентиране на студенти чрез организиране на кариерни борси, съвместно с партниращите български висши училища и национално представителни организации на работодателите и на работниците и служителите в насочена към подпомагане на професионалното ориентиране на студентите чрез кариерните центрове на участващите висши училища, чрез организиране и провеждане на кариерни борси и други съвместни събития между кариерните центрове на партниращите висши училища, научната и в същото време представителната организация на работодатели и осигуряване на механизми за проследяване на реализацията на дипломираните студенти. Организирането на кариерни борси се основава на механизъм за избор на представителите на целевите групи за включването им в проекта, като необходимостта е обоснована от наличието на нуждите на студентите за осигуряване на тяхната директна реализация след завършване и приключване на обучението в областта на националната и регионалната сигурност, особено в областите на ново разработените учебни програми по време на изпълнението на проекта. Изпълнението на дейността включва провеждането на мин. две кариерни борси в годините по време на изпълнение на проекта. Дейността предвижда да се използва капацитетът на всички участващи партньори (ТрУ, УНСС, РУ, БСК), като те имат богати традиции в организирането ежегодно на кариерни форуми, на които участие вземат десетки и стотици работодатели, и които се посещават от хиляди студенти. Всички участници в подобни форуми през последните (представители на бизнеса и посредници), както и високият интерес, са доказателство за натрупания от страна на ТрУ, УНСС, РУ, БСК организационен и административен капацитет по цялостното планиране, организиране, медийно отразяване и управление на провежданите кариерни борси и форуми, съвместно с доказани партньори. Този капацитет е добра основа за съвместното организиране в рамките на настоящото проектно предложение на кариерни борси, съвместно с партниращите български висши училища и национално представителни организации на работодателите и на работниците и служителите. Етапите в тази дейност, включват: 1. Организиране на кариерни борси за обмен, съвместно с партниращите български висши училища и национално представителни организации на работодателите и на работниците и служителите: 1.1. Подготовка за получаване на услуга за организиране на кариерни борси (от 13-ти до 15-ти месец) – в изпълнение на тази задача кандидатът и партньорите подготвят изисквания по отношение на качеството и съдържанието на услугата, които са основа за последващото и разработване. 1.2. Провеждане на кариерни борси (от 16-ти до 30-ти месец) - услугата се извършва от външен изпълнител при стриктно спазване на заложените от водещата организация и нейните партньори изисквания и срокове. 59 000.00 45 600.00
Създаване на мрежи от кариерни центрове и система за проследяване на реализацията на завършилите студенти в първата година след дипломирането в партниращите български висши училища: Дейност 9 Създаване на мрежи от кариерни центрове и система за проследяване на реализацията на завършилите студенти в първата година след дипломирането. Дейността се осъществява съвместно от партниращи висши училища (кандидат/партньор) и обхваща студенти от включените в проекта висши училища. Тя включва изграждане на общи информационни мрежи на кариерните центрове с база данни за потенциални работодатели, както отделна система за проследяване на реализацията на завършилите студенти в първата година след дипломирането. Дейността включва две основни задачи, включително: 1. Създаване на обща мрежи от кариерните центрове на участващите висши учебни заведения Най-общо дейността предвижда реализация на дейности, чрез които кариерните центрове на висшите училища – участници в проекта да бъдат информационно свързани, като за целта се предложи система, реализирана на базата на най-съвременните уеб технологии. Посредством такава уеб базирана информационна система ще се създаде среда за обмен на информация за позиции за стажове и практически обучения, свободни позиции за постоянна и почасова работа, работа по проекти или конкретни задания, обмен на добри практики. Основната цел на дейността е на основата на анализ на основните информационни проблеми в дейността на кариерните центрове, както и на основата на световния опит в изграждането на подобен вид системи, да се проектира и разработи обща система за информационна свързаност на кариерните центрове. Относно общата мрежа се предвижда разработваната система да осигурява възможността за всеки студент от висшите училища, партниращи си в проекта да може да извърши самостоятелна регистрация в уеб базираната система, чрез свои идентификационни данни. Всеки регистриран студент може да разглежда публикуваните обяви и може да кандидатства по дадена обява. Всеки работодател може да извърши самостоятелна регистрация, като попълни свои идентификационни данни (например: наименование, ЕИК, вид на организацията, седалище, адрес, лице за контакти, друга контактна информация, уеб сайт, лого и др.). 2. Изграждане на система за проследяване на реализацията на завършилите студенти в първата година след дипломирането. В процеса на създаване на нови учебни програми е включен и механизъм за тяхното проследяване и приложимото реализиране на завършилите след първата година студенти. В настоящото проектно предложение се предвижда реализацията на няколко последователни задачи, чрез които да се постигне изграждане на цялостна система за проследяване на реализацията на завършилите студенти в първата година след дипломирането. Предвидените дейности са групирани в три фази. През първата се предвижда извършването на проучвателни дейности, относно възможните за използване източници на информация за реализацията на завършилите студенти. През втората фаза се предвижда цялостно проектиране на системата за проследяване реализацията, а през третата фаза нейното същинско реализиране. Планираният капацитет на системата е проследяване на мин 30 000 студента. Като цяло и двете задачи и системи осигуряват активно участие в процесите на кариерно развитие на студентите с цел успешната им реализация на пазара на труда; постигане на високо ниво на информираност на студентите за изискванията, предизвикателствата и възможностите на съвременния пазар на труда, както и реализиране на активното им участие в процесите за постигане на успешно кариерно развитие; създаване на устойчиви механизми и възможности на работодателите за подбор на студенти с доказани знания, умения и компетенции и тяхното непосредствено включване на пазара на труда; изграждане на стабилни и ефективни партньорства между ТрУ, УНСС, РУ, БСК и работодателите; подобряване на качеството на обучение чрез предоставяне на възможности за придобиване на практически опит и усъвършенстване на практически умения на студентите от ТрУ, УНСС, РУ в съответствие с потребностите на пазара на труда. 326 225.00 321 960.00
Студентски клубове за развитие на предприемачески умения, презентационни умения и дигитална креативност и развитие на меки умения, за разработване на лични професионални планове за реализация, за придобиване на граждански и обществени компетентности, за търсене на работа, организиране на презентационни събития, състезания, интервюта, дискусии: Дейност 10 основно включва обучение за придобиване на предприемачески умения и "меки" компетентности у студентите. Дейността осъществява на ниво висше училище (кандидат/партньор). В рамките на дейността се провеждат допълнителни обучения на студенти за развитие на техните предприемачески умения, презентационни умения и дигитална креативност, с продължителност 40 часа. Предвидено е обучение и придобиване на „меки умения“ на общо 200 студента (160 от Тракийски университет и по 20 студента от партниращите РУ и УНСС). Дейността се основава на механизъм за избор на представителите на целевите групи за включването им в проекта. Допълнителните обучения на студентите са удостоверени от участващите висши училища с документ за успешно приключило обучение. В рамките на дейността ще бъдат проведени следните обучения: 1. Обучение на студенти в областта на предприемачество, лидерство и управление В настоящото проектно предложение е предвидено допълнително обучение на студентите в областта на предприемачеството, с основни акценти върху: - Изграждане на иновативен подход към предприемачеството във формалното образование посредством извън аудиторни дейности и курсове; - Фокус върху икономическите и социалните ползи от предприемаческите инициативи чрез разработване на модул за обучение на тема „Предприемачество, лидерство и управление“, както и методология за анализ и оценка на постигнатите резултати в краткосрочен и дългосрочен аспект - „Инструментариум за оценка на младежкото предприемачество“. Обучението по предприемачество следва да се възприема като един непрекъснат процес на усвояване на ключови умения и характеристики, както и възможност да се стимулират и усъвършенстват организационните умения, включително управление, планиране на време, разпределение на ресурси, контрол и лидерство. Съдържанието на обучителния модул „Предприемачество, лидерство и управление“ включва следните основни акценти: - Съществуващи и потенциални бизнес модели; - Връзка между компонентите на устойчивото развитие, характера и спецификата на отделните региони, както и динамиката на формираните предприемачески модели; - Тенденции в моделите на търсене и предлагане в конкретни сектори, както и на свързаните продукти и услуги; - Икономическа стойност и роля на участниците във веригата на стойността; - Технологии, околна среда и общество; - Лидерство и корпоративна социална отговорност - Развитие на социалната проблематика в контекста на предприемачеството. 2. Придобиване на граждански и обществени компетентности Ролята на подобно обучение най-общо се проявява във формирането на компетентни и активни граждани, което от своя страна рефлектира с положителен знак върху ефективността и стабилността на демокрацията. Липсата на политическа грамотност и аналитично и критично мислене кара индивидите да действат емоционално и интуитивно в политическия процес. Създава се среда, в която популисти и демагози, влияейки върху първичните чувства на хората, печелят техните симпатии и гласове. Когато обаче членовете на обществото притежават гражданска компетентност те могат не само да разбират случващото се в политиката, но и да бъдат адекватен коректив на властта. В този контекст се създават условия демагогията и популизмът да бъдат ограничени, като подкрепа биха получили прагматичните и рационални политически предложения. Обучението за придобиване на граждански и обществени компетентности промотира плурализма в мненията и толерантността към него и в този смисъл има място единствено в демократичната политическа система. Посоченото произтича от целите, заложени в идеята студентите да получат допълнителни граждански познания, а именно: 1) Създаване на политическа грамотност (основни факти и концепции); 2) Усвояване на критично мислене и аналитични умения; 3) Развиване на ценности, нагласи и поведение в дух на уважение, толерантност, солидарност и други; 4) Насърчаване участието и ангажираността в академичния живот и този на местната общност. 24 000.00 12 414.00
Изходяща мобилност на студенти, докторанти, постдокторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени, в т.ч. мобилност за обучение и мобилност за научноизследователска дейност: Дейност 11 включва мобилността на студентите е важен фактор за стимулиране на интернационализацията във висшето образование. Европейският парламент и Съветът (2006 г.) разглеждат международната студентска мобилност като процес, предприет от лица или студенти, които учат в чужбина по официални и неформални програми с цел придобиване на по-широки знания и развиване на професионални умения. Европейският парламент и Съветът (2006 г.) споменават ползите от студентската мобилност като инструмент за европейското пространство за създаване на „учене през целия живот, насърчаване на заетостта и намаляване на бедността и подпомагане на активното европейско гражданство“. С оглед спецификата на целевите групи конкретно по тази дейност изх. мобилност е обособена в 2 групи според нуждите на допустимите участници: - Група I включва мобилност за обучение на студенти и докторанти – 80 участника; - Група II включва мобилност за обучение, преподаване и научноизследователска дейност на пост докторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени – 37 участника. Планираната продължителност на изходящата мобилност на студенти, докторанти, пост докторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени е 3 месеца.,като кредитите, придобити в резултат на проведената мобилност за обучение ще бъдат признати от висшето училище – кандидат/партньор и от участващите научни организации-партньори. Настоящето проектно предложение предвижда изходящата мобилност на студенти, докторанти, пост докторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени с общ брой участници – 117, като 94 са от водещата организация Тр. университет, 15 от участващия партньор Русенски университет и 8 от участващия партньор Университет за национално и световно стопанство. Мобилността на студенти и докторанти от България с цел обучение се осъществява в асоциираните партньори, които са удостоени с харта за висше образование „Еразъм“, както и специализирани лаборатории и клиники, а именно Технически институт Карсруе - Германия, Университета в Пелопонес – Гърция, Университетът на Неаполис в Пафос – Кипър, Университета на Панония - Унгария, Университет Гисен - Германия,Университет Лайпциг - Германия, Университет Вилнюс - Литва и Ветеринарна клиника Люше - Германия. В действителност периодът на обучение в чужбина е част от учебната програма на студента за придобиване на степен в кратък цикъл (конкретно в случая по разработваните учебни програми по проекта - участието в магистърска образователна степен). Изходящата мобилност за обучение се отнася отново до обхваната от проекта тематика, обхваната от новите разработвани учебни програми и свързаните с тях аспекти. По отношение на втора група се предвижда да проведат мобилност следните лица: - 29 докторанти, пост-докторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени от Тр. университет за тримесечна специализация; - 5 докторанти, пост-докторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени от Русенски университет за тримесечна специализация; - 3 докторанти, пост-докторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени от УНСС за тримесечна специализация. Докторанти, пост-докторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени, които ще участват в изходяща мобилност в държави от Група 2 са 33 души и в Група 3 – 4 души. Дейността основно включва основно осъществяването на обмен на опит в областта на знанието, свързано с внедрените нови учебни програми. Дейността е свързана с провеждане на обучение на студентите и участващите и се осъществява от чуждестранен асоцииран партньор, който е удостоен с харта за висше образование „Еразъм“. Мобилността на студенти и докторанти от България с цел обучение се осъществява в асоциирания партньор. Изх. мобилност на студенти и докторанти ще бъде удостоверена от чуждестранния асоцииран партньор с документ за успешно приключила мобилност, подписан от приемащата страна, посочващ името на участника, целта на дейността, както и началната и крайната дата на дейността. 755 073.00 591 717.00
Входяща мобилност за преподаване: Привличане на чуждестранни преподаватели.: Дейността по входяща мобилност на преподаватели има за цел: - Да насърчи висшите учебни заведения да разширят и обогатят обхвата и съдържанието на курсовете, които предлагат; - Да се позволи на студентите, които нямат възможност да участват в схема за мобилност, да се възползват от знанията и експертния опит на академичния персонал от висшите учебни заведения и от поканения персонал на предприятия в други европейски държави; - Да насърчава обмена на опит и опит в областта на педагогическите методи; - Да се създадат връзки между висшите учебни заведения и с предприятията; - Да мотивира студентите и персонала да станат мобилни и да им помага в подготовката на период за мобилност. По настоящият проект се планира входяща мобилност на 20 /двадесет/ преподавателя , като 18 /осемнадесет/ от тях ще преподават във водещата организация Тракийски Университет и по един в партниращите Университет за национално и световно стопанство и Русенски университет. Тринадесет от гост-лекторите ще преподават в продължение на 92 дни, а останалите 7 (от Университета Панония, Унгария) за период от 152 дни. 266 700.00 243 726.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).