Организация, управление, вътрешен контрол и отчетност на проекта: Управлението на проекта има за цел изпълнението на одобреното проектно предложение в съответствие със сключения договор за безвъзмездна финансова помощ (ДБФП) и Ръководството на бенефициента за изпълнение и управление на проекти по процедура BG05M9OP001 – 1.003 „Ново работно място 2015“.
Дейността ще започне с влизането в сила на ДБФП - със сформирането на екип за управление и ще продължи с ефективното управление от страна на екипа на всички дейности по проекта - до представяне и одобрение на финалния доклад за изпълнение на дейностите по проекта.
Екипът ще се състои от ръководител, координатор и счетоводител.
Целите и задачите на екипа ще бъдат:
- да организира и гарантира провеждането на всички заложени по проекта дейности в предвидените срокове: логистика, наблюдение, контрол и вътрешен мониторинг, съставяне и съхраняване на документацията, финансово и техническо отчитане;
- да изготви и следи за спазването на план-графика на проекта;
- да се фокусира върху нуждите и спецификата на проектната специфична целева група, така че предложенията за работа да достигнат именно до представителите на тези групи;
- да извърши подбора по най-удачния за целите на проекта начин;
- да селектира подходящите за длъжностите кандидати;
- да изготви необходимата документация за сключване на трудови правоотношения;
- да разпише детайлни длъжностни характеристики;
- да организира и проведе надлежните процедури за избор на всички изпълнители по проекта;
- да подготви сключването на договорите за доставка и да създаде условия за изпълнението им;
- да организира застраховането на закупеното по проекта оборудване;
- да организира популяризирането и визуализирането на целите, резултатите и източниците на финансиране на проекта;
- да изготвя и поддържа изрядна документация за отчитане на разходите по проекта, вкл. чрез отразяването им в отделни счетоводни аналитични сметки или в отделна счетоводна система;
- да съставя и представя пред Управляващия орган междинни и финални доклади, финансови отчети и искания за плащане, съгласно одобрени от УО образци;
- да комуникира и координира проектните дейности с УО.
Отговорностите на ръководителя на проекта са:
- Ръководи цялостното реализиране на проектните дейности в съотв. с предвиденото в проектното предложение и със заложените крайни срокове;
- Осъществява методологическо ръководство, координация и контрол при изпълнение на дейностите;
- Комуникира с останалите експерти, ангажирани с изпълнение на проекта;
- Ръководи срещите на екипа;
- Изготвя, контролира и подписва междинни и окончателен техн. доклади;
- Изготвя и координира провеждане на процедурите за избор на изпълнители по ПМС 118/20.05.2014 г.
Осигурена ще бъде адекватната счетоводна следа на направените по проекта разходи, ще се поддържа достъпна за УО пълна информация за всички аспекти на изпълнението на проектните дейности, ще се прилагат надлежни разходооправдателни документи за извършените по проекта плащания.
Екипът ще изпълнява дейността при стриктно съблюдаване на разпоредбите на европейското и национално законодателство, включително всички указания на Управляващия орган, като осигурява принципа на доброто финансово управление в съответствие с чл. 30 на Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25.10.2012 г.
|
6 720.00
|
6 647.10
|
Извършване на подбор на подходящите за новоразкритите длъжности безработни и неактивни лица: В рамките на тази дейност ще бъде извършен подбор на подходящите кандидати, представители на специфичната категория от целевата група - продължително безработни и неактивни лица, за заемане на следните длъжности, попадащи в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011 г.:
- "счетоводител" с код по НКПД 24116004 - 1 лице;
- "шофьор, лекотоварен автомобил" с код по НКПД 83222006 - 1 лице;
- "докер" с код по НКПД 93330001 - 2 лица;
- "общ работник" с код по НКПД 96220001 - 1 лице.
Целта на подбора е да бъдат идентифицирани представителите на проектната специфична категория безработни и неактивни лица и в операцията да бъдат включени тези от тях, които са най-подходящи за новоразкритите длъжности.
Подборът ще се осъществи от работодателя, съвместно с ръководителя на проекта, който притежава многогодишен опит в сферата на набирането и управление на персонал. Селекцията ще включва следните етапи:
1. Изготвяне на стратегия за подбор и на информационни канали с оглед особеностите на специфичната категория на целевата група по процедурата.
2. Подготовка на обяви за работа и довеждането им до знанието на представители на специфичната категория на целевата група по процедурата;
2. Провеждане на интервюта и селекция на подходящите за позициите кандидати;
3. Подготовка на длъжностни характеристики и трудови договори.
Подборът ще протече при съблюдаване на хоризонталните принципи на ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.
|
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на субсидирана заетост за срок от 12 месеца : Дейността е задължителна по процедурата, като се предвижда резултатите от нея да бъдат измерими и пряко насочени към постигане на една от целите на проекта - осигуряване на заетост на 5 безработни и неактивни лица, 80 % от които попадат в специфичната категория на продължително безработните и неактивни лица.
Предвижда се дейността да стартира с разписването и утвърждаването на ново щатно разписание, в което са включени новоразкритите длъжности.
След приключване на подбора в "Приста Фрукт" ООД ще бъдат наети на трудово правоотношение 5 безработни и неактивни лица за срок от 12 месеца на следите длъжности:
- "счетоводител" с код по НКПД 24116004 - 1 лице;
- "шофьор, лекотоварен автомобил" с код по НКПД 83222006 - 1 лице;
- "докер" с код по НКПД 93330001 - 2 лица;
- "общ работник" с код по НКПД 96220001 - 1 лице.
С всеки краен бенефициент по проекта ще бъде сключен трудов договор (ТД), като трудовите и осигурителните отношения на наетите в рамките на проекта лица ще бъдат уредени съгласно КТ, КСО, ЗЗБУТ и действащите подзаконови нормативни актове в РБ. С едното от наетите на длъжността "докер" лица, ще бъде сключен договор за работа на половин работен ден.
Изготвяни ще бъдат длъжностни характеристики към всеки ТД с детайлно описание на задълженията и отговорностите на наетите по проекта лица. Проведено от работодателя ще бъде вътрешно обучение на място на представителите на целевата група за запознаване с условията и изискванията на работата, за работа с клиентите и пр. Оказана ще бъде пълна подкрепа на наетите в процеса на адаптирането им към трудовите задължения.
Предвижда се наемането да започне през втори проектен месец. Целта е всички трудови договори за бъдат сключени в рамките на втори и трети проектен месец
С оглед гарантиране на устойчивост, „Приста Фрукт" ООД се задължава да запази минимум 3 работни места, декларирани в Писмото за намерение, подадено с проектното предложение, за период от минимум 12 месеца след приключване на дейностите по проекта.
Дейността ще се осъществи съгласно Насоките за кандидатстване по процедура на подбор на проекти BG05M9OP001-1.003 „НОВО РАБОТНО МЯСТО 2015“ и Ръководството на бенефициента за изпълнение и управление на проекти по процедура
|
39 509.64
|
39 751.86
|
Закупуване и застраховане на материални активи, необходими за създаване на новите работни места: С оглед минималната материална обезпеченост, необходима за разкриване на новите работни места, се предвижда закупуване на техническо оборудване, 1 бр. МПС, както и на работно облекло.
За разкриване на работното място на един счетоводител е необходимо закупуването на:
- 1 бр. компютър и 1 бр. монитор.
За разкриване на работното място на двама докери и един общ работник е необходимо закупуването на:
- 1 бр. стандартна палетна количка с товароподемност мин. 2 500 кг. и
- 1 бр. палетна количка със спирачка и товароподемност мин. 2 500 кг.
Трудовите задължения на докерите и общия работник ще са основно свързани с товаренето, претоварването и разтоварването на тежки палети стока - по няколко пъти на ден всеки ден. Немислимо е това да се случва на ръка, поради което, за разкриване на техните работни места работодателят следва да осигури минимални съвременни условия за работа.
За разкриване на работното място на "шофьор, лекотоварен автомобил" е предвидено закупуването на:
- 1 бр. лекотоварно МПС, което следва да има характеристики, които да отговорят на спецификите на конкретното работно място: да разполага с две места и товарна част, товароносимост мин. 600 кг. и климатик.
Работното място на шофьор се разкрива с оглед възникналата през 2015 г. нужда от ежедневно транспортиране на плодове и зеленчуци измежду търговските обекти, които "Приста Фрукт" ООД снабдява в гр. Русе и околността. Поради особеностите на дейността и за да не се правят излишни курсове (принцип на ресурсна ефективност) необходимо е автомобилът да разполага с достатъчно голяма товароносимост и вместимост. В същото време, превозът на бързоразвалящи се стоки - плодове и зеленчуци, изисква транспортното средство да бъде снабдено с климатик.
С оглед принципа на еколог. устойчивост и ресурсна ефективност, закупеното МПС ще отговаря на еколог. норми по стандарт Евро 5 или по-нов и ще бъде снабдено с катализатор на отработените газове.
Поради естеството на работа - целогодишно, основно на открито в складовата база на дружеството и не рядко при лоши метеорологични условия, за наетите по проекта лица ще бъдат закупени:
- 4 бр. пълни комплекта работно облекло, всеки от които включва: гащеризон, тениска, яке и зимна шуба - за двамата докери, общия работник и шофьора;
- 1 бр. зимна шуба и 1 бр. яке - за счетоводителя, който също ще работи в склада на дружеството, включително на открито - при работа с клиенти, издаване на фактури, разплащания и пр.;
- 5 чифта работни обувки - по един за всяко наето лице.
Дейността по закупуване на необходимите материални активи ще започне с подготовката за избор на изпълнители за доставка на описаните активи, ще премине през съответните процедури за избор на изпълнители и в последствие ще завърши със сключване на договори за доставка и със самата доставка.
Функцията, предназначението и собствеността на придобитите ДМА ще бъде запазена за срок не по-кратък от 5 години от датата на одобрение на окончателния доклад, без прекъсване.
|
20 350.60
|
20 049.77
|
Осигуряване на публичност на дейностите по проекта: Предвидените по проекта дейности за информация и комуникация се основават на изискванията на Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Европейската комисия относно начина и реда на изпълнение на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета и са в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., публикуван на интернет страницата на УО. Дейността се предвижда, за да се постигне максимална прозрачност и публичност при изпълнението на проекта. Информираността за развитието на проекта и представяне на извършваните дейности са необходимо условие за запознаване на общността с постигнатите резултати и връзката им с поставените цели. Дейността ще бъде извършена при стриктно спазване на правилата за съдържание, технически параметри, размер, шрифт и цветове на логата, съотношение и пр., съгласно цитираните по-горе регламенти и Наръчника на бенефициента.
Дейността включва следните етапи:
1. Избор на изпълнител за изработване на информационните материали;
2. Сключване на договор с изпълнителя;
3. Доставка на материалите;
4. Осигуряване на публичност чрез разпространение на информационните материали сред най-широк кръг от клиенти и контрагенти на бенефициента. |
1 305.00
|
1 285.00
|