Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Transport and Transport Infrastructure

Planning region: All

Description

The presented project focuses on a key issue for employers including and management of "Violina" Ltd. related to the introduction of new organizational models and systems for human resources management and investments in safe and healthy working conditions, and ensuring mobility of staff living in other settlements.
The project is aimed at all staff of the company - 49 people, 10 of which are beyond 54age and 10 travel from other places and will be implemented in the territory of northwestern Bulgaria, which is among the poorest regions in the EU. Main activities of the project in order to achieve results:
1. improving the quality of jobs in the enterprise by introducing flexible forms of work organization and management of human resources in order to increase labor productivity and environmental protection
2. promoting labor mobility in the company by providing transportation for 10 employees at the company party, which in turn will provide the prerequisites for maintaining their employment
3. The provision of modern, comfortable and reliable personal protective equipment and special clothing set based on evaluation and analysis of risks to jobs for which there are risks to the safety and health of employees and improve management and control of health and safety during operation through implementation and certification standards for health and safety at work, according to BS OHSAS 18001: 2007
4. The provision of social benefits: the purchase of equipment for sport - exercise bike; krostrenazhor; treadmill; rowing machine and massage chair.
Own funds after the deadline for implementation of the project will provide post-employment for all involved in the project activities parties. The period of performance is 14 months, during the entire period will follow the rules for publicity and visualization highlighting the contribution of the European Union for the implementation of project activities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси: Целта на дейността е да се подобри качеството на работните места в дружеството чрез ефективни и гъвкави форми на организация на труда и управление на човешките ресурси. Дейността включва: оптимизация на работните процеси, с която да се насърчи съвместяване на професионалния и личния живот на персонала, вкл. тези над 54г., въвеждане на добри практики за удължаване професионалния живот на по-възрастните, обезпечаване на човешките ресурси, учене през целия живот; оптимизация на вътрешната комуникация и координацията в работата. Дейността ще допринесе за повишаване производителността на труда и опазване на околната среда в синхрон със стратегията за развитие на дружеството, насочена към инвестиция в политика по управление на околната среда, водеща до икономия на ресурси. Дружеството извършва дейността си в област Видин, при висока безработица, поради ниските характеристики на работната сила. Целта е създаването на качествени работни места, които да привличат и задържат квалифицирани работници. Анализите на предприятието доказват необходимост от системен подход и изграждане на последователна и прозрачна фирмена политика по управление на човешките ресурси /УЧР/. В дружеството са заети по трудов договор на 8 часов работен ден 49 лица, в т.ч.10 над 54г. на длъжности: шофьор, машинист, технически ръководител, общи работници в строителството, организатор автотранспорт, механик, оператор и машинист на пътно-строителна техника, отчетник, счетоводител и касиер. Най-голям процент отсъствия поради заболяване е при по-възрастните работници. Това налага оптимизиране на работните процеси и въвеждане на гъвкави форми за заетост. Управлението и комуникацията се извършват с превес на метода „вертикално-надолу“, чрез работни срещи. Налице е субективност при подбора на персонала, поради липса на утвърдени процедури и системи за УЧР. Идентифицираните проблеми рефлектират негативно върху мотивацията на заетите, което води до текучество, нарушаване на трудовата дисциплина, намаляване производителността на труда. Не е въведена информационна система за управление на човешки ресурси. Необходима е подобрена фирмена политика по УЧР, насочена към развитие на корпоративна социална отговорност, увеличаване мотивацията и производителността на работниците. Дейността включва реализация на следните елементи: 1.Разработване и въвеждане на Стратегия за управление на човешките ресурси с процедури за подбор на персонал, оценяване на трудовото представяне, обучение и професионално развитие, управление на възнагражденията, създаване и поддържане на здравословни и безопасни условия на труд. Разработване на вътрешни правила и инструкции. 2.Разработване и внедряване на софтуер за УЧР. Осигурява обективна основа за решения от работодателя по планиране на обученията и управление на кариерата, въвеждане на нови системи за заплащане, актуализиране на стратегията. 3. Въвеждане на гъвкави форми на заетост в предприятието, в т.ч. за хората над 54г.: работно време с променливи граници и намалено работно време. 4.Разработване на Програма за управление на възрастта с добри практики за удължаване на професионалния живот: мерки за обучение и развитие на уменията на работната сила, в т.ч. над 54г.; методи за предоставяне обучение на работниците, вкл. с наставничество от опитните; мерки за развитие в кариерата на по-възрастните; програми за управление и предаване на знанията. 5. Разработване на Процедури за вътрешна комуникация, с мерки за подобряването й, като: ежемесечно прилагане на въпросник за обратна връзка относно условията на труд и управлението; участие на представители на работниците при вземане решения за развитие на фирмата. 6. Въвеждане иновативен модел за организация на труда, насочен към опазване на околната среда, обединяващ в система досегашните мерки и въвеждащ нови, чрез: Разработване на Ръководство за околна среда и правила за неговото актуализиране; План за действие по околна среда; Въпросник за самооценка и Чек-лист за проверка. 49 900.00 49 900.00
Осигуряване на организиран транспорт от работодателя: Целта на настоящата дейност е в пълно съответствие с целите за насърчаване мобилността на заетите лица на ос 2 на ОПРЧР, както и със Стратегията за заетост на Република България и с политиките на ЕС за насърчаване мобилността на населението, залегнали и в Стратегия Европа 2020. С реализацията на предложената дейност се цели насърчаване на географската мобилност на работната сила в област Видин посредством осигуряване на организиран транспорт за заети лица от местоживеенето до местоработата им в дружеството и обратно. Това от своя страна ще осигури предпоставки за запазване на заетостта на лицата. Ежедневно във фирмата полагат труд 49 работника, от които 10 души са с настоящ адрес, различен от дейността на фирмата и пътуват от 2 населени места. Транспортът до работодателя и обратно до местоживеенето на лицата се извършва с автомобили на работещите, като направените разходи за транспорт се покриват частично от работодателя. Всеки работен ден пътуващите 10 лица преминават следните маршрути: 1. гр. Кула - гр. Видин, база на работодателя. Пътуващи - 4 лица от гр. Кула 2. гр. Лом - гр. Видин, база на работодателя. Пътуващи - 6 лица от гр. Лом Общественият транспорт се извършва еднократно през деня и не съответства на графика на трудовата дейност на пътуващите, поради което същият не е подходящ и не може да бъде използван от заетите. Дейността по насърчаване мобилността на работната сила в дружеството се реализира с необходимия човешки ресурс, отчетност и контрол, които напълно съответстват на българското законодателство. Този опит на кандидата ще допринесе пряко за реализация на предложената дейности по проекта. Реализацията на предложената дейност има регионално покритие и допълва множество съществуващи инициативи на европейско, национално и регионално ниво. Въздействието на световната финансова и икономическа криза влоши стопанската конюнктура в страната, преобърна трайната тенденцията на икономическия растеж и промени съществено ситуацията и тенденциите на пазара на труда и бизнеса в страната. Това се отрази и на предприятието кандидат по отношение приходите от продажби и финансовата стабилност. Увеличаването цените на горивата, доведе до затруднения за работодателя да поддържа своята политика, насочена към най-благоприятни условия на труд и насърчаване мобилността на заетите чрез инвестиция със собствен финансов ресурс. Дейностите по мобилност са иновативни за региона на Видин, който се отличава със слаба мобилност. Това се определя от нередовният обществен транспорт между населените места и наличие на собствени жилища на работещите в места, различни от местоработата. Същевременно в малките населени места нивото на безработица е високо, поради липса на предприятия и работни места. Поддържане заетостта на работници от по-малките населени места и привличането на квалифицирани специалисти в предприятието чрез насърчаване мобилността е иновативно за региона и ще бъде добър пример за други работодатели и лица от целевата група. Предприятието осигурява заетост и на високо квалифицирани специалисти от град Видин, където равнището на безработица е над средното за страната. За постигане на заложеното в общинския план за развитие на община Видин и по-конкретно Приоритет 2 „Стимулиране развитието на местната икономика”, "Виолина" ООД, като част от местния бизнес, с цел осигуряване устойчивост на заетостта за наети от други населени места работници, предприема мерки за изпълнение на индикативния план за действие на общината чрез участието си в Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси” по настоящата схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Дейността съответства на нуждите и приоритетите на предприятието кандидат чрез създаване на условия за мобилност на работната сила, като по този начин осигурява дълготрайна заетост и гаранция за доходи и достоен живот на работниците си. 10 000.00 8 621.18
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите 3.2.Закупуване на ЛПС и специално работно облекло. 3.3.Придобиване на стандарти за безопасни условия на труд. 3.4.Обучение на работниците относно специфичните рискове за здравето, свързани с работното място, методи и средства за тяхното ограничаване и предотвратяване: Цел: Подобряване условията на труд в дружеството чрез въвеждане на лични предпазни средства, стандарт за безопасни условия на труд и обучения за преодоляване риска при шофиране. В Оценката на риска са идентифицирани следните рискове: опасност от: преохлаждащ микроклимат, премазване пръстите на краката, пръски разтопен метал, блъскане от МПС. За намаляване степента на риск работодателят е утвърдил Програма за минимизиране на риска и списък с ЛПС над минималните по ЗБУТ. Включените поддейности усъвършенстват системата по управление на здравословен и безопасен трудов процес в предприятието и съответстват на Директива 89/686 ЕЕС, ЗЗБУТ, както следва: Поддейност 3.2. Цел: Осигуряване качествени и съвременни лични предпазни средства и специално работно облекло, съответстващи на динамиката на трудовия процес. В Програмата за минимизиране на риска към комплексната оценка за риска е направена идентификация на опасностите и възможната вреда върху здравето на заетите. Необходима е превенция на трудовите злополуки и професионални заболявания и подобряване условията на труд, съгласно изискванията на националното и европейско законодателство по безопасност и здраве при работа. Изборът на ЛПС и специално облекло се основава на спазени принципи на ергономия. Материалите трябва да са такива, че потребителят да може нормално да изпълнява свързаната с риск дейност при подходяща защита на възможно най-високо ниво. До момента предприятието е постигнало съответствие с минималните изисквания по ЗЗБУТ. Работата, под влияние на външните климатични условия и строителни материали води до бързо износване на специалното облекло и ЛПС. Необходимо е често пране и почистване, което уврежда тъканите и намалява полезния им живот. От предприетите до момента оценки е установено, че най-трудно се ограничава негативното влияние на температурните промени, особено през зимата. Предвижда се закупуване на ново, модерно и по-качествено специално облекло и лични предпазни средства, над минимално изискуемите по ЗЗБУТ и обезпечаващи безопасната работа. Това ще допринесе за трайно решаване на установените проблеми и ще има пряко влияние върху намаляване на опасностите и подобряване на условията на труд на заетите. Поддейност 3.3. Цел: Да се подобри управлението и контрола на здравето и безопасността при работа чрез изграждането на съвременна система от трудови стандарти, съгласно BS OHSAS 18001:2007. Основната дейност на дружеството е "Строителство на автомагистрали, пътища и самолетни писти", която е с висок коефициент на трудов травматизъм 1,95, съгл. Заповед №РД-01-898/2015 на Министъра на труда и социалната политика, при среден за страната 0,66. В процеса на работа хората често се нараняват от остри и грапави повърхности. Работодателят провежда всички необходими инструктажи и обучения, но е налице нужда от системен подход по управлението на безопасните условия на труд. Елементите на стандарта включват политика и ангажираност; оценка и контрол на риска; оценка на съответствието; законови изисквания; цели и програми; документи и записи; оперативен контрол, готовност за извънредни ситуации, наблюдение и измерване, разследване на инциденти и злополуки, коригиращи и превантивни действия, одит и преглед от ръководството. Ще се извърши подготовка за внедряване на стандарта и сертифицирането му от независим изпълнител. Поддейност 3.4. Цел: Повишаване компетентностите за безопасна работа с МПС и социалната отговорност на дружеството. В дружеството са заети шофьори,машинисти и оператори ПСМ, които ежедневно доставят на строителите обекти материали и извозват строителните отпадъци. Те се придвижват по опасни строителни терени, с неравности, шахти и липса на пътища. Анализът на риска показва, че за тези работни места рискът от произшествия е висок. Предвиждаме 210ч. обучение по безопасно и екологично шофиране, което повишава компетентностите за безопасна работа, намалява риска от трудов травматизъм и оказва положително въздействие върху околната среда. 37 925.00 37 925.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите: С цел осигуряване на здравословна жизнена среда, превенция на стреса и грижа за здравето на своите работници и служители, дружеството планира оборудване за помещение за спорт. За работодателите в света, а вече и в България все по-важна става превенцията на заболяванията, предизвикани от професионалните рискове, повишаване на здравната култура и възстановяване на работната сила чрез физически упражнения и спорт. Това удължава професионалния живот и създава чувство за принадлежност към фирмата, което се отразява положително върху мотивацията и работоспособността. С настоящата дейност се планира създаване на условия за спорт и възстановяване в собствено помещение от 30 кв.м., в производствената база. По този начин работниците ще могат безплатно да ползват уреди, които ще окажат благотворно влияние върху здравословното им състояние и ще подобрят жизнения им тонус. Новата социална придобивка надгражда създадените от работодателя условия за отдих и хранене и ще се използва от целия персонал. Тя е избрана след проведена анкета от КУТ, която сочи, че 80% от заетите в дружеството биха спортували, ако имат условия в близост да местоработата и не заплащат за това. Основните видове работа в дружеството са свързани или с тежко натоварване на определени части от тялото или със седяща поза и обездвижване. За повечето работни места в дружеството Анализът на риска отчита риск за опорно-двигателната и сърдечно-съдовата система, а именно: машинист пътно-строителна техника /ПСТ/, оператор ПСТ, шофьор, отчетник, касиер, счетоводител, общи работници, заварчик и механик. Според анализа на заболяваемостта голяма част от работещите имат сърдечни проблеми и хипертония, като се наблюдават и признаци на стрес и тревожност, породени от проблеми от различно естество - семейно-битови, социални и т.н. В резултат от оборудване на помещението с подходящи уреди, които фирмата планира да закупи с настоящата дейност предимно за извършване на кардио тренировки се планира запознаване на персонала с всеки един от уредите и ползите от неговото използване. А те са безспорни: увеличава се по естествен път нивото на добрия холестерол, намалява се кръвното налягане и се способства излизането от зоната на хипертонията, подобрява се цялостно имунната система, сърдечносъдовата система, осъществява се превенция срещу остеопороза, намалява се риска от диабет. Чрез стимулиране на имунната система се подобрява общото състояние на организма, който става по-малко податлив на микроби и болести. Физическият и психически стрес влошават имунната система, а упражненията намаляват този стрес. Подобрява се действието на паметта - упражненията стимулират предния кортекс на мозъка, което повишава концентрацията и вниманието към детайлите. След тренировка тялото реагира с освобождаване на хормони, които подобряват настроението. Упражненията освобождават от стреса, като се елиминират хормоните на стреса, които причиняват депресия и лошо настроение. Посоченото положително въздействие върху здравето и тонуса е необходимо за всеки човек и ще даде принос за намаляване отсъствията от работа, поради заболяване и повишаване работоспособността на заетите в дружеството. Това ще допринесе и за по-добър имидж на работодателя. Предоставянето на възможност за физическа култура и спорт с оглед характера на извършваната работа е социална придобивка за всеки един от работещите. Предвиденото за закупуване оборудване е основно за извършване на умерени кардио тренировки - велоергометър, който е подходящ за пълни хора и не натоварва ставите; кростренажор; бягаща пътека, гребен тренажор и масажно кресло за релакс и отмора, с масаж за отпускане на тялото. Посочените уреди са подходящи за всички работници и служители без оглед на възраст и пол. 28 300.00 28 300.00
Публичност и визуализация: Целта на дейността е организация и осъществяване на дейностите по информиране и публичност за популяризиране на проекта, Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 и Европейския социален фонд. Необходимостта от информираност и публичност на проектното предложение се налага като естествен проводник на обратната връзка между всички заинтересовни страни в процеса на реализация на проекти по структурните фондове на ЕС, а именно: предприятия, институции, неправителствен сектор, обединения на работодателите, местната и държавна власт, гражданите. Тя гарантира прозрачност и законност в действията на всички заинтересовани страни; наблюдение и контрол от обществото върху дейностите; познаване на поставените цели и очаквани резултати от проекта, а от тук и осъзнато и ефективно включване на всички участници от които зависи успеха му. Дейностите и резултатите от изпълнението на проекта ще бъдат отразени в 3 публикации в местен вестник, с цел популяризиране на проекта, ОПРЧР 2014-2020 и ЕСФ. Публикациите ще включват информация за дейностите и резултатите по проекта. Ще се изработи 1 информационна табела, която ще бъде поставена на мястото за реализиране на проекта в дружеството-бенефициент. Ще се изработят и разпространят 500 бр. брошури с информация за изпълняваните дейности по проекта. По този начин ще се осигури възможност за популяризиране на проекта, повишаване авторитета на дружеството, включване на други предприятия в следващи процедури за кандидатстване пред структурните фондове на ЕС, ангажираност на цялото общество в провеждане политиката на сближаване на ЕС. Закупеното по проекта спортно оборудване ще се маркира със стикери с логото на програмата. Методите за директна връзка с медиите, а чрез тях и с обществеността са гаранция за публичност, законност и прозрачност на действията, популяризация на проекта, а от тук и на Оперативната програма и приноса на ЕСФ. Продължителността за изпълнение на дейността е 14 месеца, т.е за целия период на изпълнение на проектните дейности. В процеса на изпълнение на проекта всички документи и кореспонденция ще са в съответствие с правилата за публичност и информация на Оперативната програма. 2 271.00 2 271.00
Организация и управление на проекта: Дейността е необходима за вътрешното наблюдение, оценка на напредъка и планиране на дейностите, както и за гарантиране резултатите от другите дейности по проекта. Целта на изпълнението на дейността е осъществяване на организация и управление на дейностите по проекта с оглед постигане на заложените цели и резултати и успешното отчитане пред Управляващия орган вследствие на непрекъснатия мониторинг и добро управление на проекта. Дейността се изпълнява през целия период на проекта и включва следните под дейности: - сформиране на екип за управление и осъществяване на цялостна координация и организация за изпълнение на предвидените дейности по проекта - планиране, възлагане на задачи, вътрешно наблюдение и отчитане на работа на екипа и отговорните лица на ежемесечни работни срещи - обратна връзка с целевата група чрез анкети - изготвяне на текуща документация по проекта - осъществяване на непрекъснат контрол върху проектните дейности от екипа по проекта и текущ контрол от Управляващия орган - изготвяне на междинни и окончателни технически и финансови отчети и отчитането им пред Управляващия орган Продължителността за изпълнение на дейността е през всички 14 месеца от изпълнението на проекта. 13 173.38 13 173.38

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).