Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 963 TREES
Български

Programme: Transport and Transport Infrastructure

Planning region: All

Description

The purpose of this project proposal is to prepare and, if necessary, deliver to home a hot lunch for vulnerable citizens of Simeonovgrad municipality, who due to poverty and prolonged social isolation, in a crisis resulting from the spread of COVID-19 are difficult to provide for themselves complementing and expanding national measures to address the effects of the crisis with a focus on the most deprived. A public canteen will be established for the municipality of Simeonovgrad and points will be opened for distribution of hot lunch in disposable containers in the settlements of the municipality. The service will be provided by a contractor for the preparation and delivery of ready meals, selected in accordance with the Public Procurement Act. According to the official response of the Director of the Social Assistance Directorate, 560 people who meet the conditions for receiving a hot lunch from the main group. The preparation of a hot lunch will be done by a contractor who will pack the prepared food in disposable containers and will transport them in specialized vehicles to each point in the municipality. The distribution of the food is carried out from 11 am to 12 am after signing by the users in pre-prepared lists with their personal data, except for the quarantined persons, for whom there will be individual diaries for signature. Feedback forms will also be prepared and made available to users. In addition to the distribution of food, accompanying measures will be offered in order to reduce social exclusion and / or deal with social emergencies in an emancipatory and sustainable way by advising and assisting in the use of social and / or administrative services to support access to health and education services, for family budget management, for healthy and balanced nutrition, as well as for counseling in response to identified specific needs and problems of consumers.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи: Определянето на принадлежността на лицата към целевите групи се извършва от ДСП-Димитровград на база предоставени сканирани заявления от потребителите с изключение на тези поставени под карантина и изготвен обобщен списък от община Симеоновград. Същите ще бъдат изпращани по защитен канал поради действащите ограничителни мерки, свързани с обявената епидемиологична обстановка и опасността от заразяване с Ковид-19. Оригиналът на декларациите за разкриване на данъчна и осигурителна информация ще бъдат предавани от специален служител на община Сименовград в ДСП-Димитровград срещу протокол за предаване и приемане на определен такъв от ДСП в деня на изпращането на списъка или на следващия ден. ДСП извършва проверка за принадлежност към целевите групи по програмата в рамките на 5 работни дни от предоставянето на списъка от общината, като с приоритет се разглеждат подадените кандидат-потребители, поставени под карантина. Срокът за предоставяне на информация за карантинираните лица е до 2 работни дни. При извършваната от ДСП проверка на принадлежността на карантинираните кандидат–потребители се преценява тяхното участие и в останалите целеви групи по програмата, с оглед потенциалното им включване в нея и след изтичане периода на изолация, в случай, че същите изрично заявят желанието си да продължат да получават топъл обяд, чрез депозиране на заявление-декларация. Карантинираните лица, за които в информационната система на АСП няма съществуващи данни за социално подпомагане, не се проверяват във външни бази данни. За тях ДСП отразява „Липса на информация“. По преценка на ДСП е възможно да бъдат извършени индивидуални анкети на място за конкретни кандидат-потребители с изключение на поставените под карантина лица. ДСП предоставя на общината получения от нея списък с попълнени колони за принадлежност към целевите групи, подписан от директора на дирекцията. Списъкът се сканира във формат pdf. и се представя на общината чрез системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) на Държавна агенция „Електронно управление“ (ДАЕУ) или чрез средата за електронен обмен на съобщения (СЕОС) на ДАЕУ. При проверката на кандидат-потребителите за допустима принадлежност към целевата група ДСП извършва проверка и за наличието на риск от двойно финансиране при включването на конкретен кандидат-потребител в предоставянето на топъл обяд. В случаите на установен риск от двойно финансиране за конкретно лице информацията се предоставя от ДСП на общината в отделен списък, а ако не е установен подобен риск се отразява в придружителното писмо към списъка. В съответствие с основните принципи на Европейския стълб на социалните права и планирането на операцията в отговор на пандемията от COVID-19 в страната, се осигурява подкрепа за задоволяване на базовата нужда от храна на хората, които се нуждаят от социална закрила в най-висока степен. В съответствие с целите на операцията, целевите групи, които община Симеоновград планира да подкрепи са: - Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. - Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. - Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. При неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение, той ще бъде разпределян на лицата, определени като резерви. Това са лица, които са подали заявления след подаване на проектното предложение, чиито заявления са обработени по-късно от ДСП-Димитровград. Такива резерви ще има определени за всеки пункт. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд: Община Симеоновград предвижда да предоставя топъл обяд всеки работен за периода от 01.02.2021 г. до 30.09.2022 г. вкл. Общият брой дни за този период е 415 работни дни. Услугата ще се предоставя на 560 потребители, утвърдени от ДСП. Услугата по предоставяне на обяда се извършва по договор с изпълнител, избран след проведена процедура по реда на ЗОП с уникален номер в РОП 00638-2020-0018 и е сключен Договор № 8/27.01.2021 г. с КЕЙ ЕНД ВИ“ ООД, с включена клауза относно "опция" срокът за предоставяне на дейностите, да е до 31.08.2021г. ( в случай, че продължителността на изпълнение на Договора сключен по процедура на директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „3.1 - Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19“ бъде удължен). В периода на изпълнение са проведени други процедури за избор на изпълнител съгласно ЗОП : - с уникален номер на поръчката в РОП 00638-2021-0010 и сключен договор №123/20.08.2021г. със същия изпълнител за срок до 31.01.2022г.; - с уникален номер на поръчката в РОП 00638-2021-0016 и договор с изпълнител с КЕЙ ЕНД ВИ“ ООД за срок до 31.12.2022г. Адресът на кухнята, в която ще се приготвя храната е: гр. Сливен, ул. "Димитър Пехливанов" № 2. Правното основание за ползване на кухнята за приготвяне на храната на потребителите е договор за наем от 01.03.2012 г. и анекс към него от 31.03.2015 г. със срок на наема до 01.03.2022 г. Регистрационният номер на обекта е № 20070006, с удостоверение за регистрация № 2190/25.04.2012 г. Външният изпълнител разполага със следното оборудване подходящо за съхранение, приготвяне и предоставяне на приготвената храна на потребителите: Електрически пекарни с 3 камери х2 тави (60х40) – капацитет 360 порции – 8 бр ( общ капацитет 2880 порции); Професионални хладилни шкафове, -18º С / -15º С – 2 бр; Професионален хладилни шкафове, 0º С / +4º С – 4 бр.; Професионален хладилен шкаф, +10º С; Хладилни камери, 0º С / +4º С – 3 бр., Хладилни камери, -18º С – 2 бр., Хладилни камери, 0º С / +4º С – 2 бр. (Обща площ на 7 хладилни камери – 105 м3) ; Готварски плот с 2 котлона – газ; Готварски плот с 4 котлона – газ; Различни по вид електрически везни, 6-300 кг. - 5 бр.; Тестобъркачка 22 л.; Тестобъркачка 32 л.;Планетарен миксер 25 л.; Машина за формиране на мляно месо (топчета, кюфтета); Зеленчукорезачка – 1800 кг/час; Месомелачка – 300 кг/час; Втасални камери за х16 тави 60 см/40 см – 8 бр.; Картофобелачка - 800 кг/час; Машина за белене и измиване на зеленчуци - 800 кг/час; Газови парни казани 300 л. - 2 бр.; Обръщателен тиган – 50 л. Външният изпълнител разполага с екип от експерти, които са ангажирани в изпълнение на дейностите, включващ: технолог по храните, диетолог и главен готвач, който съставя седмично меню за изпълнение. Екипът подбира храни, които да осигуряват здравословно и питателно хранене на потребителите. При изборът на храни освен нормативно определените изисквания, екипът се съобразява и с културните и религиозни особености на потребителите на услугата и не допуска дискриминация на базата на тези принципи. Рецептите на предложените ястия се съгласуват от диетолога и технолога по храните, за да се прецени съответствието им с изискванията за здравословно хранене, като съобразява спецификата на хранене на лицата с известни здравословни проблеми. Одобрените ястия биват организирани в меню, което да дава максимално разнообразие и същевременно да осигурява оптимални дневни количества хранителни вещества и енергийна стойност. При необходимост менюто съдържа частичен или цялостен диетичен вариант. Готовото меню се предава на общината за одобрение. В него са отбелязани всички възможни алергени. Към всяко искане за плащане ще бъдат предоставени и документи от проверки на контролните органи при предоставянето на топлия обяд, отнасящ се до осигуряване на балансирано хранене на потребителите при спазване хигиенните изискванията за безопасност на храните, касаещи приготвянето, пакетирането и транспортирането им. 643 832.00 489 608.00
Предоставяне на топъл обяд: Храната се приготвя в кухнята на изпълнителя по договора за приготвяне и доставка на топъл обяд. Готовата храна се пакетира в индивидуални пакети в самата кухня от служители на изпълнителя, които следват всички хигиенни норми за това. Товари се в регистрирани превозни средства по Закона за ветеринарно-медицинската дейност, както следва: Ситроен Джъмпер- Удостоверение 844/20.05.2019г. издадено от ОДБХ, Мерцедес спринтер- Удостоверение 10/26.05.2019г. издадено от ОДБХ, Рено Мастер- Удостоверение 131/25.11.2011г.издадено от ОДБХ, Дачия Логан- Удостоверение 2027000305/26.09.2009г.издадено от ОДБХ. Транспортните средства се дезинфекцират преди и след всеки курс, съгласно т.3 от Заповед №15/15.05.2020г. на управителя на дружеството, за което изпълнителят попълва необходимата документация. Дружеството изпълнител е сертифицирано по EN ISO 22000:2005 в съответствие с принципите на НАССР и кухнята-майка и транспортните средства подлежат на постоянна дезинфекция и контрол от страна както на органите по сертификация, така и ОДБХ – Сливен. Персоналът при доставката на храна поддържа висока лична хигиена. По време на работа персоналът е снабден с необходимите предпазни средства – ръкавици, маски, шлемове, престилки и/или цялостни предпазни костюми. Храната се доставя в пунктовете, определени от общината в часовия диапазон от 11.00-12.00 часа всеки работен ден. Предава се на лицето в пункта с приемо-предавателен протокол при спазване на всички предписани хигиенни норми. Лицата, които раздават индивидуалните пакети разполагат със списъци на потребителите, предоставени от ръководителя на проекта, изготвен на база сключените договори с потребителите. В списъците са отбелязани и евентуално пълномощниците на лицата, които не могат лично да получат храната си. След получаване на храната, всяко лице потребител или пълномощник поставя подпис в списъка. След всяко лице, положило подпис, листът и химикалът се напръскват с дезинфектант. С цел недопускане разхищението на храни, неполучен обяд се предоставя на лица от резервния списък, за което същите се уведомяват от лицето в пункта. Тези лица се подписват в отделен списък или индивидуален дневник, който предават в края на месеца на лицето в съответния пункт, а то съответно на ръководителя на проекта. За лицата, поставени под карантина или трудноподвижни, които не желаят да упълномощят друго лице за получаването на храната им, раздаването се осъществява по домовете със специализирани транспортни средства. Полагането на подпис от тяхна страна става в индивидуален дневник на потребителя. Дневникът се предоставя на лицето в началото при сключване на договора и се предава на лицата, предоставящи храната в края на всеки месец или при прекратяване ползването на услугата.В случай на невъзможност конкретен потребител да предостави приключен месечния си дневник, то при отчитане дневника се замества с декларация от представляващия общината или от упълномощено от него лице с потвърждаване на предоставената за месеца подкрепа и отразен периода на предоставяне. 32 191.60 178 704.40
Реализиране на съпътстващи мерки: Съгласно дефиницията на Регламент (ЕС) № 223/2014 на Европейския парламент и на Съвета, „съпътстващи мерки” означава дейности, предвидени в допълнение към разпределянето на храна и/или на основно материално подпомагане с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Както е предвидено и по настоящата процедура в допълнение към предоставянето на храна ще се предлагат и съпътстващи мерки с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин, допълващи предоставянето на топъл обяд, които се изразяват индикативно в индивидуалноконсултиране, поради епидемията от Ковид-19 и съдействие за: възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на община Симеоновград, включително и такива, финансирани от ЕСФ; ползването на административни общински услуги и за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене; други форми на подкрепа и/или съдействие, индивидуално консултиране, реализирано в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. Дейността ще се изпълнявана от Община Симеоновград като ще бъде съобразена с броя обслужвани потребители от всяко населено място и техните нужди. Дейността ще стартира от първия месец на изпълнение на проекта. Дейността ще се осъществява от специално наети за целта лица за всяко населено място, в което се предоставя услугата. Тези лица ще бъдат подпомагани от социални работници от община Симеоновград, работещи в други социални услуги. Ще бъде изготвена информация с всички социални услуги, които се предоставят на територията на община Симеоновград. Този материал, заедно с анкетна карта ще бъде предоставен на служителите на община Симеоновград, които ще осъществяват съпътстващите дейности. Анкетната карта, която ще бъде разработена с цел получаване на информация за нуждите на лицата от съпътстващи услуги. В нея ще бъдат поставени въпроси за проблеми, трудности при получаване на обществени услуги, трудности при намиране на работа и управление на семейния бюджет. Ще им бъде предоставена информация за начините за здравословно и балансирано хранене. С цел предпазване от Ковид-19, анкетните карти ще се попълват от служителите на общината, които ще бъдат снабдени с лични предпазни средства, дезинфектанти и др., съгласно мерките, препоръчани от НОЩ за предпазване от заразяване. 32 191.60 36 727.60

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).