Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 355 TREES
Български

Programme: Transport and Transport Infrastructure

Planning region: All

Description

The Bailiffs use different information systems developed by different developers. Through the Information system statutory registers - lawsuits, incoming and outgoing registers of incoming and outgoing documents and  Diary of performed actions (Rules of administration in the courts and Decree № 4 of 6.02.2006 on the official archive of Private Enforcement Agents) are supported. There is not unified Information system of enforcement in Republic of Bulgaria and the identical documents are registered with different names and are described by different contents by different bailiffs. This creates uncertainty and confusion for consumers. The existence of separate Information system used by bailiffs does not relieve the parties in the lawsuit as they do not have remote access to reports. By building a unified information system of enforcement, information on the progress of cases will be centralized in a database that will be accessible to any user no matter which part of the territory of Bulgaria or abroad is what. That will save time and money to  him. In this way will be discipline the executive process through the creation and use of uniform nomenclature of concepts, types of documents, electronic forms and more. The information system of enforcement will contain in electronic form and in structured way information about enforcement cases brought by Bailiffs. So for each initiated case will be created an electronic file, which will include in a structured form data in its formation, movement and finishing, incoming and outgoing documents contained in the three registers and Diary of performed actions as well as  data cash flow. The System will provide a standardized interface through which automatically (system-system) will exchange information between Information systems of  bailiffs  and centralized in Ministry of Justice Information systems of  enforcement in introduction in every one of the registers supported by IT systems of bailiff.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изграждане на Информационна система на съдебното изпълнение: Съдебните изпълнители (СИ) ползват различни информационни системи ИС, от различни разработчици (главно Jes и Автоматизирана система за управление на делата от ДСИ, Enforser, Terminator, деловодна програма на фирма „СОФТХАУС“ ООД, Информационна система за съдебно изпълнение и други използвани от отделни ЧСИ, за които няма данни, че са съвместими една с друга, нито са равностойни по обем информация), чрез които се поддържат нормативно определените регистри - заведени дела, входящи и изходящи регистри на постъпващите и изходящите книжа и дневника на извършените действия (регламентирани в Правилника за администрацията в съдилищата и Наредба № 4 от 6.02.2006 г. за служебния архив на частните съдебни изпълнители). Освен че липсва единна ИС на съдебното изпълнение в РБ, еднотипни документи се регистрират с различни наименования и се описват с различно съдържание от отделни СИ, което създава неяснота и обърквания у потребителите. Наличието на отделни ИС при СИ не облекчава страните по делата, тъй като те нямат отдалечен достъп за справки. Чрез изграждане на единна информационна система на съдебното изпълнение (ИССИ), информацията по движението на делата ще е централизирана в една база данни, която ще е достъпна за всеки потребител независимо в коя част на територията на РБ или извън нея се намира, което ще спести време и средства. Ще се дисциплинира изпълнителният процес, чрез създаването и използването на единни номенклатури от понятия, видове документи, електронни форми и др. В ИССИ ще се регистрират образуваните изпълнителни дела и движението по тях. Системата ще осигурява стандартизиран интерфейс, чрез който автоматично при вписване в регистър в съответната информационна система на даден съдебен изпълнител това вписване ще се отразява в реално време в централизираната ИССИ в МП. Системата ще предоставя гъвкави средства за генериране на справки, отчети и анализи. Това ще подпомогне както СИ, така и контролиращите ги органи от МП и КЧСИ при извършване на проверки, отчети, мониторинг, необходимост от мерки за повишаване на ефективността на работа. В ИССИ ще се регистрират образуваните изпълнителни дела и движението по тях съобразно с данните от регистрите на заведените дела, и от входящите и изходящи регистри и от дневника на изпълнителните действия на СИ. По този начин изискваните от ЗСВ, ЗЧСИ, правилника и наредбата дневници и регистри ще се водят в реално време в платформа на министерството – в ИССИ ще се регистрират делата, лицата по делата, входящите и изходящите документи на СИ. ИССИ, базирана в МП, ще представлява единна среда, в която ще се регистрира въвеждането и извеждането на документи от СИ. При изграждането на ИССИ ще се ползва опита и стандартите в поне седем страни ¬членки на ЕС, в които има изградени ИССИ, както и ще предвиди възможност за бъдещо взаимодействие с тези системи. Анализът на вече изградени и внедрени ИССИ в страни членки на ЕС и установени техните положителни и негативни характеристики ще допринесе до избягване на грешки и възприемане на добри практики при разработването и прилагането на ИССИ. Системата ще осигурява стандартизиран интерфейс, чрез който автоматично при вписване в регистър в съответната информационна система на даден съдебен изпълнител това вписване ще се отразява в реално време в централизираната ИССИ в МП. Така ще се обменя информация при въвеждането и в нормативно определенити три регистъра и дневник на извършените действия, поддържани от информационните системи на СИ. В ИССИ ще бъдат включени и необходимите допълнителни параметри във връзка с осъществяване на контролната дейност върху изпълнителните производства - постъпила жалба или сигнал, акт на контролния орган за извършване на проверка, искане до проверяваното длъжностно лице. По този начин данните в ИССИ от изходящите и входящите регистри и дневника на изпълнителните действия и включените допълинителни параметри ще ползват контролнитее органи при извършване на техните проверки. (Продължава във файла Допълнение към ФК) 206 763.00 396 744.09
Разработване на методика за осъществяване на контролната дейност от страна на МП относно процедурите в изпълнителното производство чрез използване на информационната система и провеждане на обучение за за прилагане на методиката посредством използване на информационната система : В досегашната си контролна дейност Инспекторатът на министъра на правосъдието по ЗСВ е развил и утвърдил класически методи на проверка, задълбочен анализ и обобщение на дейността на съдебните изпълнители при прилагане на процедурните правила по ГПК в провеждането на изпълнителния процес. Постигнатите резултати вследствие на използваните методи поради своята широта и дълбочина често надхвърлят границите на контролната дейност и водят до предприемане на различни мерки както за преодоляване на рискове и повишаване ефективността на изпълнителния процес, така и в гранични области. Това обаче е свързано с използване на значителни по обем и обхват ресурси, включително финансови. Освен това, ограничената възможност за извършване на периодични проверки на всички държавни и частни съдебни изпълнители – 222 бр.ДСИ (по щат) и 197 ЧСИ, и фактическата невъзможност да се анализира даден проблем или тенденция чрез представителна извадка от СИ може да доведе до обобщения, които не са общовалидни за всички СИ. Чрез анализа на досегашната дейност на Инспектората на министъра на правосъдието по ЗСВ и на финансовите инспектори по ЗЧСИ и на трудностите при осъществяването й ще бъдат определени похватите и техниките на контролна дейност, които могат да бъдат автоматизирани и извършвани чрез използване на информационна система. Автоматизирането на част от дейността на инспекторите ще допринесе за осъществяване на значително разширен по обхват и ефективност контрол на съдебното изпълнение. С изграждането и внедряването на ИССИ ще се увеличи обемът на контролната дейност, но това не трябва да бъде за сметка на доказалите своята ефективност досегашни методи за проверка. Резултатите от анализа на методологията на дейността на Инспектората ще бъдат използвани при разработване на методика на контролната дейност, част от чиито индикатори ще бъдат включени в ИССИ. В ИССИ ще бъдат включени следните индикатори на методиката за първичен контрол върху действията на съдебните изпълнители – постъпила жалба или сигнал, акт на контролния орган за извършване на проверка, искане до проверяваното длъжностно лице, както и вписваните в регистрите и дневника на извършените действия данни. В ИССИ ще бъдат включени и следните индикатори за контрол: отделни действия по изпълнението: по всички или отделни групи дела на един съдебен изпълнител, на съдебните изпълнители в даден регион и в цялата страна, относно движението на делата с цел анализ и обобщаване на информация като се ползват параметрите на системата, включени в електронните услуги. Целта на контролната дейност е да подобри ефективността на съдебните изпълнители и правилното прилагане на законите, както и да предизвика търсене на дисциплинарна отговорностза при допуснати нарушения. При проверките се установяват пропуски и неправилно прилагане на законите, което може да се дължи на поведението на СИ или на неясноти в самите правни норми. Чрез извършването на SWOT анализ, STEP анализ и анализ на риска ще се направи оценка на установените проблемни места в изпълнителния процес по ГПК и другите свързани със съдебното изпълнение закони, и на начините на прилагането им, както и необходимостта във връзка с това от включването на нови функционалности и иновациии в контролната дейност. За разработване на новата методика за контрол чрез ИССИ е необходимо да бъде използван опита на поне шест страни ¬ членки на ЕС по осъществяване на контролна дейност чрез информационни системи върху органите и лицата, осъществяващи изпълнителния процес и последващи процедури при констатиране на нарушения. Този анализ ще проследи как съответните национални системи за контрол са били усъвършенствани с цел да спечелят и повишават доверието на обществото. (Продължава във файла Допълнение към формуляра за кандидатстване) 52 269.24 53 991.13
Мерки за информация и комуникация: Тази дейност ще бъде изпълнена с цел осигуряване на публичност и популяризиране на дейностите по проекта, с финансовата подкрепа от ЕСФ чрез ОПДУ. Тя ще бъде реализирана при спазване на изискванията в Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. След стартиране на проекта, МП ще направи публикаця на интернет страницата си относно целите на проекта, дейностите и очакваните резултати. МП ше осигури публикация на интернет-страницата си и за заключителната прес-конфепренция. Встъпителната прес-конференция ще бъде организирана от Министерството на правосъдието със собствени средства. В рамките на дейността избраният Изпълнител по тази дейност ще отпечата два постера с размер А3, който ще бъде поставен на видно място в сградата на Министерството на правосъдието на ул. Славянска 1 и на ул. Аксаков 5. Изпълнителят ще изработи и ролбанер, който ще бъде поставен на видно място по време на Форума за представяне на ИССИ, на встъпителнета и на заключителната прес-конференции, както и по време на семинарите в рамките на проекта. Той ще изработи и 200 рекламно-презентационни материали (100 химикалки и 100 тефтер-падове). Те ще бъдат раздавани на участниците във форума за представяне на ИССИ и на заключителната прес-конференция. Заключителната прес-конфереция ще бъде организирана от избрания изпълнител по дейността, като в нея ще вземат участие 50 души – представители на МП, на асоциацията на ДСИ, на Камарата на ЧСИ, адвокати и журналисти. Той ще организира изпращането на съобщения до поне 5 медии по време на изпълнение на проекта (за провеждане на семинарите, за провеждане на форума, при приключване на всяка една от дейностите, както и за провеждането на заключителната прес-конференция). 3 002.50 3 002.50
Осигуряване на технологично оборудване: За да функционира системата, необходимите минимални технически средства, които не са на разположение на кандидата по настоящата процедура са: 1. Сървърна техника – сървъра, на който да бъде инсталирана централизираната система. Сървърът ще имат капацитет за осигуряване на необходимия обем памет . 2. Лиценз на Microsoft Windows Server. При идентифициране на необходимост от закупуване на сървърна техника и лиценз в резултат на извършения одит/анализ на съществуващата IT и комуникационна инфраструктура в изпълнение на дейност 1 по проект “Инвентаризация и анализ на състоянието на информационната и комуникационната инфраструктура, информационните системи, услуги и регистри в сектор "Правосъдие", ще бъдат закупени сървърна техника и лиценз. След закупуването им те ще бъдат прехвърлени към ДХЧО в края на изпълнението на проект Минимални технически параметриа на сървъра: Сървърната архитектура да е с два слота за процесори. Сървърът да е с въъзможнст за виртуализация на реесурсите – изчислителни, памет, комуникационни, входно-изходни към системите за съхранение на данни и други за конфигурирани на виртуални сървъри. Сървърът следва да включва 2 четириядрени процесора от типа Intel Xeon E5-26xx v3, минимум 2,0 GHz или еквивалентни по производителност . Сървърът следва да поддържа оперативна памет 128 GB. Входно изходната му компонента да включва минимум четири броя 1 Gb Ethernet порта и един брой 1 Gb Ethernet порта за отдалечено управление. Сървърът следва да включва RAID контролер, поддържащ RAID 0,1,5,6. Подддръжка на SAS/SATA дискове. Поддръжка на Hot-Spare дискове и софтуер за конфигуриране. Сървърът следва да включва 2 броя диска по 600 GB SAS 10000 rpm и 8 броя диска по 900 GB SAS 10000 rpm, конфигурирани в съответният RAID. Дисковите устройства да могат да се заменят по време на работа (hot plug). Сървърът следва да включва DVD+/-RW устройство. Управлението на сървъра да включва - система за постоянно следене на парамтрите на сървъра, възможност за отдалечен ъпгрейд на фърмуеър на сървъра, отдалечено спиране, пускане и рестарт на сървъра, известяванеза грешки покриващи основните компоненти на системата – процесори, памет, дискови устройства, захранващи модули и вентилатори, софтуер за управление, наблюдение и администриране на сървъра чрез универсален WEB интерфейс. Сървърът трябва да има дублирани захранващи блокове. Сървърът да е оптимизиран за вграждане в 19” rack Описаната структура ще е интегрирана със съществуващата в МП ИТ инфраструктура. 59 676.83 58 908.12

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).