Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Transport and Transport Infrastructure

Planning region: All

Description

The execution of the current project helps for the realization of a main necessity for Elprom Harmanli JSCo regarding the improvement of the competitiveness of the company through creating possibilities for betterment of the production and export capacity and enhancing the resourse effectiveness and efficiency. The enterprize faces the typical development problems of the Bulgarian SMEs,including high production costs, obsolete equipment and technologies, insufficient production capacity and quality of the manufactured products. The project falls into the eligible target group of the procedure as it consists of activities for implementation of new machinery and equipment for enhancement of the resource effectiveness and efficency and is actually in the field of the proposed tematic areas of the Innovation Strategy for Intelligent Specialization. The activities of the project include production improvement, adding new characteristics and smartening of existing products and services, presenting variety of the assrotment of products and services and implementing of new equipment for the improvement of resource effectiveness and efficency in the production. The execution includes the purchase and implementation of the following 6 machines and equipment:
1. Stend for electrical testing of three-phase asynchronous motors stators - 2pieces;
2. Stand for electrical testing of three-phase asynchronous motors with power up to 11 kW (20A) - 1piece;
3. Stand for electrical testing of three-phase asynchronous motors with power up to 30 kW (50A) - 1piece;
4. Stand for laboratory testing of asynchronous motors - 1 piece;
5. CNC lathe - 1 piece;
6. Vertical machining center - 1 piece;
Project is estimated to cost 568 232 lev, of which 60% or 340 939.20 lev are grant financial aid, and 40% or 227 292.80 are "Elprom Harmanli"'s own contribution. Project's duration is 18 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност за подобряване производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуване на Стенд за електрически изпитвания на трифазни асинхронни електродвигатели с мощност до 11 kW (20A) - 1 брой и Стенд за електрически изпитвания на трифазни асинхронни електродвигатели с мощност до 30 kW (50A) - 1 брой. : Като част от дейността ще бъдат закупени: 1. Стенд за електрически изпитвания на трифазни асинхронни електродвигатели с мощност до 11 kW (20A) и 2. Стенд за електрически изпитвания на трифазни асинхронни електродвигатели с мощност до до 30 kW (50A). Благодарение на тази инвестиция "Елпром Харманли" АД ще подобри процесите по контрол на качеството на изработка и ще обезпечи постигането на устойчиво високи характеристики на произведената продукция. Закупените машини ще бъдат използване за тестване на образци от всяка произведена серия трифазни асинхронни електродвигатели с мощност до 11 kW и до 30 kW. Забелязаните отклонения от заложените параметри и всички дефекти на образеца ще бъдат своевременно отстранявани, като по този начин се осигурява високо качество на произведената серия електродвигатели. С цел гарантиране качеството на продукта "Елпром Харманли" АД ще извършва и повторно тестване на образец от произведената серия електродвигатели. Пряк резултат от изпълнението на проекта ще бъде повишаването на качеството на произвежданата продукция. Изпълнението на дейността ще спомогне и за повишаване на ресурсната ефективност и ефикасност на производствения процес като намали количеството бракувана поради дефекти продукция и ще намали броя рекламации. Предвиденото за закупуване оборудване е функционално и високо технологично, което ще подобри производствените процеси в дружеството и ще осигури възможност да се отговори на съвременните потребителски изисквания. Дейността ще бъде осъществена чрез извършване на следните конкретни стъпки: 1. Подготовка (1-ви до 4-ти месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка ще бъде създадена организация за работа по проекта, включително работен екип, детайлен план-график за изпълнение на дейностите, както и система за оценка, мониторинг и контрол на доставките. Ще бъдат изготвени минимални технически, икономически и финансови показатели, на които трябва да отговарят продуктите и доставчиците, както и методология за оценка на подадените оферти. 2. Избор на доставчик. (5-9 месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка ще бъде разработена документация по процедура за избор на изпълнител при спазване изискванията на ПМС № 118 от 20 Май 2014 г. Ще бъде сформирана оценителна комисия, която ще изготви класиране на подадените оферти в съответствие с предварително изготвените минимални технически, икономически и финансови показатели, на които трябва да отговарят продуктите и доставчиците, както и съгласно с предварително изготвената методология за оценка на подадените оферти. 3. Сключване на договор (10-11 месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка цялата документация по процедурата за избор на изпълнител, както и проектодоговора с избрания доставчик ще бъдат представени за одобрение от страна на Управляващия орган на програмата. След получаване на одобрение от страна на УО с избрания доставчик ще бъде сключен договор за доставка на оборудването. 4. Доставка и преглед на комплектността на доставката (11-16 месец) Доставките ще бъдат извършени съгласно предварително договорени от "Елпром Харманли” АД условия, цени и график. Служителите на предприятието ще имат отговорността да проверят изправността и комплектността на доставката и да следят за изпълнението на договорените условия. 5. Монтаж, изпитване и пускане в редовна експлоатация на закупените машини и оборудване (17-18 месец) В рамките на тази дейност доставчикът ще извърши монтаж, изпитване и пускане в експлоатация на закупената техника. Краен резултат от изпълнението на дейността ще бъде наличието напълно изправно, монтирано и пуснато в редовна експлоатация оборудване. Начин на изпълнение Дейността ще бъде изпълнена чрез външно възлагане след провеждане на процедура от страна на ДИ ДЖИ ЕР ИНТЕРНЕШЪНЪЛ ЕООД за избор на изпълнители съгласно действащото законодателство. 116 000.00 116 000.00
Дейност за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги чрез закупуване на Стенд за електрически изпитвания на трифазни статори за асинхронни електродвигатели - 2 броя: Като част от дейността ще бъдат закупени 2 броя стендове за електрически изпитвания на трифазни статори за асинхронни електродвигатели. Благодарение на тази инвестиция "Елпром Харманли" АД ще има възможност да подобри характеристиките на своята серия асинхронни трифазни електромотори AT2. Закупеното оборудване ще бъде използвано за тестване на статорите на различни модификации и типоразмери на статори за асинхронни електродвигатели с цел тестване на тяхната експлоатация в близки до реалните условия и установяване на съответствието им с предварително заложените технически характеристики. Основна цел на изпитванията ще бъде повишаване на издръжливостта на произвежданите от "Елпром Харманли" АД асинхронни двигатели на високоволтови импулси и високо напрежение. Закупеното по проекта оборудване ще бъде използвано както за подобряване на характеристиките на произвежданото оборудване, така и за повишаване на контрола върху съответствието на реално произведената продукция с предварително заложените характеристики. Подобрените характеристики на продукцията и засиления контрол върху нейното производство ще позволяват също така на "Елпром Харманли" АД да предлага на своите клиенти допълнителни услуги, като например удължена гаранция на тестваната с новозакупеното оборудване продукция. По този начин предприятието ще повиши своята конкурентоспособност и ще засили своя експортен потенциал в чувствителни по отношение качеството на продукта пазари като тези в Западна Европа. Дейността ще бъде осъществена чрез извършване на следните конкретни стъпки: 1. Подготовка (1-ви до 4-ти месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка ще бъде създадена организация за работа по проекта, включително работен екип, детайлен план-график за изпълнение на дейностите, както и система за оценка, мониторинг и контрол на доставките. Ще бъдат изготвени минимални технически, икономически и финансови показатели, на които трябва да отговарят продуктите и доставчиците, както и методология за оценка на подадените оферти. 2. Избор на доставчик. (5-9 месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка ще бъде разработена документация по процедура за избор на изпълнител при спазване изискванията на ПМС № 118 ОТ 20 МАЙ 2014 г. Ще бъде сформирана оценителна комисия, която ще изготви класиране на подадените оферти в съответствие с предварително изготвените минимални технически, икономически и финансови показатели, на които трябва да отговарят продуктите и доставчиците, както и съгласно с предварително изготвената методология за оценка на подадените оферти. 3. Сключване на договор (10-11 месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка цялата документация по процедурата за избор на изпълнител, както и проектодоговора с избрания доставчик ще бъдат представени за одобрение от страна на Управляващия орган на програмата. След получаване на одобрение от страна на УО с избрания доставчик ще бъде сключен договор за доставка на оборудването. 4. Доставка и преглед на комплектността на доставката (11-16 месец) Доставките ще бъдат извършени съгласно предварително договорени от "Елпром Харманли” АД условия, цени и график. Служителите на предприятието ще имат отговорността да проверят изправността и комплектността на доставката и да следят за изпълнението на договорените условия. 5. Монтаж, изпитване и пускане в редовна експлоатация на закупените машини и оборудване (17-18 месец) В рамките на тази дейност доставчикът ще извърши монтаж, изпитване и пускане в експлоатация на закупената техника. Краен резултат от изпълнението на дейността ще бъде наличието напълно изправно, монтирано и пуснато в редовна експлоатация оборудване. Начин на изпълнение Дейността ще бъде изпълнена чрез външно възлагане след провеждане на процедура от страна на "Елпром Харманли" АД за избор на изпълнители съгласно действащото законодателство. 70 000.00 70 000.00
Дейност за разнообразяване на асортимента от продукти и услуги чрез закупуването на стенд за лабораторни изпитвания на асинхронни електродвигатели - 1 брой: В рамките на дейността ще бъде извършено закупуване на 1 брой стенд за лабораторни изпитвания на асинхронни електродвигатели. Закупеното по проекта оборудване ще бъде използвано за тестване на нов типоразмер на асинхронен трифазен електромотор. Основна цел в техническото задание на новия продукт ще бъде постигането на повишена енергийна ефективност на електродвигателя, тъй като това е една от основните характеристики на продукта, която маркетинговите проучвания на "Елпром Харманли" АД сочат като основна за формиране решението на потребителите. Внедреното оборудване ще бъде използвано за тестване на различни образци на електромотори и след анализ на получените при замерванията резултати ще бъдат определени окончателните технически характеристики на новия продукт. След приключване на етапа на разработване и тестване на прототипа, закупеният стенд за лабораторни изпитвания на асинхронни електродвигатели ще бъде използван за тестване на образци от всяка произведена серия на новия модел асинхронен двигател и за гарантиране на качеството на продукцията. Дейността ще бъде осъществена чрез извършване на следните конкретни стъпки. 1. Подготовка (1-ви до 4-ти месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка ще бъде създадена организация за работа по проекта, включително работен екип, детайлен план-график за изпълнение на дейностите, както и система за оценка, мониторинг и контрол на доставките. Ще бъдат изготвени минимални технически, икономически и финансови показатели, на които трябва да отговарят продуктите и доставчиците, както и методология за оценка на подадените оферти. 2. Избор на доставчик. (5-9 месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка ще бъде разработена документация по процедура за избор на изпълнител при спазване изискванията на ПМС № 118 ОТ 20 МАЙ 2014 г. Ще бъде сформирана оценителна комисия, която ще изготви класиране на подадените оферти в съответствие с предварително изготвените минимални технически, икономически и финансови показатели, на които трябва да отговарят продуктите и доставчиците, както и съгласно с предварително изготвената методология за оценка на подадените оферти. 3. Сключване на договор (10-11 месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка цялата документация по процедурата за избор на изпълнител, както и проектодоговора с избрания доставчик ще бъдат представени за одобрение от страна на Управляващия орган на програмата. След получаване на одобрение от страна на УО с избрания доставчик ще бъде сключен договор за доставка на оборудването. 4. Доставка и преглед на комплектността на доставката (11-16 месец) Доставките ще бъдат извършени съгласно предварително договорени от "Елпром Харманли” АД условия, цени и график. Служителите на предприятието ще имат отговорността да проверят изправността и комплектността на доставката и да следят за изпълнението на договорените условия. 5. Монтаж, изпитване и пускане в редовна експлоатация на закупените машини и оборудване (17-18 месец) В рамките на тази дейност доставчикът ще извърши монтаж, изпитване и пускане в експлоатация на закупената техника. Краен резултат от изпълнението на дейността ще бъде наличието напълно изправно, монтирано и пуснато в редовна експлоатация оборудване. 133 839.00 133 800.00
Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес чрез закупуване на струг с централно програмно управление (ЦПУ) - 1 брой и триосен вертикален обработващ център - 1 брой.: В рамките на дейността ще бъдат закупени и внедрени в експлоатация 1 брой струг с ЦПУ и 1 брой триосен вертикален обработващ център. Закупеното по проекта оборудване ще замени използвани към момента стари и амортизиращи машини, чрез които изработването на механичните детайли се осъществява посредством ръчно управление. За разлика от тях новозакупеното модерно оборудване ще има възможности за цифрово програмно управление. То е много по-прецизно и значително намалява количеството бракувана продукция. Освен това възможностите за предварително цифрово задаване на характеристиките на изработваните изделия намалява чувствително трудоемкостта на производствения процес посредством намаляване на ръчно извършваните операции за сметка на автоматизация на производствените операции. По този начин се създава възможност за увеличаване на производителността на труда и съкращаване на сроковете за изработка на изделията. Освен това чрез намаляване на количеството бракувана продукция, както и посредством по-добрата енергийна и водна ефективност на модерното оборудване ще се съкратят производствените разходи на предприятието. Всичко това в комбинация с увеличения производствен капацитет на предприятието ще доведе до подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес. Дейността ще бъде осъществена чрез извършване на следните конкретни стъпки. 1. Подготовка (1-ви до 4-ти месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка ще бъде създадена организация за работа по проекта, включително работен екип, детайлен план-график за изпълнение на дейностите, както и система за оценка, мониторинг и контрол на доставките. Ще бъдат изготвени минимални технически, икономически и финансови показатели, на които трябва да отговарят продуктите и доставчиците, както и методология за оценка на подадените оферти. 2. Избор на доставчик. (5-9 месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка ще бъде разработена документация по процедура за избор на изпълнител при спазване изискванията на ПМС № 118 ОТ 20 МАЙ 2014 г. Ще бъде сформирана оценителна комисия, която ще изготви класиране на подадените оферти в съответствие с предварително изготвените минимални технически, икономически и финансови показатели, на които трябва да отговарят продуктите и доставчиците, както и съгласно с предварително изготвената методология за оценка на подадените оферти. 3. Сключване на договор (10-11 месец) В рамките на изпълнението на тази стъпка цялата документация по процедурата за избор на изпълнител, както и проектодоговора с избрания доставчик ще бъдат представени за одобрение от страна на Управляващия орган на програмата. След получаване на одобрение от страна на УО с избрания доставчик ще бъде сключен договор за доставка на оборудването. 4. Доставка и преглед на комплектността на доставката (11-16 месец) Доставките ще бъдат извършени съгласно предварително договорени от "Елпром Харманли” АД условия, цени и график. Служителите на предприятието ще имат отговорността да проверят изправността и комплектността на доставката и да следят за изпълнението на договорените условия. 5. Монтаж, изпитване и пускане в редовна експлоатация на закупените машини и оборудване (17-18 месец) В рамките на тази дейност доставчикът ще извърши монтаж, изпитване и пускане в експлоатация на закупената техника. Краен резултат от изпълнението на дейността ще бъде наличието напълно изправно, монтирано и пуснато в редовна експлоатация оборудване. 248 393.00 248 200.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).