Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 557 TREES
Български

Programme: Transport and Transport Infrastructure

Planning region: All

Description

The eco-path will be located in the northeastern part of the town of Svoge at the foot of the mountain. It starts from the city stadium and ends at the "Three Pines" area. From there, a panoramic view of the city of Svoge opens before the eyes. At the moment, the path is completely forest - trampled ground, covered with noise and grass. The approach is with several reinforced concrete steps and about 100 meters of concrete pavement. In small areas, several square meters of paving slabs are visible. There is a safety railing only at the beginning of the path. The existing gazebo at the end of the path, next to the three pines, has been depreciated. The measures that will be implemented aim to give the path an attractive appearance, attract more tourists and at the same time fulfill an educational function. The project includes the following elements and activities: 1. Entrance arch; 2. Information signs that will tell the history of the city and the trail, as well as the existing flora and fauna in the area; 3. Installation of a new gazebo to shelter tourists in adverse conditions, to be used for recreation and food;4. 6 benches for recreation; 5. Solar lighting fixtures to provide the necessary comfort in the darker hours of the day, while using the sunlight to charge the batteries; 6. Safety wooden railing along the entire length of the path, in order to avoid accidents during the transition; 7. Cleaning, leveling the terrain and widening the path up to 1.20 m.;8. There are five recreation areas for tourists; 9. Implementation of stone pavement; 10. Installation of waste bins; 11. Installation of decking; 12. Renovation of the concrete pavement.
The project will be implemented within 24 months. The implementation of project activities, including project management, will be outsourced to external contractors selected in accordance with the Public Procurement Law (PPL).
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изграждане на екопътека: В момента пътеката е изцяло горска - отъпкана земя, застлана с шума и трева. Подходът е с няколко стоманобетонови стъпала и около 100 метра бетонова настилка. В малки участъци се забелязват по няколко квадратни метра тротоарни плочи. Предпазен парапет има само в началото на пътеката. Съществуващата беседка в края на пътеката, до трите бора, е амортизирана. В проекта са заложени следните елементи и мероприятия: 1. Входна арка, изработена от дървен материал с наименованието на пътеката; 2. Информационни табели, които ще разказват историята на града и пътеката, като и съществуващата флора и фауна в района; 3. Монтиране на нова беседка за подслоняване на туристите при неблагоприятни условия, която да се използва за отдих и храна;4. 6 броя пейки за отдих; 5. Соларни осветителни тела, които да осигуряват необходимия комфорт в по-тъмните часове на денонощието, същевременно да използват слънчевата светлина за зареждане на батериите; 6. Предпазен дървен парапет по цялата дължина на пътеката, с цел избягване на инциденти по време на прехода; 7. Почистване, подравняване на терена и разширяване на пътека до 1.20 м., там където теренът позволява. Целта е качващите се и слизащи туристи спокойно да могат да се разминават; 8. Предвидени са пет къта за отдих на туристите. Ще бъдат формени уширения на пътеката, като по този начин местата за почивка няма да пречат на движението на туристите. В проекта е предвидено местата за отдих да бъдат на 50м. Разстояние едно от друго. Тъй като теренът на места е скалист и не позволява подравняване, разстоянието може да бъде намалено или увеличено, така че пейките да бъдат монтирани в по-равен участък; 9. Изпълнение на каменна настилка от пясъчник или гнайс с подложка от сипица. Сипицата предварително трябва да се трамбова. Естествените материали чудесно ще се впише в горската среда и ще допринесе за по-лесното преодоляване на денивелацията; 10. Монтиране на кошчета за отпадъци в непосредствена близост до кътовете за отдих; 11. Монтиране на декинг от сибирска лиственица непосредствено пред беседката. Сибирската лиственица е изключително твърд материал и е устойчив на гниене, атмосферни влияния и вредители. Декингът да бъде подреден върху предварително направена дървена скара от бичмета, монтирани върху бетоновата настилка; 12. Реновиране на бетоновата настилка. Изпълнението на мероприятията по ЗБУТ и в двата описани основни етапа в т.1 (ЕТАП 1 и ЕТАП 2) се разделя условно на организационни етапи по ЗБУТ, без това разделяне да има задължителност за плащания, смени на персонал, доставки, договорености с подизпълнители други подобни мероприятия. Организационните етапи по ЗБУТ по конкретния строеж са следните: • първи етап – подготовка на площадката; • втори етап – демонтажни работи; • трети етап - груб строеж (направа на изкопи, стоманобетонови елементи и обратен насип); • четвърти етап – изпълнение на инсталации (осветление) и дървени конструкции (арка, табели, парапети); • пети етап – вертикална планировка, довършителни работи (настилки, кошчета, пейки). 105 600.00 0.00
Упражняване на строителен и авторски надзор при извършване на СМР, свързано с изграждане на екопътека: Целта на Дейност 2 е да се окаже необходимия контрол над строителния процес, да се изготви необходимата документация и безпроблемното въвеждане на обекта в експлоатация. Така ще бъде гарантирано, че елементите на проектните интервенции ще бъдат изпълнени в съответствие с установените стандарти за качество, както на използваните материали, така и на самата работа. В обхвата на мярката ще бъдат изпълнени следните дейности: 1) Упражняване на строителен надзор: Необходимостта от тази активност е обоснована от изискванията на Закона за устройство на територията (ЗУТ) за строг контрол върху строителния процес и категорията на строежа, съгласно Наредба №1/30.07.2013 г. за номенклатурата на видовете строежи. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, избран по реда на ЗОП. В ангажиментите на строителния надзор ще бъдат включени: откриване на строителната площадка, заверка на заповедна книга, съставяне на актове по време на строителството, изготвяне на окончателен доклад (акт 16) до Дирекция за национален строителен контрол (ДНСК), Районна дирекция за строителен надзор (РДНСК) или общината, подготвяне на пълен комплект документация за въвеждане на съоръжението в експлоатация, съблюдаване на нормите (правилата) за безопасност на труда. Строителния надзор ще осигури законосъобразно започване , изпълнение и приключване на на строително-монтажните работи, пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, коректно изпълнение на СМР съобразно одобрения инвестиционен проект и съществуващите изисквания, контрол за спазване на условията за безопасност на труда, качеството на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност, правилно изпълнение на СМР. 2) Упражняване на авторски надзор: Авторският надзор ще бъде оказван от проектанта, изготвил техническата документация по смисъла на Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Целта му е да се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, както и спазването на параметрите на техническия проект. Осъществяването на авторски надзор от проектанта ще включва следните активности: контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта, консултации на строителната площадка при изпълнение на обекта, участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта, съдействие при избор на материалите за изпълнение на строителните работи, изработване на допълнителни чертежи на детайли или извършване на допустими от закона промени в проекта, чрез отразяването им в екзекутивните чертежи. След извършване на СМР, ще бъдат изготвени съответните констативни актове за установяване на годността и приемане на строителните дейности и съответствието на вложените строителни материали. Дейността e възложена на проектанта, изготвил пълната проектно-сметна документация с Договор. 3 112.00 0.00
Организация и управление на проект: Целта на тази дейност е да се създаде необходимата управленска организация, административна подготовка и мобилизация на всички ресурси за правилното, навременно, целесъобразно и законосъобразно подготвяне и изпълнение на проекта, при одобрението му от страна на УО на програмата и сключване на административен договор. Необходимостта й се основава на желанието за качествено изпълнение на проекта и достигане на планираните цели, задачи и резултати. Дейността по управление на проекта ще бъде възложена на външен изпълнител, след провеждане на процедура по реда на ЗОП. Основните задължения на външната консултантска помощ за управление на проекта ще бъдат: 1) Административна подготовка за изпълнението на проекта – Ще бъде създадена необходимата административна организация за изпълнение на проекта; мобилизиране на необходимите финансови, човешки и материални ресурси; изготвяне на процедури за проследяване и мониторинг, правила за документооборот и архивиране, и др. 2) Избор на изпълнители на дейностите по проекта – Изискването за осъществяването на тази дейност произхожда от разпоредбата на чл.5 на ЗОП и изискванията за разходване на публични средства, регламентирани в Условията за кандидатстване по настоящата процедура. Изборът на изпълнители на проектните дейности ще бъде осъществен съгласно изискванията на ЗОП и при спазване на критериите за най-добра цена, гаранции за качество на работата и време за изпълнение. Консултантът ще съдейства за: а) подготовката на тръжните досиета, а същинското провеждане на процедурите за възлагане изпълнението на реконструкцията на въжен мост над река Искър за стадиона, гр. Своге и оказването на строителен надзор, както и сключването на договори ще бъде отговорност на бенефициент; б) подготовката на договор за упражняване на авторски надзор с проектанта, изготвил пълната проектно - сметна документация, а същинското сключване на договора ще бъде отговорност на бенефициента. 3) Отчетност на проекта – В обхвата на тази мярка ще бъдат изготвяни необходимите технически и финансови отчети, справки и други документи по проекта, изисквани от УО на ПРСР 2014-2020, МИГ или ръководството на кандидата. Осъществяването на счетоводната отчетност на проекта ще бъде ангажимент и отговорност на бенефициента. 4) Провеждане на регулярни работни срещи на екип за управление на проекта. В рамките на управлението на проекта ще бъде осъществяван вътрешен контрол върху неговото изпълнение от бенефициента. Идеята ни е чрез регулярни проверки да се установява актуалното състояние на оперативните дейности по проекта и да се предприемат регулиращи мерки при констатирани отклонения, за да не се допускат до рискови състояния. 1 056.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).