Осигуряване дейността на - „Център за предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда”: Цел на дейността: Осигуряване дейността на „ Център за предоставяне на на услуги за социално включване в общността и в домашна среда” за предоставяне на услугите „Личен асистент” и „Домашен помощник”.
Етап 1: Подготовка дейността на Центъра за предоставяне на услугата „Домашен помощник”, която включва:
1.1 Подбор на кандидатите потребители на услугата, която включва следните дейности:
- Провеждане на информационна кампания за приемане на заявленията от кандидатите за услугата;
- Приемане на заявления от потенциалните кандидати;
- Оценка на потребностите на потенциалните потребители, съгласно Методиката за предоставяне на социалната услуга в общността „Домашен помощник”;
- Класиране на кандидат – потребителите.
- Сключване на договори с класираните кандидати за услугата.
1.2 Подбор на кандидати за предоставяне на услугата „Домашен помощник”, която включва следните дейности:
- Провеждане на информационна кампания на територията на общината, чрез средствата за масова информация и „Бюрото по труда”;
- Приемане на заявления от заинтересованите лица;
- Разглеждане на постъпилите заявления, оценка и класиране на лицата за предоставяне на услугата;
- Подписване на договори и длъжностни характеристики с избраните лица;
2. Подготовка дейността на Центъра за предоставяне на услугата „Личен асистент”.
2.1 Подбор на кандидатите за потребители на услугата, която включва следните дейности:
- Приемане на заявления от кандидатите за услугата, които на се в обхвата на целевата група по проект„Нови възможности за грижа";
- Оценка на потребностите на потенциалните потребители, както и на тези които получават услугата в рамките на проект „Нови възможности за грижа", който община Тетевен изпълнява на основание споразумение от 26.03.2015 г. с АСП, съгласно Методиката за предоставяне на социалната услуга в общността „Личен асистент”;
- Класиране на кандидат - потребителите;
- Сключване на договори с избраните лица.
2.2 Подбор на кандидати за предоставяне на услугата „Личен асистент”, която включва следните дейности и етапи:
- Приемане на заявления;
- Оценка и подбор на кандидатите за лични асистенти;
- Сключване на договори с избраните личен асистенти.
3. Осигуряване на експертна помощ за следните дейности на Центъра:
- провеждане на обучение на лицата наети за предоставяне на услугите;
- за осигуряване на мотивационна, психологическа подкрепа и медицинска помощ при необходимост на потребителите на услугите и психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на лицата наети за предоставяните от Центъра услуги
4.Изготвяне на Правилник за дейността на Центъра за предоставяне на социални услуги за социално включване в общността или в домашна среда. - община Тетевен.
Етап 2: Предостяване на услугата „Домащен помощник” и „Личен асистент”
Ежедневна помощ на потребителите на услугата „Личен асистент” в съответствие с индивидуалния план на всеки един потребител, изготвен съобразно потребностите му. Услугата ще бъде предоставена на общо 103 лица с увреждания, 57 от които са обхванати по проект „Нови възможности за грижа”.
Предоставяне на почасова помощ на потребителите на услуга „Домашен помощник” в съответствие с идентифицираните им нужди. Услугата ще бъде предоставена на 55 лица в невъзможност за самообслужване в рамките на 22 месеца. Предоставяне на мотивационна, психологическа подкрепа и медицинска помощ при необходимост на потребителите на услугите и психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на наетите лица предоставящи услугите. |
471 156.28
|
456 980.45
|
Обучение на персонала нает за предоставяне на услугите "Личен асистент" и "Домашен помощни" към Център за предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда: В рамките на дейността ще бъдат проведени следните обучения:
1. Надграждащо обучение на 45 лица наети за "Лични асистенти" по проект "Нови възможности за грижа".
Цел на обучението: Повишаване на придобитите от личните асистенти умения и опит за полагане на грижи за лица с увреждания с ограничения и невъзможност за самообслужване.
Обучението ще се проведе по изготвена програма и цели придобиване на професионални умения от личните асистенти при изпълнение на ежедневните им задължения с оглед задоволяване потребностите и осигуряване на здравословна и безопасна среда на потребителите. Обучението ще включва и мотивационен тренинг, както и придобиване на умения и знания за оценка на риска и управления на стреса.
2.Въвеждащо обучение на 23 лица наети за длъжността "Личен асистент"
Цел на обучението: Формиране на професионални компетентности на кандидатите за лични асистенти.
Обучението ще се проведе по предварително изготвена програма, в съответствие с Методиката за предоставяна на социалната услуга в общността "Личен асистент" и включва: общи познания за домашните грижи и за необходимите на личния асистент знания и умения; основни задължения и права на личния асистент; етични стандарти в работата на личния асистент (принципи и ценности на социалната работа, поверителност, антидискриминационно поведение, др.); права на детето и методи за тяхната закрила; специфика на грижите за стари хора, за деца и възрастни с увреждания, за терминално болни; разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя (влошаване на здравословното и емоционалното състояние, инциденти, дискриминация, различни форми на експлоатация, насилие, други рискове), както и за нововъзникнали потребности; умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт; умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.); здравословни и безопасни условия на предоставяне и ползване на социални услуги (основни изисквания към подготовката и съхраняването на храна съобразно изискванията на Закона за здравето и подзаконовите нормативни актове по прилагането му, основни правила за поддържане на лична хигиена и контролиране на рискове от заразяване; ползване на подходящо облекло и обувки, ползване на лични предпазни средства, действия и поведение при случаи на насилие и предизвикателно поведение, при случаи на сексуален и/или расов/етнически тормоз; действия и поведение при потребители, пристрастени към вредни за здравето субстанции; опасности, произтичащи от битовите условия на живот на потребителя, напр. неизправна електрическа инсталация, повредени домакински уреди, др.).
3.Въвеждащо обучение на 5 лица наети за предоставяне на услугата "Домашен помощник".
Цел на обучението: Формиране на професионални компетентности на кандидатите за домашни помощници.
Обучението ще се проведе по изготвена програма, в съответствие с Методиката за предоставяна на социалната услуга в общността "Домашен помощник" и включва: общи познания за домашните грижи, знания и умения необходимите на домашния помощник; основни задължения и права на домашния помощник; етични стандарти в работата на домашния помощник (принципи и ценности на социалната работа, поверителност, антидискриминационно поведение, др.); специфика на грижите за стари хора, за лица с увреждания, за терминално болни; разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя (влошаване на здравословното състояние, инциденти, дискриминация, различни форми на експлоатация, насилие, други рискове), както и за нововъзникнали потребности; умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт; умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.); здравословни и безопасни условия на предоставяне и ползване на социални услуги. |
500.00
|
499.61
|
Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на наетите лица, предоставящи услугите "Личен асистент" и "Домашен помощник": Дейността включва създаване и развитие на експертиза в помощ на наетите лица за предоставяне на услугите "Личен асистент" и "Домашен помощник"
Дейността ще се изпълнява от експерти в областта на психологията и социалните науки и цели осигуряване на качествена и в съответствие с нормативните изисквания и добрите практики услуги "Личен асистент" и "Домашен помощник"
В обхвата на дейността се включени следните поддейности:
1. Подбор на екип от специалисти в областите психологията и социалните науки.
2. Предоставяне на консултации при необходимост на лицата предоставящи услугите в следните области:
- психологическа подкрепа при изпълнение на ежедневните задължения. Чрез предоставяните експертни консултации ще се осигури помощ на предоставящите услуги за взаимодействие с потребителите, при възникване на проблеми свързани с невъзможност със справяне на ежедневните задължения, за преодоляване на стреса в случай на извънредни ситуации свързани с опазване здравето на потребителите и други.
- провеждане на регулярни и структурирани срещи на личните асистенти и домашни помощници с експерт от екипа за специализирана подкрепа за обсъждане на работа по случаи и собствени преживявания във връзка с това. Експертите предоставящи супервизия ще подпомагат работата на предоставящите услугите, като им помагат да обмислят вече взети решения, да разработят промени и да проявят креативност. Целта е да се подпомогнат личните асистенти и домашни помощници в реална среда за подобряване организацията на работа си; подобряване взаимоотношенията с потребителите и нарастване на професионалната им компетентност.
|
2 880.00
|
0.00
|
Предоставяне на мотивационна, психологическа и медицинска подкрепа на потребителите на услугите "Личен асистент" и "Домашен помощник": Дейността включва създаване и развитие на експертиза в помощ на потребителите на услугите "Личен асистент" и "Домашен помощник"
Цел на дейноста:
Птребителите на услугите да преодоляват различни бариери, вътрешни или външни в периода на предоставяне на услугите, да поучат мотивационна подкрепа за включване в услугите, както и на съвети свързани с опазване на здравето им.
Дейността ще се изпълнява от експерти в областта на психологията, социалните науки и медицината.
Съветът и подкрепата на психолога са част от добрия емоционален баланс на общуването между потребителя и предоставящия услугата, с оглед преодоляване на последствията от социалната изолация в която се намират в резултат на увружданията и възрастта.
Необходимостта от включване в екипа експерти на медицинско лице е породена от характеристиките на потребителите на услугите и техните ограничени свързани с ограниченията в резулат на възрастта и уврежданията.
|
4 320.00
|
3 369.45
|
Организация и управление на проект „Център за предоставяне на на услуги за социално включване в общността и в домашна среда - Община Тетевен”: Организацията и управлението на проекта ще се осъществява от екип в следния състав: ръководител на проекта; технически сътрудник и счетоводител
Екипа за изпълнение на проекта създава организация за управление и изпълнение на Проекта и осъществява дейността си в съответствие с методическите указания за организация и управление, разработени от УО.
Задължения на екипа:
1.Ефективно управлява пдейността на Центъра, съгласно изготвения Правилник за дейността на центъра.
2.Ефективно управлява предоставянето на социалната услуга в съответствие с Методиките за изпълнение на съответните социални дейности на АСП.
3.Изготвя и подписва договорите с представителите на целевата група - потребители на услугите.
4.Изготвя и подписва договорите с представителите на целевата група- лицата наети за предостяване на услугите.
5.Осъществява контрол върху изпълнението на договорите с представителите на целевите групи потребители на услугите.
6.Извършва вътрешен контрол на договорените дейности, относно: начина им на изпълнение и времето на изпълнение; дейността на личните асистенти и домашни помощница. чрез ежемесечни проверки на място по предварително изготвен график.
7.Извършва проверките в дома на потребителя и отразява резултатите в Дневника на потребителя.
8. Организира провеждането на обученията на наетите лица за предоставяне на услугите.
9. Провежда процедурите за подбор на експретите за предоставяне на специалиазирини услуги в помощ на представителите на целевите групи и подписва договори с тях.
10. Организира текущото изпълнението на дейностите по предоставяне на специализирани услуги и следи за резултати от предоставяните консултации.
11. Организира формата и съдържанието на документите за отчитане дейността на личните аистенти и домашни помощници.
12. Подготвя възлагането на дейностите за инфармация и публичност по реда на ЗОП. Следи за изпълнение на договора с избрания изпълнител и активно провежда инфрмационна кампания.
12. Създава и съхранява всички документи, необходими за управление и отчитане на дейностите по Проекта, съгласно българското законодателство, като всички документи се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни и се съхраняват подредени и заключени в определени за целта шкафове, съобразно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Отговаря за архивирането и съхранението на финансовите документи се извършва в съответствие с изискванията на Закона за счетоводство и разпоредбите на чл. 140 от Регламент (ЕО) № 1303/2013.
13. Осъществява непрекъсната взаимовръзка с УО.
6. Изготвя месечни и междинни и окончателни отчети за изпълнението на проекта, съгласно изискванията на УО.
|
18 862.02
|
22 167.04
|
Информация и публичност по проект „Център за предоставяне на на услуги за социално включване в общността и в домашна среда - Община Тетевен” : Цели на дейността:
1.Популяризиране приноса на ЕС и РБ за изпълнение на проекта.
2. Запознаване на потенциалните бенефициенти и обществеността с целите на проекта и неговото финансиране.
Дейността включва:
Етап 1: Подготовка дейността на центъра.
Провеждане на пресконференция на коята ще бъде представен екипа за управление и запознаване на обществеността и средствата за масова информация с целите на проекта, същността и обхвата на дейностите и реда за тяхното изпълнение. Ще се проведе дискусия за изпълнението на дейностите по проекта, като в последствие екипа за изпълнение на проекта ще се съобрази с мнението на заинтересованите страни.
Провеждане на информационна кампания за запознаване на представителите на целевите групи с възможностите и условията за включване в дейностите по проекта.
Етап 2: Изпълнение на проекта
Екипа на проекта ще подготвя периодична информация, чрез интернета страницата на Община Тетевен за хода на изпълнение на проекта.
Етап 3: Приключване на проекта
Провеждане на пресконференция за представители на медиите и всички заинтересовани страни, на която ще бъдат отчетени резултатите от реализирането на проекта и ефективността от извършените дейности, както и за предпиретите от Община Тетевен мерки за осигуряване на устойчовост на резултатие от проекта. |
2 200.00
|
2 100.00
|