Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 557 TREES
Български

Programme: Transport and Transport Infrastructure

Planning region: All

Description

VILAZ GROUP OOD, established in 1993, has a business of retail trade in hardware, paints and flat glass. The company owns 3 hypermarkets Vilaz, oriented to the supply of goods for the construction, repair and furnishing of the home and garden, a large part of which are imported. Based on the shared experience of its foreign partners in social entrepreneurship, the management plans to turn the company into an organization that has a pronounced social effect.
Any support for the Employers under the BG05M9OP001-2.010 Development of Social Entrepreneurship procedure which aims to create new and expand the activities of already existing enterprises from the social economy will contribute to this end. The project proposal of the applicant aimed at creating a successful social enterprise and conditions for professional integration of persons of poor competitiveness on the labor market in the field of social economy includes the following activities:.
1. Provide employment for 16 persons from vulnerable groups - 10 unemployed youths up to 29 years of age, 4 persons over 54 years of age and 2 persons with primary or lower education and no professional qualifications, for a period of 12 months.
2. Ensure psychological support and motivation of 16 persons from vulnerable groups for inclusion in employment.
3. Equip the newly created working places with the necessary facilities and business inventory.
4. Provide directly related training under key competence 2 "Communication in Foreign Languages (English) according to the European Qualifications Framework to 8 persons from the project target group.
5. Information and communication measures
6.Project organization and management
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Осигуряване на заетост за 16 лица от уязвими групи – 10 безработни младежи до 29 години, 4 безработни лица над 54-годишна възраст и 2 безработни лица с основно или по-ниско образование и без професионална квалификация за период от 12 месеца.: Дейността цели да осигури заетост и подкрепа за социалното включване на 16 лица, принадлежащи към допустима по процедурата целева група: 10 безработни младежи до 29 години, 4 безработни лица над 54-годишна възраст и 2 безработни лица с основно или по-ниско образование и без професионална квалификация и създаване на подходящи условия за тяхната професионална интеграция в сферата на социалната икономика. Хипермаркет „Вилаз” е българска верига магазини, от типа „Направи си сам”, които са ориентирани към търговията на стоки за строителството, ремонта и обзавеждането на дома и градината. Дружеството е учредено през 1993 г. и през годините успя да спечели множество постоянни клиенти, чрез атрактивни цени, професионално обслужване и богат асортимент от стоки. „Вилаз” разполага с магазини в гр. София, Самоков и Пазарджик. Във връзка с предстоящо разширение на продуктовата гама предлагани стоки и услуги, както и увеличения обем работа в магазина в гр. Пазарджик за Дружеството възниква необходимост от разкриване на нови работни места. Базирайки се на споделения опит на свои чуждестранни партньори в социалното предприемачество, ръководството на Дружеството планира новонаетите да бъдат хора в неравностойно положение на пазара на труда, чрез което да допринесе за нарастване на социалната отговорност на бизнеса. Включването в заетост на лицата от целевата група дава възможност те да усвоят нови знания и умения, да се адаптират в трудова среда и да развият потенциала си. Това е съществена предпоставка назначените в предприятието служители да запазят заетостта си и след изтичане срока на проекта. Като част от екипа на фирмата, лицата от целевата група ще имат възможност да се възползват от съвременни условия на труд, система за обективна оценка на техните индивидуални и колективни постижения; възможност за реализация и развитие; спокойствие и сигурност за тях и техните семейства. Получаването на стабилни доходи и социално осигуряване, ще подобри начина им на живот и ще повлияе положително на техния социален статус. Придобитите нови знания, трудови и социални умения ще допринесат за повишаване на тяхната мотивация за последващо кариерно развитие и ще способстват за устойчивата им интеграция на пазара на труда, което е основна предпоставка за създаване на устойчиво и конкурентоспособно социално предприятие. Дейността ще се изпълнява от кандидат-бенефициента, като при осъществяване на подбора и при осигуряване на заетостта на лицата от целевата група ще бъдат спазвани хоризонталните принципи за осигуряване на равни възможности и недопускане на дискриминация, гарантиране на равенство между половете и устойчиво развитие. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Подбор на лицата от целевата група /2-3-ти месец/, включващ идентифициране на безработни лица от допустими целеви групи и провеждане на интервюта с подходящите кандидати; 2. Наемане на трудов договор на 16 лица от уязвимите групи, включващо: изготвяне на длъжностни характеристики, сключване на трудови договори с лицата, изготвяне на график за разпределение на работните места и работното време /4-15 м./; 3. Въвеждащо обучение за правилата на работа във „Вилаз груп” ООД, и инструкциите за безопасност на работното място, основното и спомагателното оборудване -4-ти м. 0.00 0.00
Психологическо подпомагане и мотивиране на 16-те лица, принадлежащи към уязвими групи за включване в заетост. : Настоящата дейност цели подпомагане процеса на адаптация на новонаетите по проекта 16 лица от целевата група към условията на вече заетите работни места, чрез провеждане на психологическо подпомагане и мотивиране, насочено към стимулиране и повишаване на тяхната самооценка. Включените лица в целевата група по проекта са от уязвими на пазара на труда групи със затруднения и в неравностойно положение поради дългосрочна зависимост от ниски или недостатъчни доходи, дълготрайна безработица, ниско образователно равнище и неграмотност, израстване в уязвимо семейство, увреждания, лошо здравословно състояние, дискриминация, водещи до ниска самооценка и многобройни потребности и проблеми. Вземайки предвид факта, че социалното изключване и изключването от пазара на труда оказват сериозно влияние върху психичното здраве на засегнатите лица, както и че съществува по-голяма опасност безработните лица да страдат от депресия и други нарушения на психичното здраве, ръководството на дружеството взе решение да включи провеждането на психологическо подпомагане и мотивиране на новонаетите лица. Адаптацията е процес, включващ в себе си цял комплекс от промени, случващи се с новопостъпилия на работа в течение на определен периода от време. На първо място, това е запознаването с дейността и фирмата, в която той трябва да се труди. Изключително важен е факторът на благоприятния климат в колектива, помагащ на новите работници и служители да намерят общ език помежду си. Топлата, дружеска обстановка способства за леката адаптация и изключва стресовите ситуации в процеса на изпълнение на служебните задължения. Необходимо е да се отчитат и такива характеристики на работника и служителя, като трудов опит или стаж; отрасъл и регион, способността на човека да се приспособява към новите обстоятелства и т.н. Основавайки се на резултатите от интервюто при кандидатстване за работа и проведени индивидуални разговори с новонаетото лице може да се подбере най-действения метод за адаптация на новия служител — специална програма, тренинг, беседа или наставничество. Същността на тези методи се състои в запознаване с културата, правилата и спецификата на работа на новото място и допринася за формирането на умения, които позволяват самостоятелно справяне както със служебните задължения, така и с промените, предизвикани от социални фактори. Възможността новоназначеното лице да открие себе си в колектива — и изразходваното за него време ще допринесе не само за успех в трудовата дейност, но и за негови лични постижения, допринасящи за благото на организацията. Проблемите на адаптацията са предмет на проучвания и търсене на решения за трудовата психология. Основна причина за трудностите през първите месеци в нови условия е естествената за човека съпротива на промяната. От голямо значение за успешното справяне с тях е осъзнаването, че те не се дължат на лично отношение към конкретния човек. Близо 39% от напусналите през първите месеци работа посочват като причина неразбирателството с екипа и създаваните трудности при изпълняване на задълженията. Ако феномените на адаптацията са известни и разбирани от работодатели и служители, вероятно броят на несправилите се с този период рязко ще намалее. Реализирането на дейността, с помощта на професионален психолог, ще осигури постигане на целта на настоящото проектно предложение, а именно: да допринесе за улесняване на достъпа до заетост и осигуряване на подкрепа за социалното включване на уязвими групи лица и създаване на подходящи условия за тяхната професионална интеграция в сферата на социалната икономика Етапи на изпълнение: 1. Назначаване на трудов договор на магистър психолог,- 4 м. 2. Психологическо подпомагане и мотивиране на лицата от целевата група 4-6 м 3. Провеждане индивидуални срещи и психологическо консултиране на лицата от целевата група 7-9 м 0.00 0.00
Предоставяне на пряко свързано със заеманите работни места обучение по ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” /английски език/, съгласно Европейската квалификационна рамка на 8 лица от целевата група по проекта.: Цел: Придобиване на знания и умения по ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици" - английски език, съгласно Европейската квалификационна рамка 2 от 8 лица от целевата група. От съществено значение за успешното реализиране на дейностите в различните сектори е професионализмът на персонала, пряко контактуващ с клиентите. Естеството на работата, най-вече в сектора на търговията и услугите, предполага чести контакти с чуждестранни фирми и граждани. Това налага необходимостта служителите безпроблемно да комуникират с тях, при което добрите познания по чужд език, най-вече английски, ще доведе до значително повишаване качеството на предоставените услуги. Владеенето на чужд език ще повиши не само езиковата квалификация на наетия персонал, но и конкурентноспособността на “Вилаз Груп“ ООД в динамичния и бързо развиващ се сектор на търговия със стоки за строителството, ремонта и обзавеждането на дома и градината, голяма част, от които вносни. Това налага в проектното предложение да бъде включена дейност обучение по ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици за 8 лица от целевата група по проекта, назначени на длъжности- Продавач- консултант и Касиер. Чрез предоставяне на обучение по английски език, необходимо за качественото изпълнявание на трудовите им задължения, ще бъдат подкрепени професионалното развитие, мотивацията и ангажираността на тези лица. Системата на обучението ще ги подготви за общуване на чуждия език, основано на способността да разбират и да се изразяват, както в устна, така и в писмена форма (слушане, говорене, четене и писане) в различни ситуации от техния професионален и обществен живот. Проектното предложение планира, обучаемите лица да преминат курс за изучаване на английски език в 3 нива -А1, А2, В1, В2 или С съгласно Европейската квалификационна рамка по ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици", определени на база входящ тест за ниво на владеене на езика. Етапи на изпълнение на дейността: 1.Организация на обучението- 4-ти мес; 2. Провеждане на тест за определяне на входящо ниво, сформиране на групи обучаеми на база резултатите от теста, изготвяне на програма, учебен план и график-4-ти мес; 3.Провеждане на обучението за първо ниво на владеене на английски език и полагане на изпит по теория и практика, издаване на сертификат на успешно издържалите изпита лица - 4-ти мес; 4. Провеждане на обучението за второ ниво на владеене на езика и полагане на изпит по теория и практика, издаване на сертификат на успешно издържалите изпита лица - 5-ти мес; 5. Провеждане на обучението за трето ниво на владеене на езика и полагане на изпит по теория и практика, издаване на сертификат на успешно издържалите изпита лица - 6-ти мес; 0.00 0.00
Оборудване на новосъздадените работни места с необходимото оборудване и стопански инвентар: Дейността има за цел създаването на качествени работни места и условия за извършване на служебните задължения на 16 назначени по проекта лица, чрез закупуване на подходящо оборудване. Създаването на подходящи условия за труд и благоприятна работна среда на новото работно място е от съществено значение за мотивацията и желанието за професионална реализация и развитие на лицата, назначени по проекта. Използването на съвременно технологично оборудване има съществен принос за качественото изпълнение на служебните задължения и осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд за наетите по проекта лица. Дружеството има добре развита клиентска и партньорска мрежа. Основни приоритети на ръководството са развитието на персонала, разширяване на продуктовата гама на предлаганите стоки и повишаване качеството на предлаганите услуги, основополагащи за конкурентно предимство на пазара. За създаване на оптимални условия за извършване на служебните задължения на 16 от новоназначените лица, дейността предвижда закупуване на оборудване и стопански инвентар отговарящи напълно на съвременните технически достижения и облекчаващи максимално използвания ръчен труд. За успешното реализиране на дейността ще бъдат извършени следните действия: 1. Определяне на техническите и функционални характеристики на планираното за закупуване оборудване -1ви месец. 2.Провеждане избор по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/2016 г. на изпълнител/и за доставка на предвиденото оборудване и консумативи и сключване на договор с изпълнителя/ите - 2-3ти месец. 3.Закупуване, доставка и приемане на закупеното оборудване и стопански инвентар с приемо-предавателни протоколи без забележки - 3ти месец 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).