Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 191 TREES
Български

Programme: Transport and Transport Infrastructure

Planning region: All

Description

The project proposal aims at development to TRL7 of European-wide innovative product-software product offering users the unique opportunity to efficiently manage servers through complete automation of server configuration and management processes, named "NS 1 Server Manager". The innovative product will be developed by the applicant in partnership with a scientific organization - Higher School of Insurance and Finance. For the development of innovation, a team of specialists from the two organizations has been formed and both organizations unite their efforts, their resources to achieve the common goal, and to share both the results and the risks of the project. Research, testing, measurement activities needed to develop innovation and prototype creation and testing (beta version) will be carried out, with the project team's salary costs being among the project's core. An external outsourcing service is foreseen to develop the software visualization and develop user interface design. This project shall fund the depreciation of company-owned server systems and computers, which will be used in the development phase of the software. Part of the project costs will be used to provide materials to test the functionalities of the software product. With the provision of the financial resource described and the realization of these activities, innovative product will be created within the thematic area "Informatics and ICT" from the Innovation Strategy for Smart Specialization (ISIS) 2014-2020 and in particular in priority "Web, "Native" applications, web-based applications for creating and operating new services". "NS 1 Server Manager", falls into the category "Hybrid Application".
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 9 бр. експерти, амортизации на 4бр. сървърни системи и 6 бр. специализирани работни станции): Настоящата дейност предвижда изпълнението на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова иновация-софтуерния продукт "НС 1 Сървър Мениджър". За разработването на иновацията, ще се проведе експериментално развитие, което от една страна ще обедини съществуващите знания в областта на компютърното програмиране и създаването на компютърен код, със съвременните възможности за управление на сървъри. От друга страна, в така описания софтуерен продукт, ще бъдат разработени и вградени уникални функционалности, по отношение на автоматизация на процесите по конфигуриране на сървърите, неизползваното на ресурсите на сървъра за управлението му, съчетани с възможности за уеб (от всеки браузър) и мобилен достъп (от всякакво мобилно устройство), които не се предлагат на пазара в тази цялост и с описаните характеристики от нито един от конкурентните продукти, вкл. от водещи компании в бранша. Конкретизирайки, в тази първа фаза от изпълнение на проекта, екипът на "НС 1" и партниращата научна организация ще осъществяват задачи по: 1.1 Изследвания, изпитвания и измервания за установяване на: Задача 1.1.1. Методи и възможности за автоматично конфигуриране (по типове сървъри) Задача 1.1.2. Вариантен анализ на технология - поне 3 Задача 1.1.3. Приложим комп. език - варианти поне 3 Задача 1.1.4. Основни функционалности и програмиране - възможни подходи за реализация на функционалностите 1.2. Анализ на информацията: Задача 1.2.1. Дефиниране на технологията от разгледаните алтернативи Задача 1.2.2. Разработване на абстрактен модел по избраната технология Задача 1.2.3. Валидиране на метод за автоматично конфигуриране на сървъри (по типове) Задача 1.2.4. Програмиране на избраните решения 1.3. Изследвания, изпитвания и измервания, свързани с разработката на приложен модел на софтуерния продукт: Задача 1.3.1. Програмиране на архитектурата Задача 1.3.2. Основни функционалности Задача 1.3.3. Специфициране и приемане на графичен интерфейс Задача 1.3.4. Тест на изготвената архитектура Така описаните задачи ще се изпълняват от екипа по проекта: Експерт 1 "Архитектура, анализ, програмиране" 1бр., Експерт 2 „Системна администрация, програмиране“ 1бр., Експерти „Програмиране и функционалности" 3 бр., Експерт 6 „Графичен интерфейс, програмиране“ 1 бр., Експерт 7 „Тестване, QA, анализ“, Експерт 8, Експерт 9. Допълнително, за изпълнение на дейността се предвижда финансиране разходите за амортизации на 4 бр. сървърни системи, които да се използват през целия период на дейността. В първите етапи на дейността на сървърните системи ще се осъществяват задачите по проучване на възможните методи за автоматично конфигуриране и проби на различните технологии и компютърни езици за създаване на иновацията. Във втората фаза на дейността, на сървърите ще се осъществява програмирането на отделните функционалности на софтуера, както и системната му архитектура. В третата финална фаза на дейността ще се осъществява тестването на отделните програмирани функционалности, преди обединяването им в единно решение в следващата дейност 2. Сървърите ще бъдат закупени със собствени средства на кандидата, като амортизационните им отчисления за 15-те месеца са вкл. в разходите по настоящата дейност. Освен това, за изпълнението на задачите от екипа, компанията ще закупи 6 бр. (за всички експерти на кандидата, освен за експерт 6) специализирани работни станции с допълнителни монитори и нужната процесорна и оперативна мощ, за осъществяване на задачите по програмиране, тестване и валидиране на отделните функционалности на софтуера, като амортизационните им отчисления за 15-те месеца са вкл. в разходите по настоящата дейност. Работните станции ще разполагат с допълнителен монитор и нужните високопроизводителни процесори (с поне 2 бр. за всяка), за осигуряване на задачите по програмиране, тест, системна архитектура. Наличието на достатъчно производителни работни станции е от ключово значение за успешното разработване на софтуерното приложение. 459 544.63 553 333.27
Създаване и тестване на прототип, свързан с разработваната продуктова иновация (дейността ще бъде извършена чрез наемане на квалифициран персонал - 8 бр. експерти, закупуване на материали - 1 комплект от 36 бр и външна услуга по осъществяване на научни изследвания - 1 бр.): Настоящата дейност предвижда създаване и тестване на прототип на иновативния софтуерен продукт "НС 1 Сървър Мениджър". С реализацията на настоящата дейност, ще се създаде, тества и демонстрира в релевантна среда бета версия на приложението. При изпълнението на дейността, екипът на "НС 1" и партниращата научна организация ще осъществяват задачи по: Поддейност 2.1. Създаване на бета версия на софтуерния продукт и тест на бета версия в релевантна среда: Задача 2.1.1. Създаване на бета версия - програмиране Задача 2.1.2. Тест на бета версията Задача 2.1.3. FAT Задача 2.1.4. Формиране на списък с несъответствия/ подобрения 2.2. Тестване на софтуера в оперативна среда: Задача 2.2.1. Отстраняване на несъответствията (списък с подобрения) - програмиране Задача 2.2.2. Тест на подобрена бета версия Задача 2.2.3. Създаване на версия за работа в оперативна среда - програмиране Задача 2.2.4. Демонстрация в оперативна среда UAT - приемане Програмираните отделни функционалности на софтуерния продукт ще бъдат интегрирани с разработената архитектура на продукта, изготвените фронт- и бек-енд части на софтуера.Екипа по проекта ще използва сървърните конфигурации-4 бр (описани и в дейност 1), за опитни нужди на всяка от функционалностите и типовете управлявани сървъри - mail, FTP, back-up, application srv. На всеки от сървъри ще се инсталират отделни части от приложението, като съответният сървър ще се конфигурира като определен тип. За нуждите на настройване и тестване на конфигурируемостта на сървърите, ще се закупят материали (различни типове хранилища (дискове), които ще се поставят на сървърите , за да се тества поведението на софтуера и да се анализира представянето му при различни типове дискови хранилища (HDD SATAIII), със специфициран обем, скорост на записване и четене. Така описаните материали, се предвижда да бъдат закупени за изпълнение на настоящата дейност, като ще бъдат прилагани (монтирани) на 4-те сървъра. Чрез осигуряването на така описаните HDD дискове, ще се докаже приложимостта и ефективността на софтуерния продукт, при различни типове сървъри (mail, FTP, back-up и др.), при различни типове дискове (HDD SATAIII), което ще позволи точно конфигуриране на софтуера за ефективно автоматизирано управление на различни типове сървъри (хардуер). С осигуряване на сървъри, закупуване на материали за ефективно тестване на софтуера, както и с научно изследователската работа на екипа по проекта за създаване на прототип (бета) версия на продукта, която ще бъде интензивно тествана в рамките на настоящата дейност-ще бъде изготвен списък с несъответствията (бъгове) на работната бета версия. В следващия етап от изпълнението на дейността, експертите по програмиране заедно с екипа за тестинг и QA ще коригират несъответствията, като в заключителната фаза на етапа, екипа ще разполага с напълно функционална бета версия на иновативния продукт, разработен до TRL 7. Задачата по провеждане на научни изследвания за разработване на визуализацията на софтуера и създаване на дизайна на потребителския интерфейс на приложението ще се възложи на външен изпълнител-въпреки наличния сериозен опит на екипа по проекта, така описаната специфична задача не може да се изпълни от екипа и ще се възложи на външен изпълнител с опит в създаване на удобен и лесен за използване потребителски дизайн. Експертът от екипа "Графичен интерфейс, програмиране" ще работи по създаване на задание (при дейност 1), осъществяване на научна дейност по разработване и интеграция на графичния дизайн и потебителски интерфейс на приложението. Предвижда се демонстрирането на прототипа в оперативна среда. Eкипа ще продължи да използва и при настоящата дейност закупените за собствена сметка в началото на проекта 6 бр. специализирани работни станции-като амортизационните им отчисления за 9-те месеца са вкл. в разходите по настоящата дейност. С успешното приключването на работата по така описаните задачи от тази дейност, научно изследователската работа по настоящия проект ще приключи. 386 361.32 290 116.95

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).