Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Transport and Transport Infrastructure

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at energy renovation of the building of the "Vladislav Varnenchik" district administration in the Municipality of Varna.
The project will introduce measures for energy efficiency, reaching energy consumption class "A" and savings of at least 30% of primary energy for the building. After the implementation of the project activities, the building will have close to zero energy consumption. The implementation of energy efficiency measures will be carried out in accordance with the energy efficiency survey. Modernization of the physical infrastructure will be carried out according to the prescribed urgent measures in the technical passport and measures ensuring the access of disadvantaged people will be implemented. It is planned to build a photovoltaic power plant on the roof of the building for the production of electrical energy for own consumption, which will contribute to reducing the final energy consumption, respectively to saving public resources, as well as to improving the conditions in the building for the provision of services.
The object of intervention is municipal property - the building of the "Vladislav Varnenchik" District Administration is located on the territory of the "Vl. Varnenchik" district, in the northwestern part of the city. The building has an administrative address of Vladislav Varnenchik, block 302, entrance 17, Varna.
With the implementation of the project, through the application of sustainable and integrated highly efficient energy measures, the energy characteristics of the intervention building will be improved and the Municipality's electricity costs will be reduced. The additional effect of the implementation of the project is related to the more profitable operation of the building, which will allow it to sustainably continue its management and maintenance, in order to provide better conditions for performing administrative services for the citizens.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: След сключване на Договора за предоставяне на средства от МВУ, крайният получател - Община Варна ще сформира Екип за управление на проекта /ЕУП/. Управлението е ключова дейност, която се осъществява през целия период на проекта. Чрез тази дейност ще се осигури ефективното и качествено изпълнение на заложените дейности в проекта и постигане на поставените цели. Екипът за управление на проекта ще се състои от минимум 3-ма члена, като в него ще бъдат включени физически лица. Неговият състав е както следва: • Ръководител на проекта; • Счетоводител на проекта; • Експерт "Строителство". Сформираният екип за организация и управление на проекта ще: - организира, координира и контролира изпълнението на дейностите по проекта, респективно степента на постигане на заложените цели; - отговаря за техническото и финансово администриране на дейностите; - носи отговорност за качественото изпълнение на дейностите и правилното изразходване на предвидените в бюджета средства; - спазва и изпълнява приложимите механизми за вътрешна оценка и контрол; - извършва мониторинг върху напредъка и предприемане на корективни мерки при необходимост; - изготвя отчетна документация по проекта - техническа и финансова. Характерна част от управлението на проекта е финансовото управление, което следва да гарантира анализ на паричните потоци и осигуряване на необходимите средства за разплащане по договорите с изпълнители в нужните срокове. ЕУП ще изпълнява задълженията си, спазвайки условията на Договора за финансиране, изискванията и указанията на СНД, вътрешните правила на Община Варна и други нормативни актове, касаещи управлението на проекти и разходването на средствата по МВУ. През периода на извършване на строителните дейности, Екипът периодично ще провежда срещи с фирмите изпълнители, както и с представителите на експлоатационните дружества с цел постигане на по-добро координиране на действията, идентифициране и минимизиране на рисковете от забавяне и неточно изпълнение на възложените работи, включително и на проекта като цяло. Успоредно с това Ръководителят на проекта, съвместно с представители на строителния надзор, ще осъществяват посещения на мястото на строителната площадка с цел осъществяване на пряк контрол на извършваните строително-монтажни работи. Стойността е включена в общата стойност формирана от раздел I. НЕПРЕКИ РАЗХОДИ бюджетен ред 2. Непреки разходи по единна ставка, подред 2.1. Разходи за организация и управление и публичност- общ размер 11 982.79 лв., от които 10 785.71 лв. - БФП, 1 197.08 лв.- съфинансиране. Разходите за организация и управление, включени в тях са общо 8 322.79 лв., от които 7 491.34 лв. - БФП и 831.45 лв. с ДДС - СФ. 11 982.79 0.00
Инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор) за въвеждане на мерки за енергийна ефективност на административната сграда на район "Владислав Варненчик" - град Варна: Сградата - обект на интервенция се намира в ПИ 10135.4502.393, с адрес жк. "Владислав Варненчик", блок 302, вход 17, гр.Варна. Сградата е построена през 1992 г. и е с обслужваща обществена функция. Тя представлява едропанелна жилищна сграда / ЕПЖС / на 4 етажа + тавански етаж , без сутерен , съставена от един вход. Едропанелната жилищна сграда е проектирана и изградена по строително-конструктивна система СКС „БП ‘ 86 – Вн" , като по проект е екпериментална, т.е. отличаваща се от нормалните едропанелни жилищни сгради. Строежът е четвърта категория, частна общинска собственост с РЗП 1490 м2. Конструкцията на сградата е монолитна. В рамките на проекта, Община Варна ще възложи по реда на ЗОП дейностите по енергийно обновяване на сградата на инженеринг, което включва: 1. Изготвяне на пълна проектна документация, съгласно разпоредбите на ЗУТ и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти; 2. СМР, съгласно изготвения и одобрен по съответния ред инвестиционен проект; 3. Упражняване на авторски надзор. Проектното предложение планира да бъдат извършени СМР, които включват енергоспестяващи мерки, предписани в направеното обследване за ЕЕ (респ. избрания пакет енергоспестяващи мерки, посочени в сертификата за ЕЕ), както и всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване и техническия паспорт. Планираните мерки за ЕЕ включват: - топлоизолиране на външните стени; - подмяна на стара дограма с нова PVC; - топлоизолиране на тавански/покривни конструкции; - топлоизолиране на подови конструкции - подмяна на стари ЛНЖ, ЛОТ и МХ с LED в ОТ и НОТ помещения; - монтаж на ФВЕЦ за собствено потребление на покрива на сградата. След реализация на ЕСМ интегрираният показател на сградата по първична невъобн. енергия ще бъде 96.9 kWh/m2 и сградата ще достигне клас "А" от скалата на класовете за енергопотребление на "Административни сгради". Ще има дял на енергопотребление от възобновяеми източници 83% и ще отговаря на условието за сграда с близко до нулата потребление на енергия. Освен енергоспестяващите мерки ще бъдат изпълнени и СМР описани като задължителни в Техническия паспорт на сградата, както и мерки за осигуряване на достъпа до сградата на хора в неравностойно положение, съгласно Наредба №4 /01.07.2009 г. Разходите за частен обект - жилище с принадлежаща изба са отделени в съфинансиране, в съответствие с Насоките за кандидатстване. Индикативната стойност за дейността е формирана в раздел II. РАЗХОДИ ЗА СМР, бюджетен ред 4. Разходи за инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор), подред 4.1. "Разходи за инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор) за въвеждане на мерки за енергийна ефективност на административната сграда на район "Владислав Варненчик" - град Варна" и е в размер на БФП 602 174.10 лв. с ДДС и СФ 445 096.68 лв. с ДДС, обща стойност: 1 047 270.78 лв. с ДДС. 1 047 270.78 0.00
Оценка на съответствието на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор на обекта : Изпълнителят на дейността ще бъде избран по реда на ЗОП. Той носи отговорност за дейностите и задълженията си като участник в инвестиционния процес, регламентирани в чл. 166 и чл. 168 от ЗУТ, както и за тези произтичащи от чл. 178 от ЗУТ и другите приложими разпоредби на законодателството. Строителният надзор ще се изпълнява в обхват съобразно изискванията на ЗУТ, изискванията на Наредба № 3/2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане на изискванията на Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти и всички законови и подзаконови нормативни актове. Тъй като изпълнението на обекта се възлага на инженеринг, консултантът ще има ангажимент да изготви оценка за съответствие (включително оценка за съответствието на част „Конструктивна”, съгласно чл. 142, ал. 10 ЗУТ и доклад за оценка за съответствието на проекта с основните изисквания за енергийна ефективност по чл. 169, ал. 1, т. 6 ЗУТ) - като комплексен доклад . Консултантът трябва да притежава лиценз от Министъра на РРБ съгласно правилата на Наредба за условията и реда за издаване на лицензи на консултанти за оценяване на съответствието на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор. Той ще подписва всички актове и протоколи за откриване на строителна площадка и по време на строителството, необходими за оценка на строежа, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение. Предписанията му, ще се вписват в дневника на строежа и са задължителни за строителя и техническия ръководител на строежа. След приключване на СМР и след издаване на всички писмени становища от специализираните органи по законосъобразното изпълнение на строежа и по готовността му за въвеждане в експлоатация, лицето упражняващо строителен надзор, ще изготви окончателен доклад. Предвид на това, че СМР ще бъдат осъществени посредством инженеринг след етапа на проектиране Община Варна има задължение да обособи възникналите при проектирането недопустимо разходи в отделна КСС. Индикативната стойност за изпълнение на дейността е формирана в раздел II. РАЗХОДИ ЗА СМР, бюджетен ред 6. Разходи за строителен надзор и за оценка на съответствието, подред 6.1. Разходи за оценка на съответствието на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор и е в размер на БФП 31 657.15 лв. с ДДС и СФ 23 399.37 лв. с ДДС, обща стойност: 55 056.52 лв. с ДДС. 55 056.52 0.00
Геодезическо заснемане на обекта на интервенция: Геодезическо заснемане на обекта на интервенция включен в настоящия проект, след приключване изпълнението на строително-монтажните работи във връзка с изпълнение на задълженията на възложителя по чл. 54 от Закона за кадастъра и имотния регистър. В резултат на изпълнение на дейността ще се постигне и допълнителна прецизност при отчитане на изпълнението. Индикативната стойност за изпълнение на дейността е формирана в раздел II. РАЗХОДИ ЗА СМР, бюджетен ред 8. Разходи, свързани с въвеждането на обекта в експлоатация, подред 8.1 Разходи за геодезическо заснемане на обекта след приключване изпълнението на СМР и е в размер на СФ 1 200 лв. с ДДС. 1 200.00 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор след приключване на дейностите по изпълнение на СМР: В изпълнение на изискванията на Насоките за кандидатстване за целите на отчитането на постигнатите резултати (индикатори) по процедурата е необходимо след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, КП да изготви независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност), която да докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване предложение. Изпълнението на дейността ще бъде възложено от Община Варна или по действащо Рамково споразумение или след провеждане на приложимата процедура по ЗОП. Независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор, нужна за целите на отчитането на постигнатите резултати по настоящата процедура не се припокрива със задължението на Общината да изготви нов сертификат за ЕЕ не по-рано от една календарна година след изпълнението на енергоспестяващи мерки, съгласно действащото законодателство. Индикативната стойност за изпълнение на дейността е формирана в раздел II. РАЗХОДИ ЗА СМР, бюджетен ред 9. Разходи за изготвяне на независима експертна оценка, подред 9.1.Разходи за изготвяне на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор и е в размер на БФП 2 896.88 лв. с ДДС и СФ 321.52 лв. с ДДС, обща стойност: 3 218.40 лв. с ДДС. 3 218.40 0.00
Извършване на обследване за енергийна ефективност по реда на ЗЕЕ и на обследване за установяване на техническите характеристики на сградата и технически паспорт: С цел набавяне на необходимите документи за кандидатстване по процедура BG-RRP-4.020 „Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на публичен сграден фонд за административно обслужване, култура и спорт” - кандидатът Община Варна е възложила по реда на ЗОП: * извършване на обследване за енергийна ефективност по реда на ЗЕЕ на сгради, за нуждите на община Варна, за сградaтa, общинска собственост, разположена върху подземлен имот с идентификатор 10135.4502.393, с която ще се кандидатства за финансиране. Във връзка с това е отправена покана рег.№РД22021211ВН/04.10.2022 г. по сключено Рамково споразумение на Община Варна № РД18024012ВН/14.12.2018 г., открита с Решение №2356/22.06.2018 г. с предмет "Обследване за енергийна ефективност на сгради, обследване за енергийна ефективност на системи за външно изкуствено осветление, обследване за енергийна ефективност на промишлени системи, самостоятелна проверка за енергийна ефективност на водогрейни котли и климатични инсталации, оценка на съответствието но инвестиционни проекти на общински обекти със съществените изисквания за енергийна ефективност, оценка на енергийните спестявания в сгради, оценка на енергийни спестявания в системи за външно изкуствено осветление". В поканата са включени два обекта на интервенция - съществуваща сграда на НЧ „Христо Ботев - 1928", гр. Варна, ул. „Черни връх" №62 и административна сграда район "Владислав Варненчик", с адрес: общ. Варна, гр. Варна, ж.к. "Владислав Варненчик",бл.302, вх.17. Изпълнител на поръчката е "Газ Флоу Контрол" АД, ЕИК 131341164. Общата стойност на договора е 1 790.60 лв. без ДДС. Цената на възлагането за административната сграда на район "Владислав Варненчик" е 1 005,20 лв. без ДДС или 1 206.24 лв. с ДДС. * извършване на обследване и изготвяне на технически паспорт с екзекутивно заснемане съгласно Наредба №5/28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите (изм.ДВ, бр.102 от 12.12.2014 г., изм. бр.79 от 13.10.2015 г.) на съществуваща административна сграда Район „Владислав Варненчик", с която ще се кандидатства за финансиране. Във връзка с това е отправена покана с рег.№ РД22021408ВН/05.10.2022 г. по Рамково споразумение № РД19006813ВН/11.04.2019 г. по открита с Решение №1723/10.05.2018 г. обществена поръчка с предмет "Консултантска услуга по чл.166, ал.1 от Закон за устройство на територията за нуждите на Община Варна". Изпълнител на поръчката е „ТРАФИК ХОЛДИНГ" ЕООД, ЕИК:103882376. Цената на договора е 7 136,92 лв. без ДДС или 8 564.30 лв. с ДДС. Разходите за изпълнение на дейностите се формират в раздел II. РАЗХОДИ ЗА СМР, бюджетен ред 7. Разходи за изготвяне на обследване за ЕЕ и сертификат за ЕЕ, разходи за ТО и технически паспорт ( фонд: МВУ , режим на финансиране: Неприложимо , допустим): * подред 7.1. Разходи за изготвяне на обследване за ЕЕ и сертификат за ЕЕ, с общ размер 1 206.24 лв. с ДДС, от които БФП в размер на 1 085.74 лв. с ДДС и 120.50 лв. с ДДС - СФ. * подред 7.2. Разходи за обследване за установяване на техническите характеристики на сградата и технически паспорт, с общ размер 8 564.30 лв. с ДДС, от които БФП в размер на 7 708.73 лв. с ДДС и 855.57 лв. с ДДС - СФ. 9 770.54 0.00
Информация и публичност: Информирането на обществеността за финансирането, предоставяно от Европейския съюз по МВУ, е отговорност на Община Варна в качеството й на краен получател, сключил договор за финансиране. Основните цели на дейностите по информация, комуникация и публичност, които ще бъдат реализирани имат за цел да: • да повишат обществената осведоменост и прозрачността по отношение на финансирането на изпълняваната инвестиция от МВУ; • да информират широката общественост за ролята, която играе Европейският съюз съвместно с държавите-членки при отпускането на помощта и за резултатите от нея; • да гарантират прозрачността в процеса на усвояване на средствата от МВУ и изпълнението на финансираната инвестиция; • да информират за източника на европейско съфинансиране – инструмента NextGenerationEU на ЕС. Община Варна ще посочва произхода и ще осигурява видимост на финансирането от ЕС, включително, ако е приложимо, чрез поставяне на емблемата на ЕС и на подходящо указание за финансирането, например „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“. В процеса на реализация на проекта ще предоставя последователна, ефективна и пропорционална целева информация на различни видове публика, включително медиите и обществеността. По време на изпълнението на инвестицията Община Варна ще информира обществеността за получената от Европейския съюз чрез NextGenerationEU подкрепа, като: • включи на уеб-сайта си, кратко описание на изпълняваната инвестиция, включително на поставените цели и очакваните резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС чрез инструмента NextGenerationEU; • ще постави минимум един плакат с информация за изпълняваната инвестиция (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място; • Всяка публикация на Община Варна ще съдържа следното заявление: “Този lt;документ/публикацияgt; е създаден с финансовата подкрепа на Европейския съюз – NextGenerationEU. Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от Община Варна и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и lt;наименование на СНДgt;.“ По време на изпълнението на инвестицията ще бъде поставен временен билборд на видимо за обществеността място - в близост до административната сграда на район "Владислав Варненчик". След края на проекта, той ще се замени с постоянна табела. Комуникационни мерки, които ще бъдат приложени от Общината, за да бъдат информирани участниците в изпълняваната инвестиция за дейностите, финансирани от ЕС чрез МВУ са: • Организиране на две събития, за по 20 души – пресконференции - встъпителна и заключителна. На събитията ще присъстват медии и официални лица. Те ще бъдат отворени и за широката общественост. * Дизайн и изработване на плакат А3 - 5 бр. Всички информационни материали ще имат единна визия и дизайн, съобразен с естеството на проектните дейности. Всяко едно средство за визуализация на изпълняваната инвестиция ще посочва, че проектът е получил финансиране от Европейския съюз чрез инструмента NextGenerationEU и ще съдържа номера и наименованието на изпълняваната инвестиция. Предвидените комуникационни дейности ще гарантират видимостта на финансирането от Съюза за финансовата подкрепа, предвидена по Плана за възстановяване и устойчивост. Така информацията за полученото финансиране от Съюза и неговия произход ще достигнат до широката общественост. Стойността е включена в общата стойност формирана от раздел I. НЕПРЕКИ РАЗХОДИ бюджетен ред 2. Непреки разходи по единна ставка, подред 2.1. Разходи за организация и управление и публичност с общ размер: общ размер 11 982.79 лв., от които 10 785.71 лв. - БФП, 1 197.08 лв.- съфинансиране. Разходите за публичност, включени в тях са общо 3 660 лв. с ДДС, от които 3 294.37 лв. с ДДС - БФП и 365.63 лв. с ДДС - СФ. 0.00 0.00
Провеждане на процедури по ЗОП за избор на изпълнители на дейностите по проекта: Община Варна като възложител на обществени поръчки по ЗОП е задължена да разходва средствата за изпълнението на дейности по проекта при спазване на правилата на нормативната уредба в областта на обществените поръчки. В рамките на проекта се предвижда и възможността при избора на изпълнител/и на съответната дейност да се ползват действащи рамкови споразумения на Община Варна след провеждане на вътрешен конкурентен избор за конкретните поръчки. Обект на избор на изпълнител/и чрез провеждане на процедури по ЗОП са следните дейности: * Инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор) за въвеждане на мерки за енергийна ефективност на административната сграда на район "Владислав Варненчик"; * Оценка на съответствието на инвестиционния проект за въвеждане на мерки за енергийна ефективност на административната сграда на район "Владислав Варненчик" и упражняване на строителен надзор; * Информация и публичност по проект "Въвеждане на мерки за енергийна ефективност на административна сграда на Район "Владислав Варненчик" - град Варна"; * Геодезическо заснемане на обектите на интервенция; * Изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор след приключване на дейностите по изпълнение на СМР Дейността е без финансово отражение в бюджета на проекта. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).