Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 498 TREES
Български

Programme: Transport and Transport Infrastructure

Planning region: All

Description

The Project idea is aimed at creating new jobs and creating higher and sustainable employment for unemployed people, seeking employment and inactive people on the labor market.
"Laminati" LTD is an organization of the labor market, providing good employment opportunities, different forms of employment for various groups of people in the labor market.
The company develops business in the field of woodworking services and manufacturing standard and unique furniture. Through the project, the beneficiary will contribute to the active implementation of EU objectives in the field of employment, tackling social exclusion and poverty reduction, as will reveal four new jobs for people falling in different groups in the labor market, including the risk.
Main activities envisaged to achieve the planned results are:
-Organization and project management 
-Information and Publicity 
-Hiring unemployed and/or inactive persons and providing employment
-Provision of profesional training;
-Selection of external contractors and supply of equipment related to the creation of new jobs
The activities are aimed at providing equal opportunities for different groups of people on the labor market, for their inclusion in a quality and sustainable employment and promote social inclusion. 
 Sustainable jobs will be created  and quality employment will be provided for 4 individuals, representatives of the target group of unemployed/inactive  persons in the following specific categories of the labor market: 
-Unemployed youths up to age 29; 
-Inactive persons. 
The main objective of the Project is to provide employment, income, active inclusion at labor market and sustainable integration of 4 newly hired under the project persons for 12 months and to maintain employment for at least another 12 m. of at least 50% of them.The Project proposal is also aimed at preventing unemployment, social exclusion, poverty and improving the adaptability of individuals at  risk on the labor market.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: За целите на администрирането, изпълнението и успешното отчитане на проекта дейността по "Организация и управление на проекта" е базова и структурноопределяща за осъществяване на проектната идея. Тя ще се осъществява и извършва от управленския екип на проекта по време на целия период на реализация на проектния цикъл и ще включва действия по: -вътрешен мониторинг и контрол; -стриктното спазване на правилата и процедурите по действащите нормативни и поднормативни актове в областта на възлагане на поръчки- ПМС 118/20.05.2015 г.; -надлежно оформяне на документите по изпълнение на дейностите по проекта; -законосъобразно и целесъобразно изразходване на предоставената безвъзмездна финансова помощ; -качествено и точно изготвяне на техническата и финансовата отчетност по проекта, съгласно действащото законодателство; -коректност, валидност и надеждност на информацията за изпълнение на дейностите; -качествено архивиране и сигурност в съхраняване на документацията по проекта; -законосъобразност и целесъобразност при разходване на средствата от безвъзмездната финансова помощ; -мерките за информираност и публичност; -напредъка за изпълнение на проекта и индикаторите; -организиране и координиране на отделните мерки и дейности; -комуникация с Управляващия орган на ОПРЧР 2014-2020 г. -изпълнение, управление и отчитане на проекта; -осигуряване на проследяемост, прозрачност и надеждно съхранение на проектната документация; -предприемане на корективни мерки при необходимост. Управленският екип се състои от ръководител и счетоводител. С ръководителя на проекта ще се сключи граждански договор, а счетоводното обслужване на проекта ще бъде предоставено на счетоводител-фирма външен доставчик. Регулярно ще се провеждат екипни срещи за разпределяне на задачи, организиране на дейностите и отчитане на напредъка по проекта. Екипът на проекта ще отговаря и за запазване поверителността на всички предоставени документи, информация или други материали по време на изпълнение на проекта. Всички разходооправдателни и други документи с доказателствена стойност ще бъдат окомплектовани и архивирани от екипа за съхранение в срок. Ръководителят ще отговаря за планирането, управлението, отчитането и мониторинга на всички дейности по проекта. Той ще се отчита пряко пред лицето представляващо кандидата, ще изготвя тайм-шийтове и отчетни доклади. Счетоводителят ще отговаря за финансовото отчитане на проекта, ще носи финансова отговорност за осчетоводяването и документирането на всички разходооправдателни, банкови и други счетоводни документи, имащи отношение към изпълнението на проекта, ще съгласува дейността си с ръководителя на проекта и ще го подпомага. При избора на външен доставчик за счетоводно обслужване ще се спазва ПМС 118. Ръководителят и счетоводителят на проекта ще участват в информационните кампании, ще мотивират безработните и неактивни лица, представители на целевата група да се включат в проектната инициатива, както и да преминат курс по квалификационно обучение. Екипът по организация и управление на проекта ще представя и популяризира по подходящ начин програмата, проекта и постигнатите резултатите, ще отчита проектната документация пред Управляващия орган. При избора на външни изпълнители-доставчици на оборудване и техника ще подпомагат управителя на фирмата при изготвяне на необходимата документация и спазването на разпоредбите на ПМС№118. Дейността е предвидена да се осъществява в рамките на 14 месеца-през целия период на изпълнение на проекта. Дейността ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на добро управление, отчетност и прозрачност, успешното управление на проекта, оптимизиране на проектните ресурси и да се гарантира, че разходите по проекта ще бъдат извършени в периода на допустимост, срещу необходимите разходооправдателни документи и в съответствие с принципите за добро финансово управление 5 100.00 5 100.00
Информиране и публичност: Настоящата дейност е избрана с цел изпълнение на изискванията на ЕС по отношение визуализацията на проекти с европейско финансиране. Целта е да се информират целевите групи и широката общественост за осъществяваните дейности по проекта и източника на финансиране и да се популяризира финансовия принос на,ЕСФ, ЕС и ОП „Развитие на човешките ресурси” 2014- 2020 г. Дейността е комплекс от мерки, представляващи различни начини за информираност на целевите групи, граждани, общността, общински и държавни структури, частния бизнес и заинтересованите страни. В хода на изпълнение на проектните дейности са предвидени: Организиране и провеждане на два броя информационни срещи. Първата среща ще се организира след стартирането на проекта, за да се оповестят целите на проекта и предвидените дейности за постигането им. Целта на първата информационна среща е да запознае присъстващите, в частност потенциалните представители на целевите групи за включване в проектната инициатива със задачите и целите на проекта, сроковете за тяхното изпълнение, целевите групи, дейностите по проекта, източника на финансиране и бюджета на проекта, информация за ОП РЧР, ЕСФ и ЕС. Бенефициентът очаква след проведената първа информационна среща да мотивира и активизира потенциалните представители на целевата група да се включат в заетост чрез проектната инициатива. Втората информационна среща ще бъде организирана и проведена при приключване на проекта, за да се оповестят постигнатите резултати. Целта на втората информационна среща е да се запознае обществеността с извършените дейности по проекта, да се отчетат резултатите и постигнатите индикатори. На втората информационна среща ще се отчете и положителният опит на кандидата от изпълнението на проекта, с което ще се мотивират и други организации да се включат в мерки по предоставяне на заетост на лица, попаднали в риск на пазара на труда. Предвидена е доставката на 1 бр.информационна табела, която ще бъде поставена на сградата на производствената база на бенефициента. Предвидена е изработката и доставката на 1 бр.информационен рол-банер, който ще бъде поставен в производствената база на бенефициента и в залата където ще се провежда квалификационното обучение по професията. Рол - банерът ще се използва за информираност и на мястото, където ще се провеждат информационните срещи. Ще бъдат изработени, доставени и разпространени 200 бр. информационни дипляни. На закупеното по проекта оборудване ще бъдат поставени информационни стикери. Всички документи свързани с изпълнението на проекта и материалите за визуализация и публичност, ще съдържат в себе си емблемата на европейския съюз, наименование на финансиращия фонд, общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответните графични стандарти указани в "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020". Чрез тези мерки ще се постигне визуализация и разпространяване на информация за целевите групи, източника на финансиране, стойността на безвъзмездната финансова помощ и резултатите от проекта, както и информация за финансиращата програма, ЕСФ и ЕС. Целта на комплекса от информационни мерки е свързана и с популяризирането на проекта, мотивирането и привличането в максимална степен на всички заинтересовани страни в постигането на планираните резултати. Дейността ще допринесе за изграждане на позитивен имидж на проекта и огласяване на финансовия принос на ЕС за постигане на проектните резултати. Публичността на проекта и резултатите от изпълнението ще покажат една добра практика, пример за други предприятия в областта на трудовата заетост и интегрирането на хора, попаднали в риск на пазара на труда, което ще бъде стимул за други работодатели да инвестират в развитието на човешките ресурси. 1 020.00 1 020.00
Наемане на безработни и/или неактивни лица и осигуряване на заетост: Дейността е насочена към осигуряването на заетост на 4 лица, представители на целевата група, безработни и/или неактивни участници на пазара на труда. Планирано е осигуряването на 12- месечна заетост за 4 новонаети по проекта лица, представители на целевата група. Наемането на лицата ще стартира през втори проектен месец /07.04.2017г./. През първите два проектни месеца паралелно с кампанията по информираност и публичност, кандидатът ще подбере желаещи лица за включване в заетост по проекта. Четирите лица, безработни и/или неактивни участници, ще бъдат представители на следните специфични категории на пазара на труда, описани в т.3.1.7 от Насоките за кандидатстване: -Безработни лица, младежи до 29 год. включително; -Неактивни лица на пазара на труда. Чрез предоставените стимули по процедура "Ново работно място 2015", бенефициентът ще предложи подходящи работни места в сферата на производството на мебели, паркети и дърводелските услуги, както и добри условия на труд за безработните и неактивни лица на пазара на труда. Дейността цели гарантиране на заетостта и професионална реализацията на новонаетите по проекта лица, представители на целевата група. Ще бъдат наети 4 души персонал на съответните длъжности: -Оператор разкройваща-разтрупваща-сортираща машина-2 лица; -Монтажник, мебели от дърво и други подобни материали-2 лица; Фирмата притежава модерна производствена база за производство на паркети, мебели, предоставяне на дърводелски услуги, услуги по монтаж на мебели и услугите разкрой, кантиране и разпробиване на мебелни детайли за контингента клиенти "домашен майстор". В производствената база на фирмата ще бъдат назначени четирите новонаети по проекта лица. Операторите ще работят на предвидените за закупуване по проекта форматен циркуляр, оберфреза и кантираща машина. Ще извършват операции по разкрояване на плочести материали от дърво или дървесни частици за мебелни детайли, оформяне на криволинейни детайли за мебели, кантиране на криволинейни детайли след разкрояване с форматния циркуляр и оформяне с оберфрезата. Монтажниците ще извършват монтаж на отделни мебели, модули, елементи, механизми и др. в основното производство, както и на място при клиенти закупили продукция от фирмата и желаещи да ползват и услугата по монтиране. В рамките на дейността ще се осигурява отчетност на назначените лица за извършената работа, както и ще се поддържа непрекъснат контакт с тях с цел поддържане на адекватна обратна връзка. По време на този период лицата ще имат възможността за натрупване на трудов стаж и ще получат допълнителна квалификация чрез квалификационно обучение, обучение на работното място и обучение чрез опит. По конкретно те ще имат възможност да участват в дейностите, извършвани от фирмата в областта на производството на мебели и дърводелски услуги, което да гарантира натрупването на стаж в сферата и да осигури трайна интеграция на лицата във фирмата. Предвижда се възлагането на външен доставчик - фирма по трудова медицина да изготви нужната документация, съгласно действащото законодателство относно оценката на риска и безопасните условия на труд на новонаетите по проекта лица за срока на заетост в проектната инициатива - 12 месеца. Работните места ще бъдат разкрити в гр.Плевен, Северозападен район - най-слабо развития район в ЕС. Разкриването на новите работни места и изпълнението на проекта като цяло са част от мерките за преодоляване на хроничната икономическа изостаналост на района, борбата с безработицата, социалната изолация и бедността. Новите работни места, които кандидатът ще разкрие с помощта на безвъзмездната финансова помощ по ОП РЧР ще са в сферата на производството и са отлична перспектива за устойчива заетост и развитие в дългосрочен план и кариерно израстване на новонаетите по проекта лица. Разкриването на работни места в производствената сфера са основа за икономически растеж на района и страната като цяло и са перспектива за устойчивост на заетостта на работната сила. 27 020.00 26 884.46
Предоставяне на професионално обучение: Дейността е насочена към повишаване на професионалната квалификацията, теоретичните и практически знания и умения на новонаетите по проекта лица, с цел равен шанс за реализация и бързо навлизане в производствения процес и интегриране с останалия колектив във фирмата. Предвидено е да се наемат лица от специфични категории на пазара на труда. Целевата група е с различна консистенция, а работата в сферата на производството на мебели и предоставянето на дърводелски услуги е свързана с определена специфика. Ежедневната работа на четирите наетите по проекта лица на длъжностите "Оператор разкройваща-разтрупваща-сортираща машина" и "Монтажник, мебели от дърво и други подобни материали" е свързана с работата на специфични дърводелски машини за обработване, рязане, рязкрояване, шлайфане и разпробиване на отвори в основното производство на мебели, паркети и изделия от дърво, както и при монтажа на готовите изделия на място при клиентите. Работата с машини е отговорна и изисква познания по здравословни и безопасни условия на труд и специфични познания по теория и практика за видовете материали, дърводелски операции и функции на машините и в частност познания за машините с които ще се работи конкретно в "Ламинати" ООД. Нужни са знания по отраслова и специфична теоретична и практическа подготова в професионално направление 543 "Производствени технологии –дървесина, хартия, пластмаси и стъкло" съгласно Списъка на професиите за професионално образование и обучение на Националната агенция за професионално образование и обучение. Дейността е насочена към повишаване на квалификацията на новонаетите лица чрез предоставяне на професионалното обучение, което ще се осъществява в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение. За представителите на целевата група по проекта бъде организирано и проведено квалификационно обучение по част от професията : код- 543020 "Оператор в дървообработването", специалност код-5430201 "Производство на мебели"- II Професионално квалификационна степен. Предвидени са 300 учебни часа, като 150 часа са за теория и 150 часа са за практика. Часовете са по 45 минути, а документът доказващ преминатото обучение: Удостоверение за професионална квалификация по част от професията - обучение на 4 лица. Обучението на лицата ще се осъществява паралелно с трудовата им дейност. Нужният хорариум от часове ще бъде изпълнен, като часовете по теория ще бъдат проведени задължително след работно време, а часовете по практика могат да се провеждат с откъсване от работа и по време на работа. Предоставеното обучение ще бъде само за новонаетия по проекта персонал, като обучението е свързано с длъжността, която ще заеме всяко лице индивидуално и е обвързано с квалификацията му. След провеждане на обучението лицата ще държат съответните изпити по теория и практика, след което ще придобият Удостоверение за професионална квалификация по част от съответната професия. Дейността ще осигури достъп до качествено квалификационно обучение, като ще се засили социализацията, интеграцията и адаптивността на безработните и неактивни хора на пазара на труда и тяхната конкурентноспособност. Новонаетите по проекта лица, преминали квалификационно обучение по част от съответната професия, ще бъдат по-уверени в своите знания и способности, ще извършват професионално и качествено трудовите си задължения, което от своя страна ще доведе до засилване на конкурентноспособността им на пазара на труда. С придобитите знания по съответната професия лицата ще покриват изцяло изискванията на работодателя за труд в сферата на мебелния бранш. 2 400.00 2 400.00
Избор на външни изпълнители и доставка на оборудване, свързано с новите работни места: Оборудването на новите работни места е важен елемент от проектното предложение. Дейността е логически обоснована и пряко свързана с дейността по наемане на безработните и/или неактивни лица на съответните длъжности, които кандидатът ще разкрие по проекта. Необходимо е да се закупи оборудване, което е свързано с технологичното обезпечаване на новите работни места. С новозакупеното оборудване ще се създаде база за ефикасно и ефективно протичане на трудовите процеси на новонаетите по проекта лица, представители на целевата група. Те ще бъдат по-мотивирани за работа, когато работят със съвременно, по-производително оборудване, екологично устойчиво на ресурсите. Дейността е насочена към осигуряване на материално-техническата база на четирите новоразкритите по проекта работни места. По проекта ще бъде закупено специализирано оборудване в сферата на производството на мебели и предоставяне на дърводелски услуги, което е изключително необходимо за работата на новонаетите 4 лица в производствената база на фирмата. По проекта се предвижда да бъде закупена: - Формартен циркуляр- 1 бр. - Оберфреза 1 бр. - Кантираща машина за криволинейно кантиране - 1бр. - Винтоверт с акумулаторна батерия - 1 бр. - Прободен трион - 1 бр. - Ръчен циркулярен трион-1 бр. - Професионален куфар с инструменти - 1 бр. Новонаетите по проекта лица на длъжност "Оператор разкройваща-разтрупваща-сортираща машина" - 2 лица ще работят основно с новозакупените по проекта машини и оборудване, като ще извършват определени операции и функции по разкрояване на елементи и детайли, предфрезоване на разкроени дървени плоскости и заготовки, кантиране с различни видове материал и дебелина кантове, полиране и циклене, разпробиване на отвори и предаване на готовите изделия на другия производствен персонал за последваща обработка или монтаж. Работата с новите машини е свързана и с постигне на високо качество на разкрояване, кантиране, полиране, разпробиване на отделни елементи и заготовки от дърво с минимален разход на материали- плоскости, дървесина, дървесни и PVC кантове, с цел формиране на ниска себестойност на изделието. Това от своя страна ще доведе до повишаване на качеството на труд и респективно до устойчивост на заетостта. Работещите с машините безработни и неактивни лица ще постигнат удовлетвореност от труда си и ще натрупат професионален опит. Работните инструменти са професионални, предвидени за новонаетите по проекта лица на длъжност "Монтажник мебели от дърво и други подобни материали". Те са високотехнологични и са нужни за осъществяване на качествен и надежден монтаж на закупените от клиентите на фирмата мебели, паркети, механизми и уреди. Немислимо е осъществяването на качествен монтаж без наличието на професионално оборудване. Тенденциите в новите техники и технологии минимизират използването на стари ръчни инструменти. Предвидените за доставка дълготрайни активи са в пряка връзка с длъжностите, които ще заемат представителите на целевата група и са предпоставка за постигне на по-качествена и устойчива заетост. Закупеното с безвъзмездната финансова помощ оборудване ще е ново, високотехнологично, ефективно по отношение на използваните ресурси, щадящо климата и екологичната среда. Планираното за доставка по проекта оборудване е от изключително значение за новите работни места, с него новонаетите безработни и неактивни лица ще могат бързо и качествено да извършват определени дърводелски операции и процеси, ще могат свободно да извършват служебните си ангажименти, с което ще се постигне устойчива заетост в дългосрочен план. С цел превенция от кражби, злоупотреби на трети лица и природни бедствия в настоящата дейност се предвижда да се направи застраховка от лицензирана компания на закупеното по проекта оборудване и работен инструментариум. Новите работни места и оборудването са насочени към нови тенденции в икономиката и са адаптирани за посрещане на настъпващите бързи промени и изисквания на пазара на труда. 15 500.00 15 498.90

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).