Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Transport and Transport Infrastructure

Planning region: All

Description

The purpose of the project "Repair, Reconstruction and Modernisation of the Affiliate Building of TMPC-Varna" is to renovate the affiliate building of TMPC - Varna, the former Saedinenie Hall,  in line with the current needs of TMPC - Varna. 
The purpose of the project "Repair, Reconstruction and Modernisation of the Affiliate Building of TMPC-Varna" is to improve the conditions for access to cultural life through the modernization of the cultural infrastructure in Varna. This will be accomplished through the implementation of the main activities of the project, namely: construction, reconstruction, renovation, equipment and furnishing of the building of "Affiliate Building of TMPC-Varna"; improving accessibility for people with disabilities as part of other construction and assembly works.
Investing in cultural infrastructure in Varna aims at increasing the attractiveness of cultural sites and encouraging participation in the cultural life of citizens as a factor for social cohesion and integration of those members of society who, for one reason or another, are in a vulnerable and disadvantaged position. In this sense, the project will provide accessible cultural services to citizens and especially to social and marginalized groups, will satisfy their cultural needs and create opportunities for socialization and communication. 
The reconstruction and modernization of the affiliate of "The Varna Opera" will have a positive impact on national, regional and local development, reducing inequalities in terms of social status, promoting better social inclusion by improving access to cultural and recreational services and the socialization of the different groups of society.
The object of intervention is exclusive state property and has the status of architectural and artistic immovable cultural heritage.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Администриране и управление на проекта : След сключване на Договора за безвъзмездна финансова помощ, бенефициентът - Община Варна ще сформира Екип за управление на проекта /ЕУП/. Управлението е ключова дейност, която се осъществява през целия период на проекта. Чрез тази дейност ще се осигури ефективното и качествено изпълнение на заложените дейности и постигане на поставените цели. Екипът за управление на проекта ще се състои от 4-ма члена, като в него ще бъдат включени физически лица. Неговият състав е както следва: • Ръководител на проекта; • Счетоводител на проекта; • Технически сътрудник; • Експерт "Строителство". Сформираният екип за организация и управление на проекта ще: - организира, координира и контролира изпълнението на дейностите по проекта, респективно степента на постигане на заложените цели; - отговаря за техническото и финансово администриране на дейностите; - носи отговорност за качественото изпълнение на дейностите и правилното изразходване на предвидените в бюджета средства; - спазва и изпълнява приложимите механизми за вътрешна оценка и контрол; - извършва мониторинг върху напредъка и предприемане на корективни мерки при необходимост; - изготвя отчетна документация по проекта - техничека и финансова. Характерна част от управлението на проекта е финансовото управление, което следва да гарантира анализ на паричните потоци и осигуряване на необходимите средства за разплащане по договорите с изпълнители в нужните срокове. ЕУП ще изпълнява задълженията си, спазвайки условията на Договора за безвъзмездна финансова помощ, изискванията и указанията на Управляващия орган на ОПРР, вътрешните правила на Община Варна и други нормативни актове, касаещи управлението на проекти и разходването на средствата по Оперативните програми. През периода на извършване на строителните дейности, Екипът периодично ще провежда срещи с фирмите изпълнители, както и с представителите на експлоатационните дружества с цел постигане на по-добро координиране на действията, идентифициране и минимизиране на рисковете от забавяне и неточно изпълнение на възложените работи, включително и на проекта като цяло. Успоредно с това Ръководителят на проекта, съвместно с представители на строителния надзор, ще осъществяват посещения на мястото на строителната площадка с цел осъществяване на пряк контрол на извършваните строително-монтажни работи. Дейностите по управление на проекта ще се изпълняват от служители на водещия партньор и не е необходимо провеждане на процедура по ЗОП, тъй като изпълнението се извършва в самата организация. При определяне на възнагражденията на членовете на екипа ще се спазва ПМС № 189 от 2016 г. Възнагражденията на екипа за организация и управление на проекта ще се финансират от бюджета на Община Варна. Стойността в размер на общо: 81 000.00 лв. е включена в общата стойност на Раздел VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, 53.Недопустими разходи, необходими за изпълнението на проекта (фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , недопустим ), бюджетен ред 53.1 "Разходи за Екип за управление на проекта (ЕУП)". 0.00 0.00
СМР на обект: „Ремонт, реконструкция и модернизация на сграда „Филиал на Театрално-музикален продуцентски център-Варна“: В рамките на проекта, Община Варна ще възложи по реда на ЗОП СМР дейности за изпълнение на инвестиционния проект. С реализацията на проекта напълно ще се промени интериора на зрителната зала, балкона, главното фоайе, репетиционните зали и др. Ще се повиши капацитета на помещенията. Ще се изпълнят всички мерки, предвидени за реализация в инвестиционния проект, включително:  По архитектурното оформление на фасадите;  Преустройство и реконструкция на „Клуб на актьора“, топло- и хидроизолации, преустройство на помещения и др.;  Реорганизация на санитарни възли и гардероб;  Подмяна на сценична механизация на оркестрината и сцената, изграждане на надстройка над кафенето на терасата със стоманобетонова скелетна конструкция; обособяване на гримьорни, бани и складове;  Обособяване на две репетиционни зали, едната от които за балет.  Предвиждат се също реконструкция и обновяване на въртящата сцена, реконструкция на балкона и възстановяване на зрителните места; изграждане на нови кабини за тон оператор и светлинен оператор; реконструкция и обновяване на кафене /театрален бюфет/, гримьорна и камерна зала; повдигане и подмяна на целия покрив над сцената и помощните зали, както и продължаване на галерията за обслужване.  Реализация на мерки за изграждане на достъпна среда.  Осигуряването на оптимални акустични параметри.  В проекта са включени мерки по силнотоковите ел. инсталации. Двигателните инсталации за ВиК и ОВК включват захранването на бойлери, помпи, климатични и вентилационни машини и др. Ще се осигури захранване на машините и съоръженията от сценичната механизация, проектирано е захранване за ел. задвижване на въртящата сцена, на хидравличния подемник на оркестрината, механичните чиги и др.  Ще се осигурят адекватно осветление и озвучаване. Предвиждат се специализирани слаботокови инсталации – интеркомна и инспициентска система.  Пожароизвестителна система за защитата на зрителната зала, гримьорните, офисите, техническите помещения и складове. Предвидена е интерактивна адресируема система за обекта, с един пожароизвестителен панел.  Ремонт и реконструкция на съществуващите сградни инсталации – водопроводна и канализационна. Цялата вътрешна канализационна мрежа е предвидена за демонтаж и подмяна с нова.  Подобряване на отоплението чрез монтаж на 2 броя нови триходови котли с комбинирани горелки, работещи с природен газ и нафта.  Двутръбна водно помпена климатична инсталация ще осигури поддържането на температурата на въздуха във всички помещения, без санитарни възли, предверия, коридори и кафе.  Разполагане на резервоар от няколко скачени съда с вместимост по 1500 литра всеки, за подаване на нафта към котела. Два броя водогрейни котли до 6 bar ще осигурят покриването на потребна топлина за сградата.  Предвидени са мерки по климатичната и вентилационни инсталации и смукателната вентилация на санитарните възли. Стойността за изпълнение на дейността се формира от: Бюджетен ред 3.1. Разходи за строителни и монтажни работи на обект: „Ремонт, реконструкция и модернизация на сграда „Филиал на Театрално-музикален продуцентски център-Варна“ – 3 460 848.01 лв. без ДДС. Бюджетен ред: 3.2. Разходи за строителни и монтажни работи на обект: „Ремонт, реконструкция и модернизация на сграда „Филиал на Театрално-музикален продуцентски център-Варна“-инфлационна добавка – 519 127.20 лв. без ДДС. Бюджетен ред 54.1.: Разходи за дейности, финансирани със средства от финансов инструмент, вкл. ДДС – част от сумата, в размер на 588 475,68 лв. без ДДС Стойност на БФП за СМР с инфлационна добавка без ДДС - 3 979 975.21 3 979 975.21 2 320 592.20
Упражняване на авторски надзор по време на изпълнение на СМР : Изпълнителят на дейността ще бъде избран по реда на ЗОП, съблюдавайки авторските права на проектантския екип, изготвил инвестиционния проект за обекта. Изпълнителят следва да: * подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежа съгласно ЗУТ и Наредба №3/31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителство; * информира незабавно в писмен вид за възникнали обстоятелства, които изискват решение от негова страна; * дава мотивирани писмени указания, становища, обяснения и други на участниците в строителството; * извършва при необходимост промени на инвестиционния проект и да предоставя допълнителни детайли или други чертежи; * осигурява при необходимост присъствието на проектант на строежа за осъществяване на авторски надзор; * съхранява всички документи в сроковете предвидени в нормативен акт или в срок, съгласно разпореждане на възложителя; * предоставя възможност и осигуряват достъп за извършване на проверки на място; * информира за възникнали проблеми при изпълнението на строежите и за предприетите мерки за тяхното решаване; * изпълнява мерките и препоръките, съдържащи се в докладите от проверките на място; * следи и докладва за нередности; * консултира възложителя по всички въпроси, свързани с техническото изпълнение на обекта и при възникването на технически проблем дава своето обосновано становище за решение на проблема; * при възникване на непредвидени работи съставя обосновано становище (чрез издадена съответна заповед в Заповедната книга и/или чрез съществена и/или несъществена промяна в инвестиционния проект); * представя описание на необходимостта от изработването на съответния вид работа; * вписва всички предписания и заповеди, свързани с изпълнението на СМР, в заповедната книга на строежите, която се съхранява на строежите; * заверява екзекутивната документация. Разходите за авторски надзор ще се финансират чрез финансов инструмент от ФГР-Север. Стойността на разходите за авторски надзор в размер на 34 963.02 лв. е включена в общата стойност на Раздел VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, 54. Финансиране от финансов инструмент по ОПРР 2014-2020 (фонд: ЕФРР, режим на финансиране: Неприложимо , недопустим), бюджетен ред 54.1 "Разходи за дейности, финансирани със средства от финансов инструмент, вкл. ДДС". Процедурата за избор на изпълнител за дейност „Упражняване на авторски надзор по време на изпълнение на СМР “ е открита и е избран изпълнител на дейността. 0.00 0.00
Упражняване на строителен надзор: Изпълнителят на дейността ще бъде избран по реда на ЗОП. Той носи отговорност за дейностите и задълженията си като участник в инвестиционния процес, регламентирани в чл. 166 и чл. 168 от ЗУТ, както и за тези произтичащи от чл. 178 от ЗУТ и другите приложими разпоредби на законодателството. Строителният надзор ще се изпълнява в обхват съобразно изискванията на ЗУТ, изискванията на Наредба № 3/2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане на изискванията на Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти и всички законови и подзаконови нормативни актове. Консултантът трябва да притежава лиценз от Министъра на РРБ съгласно правилата на Наредбата за условията и реда за издаване на лицензи на консултанти за оценяване на съответствието на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор. Той ще подписва всички актове и протоколи за откриване на строителна площадка и по време на строителството, необходими за оценка на строежа, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение. Предписанията му, ще се вписват в дневника на строежа и са задължителни за строителя и техническия ръководител на строежа. След приключване на СМР и след издаване на всички писмени становища от специализираните органи по законосъобразното изпълнение на строежа и по готовността му за въвеждане в експлоатация лицето, упражняващо строителен надзор, ще изготви окончателен доклад. Изпълнението на дейността ще се финансира чрез финансов инструмент от ФГР-Север. Индикативната стойност за дейността е 69 924.09 лв. и е включена в общата стойност на Раздел VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, 54. Финансиране от финансов инструмент по ОПРР 2014-2020 (фонд: ЕФРР, режим на финансиране: Неприложимо , недопустим), бюджетен ред 54.1 "Разходи за дейности, финансирани със средства от финансов инструмент, вкл. ДДС". Община Варна е обявила процедурата за избор на изпълнител по ЗОП. 0.00 0.00
Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване за обект: „Ремонт, реконструкция и модернизация на сграда „Филиал на Театрално-музикален продуцентски център-Варна“: В рамките на проекта е предвидено подмяна на оборудването и обзавеждането на филиала на ТМПЦ – Варна тъй като съществуващите са крайно физически и морално остарели и не могат да изпълняват предназначението си. Индикативен списък на помещенията/вида на оборудването/обзавеждането:  Художествено осветление – сцена;  Художествено осветление – камерна сцена;  Озвучителна система голяма зала;  Система безжични микрофони;  Система кабелни микрофони;  Система звукообработка;  Система интерком, оповестяване, сигнализация;  Озвучителна система камерна зала;  Озвучителна система зала балет (мобилна);  Мултимедийна система;  Система за вътрешна телевизия;  Обзавеждане на гардеробна;  Обзавеждане на гримьорни;  Обзавеждане на репетиционна;  Обзавеждане на оркестрина;  Обзавеждане на балетна репетиционна;  Обзавеждане и оборудване на перално/ сушилно/ гладачна;  Сценично облекло (завеси, окачвачи и др.);  Друго обзавеждане - кабинки и пултове Видът на оборудването и обзавеждането е подробно описан в Техническата спецификация към Инвестиционния проект. Община Варна провежда тръжна процедура по ЗОП и предстои да сключи договор с външен изпълнител/и за реализиране на дейностите по доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване. Част от разходите - ще бъдат финансирани чрез финансов инструмент от ФГР-Север – 316 861,83 лв. без ДДС в общата стойност на Раздел VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, 54. Финансиране от финансов инструмент по ОПРР 2014-2020 (фонд: ЕФРР, режим на финансиране: Неприложимо , недопустим), бюджетен ред 54.1 "Разходи за дейности, финансирани със средства от финансов инструмент, вкл. ДДС" Всички останали разходи за оборудване и обзавеждане ще се финансират чрез БФП- 1 037 631,87 лв. без ДДС - в раздел IV. РАЗХОДИ ЗА МАТЕРИАЛНИ АКТИВИ бюджетен ред 44.1. Закупуване на оборудване, съоръжения и обзавеждане. Стойност на дейността с БФП: 1 037 631.86 1 037 631.86 137 341.76
Одит на проекта: Основната цел на одита е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от Бенефициента - Община Варна разходи, описани във финансовия отчет по ДБФП, са действително извършени, точни и допустими, и да се предостави на Бенефициента доклад за фактически констатации. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Одитът на проекта ще бъде възложен по реда на ЗОП на регистриран експерт-счетоводител, като докладът за фактически констатации ще бъде приложен към окончателното искане за плащане. Приложимите стандарти, по които следва да бъдат извършвани одитите по проекти са Стандартите, издавани от международната организация на върховните одитни институции (INTOSAI), Международните стандарти за професионална практика по вътрешен одит, издавани от Международния институт на вътрешните одитори и Международните одиторски стандарти, издавани от международната федерация на счетоводителите. Изборът на стандарти ще бъде съобразен с обхвата на ангажимента. В случай, че някой от компонентите на ангажимента не са изпълнени в съответствие с избраните стандарти, този факт изрично трябва да се обяви в одитния доклад, както и следва да се обяви причината за това несъответствие. Одиторът следва да потвърди, че: - всички декларирани разходи са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на ЕС; - първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни: одиторът следва да се увери, че всички документи на база на които са извършени разходи са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят да разхода, който следва да оправдават; - неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред: одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; - счетоводни системи и осчетоводявания: одиторът трябва да провери дали бенефициентът поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да се бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одиторът следва да се увери, че счетоводните системи са в компютъризира форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. Разходите за дейността ще се финансират чрез финансов инструмент от ФГР-Север. Стойността за дейността в размер на 4 500.00 лв. е включена в общата стойност на Раздел VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, 54. Финансиране от финансов инструмент по ОПРР 2014-2020 (фонд: ЕФРР, режим на финансиране: Неприложимо , недопустим), бюджетен ред 54.1 "Разходи за дейности, финансирани със средства от финансов инструмент, вкл. ДДС". Процедурата за избор на изпълнител за дейност „Одит“ е открита преди подаването на проектното предложение за издаване на Становище от ФГР-Север. Към настоящия момент има избран изпълнител. 0.00 0.00
Публичност и визуализация: Бенефициентите, изпълняващи проекти по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. съфинансирана от Европейския фонд за регионално развитие, са длъжни да информират широката общественост относно финансовия принос на ЕС за изпълнението на проектите. Спазвайки принципите на добрите практики, изпълнението на тази дейност ще подпомогне община Варна да популяризира изпълнението на проекта сред целевите групи и да формира обществено доверие към неговата реализация. Изпълнението на тези дейности ще повиши степента на информираност на широката общественост за специфичните цели на проекта, като същевременно с това ще покаже приноса и подкрепата на ЕС и на българската държава за развитието на регионите. Дейностите по публичност и визуализация ще бъдат изпълнявани в съответствие с Националната комуникационна стратегия и Приложение № 2 към нея «Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.»; изискванията на Регламент (ЕС) № 1303/2013 г. на Европейския парламент и на Съвета от 17.12.2013 г. и Регламент за изпълнение (ЕС) №821/2014 на Комисията от 28.07.2014 г. Всички мерки за публичност и визуализация ще отговорят на конкретните указания в цитираните документи и в Общите условия към АДБФП. Предвижда се поставянето на временен билборд, който след приключване на строителните работи ще бъде заменен от постоянна обяснителна табела; изработване на рол-банер от винил; изговяне, отпечатване и разпространение на две дипляни, първата за популяризиране на проекта, неговите цели, планираните дейности и очакваните резултати, както и за финансовия принос на ЕС за изпълнението на проекта. Втората дипляна има за цел да популяризира постигнатите резултати. Дипляните ще се разпространяват от бенефициента, партньора и в сградата на ТМПЦ , в която се предоставят културни услуги, на пресконференциите на официалните събития и др. В рамките на проекта е предвидено изработването и на няколко рекламни артикула, а именно: мобилна батерия 5V/1A - 100 бр., раница с преден джоб - 100 бр.,тефтер с ключодържател - 100 бр., тениски - 200 бр., термочаши - 100 бр. и чадъри - 100 бр., химикалки - 200 бр., USB флаш памет - 150 бр.и настолни календари - 120 бр., които ще бъдат разпространявани на пресконференциите и официалните церемонии. В рамките на проекта е предвидено да се организират две официални пресконференции - встъпителна и заключителна, официална церемония "първа копка", както и официална церемония "откриване на обект". Разходът за дейността ще се извърши чрез финансов инструмент от ФГР-Север. Стойността на дейността в размер на 12 957.60 лв. е включена в общата стойност на Раздел VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, 54. Финансиране от финансов инструмент по ОПРР 2014-2020 (фонд: ЕФРР, режим на финансиране: Неприложимо , недопустим), бюджетен ред 54.1 "Разходи за дейности, финансирани със средства от финансов инструмент, вкл. ДДС". Процедурите за избор на изпълнители за дейност „Публичност и визуализация“ е открита. 0.00 0.00
Геодезическо заснемане на обекта на интервенция : Геодезическо заснемане на обекта на интервенция в настоящия проект, след приключване изпълнението на строително-монтажните работи във връзка с изпълнение на задълженията на възложителя по чл. 54 от Закона за кадастъра и имотния регистър. В резултат на изпълнение на дейността ще се постигне и допълнителна прецизност при отчитане на изпълнението. Разходите за дейността ще се финансират чрез финансов инструмент от ФГР-Север. Стойността за дейността е 1 500.00 лв. без ДДС и е включена в общата стойност в раздел VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, 54. Финансиране от финансов инструмент по ОПРР 2014-2020 ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , недопустим), бюджетен ред 54.1 "Разходи за дейности, финансирани със средства от финансов инструмент, вкл. ДДС". Процедурата за избор на изпълнител за дейност „Геодезическо заснемане“ е открита преди подаване на проектното предложение за издаване на Становище от ФГР-Север. Към настоящия момент има избран изпълнител. 0.00 0.00
Провеждане на процедури по ЗОП за избор на изпълнител на дейностите по проекта : Община Варна като възложител на обществени поръчки по ЗОП е задължена да разходва средствата за изпълнението на дейности по проекта при спазване на правилата на нормативната уредба в областта на обществените поръчки. Изхождайки от необходимостта от допълнителна експертиза при разработването на проектната документация и с цел качественото изпълнение на тази дейност, Община Варна е сключила договор с външен изпълнител за подготовка на тръжните документации. Целта е тръжните процедури да бъдат подготвени и обявени при възможност преди сключване на АДБФП, за да се избегне риска от неизпълнение на изискванията на последния от сключване на договори с изпълнители до 12 месеца след подписването му. Всички тръжни процедури за избор на изпълнители на дейности по проекта са обявени преди подписване на АДБФП. За две от дейностите са сключени договори с избраните изпълнители. Разходът за изпълнение на дейността е недопустим за финансиране по настоящата схема и като такъв не е включен в бюджета на проекта. 0.00 0.00
Въвеждане в експлоатация на обекта на интервенция: След приключване на СМР и след издаване на всички писмени становища от специализираните органи по законосъобразното изпълнение на строежа и по готовността му за въвеждане в експлоатация и изготвен окончателен доклад - констативен акт обр. 15, с който удостоверяват, че строежът е изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация и изискванията към строежите, както и съгласно условията на сключения договор ще бъде сформирана приемателна комисия за издаване на Удостоверение за въвеждане на сградата в експлоатация или т.нар. – Акт образец 16.“. Разходите представляват нормативно определени такси, които се внасят от бенефициента - Община Варна и не са обект на провеждане на процедура по реда на ЗОП. Разходите за въвеждане на обекта на интервенция в експлоатация ще се финансират чрез финансов инструмент от ФГР-Север. Стойността за дейността в размер на 2 500.00 лв. е включена в общата стойност на Раздел VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, 54. Финансиране от финансов инструмент по ОПРР 2014-2020 (фонд: ЕФРР, режим на финансиране: Неприложимо , недопустим), бюджетен ред 54.1 "Разходи за дейности, финансирани със средства от финансов инструмент, вкл. ДДС". 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).