Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 210 TREES
Български

Programme: Transport and Transport Infrastructure

Planning region: All

Description

Bulgarian Association for Personal Alternative is an organization established for over a decade, with the main objective of integration of people with different needs in society. Recognizing the crucial role of successful development of entrepreneurial activity in the country and the influence that has the potential to be in the labour market and find new jobs, BAPA believes that the experience gained  for over the years towards the active involvement of the labour market by people of all categories, in partnership with the Higher school of insurance and finance, with their expertise, realising this project will help achieve sustainable results towards supporting the people who want to start self-contained business and its successful management.
The main objective of the project is to provide the necessary training and services related to the acquisition of specific knowledge and skills through which those who want to be able to successfully launch their own business, as a result of which there are measurable, sustainable results.
The foreseen project activities are entirely focused on meeting the identified needs and the needs of the target groups that will receive support under the project.
The 150  target group  of the project consists of the following categories:
- unemployed and inactive persons who will form 80% of the target group.
- Employees who form 20% of the target group.
After the analysis of the needs of both categories of people is established that their needs are different and they need support in various kinds and degrees. In order to meet the specific needs and requirements of the two categories of individual project activities are allocated to a specific category of persons and expected outcomes are aimed at achieving a common goal, namely support for booting own business by such people.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество.: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Основната цел на дейността би могла да се дефинира в две основни направления: - Повишаване информираността на целевата група, относно възможностите за стартиране на собствен бизнес; - Повишаване тяхната мотивация за стартиране на такъв. Като резултат от успешното реализиране на тази дейност, биха могли да се откроят следните резултати: - Насочване и стартиране на специализирано обучение по предприемачество; - Насочване и получване на специализирани консултантски услуги, свързани със стартиране на стопанска дейности; - Директно стартиране на самостоятелна стопанска дейност. Дейността е насочена към задоволяване потребността от информираност и мотивация на целева група от 150 лица, от които 120 безработни и неактивни и 30 заети лица, необходими за предприемане на стъпки в посока стартиране на самостоятелна стопанска дейност. Постигането на целите по тази дейност ще бъде гаранция за постигната ресурсна осигуреност на целевата група от информация и знания в посока личностна алтернатива за стартиране на предприемаческа дейнност. КАКВО ВКЛЮЧВА ДЕЙНОСТТА: Дейността ще бъде осъществена на територията на всички области от избрания район, а именно: - Обл. София - град; - Обл. София - област; - Обл. Перник; - Обл. Благоевград; - Обл. Кюстендил; Дейността ще бъде възложена на външна фирма изпълнител, която да проведе 15 броя информационни дни на тема "Мотивация за предприемачество". Целевата група, към която е насочена тази е дейност е 150 лица, от които 120 неактивни и безработни и 30 заети лица. Предвижда се да бъдат сформирани групи по около 10 човека, във всички изброени области, като прогнозно количественото разпределение по области би изглеждало по следния начин: - Обл. София - град - 6 бр инф. дни, целева група - 67 лица; - Обл. София - област - 2 бр инф. дни, целева група - 17 лица; - Обл. Перник - 3 броя инф. дни, целева група - 25 лица; - Обл. Благоевград - 1 бр инф. дни, целева група - 8 лица; - Обл. Кюстендил - 3 бр инф. дни, целева група - 33 лица; Информационните дни на тема "Мотивация за предприемачество" ще съдържат следните модули: - Основни характеристики на предприемачеството; - Мотивация за предприемачество. Понятие за бизнес идея; - Фирмата в пазарно – икономическата среда. Предприемаческа насоченост; - Предизвикателствата пред бизнеса относно политиката по околна среда и политиката по изменение на климата и ресурсната ефективност. Избраната външна фирма ще бъде ангажирана с провеждането на подготовката и реалзирането на цялостното осъществяване на информационните дни, в т. ч. подготовка на информационни материали и брошури, избор на локация за осъществяване на дейността, поемане на разхди за наем на зала, наем на необходимото оборудване, както и всичко необходимо за целесъобразното и ефективно осъществяване на дейността. ЕТАПИ ЗА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА: 1.Избор на фирма изпълнител; 2.Сключване на договор с избрания изпълнител; 3.Провеждане на информационни дни и всички съпътстващи организационни дейности свързани с тяхното успешно реализиране. 4. Получаване и съхранение на съпътсваща всеки проведен семинар отчетна документация за постигнатите резултати. 5. Дейността приключва с подписване на Приемо-предавателен протокол и установяване на успешно приключване на дейността. Предвидената дейност по проекта е изцяло насочена към задоволяване потребностите на целевата група от информационна осигуреност за възможностите за личностна реализация чрез стартиране на самостоятелна стопанска дейност. Успешното реализиране на дейността ще доведе до повишаване мотивацията на лицата, обхванати от тази дейност и предприемане на необходимите стъпки в посока стартиране на предприемаческа дейност, било то чрез премиване на специализирано обучение по предприемачество, търсене на консултантски услуги за разработване на бизнес идеи или дори директното стартиране на такава. 26 308.00 0.00
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност.: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Основната цел на дейността би могла да се дефинира в две основни направления: - Повишаване на знанията, бизнес уменията и ключови за предприемачеството компетенции и начин на мислене; - Подготовка на лицата от целевата група за стартиране на самостоятелна стопанска дейност; Като резултат от успешното реализиране на тази дейност, биха могли да се откроят следните резултати: - Осигуряване на необходимите предпоставки за стартиране на предприемаческа дейност; - Осигуряване на необходимите компетенции за намиране на подходящи източници за финансиране. Дейността е насочена към задоволяване потребността от повишаване на знанията и уменията на целевата група от 120 безработни и неактивни лица в посока стартиране на самостоятелна стопанска дейност. Един от основните проблеми и пречки за стартиране на самостоятелна стопанска дейност при безработните и неактивни лица е най-често ниското ниво на образование и липсата на мотивация. Изълнявайки предвидените дейности 1 и дейност 2, счиаме, че ще успеем да отговорим на потребностите на целева група, в резултат на което ще бъдат превъзмогнати пречките за стартиране на предприемаческа дейност от тях. КАКВО ВКЛЮЧВА ДЕЙНОСТТА: Дейността, както и Дейност 1, отново ще бъде осъществена на територията на всички области от избрания район. Като отговорни организации по тази дейност ще бъдат включени в нейното изпълнение ВУЗФ и БСЛА. В качеството си на организация, притежаваща безспорен експертен капацитет, ВУЗФ, в качеството си на партьор по проекта ще осигури необходимия експертен състав за успешното реализиране на дейността. От друга страна, БСЛА ще организира и ще бъде отговорна за цялостното провеждане и логистика на обученията. Целевата група, която ще бъде обхваната от Дейност 2 ще бъде от 120 безработни и неактивни лица, териториално разпределени, както следва: - Обл. София - град - 9 обучения, целева група - 54 лица; - Обл. София - област - 2 обучения, целева група - 12 лица; - Обл. Перник - 3 обучения, целева група - 18 лица; - Обл. Благоевград - 5 обучения, целева група - 30 лица; - Обл. Кюстендил - 1 обучение, целева група - 6 лица; РЕЗЮМЕ НА ОБУЧЕНИЯТА: - Брой лица, които ще преминат обучение: 120 лица; - Брой лица в група - 6 лица; - Брой групи - 20 групи (20 обучения); - Продължителност на едно обучението (в лекторски часове) - 48; - Продължителност на едно обучение (в дни) - 6 дни, обособени в 3 цикъла по 2 дни в различни периоди; - Обученията обхващат, както всички задължителни модули, така и допълнителни такива. - Обученията включват допълнителен модул, свързан с околната среда и политиките по изменение на климата. - Получаване на сертификат от ВУЗФ за успешно преминат курс на обучение. ЕТАПИ ЗА РЕАЛИЗАЦИЯ: Дейността ще бъде осъществена в период от 21 проектни месеца, през които периодично ще бъдат осъществявани обучения в различнте градове. С цел постигане на устойчив резултат, ще бъдат осъществени 20 броя обучения, в резултат на които 120 неактивни и безработни лица ще преминат през обучение за придобиване на специфични предприемачески знания и умения. Етапите за всяко едно обучение ще бъдат в рамките на следните основни дейности: - Провеждане на кампания по популяризирне на възможността за безработни и неактивни лица, да се включат в обучение за придобиване на специфични знания и умения за стартиране на самостоятелна стопанска дейност - Отговорна организация - БСЛА; - Осигуряване на материали и консумативи, необходими за провеждане на конкретното обучение - Отговорна организация - БСЛА; - Провеждане на процедура за избор на фирма, която да осигури наемането на зали и оборудване в предвидения град за обучение - Отговорна организация - БСЛА; - Подсигуряване на логистичната осигуреност на обучителите от ВУЗФ - Отноворна организация - БСЛА; - Провеждане на обучението в съответния град - Отговорна организаця - ВУЗФ; - Предоставяне на сертификат на лицата от целевата група - Отговорна организация - ВУЗФ. 121 684.07 0.00
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност и подкрепа за стартиране на такава.: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Основната цел на дейността е да се предостави необходимата експертна подкрепа на 30 заети лица, които имат желание да стартират самостоятелна стопанска дейност. Като резултат от успешното реализиране на тази дейност, биха могли да се откроят следните резултати: - Идентифициране на индивидуални подходящи бизнес идеи на лицата за стартране на собствен бизнес; - Получена подкрепа за придобиване на специфични умения за разработване на собствени бизнес планове. - Идентифициране на конкретни финансови инструменти, чрез които лицата да осигурят финансиране за бизнес идеята; - Получена специализирана юридическа подкрепа за подготовка на документи за регистриране на стопанска дейност. Дейността е насочена към задоволяване потребността от получаване на индивидуална специализирана подкрепа за стартиране на собствен бизнес на лицата от целевата група. Един от основните проблеми и пречки за стартиране на самостоятелна стопанска дейност при заетите лица е срещане на трудности при определяне на конкретната бизнес идея, нейната устойчивост и жизнеспособност. Изълнявайки предвидените дейност 1 и дейност 3 от настоящото проектно предложение, счиаме, че ще успеем да отговорим на потребностите на тази целева група, в резултат на което ще бъдат превъзмогнати пречките за стартиране на предприемаческа дейност от тях. КАКВО ВКЛЮЧВА ДЕЙНОСТТА: Дейността, както и Дейност 1 и 2, отново ще бъде осъществена на територията на всички области от избрания район. Целева група/участници по Дейност 3 - 30 заети лица: Съдържание: Дейността е насочена към удовлетворяване на индивидуалните потребности на лицата - участници по нея, като за вско лице ще бъде съставен план за изпълнение след анализ на конкретната бизнес идея, етапа от развитието, конктерните сектор и пазар, към които е насочена, компетенциите и образованието на лицето. Консултантските услуги, ще бъдат представени в следната рамка: 1.Юридически пакет: - Консултации за избор на юридическа форма за осъществяване на дейността, изготвяне на необходимите докуменити, вписване на търговеца, по смисъла на Търговския закон; - Анализ и конслултации относно регулаторната рамка за осъщетвяване на дейността в страната и чужбина,; - Данъчно-осигорителни задължения. Наемане на персонал- отговорнсти и задължения; - Комуникация и сътрудничество с държавна администрация и институции; - Сключване на Договор с доставчици и клиенти- права, задължения, неустойки. - Други подходящи, станали необходими; 2.Финансово-икономически пакет: - Анализ на жизнеспособността на инвестицията; - Планиране на парични потоци; - Източници на финансиране, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР; - Изготвяне на управленска стартегия; Роля на управителя; - Финансово- счетоводно отчитане на дейността; - Други подходящи, станали необходими; 3. Маректинг- пакет: - Анализ на пазара- търсене, предлагане, конкуренти; - Маркетинг стратегия за развитие; - Контакти- доставчици, клиенти, поддържащи услуги; - Консултации за излизане на международния пазар; - Консултации за позициониране на продукта: пазрна ниша, уникален дизайн, потребителски нагласи; - Други подходящи, станали необходими; Дейността предвижда предоставяне на консултации по индивидуален график и съдържание на представителите на целевата група, като за всяко включено лице ще бъдат предоставени 40 часа консултации с интензитет спрямо потребностите и възможностите на лицето, но не по-малко от 2 и не повече от 6 месеца. ЕТАПИ ЗА РЕАЛИЗАЦИЯ: Дейността се предвижда да започне през 7 проектен месец и да продължи до 24 проектен месец. - Провеждане на процедура за избор на фирма, която да осигури наемането на помещения и оборудване в предвидените градове за извършване на консултантските услуги; - Избор на фирма за достака на материали за участниците по дейност 3; - Провеждане на индивидуалните консултации, според нуждите на конкретните лица от целевата група. 91 177.17 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).