Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 498 TREES
Български

Programme: Transport and Transport Infrastructure

Planning region: All

Description

    ‘’RAZGRAD POLIGRAF” LLC was established in 1998. The main economic activity code of the company is 18.12 – Other Printing Services. The printing establishment is specialized in full-colour printing of newspapers, including daily and weekly issues. The enterprise owns a digital printer, designed for full-colour printing, universal offset-printing and other machines. In addition, the establishment designs and manufactures various paper and paperboard products such as promotional merchandise, catalogues, leaflets and paperback books, student notebooks, calendars, applications etc. 
    The project will be executed in a sector, characterised by high energy intensity, with economic activity code 17.29 – Other articles of paper and paperboard. Through the present project the company aims to replace the old machines with new ones for the manufacturing of paper products in order to improve and expand the production capacity as well as to reduce the production cost price by means of increasing the efficiency and decreasing the electrical energy consumption. The improvement of the energy efficiency of the company will lead to increased competitiveness and shall be accomplished by means of the following investments:
1. Delivery of new high-capacity and energy efficient machines for the manufacture of paper and paperboard products, such as: semi-automatic high-speed perforation machine, high-speed printer, spiral binding machine, automatic hardback book covering machine and paper-cutting machine. 
2. Investments concerning the reduction of electrical energy consumption, which include delivery and implementation of an automated energy consumption monitoring and control system as well as a system for utilization of the residual ventilation system heat.
3. Consulting services for implementation and certification of ISO 50001, Energy audit and visualisation.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на:Полуавтоматична високоскоростна машина за перфориране-1бр.;Високоскоростна печатна машина-1бр.;Машина за полагане на спирали-1бр.;Машина за корица твърда подвързия-1бр.;Прав книговезки нож-1бр.;Автоматизирана система за мониторинг на енерго- потреблението-1бр.;Система за оползотворяване на отпадна топлинна енергия от вентилиран въздух чрез рекуператор: Като част от дейността ще бъдат закупени посредством външно възлагане и пуснати в експлоатация следните активи: Мярка 1 от Енергийния одит-Полуавтоматична високоскоростна машина за перфориране-1бр. ПОЛИГРАФ” ООД използва при производството 1 бр. полуавтоматична машина за дупчене на хартии и картон. Използваната машина е с ниска производителност (259 бр./час) и високо специфично потребление на електроенергия от 0.0108 kWh/бр. Новозакупената по проекта нова машина, ще е по-производителна (5172 брой листа/час) и с по-ниско специфично потребление на електроенергия от 0.0002 kWh/бр. Така фирмата ще разшири производството и ще подобри енергийната си ефективност. Мярка 2 - Високоскоростна печатна машина-1бр. Сега се използваната машина е с ниска производителност при формат А4 и грамажи на хартията 300-350 грама за м2 и високо специфично потребление на електроенергия от 0.0103 kWh/бр. Придобитата по проекта заместваща нова машина ще е с по-голяма производителност при сравняваните формати и грамажи на хартията и по ниско специфично потребление на електроенергия от 0.0002 kWh/бр. Това ще подобри капацитета и енергийната ефективност на компанията. Мярка 3- Машина за полагане на спирали-1бр. Използваната сега машина е амортизирана ниско производителна и високо специфично потребление на електроенергия от 0.0260 kWh/бр. Планира се закупуването на нова високопроизводителна машина с по ниско специфично потребление на електроенергия от 0.001 kWh/бр., което ще подобри енергийната ефективност при произвеждането на изделия от хартия и картон. Мярка 4- Машина за направа на корици твърда подвързия-1бр. Сега имаме машина за ръчно обличане /кеширане/ на твърди корици, с ниска производителност и ниско качество на кориците. Бракът е висок заради ръчните операции. Планираната за придобиване по проекта нова машина ще е полуавтоматична по производителна с по-добро качество на произведената корица. Значително ще се разшири производството на корици и изделия от хартия и картон. Мярка 5- Прав книговезки нож-1бр. Понастоящем фирмата използва амортизирана гилотина, с ниска производителност и високо специфично потребление на електроенергия от 0.0214 kWh/бр., поради което “РАЗГРАД ПОЛИГРАФ” ООД желае да я замени с нова, енергоефективна и високопроизводителна. Новата машина ще бъде с значително подобрено специфично потребление от 0.0008 kWh/бр., което ще подобри енергийната ефективност при рязане на хартия и картон. Мярка 6- Автоматизирана система за мониторинг на енерго- потреблението-1бр. Сега консумацията на електрическа енергия не се мери и отчита по производствено оборудване. Измерването и отчитането на разхода на електроенергия е общото търговско мерене от електромер. С цел намаляване консумацията на ел.енергия, фирмата планира въвеждането на Автоматизирана система за мониторинг на енергийното потребление . Конкретната мярка включва дейности, свързани с доставката и въвеждането в експлоатация на АСМЕ за новите машини, придобити по проекта. Така ще могат да се анализират получените резултати за разходите на електроенергия по производствените консуматори, ще се анализират разходите на енергия и производствените показатели, с цел планиране на конкретни мерки за намаляване консумацията на електрическа енергия. Това ще подобри енергийната ефективност на предприятието. Мярка 7- Система за оползотворяване на отпадна топлинна енергия от вентилиран въздух чрез рекуператор. С цел намаляване разходите на електроенергия, фирмата планира чрез проекта изграждането на общо обменна вентилационна система за производственото помещение, включващо 1 бр. рекуператор за отпадна топлина. Така фирмата ще подобри енергийната си ефективност. Инвестициите се отнасят за мерки 1, 2, 3 ,4, 5, 6 и 7 от енергийния одит Стъпките за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител - (от 2 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка (от 4 до 10 месец); 3. Инсталиране тестване, пускане в експлоатация (от 10 до 12 месец). 281 781.64 153 850.13
Консултантски услуги за въвеждане на ISO 50001. Консултантски услуги за сертифициране на ISO 50001. Услуги за Публичност и визуализация. Услуги за Енергиен одит.: Като част от дейността по проекта ще бъдат ще бъдат извършени следните услуги: 1.Консултантски услуги за въвеждане на системи за енергиен мениджмънт в предприятията- стандарт ISO 50001; 2.Консултантски услуги за сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятията- стандарт ISO 50001; Стандарта създава рамка за управление на енергийните характеристики и контрол и намаление на енергийното потребление.Системата за управление на енергията обхваща следните основни процеси: -Енергийно планиране; -Енергиен преглед – включващ енергийното потребление и анализ на използваната енергия; -Енергийно обследване – включващ данни за енергийните характеристики на дейността и определянето на енергийна базова линия; -Планиране на управлението на енергията. Стандартът определя изискванията за създаване, внедряване, поддържане и подобряване на системата за управление на енергията, чиято цел е да даде възможност на фирмата да следва систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, включително енергийната ефективност , енергийната сигурност, използването на енергия и потреблението. Стандартът има за цел да помогне на компанията непрекъснато да намалява консумация на енергия, и следователно разходите си за енергия и емисиите на парникови газове. Ползите от стандарта са намаляването на разходите за енергийни ресурси и ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда. Това води до подобряване на енергийната ефективност, намаляване на себестойността на произвежданата продукция и повишаване на конкурентоспособността на фирмата. 3.Услуги за Публичност и Визуализация. Планира се изработка и доставка на 2 броя табели които трябва да се монтират на видно място във фирмата. 4.Консултантски услуги за Енергиен одит. Това е единствената дейност по проекта, която е извършена предварително с цел да предпише енергийно ефективни мерки, които да помогнат на кандидат бенефициента да планира инвестициите си. Избора на изпълнител се направи по старите указания на УО, защото ПМС 160/01.07.2016 г. не беше влязло в сила. Съгласно указанията във формуляра за кандидатстване се бележат че започват в първия месец със срок на изпълнение 2 месеца. Стъпките за изпълнение на дейностите 1, 2 и 3.: 1. Избор на изпълнител - ще се осъществи чрез съобщение за събиране на ценови предложения за избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка на услугите (от 4 до 10 месец); 31 940.00 31 830.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).