Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 175 TREES
Български

Programme: Transport and Transport Infrastructure

Planning region: All

Description

Tundzha municipality belongs to the marginalized rural regions and includes 44 village type settlements. There are 10 educational institutions in the municipality, 2 of which are primary and 8 are focal points. Sufficient conditions have been created for a day-to-day organization of the educational process. Specialized transportation for itinerant students is also provided. In charge of this project implementation is "St.St. Kiril i Metodi" Primary school of Veselinovo /214 children and students from the villages of Veselinovo, Chargan, Mogila and Zavoy/ in partnership with „V. Levski” Primary school of Zavoy /80 children and students/. The main purpose of the project is to support the social integration of children and students from marginalized groups by improving their access to a good quality education. The specific goals are to improve the quality of school education in small settlements, to ensure an equal access to it and to reduce the number of school dropouts and early school leaving at all. The project develops the socialization, integration and personal development of children and students from both schools. It aims to encourage parental and student activity and will fully provide an effective long-term mechanism for the complete integration of Roma students, parents, teachers and volunteers. This will lead to more effective integration into the education system of both schools, improved educational results and strengthened children’s individual skills and abilities. The project has been developed based on the main goals of Municipal strategy for the personal development of children and students in Tundzha Municipality 2019-2020, Regional strategy for Roma Integration 2012-2020 and Tundzha Municipality Plan according to it, Program and plan for educational integration of Ethnic Minority Students at "St.St. Kiril i Metodi" school of Veselinovo.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
"Академия за родители": С "Академия за родители"ще се повиши родителският капацитет, като се създаде зона за интеркултурна комуникация и неформално общуване между родители ученици и учители. Родителите ще бъдат мотивирани да подкрепят по - активно децата си в учебния процес и ще се осъществи превенция на ранното им отпадане от училище Дейността ще допринесе за привличане на родителите към училищния живот, ще се засили ролята им при подготовката и участието на учениците в училище. Участниците в "Академия за родители" ще поддържат постоянна връзка с педагогическия екип на училището и ще предлагат идеи за организиране на извънкласни дейности и различни извънучилищни мероприятия. Ще бъде изградено доверие и подобряване на партньорството между училището и семейството. Родителите ще бъдат привлечени като съмишленици и участници в училищните инициативи за: -Преодоляване на напрежението в комуникацията ученици, родители, учители; -Изграждане на умения за работа в екип между родители и учители; -Превръщане на родителите в активен участник и партньор на училището в образователният процес; -Привличане и задържане на учениците в училище; -Повишаване на качеството на образование и намаляване броя на неизвинените отсъствия; Чрез дейността ще се „отвори” училището към родителската среда, така че родителите да участват реално във вземането на решения: което ще превърне училището в център на родителската общност. Участието на родителите в дейности, организирани от училището–отворени врати, празници, тържества, състезания,изнесени обучения ще допринесе за издигане имиджа на училището и популяризиране на училищната политика на местно и регионално ниво,участие в пътуващи театрални работилници. Ще бъде постигнато насърчаване на общуването и съвместните изяви между ученици,родители,учители и доброволци от маргинализираните общности. Академията за родители" в двете училища ще се ръководи от модератор .Той ще работи по изработена от него двугодишна програма и одобрена от ръководителя на проекта.Модератора ще изработи 100 часа в рамките на 20 месеца и ще организира и проведе 80 срещи в продължение на 20 месеца от м.март 2020 г. в двете училища. Дейността ще се подпомага от двама образователни сътрудници по един в двете училища /, които ще работят с ромската общност за информиране, пълноценно и редовно присъствие на родителите в академията.Активно ще се включват при организиране на срещите с модератора . При закриване на "Академия за родители" участниците ще получат грамота за най-активен родител. 24 499.68 24 367.79
"Природата - наш дом": В ОУ "Св. Св. Кирил и Методиий" с .Веселиново и НУ "Васил Левски" с. Завой, ще бъдат създадени 3 еко клуба "Природата - наш дом" . Във Веселиново ще бъдат сформирани 2 клуба "Природата - наш дом". В единият клуб ще вземат участие 12 ученика от 7 клас, а в другият ще бъде сборна група от 5 и 6 клас - 12 ученика. В НУ с.Завой в еко клуба ще участват 20 деца и ученици от 1 до 4 клас. Дейностите в клубовете ще бъдат насочени към глобалните и специфични екологични проблеми на училището, селото и общината. Реализирането на проекта ще промени отношението на учениците към природата, ще повиши теоретичното и практическо равнище на знанията им по въпросите, свързани с опазването на околната среда ,нейното почистване, превръщането на дома, улицата, училището, селото - в уютно и привлекателно място за живот. Екологичното и здравното образование заемат приоритетно място в българското училище днес чрез дейността ще се формира екологичната култура у младото поколение, която ще доведе до отговорно отношение към околната среда и уважение към природата. Дейността ще включва изграждане на ботанически градини / засаждане на цветя,билки,зеленчуци/, засаждане на храсти и дръвчета,поддържане на тревните площи и двора на училището, еко правила за опазване и подобряване на екологичната среда в училище,изработване на еко табла, изграждането на екокътове от учениците, изработването на презентации за дейността на клубовете с цел изграждане на умения за работа в екип и повишаване на компютърните им компетенции. При организирането на екологични акции ще бъдат привлечени и родители, което ще има огромен възпитателен ефект в изграждане на екологично съзнание, като част от културата на личността на ученика и на родителската общност. Родители ще участват и в "Академия за родители", което ще осигури устойчивост на дейността и надграждане на заложените цели. За пълноценното функциониране на клубовете във двете училища ще се създадат по една "Зелена класна стая", която ще създаде по-благоприятни условия за устойчиво развитие на личността в контекста на адаптиране към стиловете на живот и практики. "Зелената класна стая"ще е удобно място за практически упражнения, изработване на предмети от природни материали, реализиране на мини проекти, свързани с изучаване и опазване на залесените растителните видове в района на училището,за провеждане на летните училища за децата от ППГ, екосъстезания, еко кампании и други форуми.Тя ще спомогне на учителите да проведат образователни уроци с учениците на открито. Да съчетаят съвременните компютърни интереси на учениците със зелената атмосфера в училищните дворове на двете училища. Чрез тях ще се създадат условия за физическо, интелектуално и личностно развитие на учениците и организиране на целодневното им обучение.Чрез екологичното възпитание и екотуризъм ще се формира активна гражданска позиция .Тази дейност ще подобри физическото и психическото здраве на учениците и се спомогне за тяхното интелектуално развитие чрез стимулиране на природосъобразния начин на живот.Опазването на околната среда е приоритет в работата на учебните заведения, като институция.Създадените "Зелени класни стаи" ще бъдат използвани не само от учениците в трите клуба , а и от останалите 250 деца и ученици от двете училища. 22 819.58 22 287.38
"Лятна детска Академия": Основната цел на дейността е подобряване на училищната готовност, адаптация и равен достъп до образование на децата от ППГ и подлежащите на обучение в първи клас в Основно училище "Св. Св. Кирил и Методий" село Веселиново и Начално училище "Васил Левски" село Завой. Лятната детска Академия ще се проведе през месец юли 2020 година и месец юли 2021 година, като ще участват 20 деца и техните родители. Чрез дейността ще се организира и осмисли свободното време на децата, подлежащи на обучение в първи клас, чрез осигуряване на полудневни занимания през лятната ваканция. "Лятната детска Академия" ще надгради и мултиплицира провежданото през предходните години "Лятно училище". Родителите, чийто деца ще бъдат включени в тази дейност ще повишат мотивацията си за успешна образователна интеграция и социализация на техните деца. Тази дейност ще спомогне за подобряване комуникативността между децата и учениците в новата училищна среда. Ще подпомогне развитието на заложбите и постепенната адаптация в училищна среда. Ще ги социализира и ще повиши на мотивацията на бъдещите ученици за посещаването на училището през учебна 2020/2021 и 2021/2022 година. Ръководителите на дейността ще работят за надграждане или съхраняване на придобитите когнитивни и социални умения в предучилищна възраст. Ще бъдат приложени методи и форми на неформалното образование: - игри и дейности, обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия свят; предоставяне дейности за подобряване на предучилищната подготовка като: преодоляване на затруднения в изучаването на български език и комуникативността, социализацията и др., осигуряване на възможност за равен старт в първи клас . В летните детски академии образователните елементи ще се комбинират с игри и дейности, допълващи и обогатяващи знанията и уменията на децата, с оглед повишаване на училищната им готовност като базови познания и умения и психологическа нагласа. В рамките на летните детски академии ще се провеждат дейности за формирането на положителни нагласи към ученето като ценност и за изграждането на умения за активно и самостоятелно учене, на умения за работа в екип и в група, на умения за решаване на проблеми и на умения за критично мислене; ще бъде провеждана допълнителна подготовка за преодоляването на затрудненията в изучаването на български език. Програмата за работа с децата в летните детски академии ще включва допълнителни занимания / ситуации по образователните направления БЕЛ, математика, социален свят и др./ , в съответствие със стандартите на предучилищната подготовка. Ще бъдат организирани и проведени състезания, викторини, културни и развлекателни мероприятия по време на заложените дейности в летните детски академии. В рамките на дейността ще се организират съвместни еднодневни образователни посещения на територията на МИГ"Тунджа" след завършване на всяка "Лятна детска Академия" през 2020 и 2021 г. с участието на деца, родители, учители от двете училища - 45 участника или общо 90 участника за двете години и 2-ма доброволеца. Образователната дейност в "Лятната детска Академия" ще се осъществява, чрез подбор на екип - учител с начална педагогика и образователен медиатор/по един за всяко училище/. Дейността на учителя ще се реализира в 80 учебни часа за 2020 и 2021 г. - по 2 часа, в делничен ден, разпределени в две седмици, за двете училища през месец юли 2020 г. и месец юли 2021 г. Дейността на образователните медиатори /по 1 за Основно училище "Св. Св. Кирил и Методий", село Веселиново и 1 за Начално училище "Васил Левски", село Завой /ще се реализира в 80 часа за 2020 и 2021 година - по 2 часа, разпределени в две седмици, за двете училища през месец юли 2020 и месец юли 2021 година. В "Лятната детска Академия" ще вземат участие 2 - ма доброволци от ромският етнос, които ще подпомагат работата на учителя и образователния сътрудник. 8 214.00 6 506.59
„В света на информационните технологии – Бъдеще за всеки!“: Новите технологии са неизменна част от обществения живот и по този начин стават необходими и в съвременното обучение. Правилното използване на съвременни образователни технологии повишава ефективността на преподаването и ученето. За тази цел обаче, е необходимо използване на нови педагогически подходи, които позволяват съвместна работа, общуване и мобилност. Такива обучаващи технологии включват виртуални светове, интерактивни мултимедийни технологии, безжични технологии и използване на мобилни устройства.Компютърните образователни технологии могат да се използват в обучението, когато са на лице предимствата от тяхното използване в сравнение с традиционните подходи. Това са случаите, когато се внасят положителни промени в съдържанието и организацията на учебния процес, улеснява се формирането на умения и взаимоотношения, развиването на мисленето и познавателните способности у обучаемите и облекчаването работата на преподавателя. По този начин се увеличават методите на обучение като например решаване на учебни задачи с помощта на дидактически софтуерен продукт, справяне с еднакви по тип задачи чрез интерактивна мултимедия с възможности за различен начин за изпълнение. Интерактивната мултимедия, използвана в настоящото изследване, като част от компютърните образователни технологии, предоставя възможност за: • Лесно, интересно и точно представяне на съдържанието на учебния материал. • По-добра реализация на практическата насоченост на учебните часове. • Повишаване на възможността за самостоятелна работа и работа по групи. • Създаване на положителна мотивация на учениците за редовно присъствие в учебните часове. • Насочване на обучаемите към дейности, които развиват логическото мислене,сравняването, обобщението, творчеството и т.н. Настоящата дейност ще допринесе за интеграцията и личностното развитие на учениците от ромските общности в с. Веселиново, с. Могила, с. Чарган и с. Завой. Чрез използването на дидактически софтуерен продукт в обучението се реализират основни дидактически принципи като активност, гъвкавост,достъпност, нагледност, последователност, системност, свързване на теорията с практиката, възможност за индивидуален подход и др. Така се подобрява нагледността и се предоставя възможност за по-добро възприемане, усвояване и приложение на знанията придобити по тази дейност. Всяко дете има творчески потенциал, независимо към каква етническа общност принадлежи. Учителят има ролята да разпознае този талант у тях, да го насърчи и да го насочи към положително развитие. От своя страна тези деца и ученици ще привлекат други деца с добрия си пример, ще развиват своя потенциал и ще изградят едно ядро от ученици, служещо като мост между различните поколения ученици. В тази дейност ще се включат: един клуб от ОУ с. Веселиново с 14ученика от прогимназиален етап и една група от НУ с. Завой с 20 ученика от начален етап.Общо 34 ученика. Ръководителите на двата клуба ще разработят програми за дейността им през учебна 2020/2021 г. и учебна 2021/ учебна 2022 г. Участниците в проекта с помощта на ръководителите ще разработят най-малко по четири презентации в съответното училище, за програмния период. Провеждане на интерактивен урок за подобряване на ИКТ средата с участието на художници - модератори. В заключителната фаза на проекта всяка група ще направи презентация за всички дейности по проекта"Училище в действие", осъществени в съответното училище. Реализацията по обзавеждане със съвременно информационно технологично оборудване,е базирано на терминални решения с централизирано управление.То ще позволява на учителя да използва модерни, интерактивни методи на обучение и ефективно да ръководи учебният процес. Това допринася за повишаване на качеството на обучение на учениците по информатика и информационни технологии.За тази цел ще се обособят образователни ИКТ среди в двете училища. 38 832.74 38 782.52
"Кукери, коледари и тракийския фолклор" : Да се възпитават учениците на уважение, почитание и толерантност е работа на родителите у дома, а в училище е мисия на учителя .Чрез настоящата дейност ще се постигне; Изграждане на толерантно отношение между всички български граждани; Подпомагане и развиване на културната идентичност на общностите на територията на МИГ-Тунджа; Уважение и зачитане на различната празнична обредност; Развиване и обогатяване на уменията за работа в екип; Стимулиране на интеркултурен диалог между учениците; Осмисляне на богатството и мъдростта, които се крият във всеки празник ; Подпомогане свободната изява и личностното израстване на учениците; В допълнение дейността ще допринесе и за: осигуряване на равен достъп до образование; успешна социализация; съхраняване на културната идентичност; взаимно уважение и разбирателство между етносите; Дейността ще бъде с продължителност 20 месеца. Тя ще се ръководи от двама учители / старши експерти/ и хореограф.Ще се създадат две "Танцови работилници", съобразени с интересите на учениците и техните заложби, в които по интересен и забавен начин ще развиват творческия си потенциал и ще изграждат полезни умения в избраната сфера. Целева група са 50 деца и ученици от различни етноси от начален и прогимназиален етап, 20 родители, 2 учители и хореограф. Непреки участници ще са 100 ученици от целодневната организация и 20 учители от ОУ "Св.Св.Кирил и Методий" с. Веселиново и НУ "Васил Левски"с. Завой Работата на "Танцовите работилници" ще осмисли свободното време на нашите ученици, ще ги мотивира за по-активно участие в образователния процес и ще допринесе за съхраняване на културната им идентичност .Активни участници и партньори в дейността ще бъдат родителите. Ще се създадат две коледарски куди, две танцови трупи и две кукерски групи. Ще разучат най - малко по 2 танца Ще се пресъздават традиции и обичаи, с цел изграждане у учениците на нравствени и естетически ценности. За привличане и задържане на учениците в класните стаи ще включим родителите като активен участник и партньор в дейности по проекта и училищния живот. На занятията на „Танцовите работилници“ ще бъдат канени и родители, които да разказват за начина, по който отбелязват различни празници и обичаи. Участниците в работилниците ще участват в училищни, селски, общински празници и фестивали на територията на МИГ -Тунджа". Тези участия ще дадат възможност учениците да се срещнат със свои връстници от други села, градове и държави, да общуват с тях, да обменят идеи, което ще ги мотивира да се развиват, да научават нови неща, ще ги стимулира да продължат своето образование. Ще възпита у тях дух на толерантност и разбиране за богатството на фолклора и културата на другите етноси. Събраните впечатление и идеи ще бъдат използвани в бъдеще за продължаване дейността на "Танцовите работилници", като едно от основните средства за интеграция, приобщаване, личностно развитие, превенция срещу тормоз и агресия в училище и не на последно място развиване индивидуалните дарби на всяко дете и всеки ученик. В края на дейността децата и учениците ще демонстрират знания и умения, които са придобили по време на работата им в работилниците пред по-широка публика. 25 570.00 27 539.62

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).