"Академия за родители": С "Академия за родители"ще се повиши родителският капацитет, като се създаде зона за интеркултурна комуникация и неформално общуване между родители ученици и учители. Родителите ще бъдат мотивирани да подкрепят по - активно децата си в учебния процес и ще се осъществи превенция на ранното им отпадане от училище Дейността ще допринесе за привличане на родителите към училищния живот, ще се засили ролята им при подготовката и участието на учениците в училище. Участниците в "Академия за родители" ще поддържат постоянна връзка с педагогическия екип на училището и ще предлагат идеи за организиране на извънкласни дейности и различни извънучилищни мероприятия. Ще бъде изградено доверие и подобряване на партньорството между училището и семейството. Родителите ще бъдат привлечени като съмишленици и участници в училищните инициативи за:
-Преодоляване на напрежението в комуникацията ученици, родители, учители;
-Изграждане на умения за работа в екип между родители и учители;
-Превръщане на родителите в активен участник и партньор на училището в образователният процес;
-Привличане и задържане на учениците в училище;
-Повишаване на качеството на образование и намаляване броя на неизвинените отсъствия;
Чрез дейността ще се „отвори” училището към родителската среда, така че родителите да участват реално във вземането на решения: което ще превърне училището в център на родителската общност.
Участието на родителите в дейности, организирани от училището–отворени врати, празници, тържества, състезания,изнесени обучения ще допринесе за издигане имиджа на училището и популяризиране на училищната политика на местно и регионално ниво,участие в пътуващи театрални работилници.
Ще бъде постигнато насърчаване на общуването и съвместните изяви между ученици,родители,учители и доброволци от маргинализираните общности. Академията за родители" в двете училища ще се ръководи от модератор .Той ще работи по изработена от него двугодишна програма и одобрена от ръководителя на проекта.Модератора ще изработи 100 часа в рамките на 20 месеца и ще организира и проведе 80 срещи в продължение на 20 месеца от м.март 2020 г. в двете училища. Дейността ще се подпомага от двама образователни сътрудници по един в двете училища /, които ще работят с ромската общност за информиране, пълноценно и редовно присъствие на родителите в академията.Активно ще се включват при организиране на срещите с модератора . При закриване на "Академия за родители" участниците ще получат грамота за най-активен родител. |
24 499.68
|
24 367.79
|
"Природата - наш дом":
В ОУ "Св. Св. Кирил и Методиий" с .Веселиново и НУ "Васил Левски" с. Завой, ще бъдат създадени 3 еко клуба "Природата - наш дом" . Във Веселиново ще бъдат сформирани 2 клуба "Природата - наш дом". В единият клуб ще вземат участие 12 ученика от 7 клас, а в другият ще бъде сборна група от 5 и 6 клас - 12 ученика. В НУ с.Завой в еко клуба ще участват 20 деца и ученици от 1 до 4 клас.
Дейностите в клубовете ще бъдат насочени към глобалните и специфични екологични проблеми на училището, селото и общината. Реализирането на проекта ще промени отношението на учениците към природата, ще повиши теоретичното и практическо равнище на знанията им по въпросите, свързани с опазването на околната среда ,нейното почистване, превръщането на дома, улицата, училището, селото - в уютно и привлекателно място за живот.
Екологичното и здравното образование заемат приоритетно място в българското училище днес чрез дейността ще се формира екологичната култура у младото поколение, която ще доведе до отговорно отношение към околната среда и уважение към природата.
Дейността ще включва изграждане на ботанически градини / засаждане на цветя,билки,зеленчуци/, засаждане на храсти и дръвчета,поддържане на тревните площи и двора на училището, еко правила за опазване и подобряване на екологичната среда в училище,изработване на еко табла, изграждането на екокътове от учениците, изработването на презентации за дейността на клубовете с цел изграждане на умения за работа в екип и повишаване на компютърните им компетенции. При организирането на екологични акции ще бъдат привлечени и родители, което ще има огромен възпитателен ефект в изграждане на екологично съзнание, като част от културата на личността на ученика и на родителската общност. Родители ще участват и в "Академия за родители", което ще осигури устойчивост на дейността и надграждане на заложените цели.
За пълноценното функциониране на клубовете във двете училища ще се създадат по една "Зелена класна стая", която ще създаде по-благоприятни условия за устойчиво развитие на личността в контекста на адаптиране към стиловете на живот и практики. "Зелената класна стая"ще е удобно място за практически упражнения, изработване на предмети от природни материали, реализиране на мини проекти, свързани с изучаване и опазване на залесените растителните видове в района на училището,за провеждане на летните училища за децата от ППГ, екосъстезания, еко кампании и други форуми.Тя ще спомогне на учителите да проведат образователни уроци с учениците на открито. Да съчетаят съвременните компютърни интереси на учениците със зелената атмосфера в училищните дворове на двете училища. Чрез тях ще се създадат условия за физическо, интелектуално и личностно развитие на учениците и организиране на целодневното им обучение.Чрез екологичното възпитание и екотуризъм ще се формира активна гражданска позиция .Тази дейност ще подобри физическото и психическото здраве на учениците и се спомогне за тяхното интелектуално развитие чрез стимулиране на природосъобразния начин на живот.Опазването на околната среда е приоритет в работата на учебните заведения, като институция.Създадените "Зелени класни стаи" ще бъдат използвани не само от учениците в трите клуба , а и от останалите 250 деца и ученици от двете училища. |
22 819.58
|
22 287.38
|
"Лятна детска Академия": Основната цел на дейността е подобряване на училищната готовност, адаптация и равен достъп до образование на децата от ППГ и подлежащите на обучение в първи клас в Основно училище "Св. Св. Кирил и Методий" село Веселиново и Начално училище "Васил Левски" село Завой. Лятната детска Академия ще се проведе през месец юли 2020 година и месец юли 2021 година, като ще участват 20 деца и техните родители.
Чрез дейността ще се организира и осмисли свободното време на децата, подлежащи на обучение в първи клас, чрез осигуряване на полудневни занимания през лятната ваканция. "Лятната детска Академия" ще надгради и мултиплицира провежданото през предходните години "Лятно училище". Родителите, чийто деца ще бъдат включени в тази дейност ще повишат мотивацията си за успешна образователна интеграция и социализация на техните деца. Тази дейност ще спомогне за подобряване комуникативността между децата и учениците в новата училищна среда.
Ще подпомогне развитието на заложбите и постепенната адаптация в училищна среда. Ще ги социализира и ще повиши на мотивацията на бъдещите ученици за посещаването на училището през учебна 2020/2021 и 2021/2022 година.
Ръководителите на дейността ще работят за надграждане или съхраняване на придобитите когнитивни и социални умения в предучилищна възраст. Ще бъдат приложени методи и форми на неформалното образование: - игри и дейности, обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия свят; предоставяне дейности за подобряване на предучилищната подготовка като: преодоляване на затруднения в изучаването на български език и комуникативността, социализацията и др., осигуряване на възможност за равен старт в първи клас .
В летните детски академии образователните елементи ще се комбинират с игри и дейности, допълващи и обогатяващи знанията и уменията на децата, с оглед повишаване на училищната им готовност като базови познания и умения и психологическа нагласа. В рамките на летните детски академии ще се провеждат дейности за формирането на положителни нагласи към ученето като ценност и за изграждането на умения за активно и самостоятелно учене, на умения за работа в екип и в група, на умения за решаване на проблеми и на умения за критично мислене; ще бъде провеждана допълнителна подготовка за преодоляването на затрудненията в изучаването на български език.
Програмата за работа с децата в летните детски академии ще включва допълнителни занимания / ситуации по образователните направления БЕЛ, математика, социален свят и др./ , в съответствие със стандартите на предучилищната подготовка.
Ще бъдат организирани и проведени състезания, викторини, културни и развлекателни мероприятия по време на заложените дейности в летните детски академии.
В рамките на дейността ще се организират съвместни еднодневни образователни посещения на територията на МИГ"Тунджа" след завършване на всяка "Лятна детска Академия" през 2020 и 2021 г. с участието на деца, родители, учители от двете училища - 45 участника или общо 90 участника за двете години и 2-ма доброволеца.
Образователната дейност в "Лятната детска Академия" ще се осъществява, чрез подбор на екип - учител с начална педагогика и образователен медиатор/по един за всяко училище/.
Дейността на учителя ще се реализира в 80 учебни часа за 2020 и 2021 г. - по 2 часа, в делничен ден, разпределени в две седмици, за двете училища през месец юли 2020 г. и месец юли 2021 г.
Дейността на образователните медиатори /по 1 за Основно училище "Св. Св. Кирил и Методий", село Веселиново и 1 за Начално училище "Васил Левски", село Завой /ще се реализира в 80 часа за 2020 и 2021 година - по 2 часа, разпределени в две седмици, за двете училища през месец юли 2020 и месец юли 2021 година.
В "Лятната детска Академия" ще вземат участие 2 - ма доброволци от ромският етнос, които ще подпомагат работата на учителя и образователния сътрудник.
|
8 214.00
|
6 506.59
|
„В света на информационните технологии – Бъдеще за всеки!“: Новите технологии са неизменна част от обществения живот и по този начин стават необходими и в съвременното обучение. Правилното използване на съвременни образователни технологии повишава ефективността на преподаването и ученето. За тази цел обаче, е необходимо използване на нови педагогически подходи, които позволяват съвместна работа, общуване и мобилност. Такива обучаващи технологии включват виртуални светове, интерактивни мултимедийни технологии, безжични технологии и използване на мобилни устройства.Компютърните образователни технологии могат да се използват в обучението, когато са на лице предимствата от тяхното използване в сравнение с традиционните подходи. Това са случаите, когато се внасят положителни промени в съдържанието и организацията на учебния процес, улеснява се формирането на умения и взаимоотношения, развиването на мисленето и познавателните способности у обучаемите и облекчаването работата на преподавателя. По този
начин се увеличават методите на обучение като например решаване на учебни задачи с помощта на дидактически софтуерен продукт, справяне с еднакви по тип задачи чрез интерактивна мултимедия с възможности за различен начин за изпълнение. Интерактивната мултимедия, използвана в настоящото изследване, като част от компютърните образователни технологии, предоставя възможност за:
• Лесно, интересно и точно представяне на съдържанието на учебния материал.
• По-добра реализация на практическата насоченост на учебните часове.
• Повишаване на възможността за самостоятелна работа и работа по групи.
• Създаване на положителна мотивация на учениците за редовно присъствие в учебните часове.
• Насочване на обучаемите към дейности, които развиват логическото мислене,сравняването, обобщението, творчеството и т.н.
Настоящата дейност ще допринесе за интеграцията и личностното развитие на учениците от ромските общности в с. Веселиново, с. Могила, с. Чарган и с. Завой.
Чрез използването на дидактически софтуерен продукт в обучението се реализират основни дидактически принципи като активност, гъвкавост,достъпност, нагледност, последователност, системност, свързване на теорията с практиката, възможност за индивидуален подход и др. Така се подобрява нагледността и се предоставя възможност за по-добро възприемане, усвояване и приложение на знанията придобити по тази дейност.
Всяко дете има творчески потенциал, независимо към каква етническа общност принадлежи. Учителят има ролята да разпознае този талант у тях, да го насърчи и да го насочи към положително развитие. От своя страна тези деца и ученици ще привлекат други деца с добрия си пример, ще развиват своя потенциал и ще изградят едно ядро от ученици, служещо като мост между различните поколения ученици.
В тази дейност ще се включат: един клуб от ОУ с. Веселиново с 14ученика от прогимназиален етап и една група от НУ с. Завой с 20 ученика от начален етап.Общо 34 ученика. Ръководителите на двата клуба ще разработят програми за дейността им през учебна 2020/2021 г. и учебна 2021/ учебна 2022 г.
Участниците в проекта с помощта на ръководителите ще разработят най-малко по четири презентации в съответното училище, за програмния период.
Провеждане на интерактивен урок за подобряване на ИКТ средата с участието на художници - модератори.
В заключителната фаза на проекта всяка група ще направи презентация за всички дейности по проекта"Училище в действие", осъществени в съответното училище.
Реализацията по обзавеждане със съвременно информационно технологично оборудване,е базирано на терминални решения с централизирано управление.То ще позволява на учителя да използва модерни, интерактивни методи на обучение и ефективно да ръководи учебният процес. Това допринася за повишаване на качеството на обучение на учениците по информатика и информационни технологии.За тази цел ще се обособят образователни ИКТ среди в двете училища.
|
38 832.74
|
38 782.52
|
"Кукери, коледари и тракийския фолклор"
: Да се възпитават учениците на уважение, почитание и толерантност е работа на родителите у дома, а в училище е мисия на учителя .Чрез настоящата дейност ще се постигне; Изграждане на толерантно отношение между всички български граждани; Подпомагане и развиване на културната идентичност на общностите на територията на МИГ-Тунджа; Уважение и зачитане на различната празнична обредност; Развиване и обогатяване на уменията за работа в екип; Стимулиране на интеркултурен диалог между учениците; Осмисляне на богатството и мъдростта, които се крият във всеки празник ; Подпомогане свободната изява и личностното израстване на учениците;
В допълнение дейността ще допринесе и за: осигуряване на равен достъп до образование; успешна социализация; съхраняване на културната идентичност; взаимно уважение и разбирателство между етносите;
Дейността ще бъде с продължителност 20 месеца. Тя ще се ръководи от двама учители / старши експерти/ и хореограф.Ще се създадат две "Танцови работилници", съобразени с интересите на учениците и техните заложби, в които по интересен и забавен начин ще развиват творческия си потенциал и ще изграждат полезни умения в избраната сфера. Целева група са 50 деца и ученици от различни етноси от начален и прогимназиален етап, 20 родители, 2 учители и хореограф. Непреки участници ще са 100 ученици от целодневната организация и 20 учители от ОУ "Св.Св.Кирил и Методий" с. Веселиново и НУ "Васил Левски"с. Завой
Работата на "Танцовите работилници" ще осмисли свободното време на нашите ученици, ще ги мотивира за по-активно участие в образователния процес и ще допринесе за съхраняване на културната им идентичност .Активни участници и партньори в дейността ще бъдат родителите.
Ще се създадат две коледарски куди, две танцови трупи и две кукерски групи. Ще разучат най - малко по 2 танца Ще се пресъздават традиции и обичаи, с цел изграждане у учениците на нравствени и естетически ценности.
За привличане и задържане на учениците в класните стаи ще включим родителите като активен участник и партньор в дейности по проекта и училищния живот.
На занятията на „Танцовите работилници“ ще бъдат канени и родители, които да разказват за начина, по който отбелязват различни празници и обичаи.
Участниците в работилниците ще участват в училищни, селски, общински празници и фестивали на територията на МИГ -Тунджа". Тези участия ще дадат възможност учениците да се срещнат със свои връстници от други села, градове и държави, да общуват с тях, да обменят идеи, което ще ги мотивира да се развиват, да научават нови неща, ще ги стимулира да продължат своето образование. Ще възпита у тях дух на толерантност и разбиране за богатството на фолклора и културата на другите етноси. Събраните впечатление и идеи ще бъдат използвани в бъдеще за продължаване дейността на "Танцовите работилници", като едно от основните средства за интеграция, приобщаване, личностно развитие, превенция срещу тормоз и агресия в училище и не на последно място развиване индивидуалните дарби на всяко дете и всеки ученик.
В края на дейността децата и учениците ще демонстрират знания и умения, които са придобили по време на работата им в работилниците пред по-широка публика. |
25 570.00
|
27 539.62
|