Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 498 TREES
Български

Programme: Transport and Transport Infrastructure

Planning region: All

Description

The project addresses the creation of a sustainable social enterprise with activity - design, manufacturing and distribution of clothing and other textile products with ethno motifs, as a new unit in the applicant company "AS" Ltd.
For the purpose under the procedure "Development of Social Entrepreneurship", 6 unemployed persons from the target groups - disabled people and disadvantaged persons on the labor market will be motivated and appointed in new jobs. A mentor will be provided for the hired new persons. The job sustainability will be ensured by purchasing new equipment that meets the requirements for new jobs.

The implementation of this project proposal will contribute to facilitating access to employment and ensuring the social inclusion of vulnerable groups by creating the right conditions for their professional integration in the sphere of the social economy. The activities set out are in line with the objectives of the procedure: to facilitate access to employment and to support the social inclusion of vulnerable groups by creating the right conditions for their professional integration in the social economy.

The expected results from the implementation of the project are: ensuring the professional and social integration of newly recruited persons and stimulating their full inclusion in the active labor force of the applicant.
The applicant will keep the employment of 50% of newly recruited persons after the end of the project.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца (част 1): Целта на дейността е да се осигури достъп до заетост на лица от групи, които са традиционно поставени в уязвимо положение при търсене на работа, което обуславя създаването на обособена структура в "АС" ООД като социално предприятие. За изпълнението на дейността, АС ще наеме за период до 12 месеца 6 лица, спадащи към следните целеви групи: - Лица с увреждания – 1 бр. - Лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица (безработни лица, вкл. младежи до 29 г., възрастни над 54 г., продължително безработни, безработни лица с основно или по-ниско образование) – 5 бр. Данните сочат, че хората от посочените целеви групи изпитват многократно по-големи трудности при намиране на работа от общото население. Те се сблъскват с предразсъдъци, нежелание от страна на работодателите да се ангажират с проблемите им, изолираност и неразбиране от обществото, чувство за непълноценност и липса на увереност в собствените си способности. Работните места за новоназначените лица в новообособената социална структура във фирмата ще бъдат разкрити специално за хора в неравностойно положение и хора с увреждания, което цели да им даде увереност и усещане, че са действително търсени и желани на пазара на труда. За сформирането на новообособената социална структура в АС, чиято дейност е насочена към запазване на традиционните практики по изработка на облекла с етномотиви, народни носии и аксесоари, се предвижда новонаетите лица от целевите групи да заемат следните длъжности: - 1 бр. Дизайнер, моден – ще проектира и конструира дизайнерски образци и модели на облекло и аксесоари с традиционни български мотиви (шевици, бродерии). - 2 бр. Шивач – ще извършват ръчно или машинно зашиване и изработване на дизайнерските облекла и аксесоари с етномотиви; ръчно или машинно бродиране на орнаменти и апликации; шиене на декоративни етно елементи върху облеклата и аксесоарите. - 1 бр. Експерт продажби – ще отговаря за привличането на клиенти, приемане на поръчки, извършва продажбата и доставката на стоките, определя и договоря цени. - 1 бр. Технически организатор – ще подпомага дейностите в производствения и продажбения процес като организира и подготвя заявки, отчети и кореспонденция; осигурява необходимите материали и суровини за производството; обезпечава с необходимите технически средства за извършване на рутинните дейности в предприятието. - 1 бр. Ръководител социално предприятие – отговаря за цялостния контрол и управление на социалното предприятие; определя стратегията на развитие и планира и управлява основните дейности на предприятието; одобрява материални, човешки или финансови ресурси; наставлява новонаетите лица в неравностойно положение. В рамките на 12-месечния период на заетост в социалното предприятие, предвидените целеви групи по проекта ще придобият значителни знания и умения в сферата на дизайна, производството и продажбите на облекло и други изделия с акцент върху етномотивите (традиционни български шевици, бродерии). Това ще предостави успешен старт на тези лица за непрекъсната трудова ангажираност и след края на проекта. Имайки предвид трудностите на пазара на труда, особено за лица в неравностойно положение и хора с увреждания, практическите професионални умения, които новонаетите служители ще придобият, ще се окажат ключови за по-нататъшното им интегриране в обществото. В допълнение към професионалната интеграция, настоящата дейност ще съдейства и за постигането на заложените специфични цели за социална интеграция. Това ще се осъществи посредством насърчаването им да участват пълноценно в дейностите на работния колектив, чрез участието им в различните социални инициативи на компанията, както и чрез активното им включването в социализиране с колеги по време на обедната почивка и/или след работно време. 0.00 53 461.77
Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца (част 2): В продължение на описанието на дейността „Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца“ от част 1, биха могли да се обособят следните етапи на изпълнение на дейността: 1) Сформиране на екип на социалното предприятие (от 1-ви до 2-ри месец) – ръководител и счетоводител, които ще бъдат ангажирани на трудови договори за период от 12 месеца и ще имат отговорността да сформират и управляват новата социална структура в предприятието. Ръководителят ще бъде лице от целевите групи, а счетоводителят ще е лице, което не попада в дефинициите за неактивни и безработни лица. 2) Подготовка и сключване на трудови договори с лицата от целевата група (от 1-ви до 2-ри месец) – през първите три месеца от започването на проекта ще се осъществи подбор на лицата, които са част от посочените целеви групи и ще бъдат назначени на съответните длъжности. Трудовите отношения между избраните кандидати и АС се уреждат чрез сключване на трудови договори на пълно работно време. 3) Изпълнение на работните процеси/ изпълнение на заетостта за срок от 12 месеца (от 2-ри месец до 14-ти месец включително) – новоназначените лица започват работа на съответните позиции, като изпълняват задълженията и отговорностите, произтичащи от тях. 4) Приключване – след приключване на дейността се осигурява запазване на дейността на социалното предприятие за период не по-малък от 12 месеца и на заетостта за период не по-малък от 6 месеца на минимум три от наетите по проекта лица на пълно работно време. В срока на изпълнение на дейността ще бъдат осигурени необходимите мерки по организация и управление на проекта и прилагане на мерките за информация и комуникация. 0.00 9 109.55
Осигуряване на наставник от работодателя за новонаети лица: За новоназначените лица от целевите групи (за длъжностите „дизайнер“, „шивач“, „експерт продажби“, „технически организатор“) ще бъде осигурен наставник. Дейността цели да осигури плавното и безпроблемно навлизане на новите служители в дейността на социалното предприятие, както и да им осигури подкрепа през целия процес на усвояване на работните задължения през 6 месеца на програмата. Навлизането в същността на нова длъжност е стресиращо за повечето хора, но за лицата от целевите групи то е многократно по-трудно. Наличието на увреждания, липсата на опит и неувереността в собствените умения често пречат на тези лица да се интегрират на новото работно място и да разкрият целия си потенциал. Те често имат нужда от по-подробни обяснения за същността на работата и по-голяма подкрепа по време на усвояване на задълженията си. Поради тази причина, компанията ще осигури наставник на новоназначените си служители, който ще е на тяхно разположение по минимум 40 часа месечно. Осигуряването на наставник е полезно и за двете страни във взаимоотношенията, но е от особено голяма полза за наставляваните лица. Тъй като само по себе си наставничеството представлява неформално обучение, то създава среда, в която хората се учат от другите, адаптират модели, отношение и поведение, и възприемат културата и ценностите на организацията чрез своя личен контакт с колегите. За лица от групи в неравностойно положение и хора с увреждания тази практика ще бъде изключително ценна, тъй като ще им даде възможност по един лесен и естествен начин да се интегрират в социалната среда на предприятието и наред със своите професионални, да развият и своите социални умения. Етапи на изпълнение на дейността: 1) Подготовка и сключване на трудови договори (от 2-ри до 9-ти месец) – в изпълнението на проекта ще се назначи за наставник, с което ще бъде сключен допълнителен трудов договор за период от 6 месеца. 2) Изпълнение на заетостта на наставника за срок от 6 месеца (от 8-ми месец до 14-ти месец включително) – през този период наставникът ще наставлява и подкрепя наетите лица от целевите групи в усвояването на умения за изпълнение на трудовите им задължения по съответните длъжности. 0.00 2 006.28
Оборудване на новосъздадените работни места във връзка с дейността на социалното предприятие: Дейността цели създаване на подходящи условия за социално включване на лицата от целевите групи, за които ще бъдат разкрити нови работни места и ще бъдат обезпечени с ново оборудване, съобразно техните нужди. В тази връзка предприятието има нужда да оборудва новите работни места като закупи четири нови машини за изработването на облекло и други текстилни изделия с етномотиви, които да спомогнат в осигуряването на пълна и качествена заетост на новопостъпилите лица, ангажирани пряко с производствената дейност. Тъй като попадащите в целевата група лица - хора с увреждания и лица в неравностойно положение често изпитват чувство за малоценност и са третирани като хора „втора ръка“, е от особена важност да им се осигури адекватна заетост по време на работа, която да развие професионалните им умения и да им даде увереност, че са ценни, нужни и способни членове на екипа на предприятието. Предвиденото за закупуване оборудване е: 1. Шевна машина (2 бр.) – шевната машина ще бъде използвана за заготовката и ушиването на необходимите облекла и други текстилни изделия, върху които след това ще бъдат избродирани съответните етномотиви. Шевната машина притежава множество автоматизирани функционалности като автоматични програмируеми затяжки в началото и края на шева, автоматично повдигане на крачето, автоматично отрязване на конците и т.н., което я прави изключително лесна за използване дори от хора без опит. Имайки предвид, че наетите лица от групите в неравностойно положение са дълготрайно безработни и при това с малък или без никакъв релевантен опит, тази автоматизирана машина неимоверно ще улесни процеса по тяхното обучение. 2. Бродировъчна машина (1 бр.) – бродировъчната машина е основният уред, който ще се използва за създаване на характерните етномотиви върху облеклата и другите текстилни изделия. Машината притежава множество модерни технологични функционалности, които я правят едновременно лесна за обучение и лесна за използване. Бродировъчната машина разполага с компютърно машинно управление и лазер за позициониране на изделието, които гарантират безпроблемното й използване дори от новообучени лица. В допълнение, машината разполага с подвижен плот, правейки възможно използването й от лица с увреждания, които често имат нужда от специфични параметри на уреда (особено височина), за да могат да работят на него. 3. Гладачна маса (1 бр.) – специфичността на изработваните облекла и други текстилни изделия и особено избродираните върху тях етномотиви (шевици и т.н.) изискват много внимателно и прецизно изглаждане, за да не бъдат повредени. Ето защо е необходимо снабдяването с професионална гладачна маса. Гладачната маса разполага с множество удобства като основен уред с вакуум, отвеждащ комин, поставка и мачта за ютията, загряване на гладачната повърхност и др., които я правят лесна и удобна за ползване. От изключителна важност е възможността за промяна на височината на няколко степени, което гарантира пригодеността й за ползване и от хора с увреждания. Гореописаните машини се характеризират с интуитивни модели на работа, което позволява на работещите да усвояват бързо и адекватно уменията за управление на тези машини. Това е предпоставка, позволяваща на социалното предприятие да ангажира лица с увреждания и лица в неравностойно положение. Закупуването на производствените машини ще позволи на новоназначените лица от уязвимите групи да бъдат ефективно включени в работния процес на предприятието, като специфичните характеристики на машините ще позволят и създаването на работни места, съобразени с конкретните нужди на бъдещите работници. Етапи на изпълнение на дейността: 1) Подготовка и провеждане на процедура за избор на доставчик на машините и сключване на договор за доставка (от 1-ви до 2-ри месец) съгласно ЗУСЕСИФ и ПМС № 160/01.07.2016 г.; 2) Доставка и инсталация на оборудването и подписване на приемо-предавателни протоколи (от 1-ви месец до 14-ти месец). 0.00 25 831.04

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).