Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 957 TREES
Български

Programme: Transport and Transport Infrastructure

Planning region: All

Description

As a result of the long-term operation, the buildings of the railway stations (RSs) in Bulgaria are in very bad condition. This requires their modernization, reconstruction and repair, including existing installations. The appearance of RSs is of great importance for the image of rail transport. They are in many cases the face of the railroad. It is not a coincidence that the big RSs in Europe are turned into commercial centers with shops, restaurants and parking lots. Therefor, it is necessary to develop different concept for the renovation and reconstruction of the old stations and the construction of new once, taking into account their location. It is of great importance that the services at the stations are organised in such a way as to ensure adequate comfort conditions for the passengers.
The project envisages complete reconstruction of the station complexes,  in accor. with the high requirements of the European standards in the field, ensuring the safety of the passengers and the quality of the services, a comfortable work environment for the employees, as well as making the surrounding space compliant with the requirements for accessibility of people with disabilities and disadvantaged people. Measures will be implemented to increase the energy efficiency of public spaces, to introduce smart, modern heating systems, air conditioning, lighting, information, etc. Reconstruction and reinforcement of individual elements of the constructions, replacement of the roof structures, partial functional reconstruction of the rooms and lounges, replacement of electrical installations, water supply and sewerage, landscape development of the surrounding area, etc. will be carried out.
The project and its management is planned to be implemented in 2 phases: Phase 1, coverind the current PP, will be implemented from 01.02.2016 to 31.12.2023 - 95 months, financed under OPTTI 2014-2020
Detailed information is given in paragraph B.3.1 of AF and Appendix № 1 to AF.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Техническа помощ / Организация и управление: Дейност "Техническа помощ"/"Организация и управление" (ТП/ОУ) подпомага изпълнението на целите на проекта и се отнася до подкрепа на организацията и управлението на проекта от страна на ЗПУИП ГКТ. Началото на дейността съвпада с началото на проекта - февруари 2016 г., а нейният край с края на проекта - декември 2023 г. Основните задължения на експертите са управление на времето на проекта, риска и промяната, качеството; контрол на разходите, изпълнението на отделните договори в обхвата на проекта и извършванията на плащанията; контрол на системата за комуникация. В дейността са включени разходи от категория ТП/ОУ на стойност 1 466 048,32 лв. от таблица В1 на ФК, разпределени по подобекти пропорционално на строителната им инвестиционна ст-ст – ГК Стара Загора - 1 131 773,05 лв.; ГК Нова Загора – 334 275,27 лв. Разходите са планирани по следните дейности: - разходи за възнагрaждения на експертите от ЗПУИП ГКТ - 1 322 939,99 лв. (служителите от ЗПУИП ГКТ не получават възнагражд. по основните им трудови/служебни правоотношения, включително и СЗО вноски по КТ, по проект за повишаване на адм. капацитет ДОПТТИ-7/03.06.2016 г. „Техническа помощ за укрепване капацитета на НКЖИ, като бенефициент по ОПТТИ 2014-2020 г. чрез продължаване на.... “, Дейност 1 "Осигуряване на финансовия ресурс при спазване на разпоредбите на националното законодателство в сферата на заплащането на труда за служителите на дирекция СРИП, в т.ч. месечно възнаграждение....", както и следващите ДБФП за ТП на ДСРИП а техните възнаграждения се изплащат от перо ТП/ОУ на проектите, управлявани от Звеното). В допълнение прилагаме Декларация от Бенефициента – Пр. № 4 към ФК; - транспортни разходи във връзка с управлението, верифицирането и одити при изпълнението на проекта – 23 442,77 лв. Разходите за транспорт (командировъчни, нощуване, гориво) на екипа на ЗПУИП ГКТ са съгласно одобрен бюджет, финансират се от перо ТП/ОУ на конкретния проект и се отнасят само за разходи, изрично направени във връзка с управлението и изпълнението на настоящия проект. Те не се финансират от проект ДОПТТИ-7/03.06.2016 г. И следващите ДБФП на ДСРИП за ТП; - разходи за доставка на компютърно и периферно оборудване, софтуер и консумативи - 73 623,46 лв. Това са разходи, които са съгласно одобрен бюджет на ЗПУИП ГКТ. Тези разходи нямат общо с разходите, извършвани по проект ДОПТТИ-7/03.06.2016 г., които са предназначени за дирекция СРИП. Предвидените компютърно и периферно оборудване, софтуер, мобилни устройства и консумативи са необходими на ЗПУИП ГКТ за функционирането му и изпълнението на задълженията по управление и изпълнение на проекта и включват: настолни и преносими компютри, принтери, софтуер, сървърни елементи (ако е необходимо), офис обзавеждане, тонер касети, папки, джобове, пликове и т.н. Към момента не е изготвена детайлна техническа спецификация. Тя ще се изготви след като се определят нуждите на ЗПУИП за управлението на проекта; - разходи за административни такси – 20 042,10 лв.; - разходи за външни услуги - 26 000,00 лв. Това са разходи за спец. консулт. услуги от специалисти и експерти, външни на ЗПУИП ГКТ, които може да се наложи да подпомогнат Звеното в хода на управление и изпълнение на проекта и за които членовете на ЗПУИП ГКТ нямат необх. компетенции (спец. доклади и становища, инженерни и лаб. изследвания, правна и юридическа помощ, финансови консултации). Тези разходи са съгласно одобрен бюджет на Звеното. По проекта няма да се покриват/изплащат възнаграждения на служ. от ДСРИП, чиито възнаграждения по основното им трудово/служебно правоотношение се изплащат по проект за повишаване на адм. капацитет ДОПТТИ-7/03.06.2016 г. и последващите ДБФП на ДСРИП за ТП, финансирани по ОПТТИ - Декларация, Приложение №4 към ФК. Върху разходите за техническо оборудване, консумативи и материали за ЗПУИП, както и за външни услуги се начислява ДДС. За разходите за възнаграждение на експертите от ЗПУИП, за такси и командировъчни (транспортни) не се начислява ДДС. 1 466 048.32 1 557 117.40
Подготовка и приключване на проекта : В обхвата на тази дейност се включват следните под-дейности: - Подготовка на Идеен проект за реконструкция на гаров комплекс Стара Загора, включително и други подготвителни дейности (конструктивна експертиза, изготвяне на технически паспорти, документи за преценка необходимостта от ОВОС, технически спецификации и т.н.) – Тези дейности бяха изпълнени чрез предоставянето на проектантска услуга по Договор № 5864/11.09.2017 г. от „КИГ-ИПС-ЕКА“ ДЗЗД. Те завършиха с одобрението на варианта на идеен проект от Експертния технически съвет (ЕТС) при НКЖИ – Протокол от заседание на ЕТС от 04.06.2018 г. – Приложение № 3.1 към ФК. - Подготовка на Идеен проект за реконструкция на гаров комплекс Нова Загора, включително и други подготвителни дейности (конструктивна експертиза, изготвяне на технически паспорти, документи за преценка необходимостта от ОВОС, технически спецификации и т.н.) – Тези дейности бяха 3/26/2019 ИСУН 2020 https://eumis2020.government.bg/bg/2b282363/Message/Print 7/26 изпълнени чрез предоставянето на проектантска услуга по Договор № 5939/08.12.2017 г. от Обединение „Урбан Архитекти“. Те завършиха с одобрението на варианта на идеен проект от Експертния технически съвет (ЕТС) при НКЖИ – Протокол от заседание на ЕТС от 17.08.2018 г. – Приложение № 3.2 към ФК. - Изготвяне на Анализ „Разходи-Ползи“ и подготовка на формуляр за кандидатстване - Анализът е изготвен в съответствие с Насоките за кандидатстване по ОПТТИ, съгласно който за проекти, които не са квалифицирани като „големи проекти“ по смисъла на Регламент (ЕС) 1303/2013 г. са задължителни изготвянето на финансов анализ, анализ на чувствителността и на риска. Тази дейност е изпълнена, като за оказване на консултантска помощ е сключен и се изпълнява, в частта си за подпомагане подготовката на формуляр за кандидатстване и съпътстващите го документи, Договор № 6225/13.09.2018 г. с „Инфрапроект консулт“ ЕООД. В дейността са включени разходи от категория "Разходи за планиране и проектиране" на стойност 210 610,00 лв. от таблица В1 на ФК за голям проект. 210 610.00 249 019.86
Проектиране, строителство и упражняване на авторски надзор за реконструкцията на гарови комплекси Стара Загора и Нова Загора: В тази дейност са включени основните работи по проекта, разделени в две поддейности за двата обекта: 1. Изготвяне на технически проект, реконструкция и модернизация на съществуващото ПЗ в ГК Стара Загора, както и пешеходен подлез, първи перон и перонни покрития на втори и трети перони, както и изграждане на Пост 1 и Пост 2. Сградата на ПЗ обхваща 2239 кв.м ЗП, 8175 кв.м РЗП, на 5 нива – 3 надземни и 2 подземни. Гарата разполага с 3 перона, които обслужват 5 коловоза. Първи перон се намира непосредствено пред сградата, покритието му е козирката на сградата. В същия поземлен имот се намират и Пост 1 и Пост 2. Съществуващите сгради на Пост 1 и Пост 2 се премахват, като на тяхно място се изграждат нови сгради с РЗП 16 кв. м. всяка. Основните видове работи, предвидени за изпълнение на дейността са: - реконструкция и укрепване на носещата конструкция и пълно архитектурно обновяване на ПЗ, включително настилките около него и първи перон; - реконструкция и архитектурно обновяване на перонните покрития на втори и трети перон; - реконструкция и архитектурно обновяване на пешеходния подлез, , изграждане на Пост 1 и Пост 2; - изпълнение на вътрешни и външни инсталации: ВиК, ОВК, Ел.– силно- и слаботокова, вкл. пожароизвестителна система, видеонаблю-дение, контрол на достъпа и структурна кабелна система. 2.Изготвяне на технически проект за реконструкция на гара Нова Загора. Реконструкция и модернизация на II, III и IV-ти перони на гара Нова Загора, изграждане на пешеходни пресичания на едно ниво през коловозите за достъп до II и III перон. ГК Нова Загора се намира в УПИ с площ 142 672 кв.м и е собственост на НКЖИ. В обхвата на проекта се включва завишаване на височината на пероните на 550 мм. от кота глава релса, както и обединяването на III и IV перон, във връзка със съответствието с регламентите за достъпна среда и оперативна съвместимост. За реконструкцията и модернизацията на втори, трети и четвърти перони на ГК Нова Загора, има изготвен технически проект по друг договор, извън настоящия проект. Като част от изпълнението на дейността е съгласуването и одобряването на Техническите проекти, планиране и заявяване на доставки, производство, изпитване и доставка на материалите и оборудването, както и СМР и авторски надзор, тестване и пускане в експлоатация. Забележка: Авторският надзор в обхвата на изготвения Технически проект за реконструкция и модернизация на втори, трети и четвърти перони на ГК Нова Загора ще се изпълнява от автора на проекта – „Инфра Про Консулт“ ООД. В дейността са включени разходи от категории „Строително-монтажни работи“, с включени в тях разходи за „Индексации по ПМС 290 от 27.09.2022 г.“, „Машини и оборудване“ и „Публичност“ на обща стойност 9 919 612,92 лв., разпределени по подобекти, както следва: - ГК Стара Загора – 7 681 065,82 лв. – ГК Нова Загора - 2 238 547,10 лв. В срока за изпълнение на дейността са включени и периодите на подготовка и провеждане на процедурите за избор на строители (проектиране и строителство) и изпълнението на договорите. Като фаза 2 на проекта остава изпълнението на и заплащането на следните дейности: - За гк Стара Загора – заплащане на изпълнение във Фаза 1 СМР; - За гк Нова Загора – разходи за упражняване на авторски надзор върху технически проект за „Реконструкция и модернизация на втори, трети и четвърти перони“ 9 919 612.92 12 118 368.81
Оценка на съответствието с основните изисквания към строежите, упражняване на строителен надзор по ЗУТ и управление изпълнението на договорите за реконструкция на гарови комплекси Стара Загора и Нова Загора: Дейността обхваща координацията и контрола на изпълнението на договорите за проектиране, строителство и авторски надзор. Разделена е на няколко етапа, както следва: - Оценка на съответствието на Техническите проекти с основните изисквания към строежите съгласно ЗУТ; - Съгласуване на Техническите проекти, в т.ч. проектна част „Конструктивна“; - Упражняване на строителен надзор по време на строителството и управление на договорите за изпълнение; - Изпълнение на функциите на координатор по безопасност и здраве; - Координиране на договора за строителство с взаимодействащи си договори по други проекти, както и при взаимодействия с трети страни; - Актуализация на Технически паспорти; - Заключителни дейности. Изпълнението на тази дейност се покрива от разходи от категория "Строителен надзор" на стойност 538 814,80 лв., разпределени по подобекти, както следва: - Стара Загора - 500 264,80 лв. - Нова Загора - 38 550,00 лв. Изпълнението на тази дейност продължава във Фаза 2 на проекта. В срока за изпълнение на дейността е включен периода за подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител и изпълнението на договора. Срокът за съобщаване на дефекти не се включва в изпълнението на тази дейност. 538 814.80 812 611.39
Оценка на съответствието с ТСОС и независима оценка на пригодността на прилагането на процедурата за управление на риска по Регламент (ЕС) 402/2013: В съответствие с изискванията на НАРЕДБА № 57 ОТ 9 ЮНИ 2004 Г. ЗА ПОСТИГАНЕ НА ОПЕРАТИВНА СЪВМЕСТИМОСТ НА НАЦИОНАЛНАТА ЖЕЛЕЗОПЪТНА СИСТЕМА С ЖЕЛЕЗОПЪТНАТА СИСТЕМА В РАМКИТЕ НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ ще бъде извършена ЕО проверка за съответствие с приложимата ТСОС. Оценката на съответствието с техническите спецификации за оперативна съвместимост (ТСОС), свързани с достъпността на железопътната система на Европейския съюз за лица с увреждания и лица с намалена подвижност /ЛНП/. Предвижда се, също така, при идентифициране на приложимост, да бъдат изпълнени изискванията и на друга/други ТСОС/ТСОС-и, в рамките на обхвата на съответния проект. Ще бъде извършена и независима оценка от нотифициран орган на пригодността на прилагането на процедурата за управление на риска по проекта, съгласно Регламент (ЕС) № 402/2013 - необходимостта ще бъде определена от получените резултати от назначен от Генералния директор на ДП "НКЖИ" Съвет за управление на риска по проекта и инструкциите на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация". В дейността са включени разходи от категория „Упражняване на надзор по време на строителните работи“ на стойност 58 833,00 лв. от таблица В1 на ФК за голям проект, разпределени, както следва: - разходи за оценка на съответствието с изискванията за оперативна съвместимост, разпределени за двата гарови комплекса, както следва: - Стара Загора - 49 861,40 лв. - Нова Загора - 8 971,60 лв. - разходи за независима оценка на пригодността на прилагането на процедурата за управление на риска, разпределени равномерно по подобекти, както следва: - Стара Загора - 0,00 лв. - Нова Загора - 0,00 лв. В срока за изпълнение на дейността са включени и подготовката и провеждането на процедурите за избор на изпълнител, заедно с изпълнението на договорите. Изпълнението на тази дейност продължава във Фаза 2 на проекта“ 58 833.00 70 599.60
Непредвидени разходи: Целта на дейността е подсигуряване на инструмент за финансиране на допълнителни непредвидени строителни работи, които не е било възможно да бъдат предвидени на фаза идеен прокт и са възникнали в процеса на изпълнението на строителните работи. В тази дейност са включени разходи от категория "Непредвидени разходи" на стойност 85 329,81 лв., разпределени между двата гарови комплекса, както следва: - Стара Загора – 0,00 лв.; - Нова Загора – 85 329,81 лв. Изпълнението на тази дейност продължава във Фаза 2 на проекта. 85 329.81 102 395.77

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).