Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 127 TREES
Български

Programme: Transport and Transport Infrastructure

Planning region: All

Description

This project is essential for Sofia Municipality' (SM) commitments regarding Investment Priority "Social Infrastructure" of the Investment Program.
The project will undertake major renovation /reconstruction/of building and implementation of energy efficiency (EE) measures (in accordance with an investment project and building permit), as well as equipment upgrade of res.soc.service for homeless persons - "St.Sofia" Temporary Accommodation Center (TAC).
The building is located in Sofia, Ilinden Distr., Zah.Fabrika Res.Compl., 10 Bilyanini Izvori Str., 51A Building. It is included in the Investment Program of SM, as well as in the Integrated Urban Reconstr. and Developm. Plan of Sofia (Predominantly Social Area, Ilinden Distr.: C1 Northwest-West, C1-08-08). 
Ensuring renovated municipal infrastr. for providing the "TAC" soc.service, is an eligible activity under the procedure. "St. Sofia" TAC is placed on two floors of the building (entr.A), along with a small room of the guards on 1st fl.  
For these reasons, the grant funding covers only the eligible construction activities for this service, as well as other eligible activities described in the Guidelines. The costs for all the interventions over the rest part of the building are to be funded with own financial resources (out of the grant). The building is in condominium mode, established by the law, with the largest shareholder being the SM. During the project implementation, it is foreseen the candidate-users of "St. Sofia" TAC to be directed to other TACs in the city. 
The renovation, modernization, provision of EE measures of the building the new equipment of "St.Sofia" TAC under this project, are the elements of the necessary material basis for improving the quality of this social service for homeless persons, as well as for a lasting positive impact on the target groups and for improving their opportunities for social inclusion, without discrimination on the grounds of religion, gender or ethnic origin.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Д1 - Основен ремонт/реконструкция и внедряване на мерки за енергийна ефективност : Сградата е в режим на етажна собственост със собственици СО, НАП и 3 частни собственика на малки търговски обекти. Преобладаваща част от сградата е на Столична община и е публична общинска собственост (АПОС №5/03.08.2017 г.). Допустими за финансиране с БФП по процедурата са само интервенциите за ЦВН "Св.София" - социална услуга, държавно делегирана дейност, която заема ет. 3 и ет. 4 и стая за охраната на ет.1 от вх.А, разположена в сградата на осн. Решение на СОС №52/27.04.2000 г. Интервенциите в останалата част от вх. А (за КЦ - Център за кризисно настаняване на бездомни и за обектите - частна собственост), както и по останалата част от сградата (вх.Б), ще се изпълнят със собствени средства. Дейността обхваща извършването на основен ремонт/реконструкция и внедряване на мерки за енерг. ефективност на сграда, в съотв. с работен проект и разрешение за строеж по реда на ЗУТ. Приложен е инвестиционен проект за обект„Основен ремонт /реконструкция/ на сграда със смесено предназначение с идентификатори 68134.1200.325.42 и 68134.1200.325.43 /Център за временно настаняване „Св.София“, административна сграда и търговски обекти/“, находящ се в УПИ I-за жилищно строителство и КОО, кв. 10, м. НПЗ „Зах. фабрика“ по плана на гр. София, с админ. адрес гр. София, р-н „Илинден“, ж.к. „Захарна фабрика“, бл. 51А. Издадено е разрешение за строеж № 40/31.03.2015 г. от гл. архитект на СО, презаверено със заповед № РА51-97/28.05.2018 г. и допълнено със заповед № РА51-24/30.01.2019 г., издадени от гл. арх. на СО. Последното - във връзка с преработка по чл. 154 от ЗУТ за актуализиране на одобрен инвестиционен проект в съотв. с актуализ. доклад за енергийно обследване, както и изготвяне на проектна документация аналогичен обем за цялата сграда, в което се вкл. част от сградата с идентификатор 68134.1200.325.43, където е разположена администрацията на р-н „Илинден". Сградата е с идентификатори 68134.1200.325.42 и 68134.1200.325.43 и е разположена в поземлен имот (ПИ) с идентификатор 68134.1200.325 по КККР, за който е отреден урегулиран поземлен имот (УПИ) l-За жилищно строителство и КОО, квартал 10 по плана на местност “НПЗ Зах.фабрика”, р-н“Илинден". Сградата има П-образна симетрична планово-композиционна форма без еркери. Четириетажна е и се състои от сутерен, приземен етаж с покрита колонада и три типови етажа с мин.разлики в разпр.на помещенията. Над тях е разположено подпокривно ниво, използваемо, завършващо с многоскатен покрив. На ет.1 - проход с височината на етажа, позволяващ премин. на пешеходци и прев.средства към вътрешността на имота. За частта на ЦВН “Св. София” ремонтните работи предвиждат: - Съгл. предписаните енергоспестяващи мероприятия: - полагане на външна топлоизолация по стени с топлоиз. система, базирана на топлоиз. материал EPS, б = 10 см. В обема е вкл.и полагане на топлинна изолация EPS, б~2 см по страници на прозорци и врати - външно. - По Наредба №Iз-1971/2009 г. (безопасност при пожар на МВР и МРРБ): - обособ. на самост.стълб.клетка; - частична подмяна на вратите по пътя на 1-стр.евакуация в коридорите на етажите с граница на пожароустойчивост ЕI 30; Подмяна на вратите на помещения от категория Ф5 с нови метални плътни врати с граница на пожароуст-ст ЕI 60 и др. - По НАРЕДБА №4/01.07.2009 г. (достъпна среда за населението, вкл. за ХУ): монтаж на вертикална платформа за хора с увреждания на западната фасада на сградата; комплексна доставка на платформа с 4 спирки и височина на последната спирка 11,03 м; изгражд. на санит. възел за ХУ на ет.2 и др. - Предвиждат се и следните видове работи, свързани с подобряване функционирането на сградата: след подмяна на ВиК инсталацията, съществуващата настилка от теракота и облицовка по стени от фаянс се демонтират и изпълняват нови; - След подмяна на електроинсталацията на сградата - частична прешпакловка по стени и тавани и боядисване с латекс; - Монтаж на подпрозоречни алуминиеви первази по фасадата и др. 2 347 978.66 3 446 537.92
Д2 - Авторски надзор: Външно възлагане - договор с проектант Съгласно изискванията на Закона за устройство на територията, условията и редът за осъществяване на авторски надзор по време на строителството, се определят чрез договор между възложителя и проектанта. С цел да се гарантира точното изпълнение на проекта, съблюдаване на архитектурните, технологични и строителни правила и норми, както и подготовка на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация, авторският надзор ще бъде извършван от проектантите на съответния обект или упълномощени от тях представители с ППП по съответната част. Предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него инвестиционен проект за обекта се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. При необходимост ще се извършва авторска намеса за определени практически решения на обекта, както и в случаи, при които се налага препроектиране на определени елементи или изготвяне на допълнителни детайли. 117 398.93 69 888.00
Д3 - Строителен надзор: Предвижда се избор на изпълнител за дейностите по независим строителен надзор по проекта - лицензирана фирма (консултант) съгласно чл.168 ал.2 от ЗУТ за интервенции върху строежи от първа до четвърта категория. Изпълнителят ще бъде избран след провеждането на процедура, съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки, за надзор по време на строителството или ще бъде извършено „инхаус“ възлагане по реда на чл.14, ал.1, т.5 от ЗОП на „Софинвест” ЕООД. С избрания изпълнител ще се сключи договор за услуга за предвидените в чл. 168 от ЗУТ дейности, а именно: - законосъобразно започване на строежа; - пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - контрол на изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти; - спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - годност на строежа за въвеждане в експлоатация и др. Предписанията и заповедите на лицата, упражняващи строителен надзор, вписани в заповедната книга, са задължителни за строителя, предприемача и техническия ръководител на строежа. След приключване на строително-монтажните работи лицата, упражняващи строителен надзор ще изготвят окончателни доклади до възложителя. 117 398.93 20 568.00
Д4 - Обзавеждане и оборудване: Описание За осигуряването на качествени социални услуги от резидентен тип е необходима и модерна материално-техническа база. За целта след приключване на строително-монтажни работи ще се извърши доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за социалната услуга, включена в обхвата на проекта - Център за временно настаняване „Света София“. За извършването на доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане има изготвени и приложени към настоящото проектно предложение детайлни остойностени индикативни списъци. Оборудването и обзавеждането е предназначено за кухня, столова, стаи за потребители, медицински кабинет, канцеларии, дневна стая, склад, (неизчерпателно описание), както следва: еднокрилни гардероби, столове, столове посетителски ,офис столове, легла, матраци, маси, дивани, шкаф секции, гардероби - двукрилни, корково табло за коридора, информационно (витринно) табло; вътрешни щори; медицински шкаф; медицинска кушетка; медицинска маса; електроуреди; техника; спално бельо и др. по приложена към настоящото проектно предложение детайлен индикативен списък/Техническа спецификация. 192 737.50 182 479.29
Д5 - Дейности за информация и комуникация : Обхватът на дейността ще покрие минималните изисквания към осигуряването на информация и комуникация. За осигуряването на дейностите за информация и комуникация, с цел информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта, съгласно чл. 6 от Общи условия към финансираните договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОПРР 2014-2020 г. и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., се предвижда използването на следните комуникационни инструменти: Публични събития - 2 бр.: 2 Пресконференции - 1 откриваща, по повод стартирането на проекта и 1 закриваща, при приключване на проекта за оповестяване резултатите от реализацията му. Всяко за 30 участници. Ще бъдат кетъринг (мин. кафе, вода, дребни сладки), информационни материали, прессъобщение, ел. покани. На пресконференциите ще бъдат поканени заинтересовани страни, представители на институции и медиите. Ще се наблегне на обществената значимост на проекта и на резултатите и ефектите от неговото изпълнение. Те ще дадат възможност на медиите да научат повече за проекта и да разпространят информация сред широката общественост. Официални церемонии 2 бр.: В рамките на проекта, в процеса на изпълнение на СМР ще бъдат реализирани общо 2 Официални церемонии: - 1 при започване на ремонтните дейности тип “Първа копка” - 30 участника - 1 за откриване на готовия обект - 30 участника На 2-те събития ще бъдат поканени представители на заинтересованите страни - Столична община, външните изпълнители, медии, представители на целевите групи и др. Ще бъдат осигурени кетъринг (мин. кафе, вода, дребни сладки и др.), информационни материали/прес-съобщение, ел. покани Пояснителни табели- изработване, доставка, вкл. монтаж/демонтаж (където е приложимо): - 1 временен информационен билборд/платно до приключване на строителството - винилно платно с размери 4х3 м; монтаж/окачване на стена или ограда или друго подходящо място с капси или свински опашки или друг приложим метод, изработен и поставен/монтиран съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. - 1 постоянна пояснителна табела за ремонтирания/реконструиран обект - мин. 50х70 см, метална/друга твърда непрозрачна основа; подходящ материал, устойчив на неблагоприятни атмосферни условия; пълноцветен печат; - 1 пояснителна табела за административния офис по проекта - табела формат А4, ламинирана. Печатни информационни материали - изработване, доставка: - 1 бр. информационен (рол)банер - 2 кв.м. (1х2м), 4+0 (от винил или друг подходящ материал, с вертикална стойка за окачване). - Дипляна - изготвяне и отпечатване на дипляна с информация за извършените по проекта ремонт/модернизация и приложените мерки за енергийна ефективност по проекта - формат А4, с 2 бига, сгъната на 3, хартия 170 гр. двустранен хром мат, пълноцветен печат двустранно; тираж – 2000 бр. - Информационни стикери самозалепващи- изготвени и отпечатани информационни стикери за оборудване и обзавеждане по проекта, размери 6х4 см, самозалепваща хартия/фолио - 2 000 бр. Промоционални материали: - тефтери брандирани - тип бележник със спирала, 200 стр., картонени корици, с поставени надписи за проекта съгласно Единния наръчник - 90 бр. - химикали брандирани - пластмасова химикалка с поставени надписи за проекта съгласно Единния наръчник; метод на поставяне ситопечат или тампонен печат, цвят на писане син - 90 бр. - USB флаш памет преносима брандирани - 16 GB, пластмасова, с поставени надписи за проекта съгласно Единния наръчник - 90 бр. На интернет страницата на Столична община ще бъде публикувана информация за проекта. Всички мероприятия и рекламно-информационни материали, както и провеждането на публични събития и официални церемонии ще бъдат в пълно съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за информация и комуникация 2014-2020 г. 10 000.00 6 768.00
Д6 - Одит по проекта: Одитът представлява съвкупност от проверки и констатации описани по долу: Одиторът проверява и формира констатация за наличие на съответствие при избора на бенефициента на изпълнителите на отделните дейности по проекта спрямо изискванията на приложимите нормативни актове в тази сфера (Закона за обществените поръчки и други приложими актове). Ако за възлагането на дейности на изпълнители не е приложим ЗОП, одиторът трябва да направи констатация дали начинът на възлагане е такъв, че да гарантира пазарна стойност на доставката/услугата/строителството. Одиторът проверява и формира констатация за наличие на съответствие доколко разходите по проекта са допустими съгласно изискванията на приложимите регламенти на ЕС, ПМС № 62/2007, детайлните правила за допустимост на разходите по съответната Оперативна програма, както и съгласно други актове, определящи допустимостта на разходите. За допустимите разходи одиторът проверява дали те действително са платени и дали възложените дейности, за които бенефициентът е платил (услугата/доставката/строителството) са действително извършени. Одиторът проверява и формира констатация дали всички документи, на база на които е отчетен съответният разход, са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за този разход. Одиторът проверява дали включените в Искането за плащане разходи са регистрирани и отчетени в счетоводната система на бенефициента. Одиторът проверява и формира констатация дали бенефициентът е документирал надлежно изпълнението на дейностите по проекта. Одиторът проверява и формира констатация дали документите са класирани, систематизирани и се съхраняват в съответствие с правилата на програмата. При изпълнението на междинни проверки по ангажимента за договорени процедури констатации се правят за дейностите и разходите, включени в съответното междинно искане за плащане, а при изпълнение на окончателна проверка по ангажимента за договорени процедури се прави констатация на документирането на дейностите по проекта като цяло. Одиторът проверява и формира констатация дали в проверяваното искане за плащане са включени разходи, които са относими към отчетния период на ИП, както и са допустими за включване в него в случаите, когато такива разходи са извършени извън този период. Одиторът проверява и формира констатация дали искането за плащане отговаря на актуалния към момента на подаването му формат и ако не – дали съдържа като минимум необходимата съгласно формата информация (напр. номер, вид, период, наименование и номер на съответния проект, наименование на бенефициента, банкова сметка, банков код, фонд на ЕС и др.), както и дали тази информация е коректна. Одиторът проверява и формира констатация дали сумите по исканията за плащане са в размер, допустим за междинно/окончателно плащане и отговарят на условията в договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, както и дали съотношението между националното и европейското съфинансиране е спазено и съответните закръгления са коректно направени. Одиторът извършва аритметична проверка (преизчисление) за съответствие и равенство на разходите, включени в искането за плащане. Одиторът проверява и формира констатация дали бенефициентът поддържа специално обособена аналитичност в счетоводната си система за изпълнявания проект. При изпълнение на дейността одиторът ще съблюдава спазването на изискванията на действащото законодателство и в частност на: 1) Закона за независимия финансов одит; 2) Закон за финансовото управление и контрол в публичния сектор; 3) Закона за счетоводството; 4) Закона за обществените поръчки; 5) Международните одиторски стандарти 6) Регламент (ЕО) 1083/2006 за определяне на общи разпоредби на Европейския регионален фонд, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд; 7) Регламент (ЕО) 1828/2006 за изпълнение на Регламент (ЕО) 1083/2006 и Регламент (ЕО) 1080/2006; 8) Други приложими национални и европейски нормативни документи. 10 000.00 0.00
Д7 - Организация и управление на проекта: Настоящата дейност е избрана с цел: - Осигуряване на успешно изпълнение на дейностите и постигане на целите на проекта; - Ефективно използване на ресурсите; - Постигане на ефективна координация и комуникация с УО на ОПРР, контролиращите институции, свързани с дейностите изпълнявани в рамките на проекта, както и с външните изпълнители; - Осигуряването на прозрачност в управлението на проекта; - Осигуряването на добра отчетност и контрол върху изпълнението; - Спазване на изискванията на нормативната база за управлението и изпълнението на инфраструктурни проекти, финансирани със средства на ЕС. В тази дейност се включва създаването на екип по проекта, цялостното му управление, контролиране, изготвяне на документи за извършената отчети от всеки член на екипа, изготвяне и предаване на отчети, междинни и финални доклади, подавания на искания за плащане, приемане на извършената работа от избраните външни изпълнители и др. Сформиран със заповед на Кмета екип за управление на проекта/назначени с договори по КТ членове на екипа, ще изпълнява следните дейности, свързани с управлението и организацията на проекта във всичките му фази – подготовка, изпълнение, контрол, отчитане, приключване: - подпомага кмета на общината като бенефициент в осъществяването на връзката с УО; - отговаря за изпълнението на проектните дейности; - осъществява управлението и контрола на дейностите по проекта; - осъществява връзка с лица и организации, които са свързани пряко или непряко с реализацията на проекта; - приема извършената работа от избраните външни изпълнители; - анализира и обобщава информацията за напредъка на проекта в различните му етапи; - осъществява проверка на документите за разплащане – представени от избраните външни изпълнители по проекта; - съдейства при реализация на дейностите по осигуряване информация и публичност по проекта; - подготвя отчетни документи за напредъка; - изготвя междинни и финален технически/финансов отчет/и и искания за плащания по проекта; - изготвя досие с копия на всички разходооправдателни документи и попълнени форми за отчет; - осъществява подготовката на документацията по проекта(вкл. на възлагателна документация, когато е приложимо) и осъществява на практика комуникацията/кореспонденцията по проекта с УО, МРРБ и отговорните институции; - осъществява вътрешния мониторинг на проекта и съдейства на УО и МРРБ при провежданите мониторинги; - съдейства при представянето на документите и резултатите от проекта и самия проект пред финансовите органи и УО при финансов мониторинг; Всички действия на екипа за управление на проекта трябва да са изцяло съобразени с всички ръководства, насоки, указания на Управляващия орган, кмета на общината и ръководителя на проекта. 20 154.03 17 762.75

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).