Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 779 TREES
Български

Programme: Transport and Transport Infrastructure

Planning region: All

Description

The main idea of ​​the project is the transfer and implementation of the Germany based concept of early support aimed to prematurely and risk newborns and their families. This proposal is to initiate a model project for early support for prematurely and risk newborns and their families who are being founded itinerant and mobile service for early support.
Currently, there are no proposals for itinerant and mobile early care to support targeted from the outset risk newborns and children at risk of harm, and to strengthen parents as a family. Many parents feel in a hopeless situation. They often do not see an opportunity to deal with caring for the child at home, and consequently the danger the child to be sent to a steady place is high.
The project target groups are:
• employees of social and health service providers;
• Premature and risk newborns from 0-3 years who were born in Hospital "Sheynovo" Plc;
• Parents of premature or risk newborns.
The project objectives are:
• Support the development of premature and risk newborns;
• Support building a relationship between parents and child from the beginning;
• Accompanying parents and assist in supporting their child at home, connected to stabilize the whole family situation;
• Prevention of exclusion and support social participation and quality of life of children with disabilities;
• Encouraging the public to promote reconsideration in view of the integration of children with disabilities;
• Initiation of professional discussions in interdisciplinary contexts.
The main activities and results of the project include:
1. Increasing the capacity of the beneficiary for the implementation of good practice and innovation partner;
2. Adaptation and validation of social innovation;
3. Preparation of specific analyzes;
4. Evaluation of the results achieved;
5. Dissemination of results;
6. Information and publicity;
7. Organization and project management.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Повишаване на капацитета на партньорите и заинтересовани страни по отношение разработването, прилагането, мониторинга и оценката на добри практики и иновативни подходи чрез организация на семинари, работни дискусии и обучения с цел насърчаване обмена на опит, обмен на информация, добри практики и иновативни подходи между партньорите и другите заинтересованите страни: Настоящата дейност предвижда назначаване на следните служители: 5 бр. акушерки с код по НКПД 22225001 на четири часов работен ден и месечно възнаграждение от 475 лв. плюс 18,38 % социални осигуровки за сметка на работодателя – общо 2811,05 лв. месечно заплати и осигуровки по 12 месеца = 33732,60 лв. 2 бр. социални работници с код по НКПД 26356003 и месечно възнаграждение от 950 лв. /на 8 часов работен ден/ плюс 18,38 % социални осигуровки за сметка на работодателя – общо 2248,84 лв. месечно заплати и осигуровки по 12 месеца = 26986,08 лв. Общо разходи за заплати и социални осигуровки за сметка на работодателя - 60718,68 лв. Акушерките и социалните работници ще изпълняват следните дейности във връзка с прилагането на трансферираната социална иновация от партньора: Ролята на акушерката в семейството включва: • Комплексна грижа • Медицинска оценка на състоянието на бебето – проверка на жизнените показатели, тегло, мускулен тонус, хранене, нервно психично развитие на бебето • Оценка на средата, в която живее бебето – битови условия и санитирано хигиенни условия • Разговори с майката и търсене на ранни симптоми за следродилна депресия • Ранна диагностика на усложнения на здравословното състояние на детето и насочване на семейството към съответен специалист за консултация и последващо лечение • Обучение и насърчаване на родителите сами да се извършват определени дейности с бебето - къпане, повиване, хранене, гимнастика, масажи • Проследяване и контрол през целия период за състоянието и развитието на семейството по отношение на грижите за недоносеното. Ролята на социалния работник е да създаде индивидулана програма за работа, на базата на предварително направен анализ и диагностика за всяко конкретно семейство спрямо неговите специфични нужди и среда. Социалният работник започва работа със семейството още в боницата, като им оказва психологична подкрепа в ситуацията на емоционална криза след раждането, така и в контакта с бебето. След изписване на бебето, основните цели и работа на социалния работник ще бъдат: • Да подпомогнат родителите в справянето им със стреса и потока от емоции, които ги връхлитат при раждането на недоносеното им (или в тежко състояние) бебе/бебета • Да предоставят възможност на родителите да споделят емоциите и опита си с тях, за да се чувстват по-разбрани и по-малко изолирани и самотни в преживяванията си • Да подкрепят връзката между родителите и децата им и да намалят риска от изоставяне на преждевременно родени или в тежко състояние деца • Да работят с другите с другите членове от семейството – бащата и другите деца, като им помогнат да преодолеят стреса от ситуацията, чувството за вина и травматичните изживявания от по-ранната поява на новия член на семейството • Да стимулират позитивното мислене и да се борят с негативните нагласи В процеса на изпълнение на проекта ще се извършват ежемесечни доклади от българската страна към партньора с оглед отчитане на прогреса на внедряване на метода и адаптиране на получените знания на местно ниво. Настоящата дейност предвижда също и организиране на работно посещение на назначените по проекта 5 бр. акушерки и 2 бр. социални работници с цел обучение, обмяна на опит и трансфериране на иновативни практики и подходи от партньора – Фондация „Приятели“, Германия. Работното посещение ще бъде в рамките на 5 работни дни /пътуване неделя-връщане петък/. Разходите за работното посещение са както следва: дневни – 7 служители по 6 дни по 68,45 лв. /35 евро/ = 2874,90 лв. нощувки 7 служители по 5 нощувки по 200 лв. = 7000 лв. самолетни билети 7 билета по 282 лв. = 1974 лв. вътрешен транспорт - 200 лв. Общо разходи за работното посещение - 12048,90 лв. По време на посещението в Германия партньорът по проекта ще осъществи обучение на изпратения екип. По този начин ще се създаде интердисциплинарен пилотен проект, чрез който ще се имплементират социалните иновационни практики предоставени от партньора Приятели Дойчланд Е.В. на местно ниво. 75 322.58 68 741.87
Адаптиране и/или валидиране на социални иновации, които могат да са на база на иновативни модели, практики, услуги, продукти от други държави и/или пилотно прилагане на разработени иновативни подходи и модели: Настоящата дейност предвижда закупуване на следното оборудване, което е необходимо за адаптиране и валидиране на иновациите на партньора: 1. Неонатален пациентен монитор - 4 бр. х 18000лв. = 72000 лв. прогнозна стойност с ДДС Неонаталните монитори измерват основните витални показатели на новороденото, пулс, дихателна честота, насищане на кръвта с кислород, кръвно налягане, което е основен елемент при тяхното лечение. Тези монитори могат да се използват и при домашни условия, ако е необходимо. Снабдени са с аларма, която сигнализира за някакви отклонения от тези показатели, така че дори и да няма непрекъснат персонален контрол върху новороденото, родителите ще могат да бъдат известени за някакви отклонения при детето (при използване при домашни условия). 2. Фетален монитор - 1 бр. с прогнозна стойност 6000лв. /с ДДС/ Грижата за недоносените деца започва още преди тяхното раждане. С помощта на феталния монитор лекарите могат да диагностицират състоянието на недоносеното на плода по време на самото раждане и да изберат най-безопасния начин за родоразрешение. Това е от голямо значение за следродилното развитие на бебето. Монитора измерва и регистрира промените в детските сърдечни тонове на плода и маточните контракции и дава възможност за прогноза на функционалното състояние на бебето. Описаната медицинска апаратура осигурява високоспециализирана диагностика на редица основни заболявания и състояния в ранната детска възраст от 0-3 години и е единственият начин тази съвременна медицина и диагностика да достигне до рисковата група по местоживеене. апаратура би дала възможност при необходимост да се проследява състоянието на недоносеното дете за кратки периоди и при домашни условия, измервайки пулс, сатурация и дихателна честота. Апаратурата ще позволи да бъдат предлагани иновативни неонатални и педиатрични услуги за подобряване на репродуктивното майчино здраве и семейно планиране, насочени към подобряване на майчиното и детското здраве. По този начин грижите за целевите групи ще получат своето позитивно развитие и болницата ще се затвърди като еталон на здравно заведение с разнообразни възможности за опазване здравето на децата и на жените по време на бременност и в периода на отглеждане на децата от раждането до 3 години. Предметът на обществената поръчка ще включва: - доставка на медицинска апаратура, детайлно описана в Техническа спецификация; - монтаж, инсталация и въвеждане в експлоатация; - обучение на персонала за работа с доставеното медицинско оборудване; - гаранционно обслужване на доставеното медицинско оборудване Обща прогнозна стойност на оборудването: 78 000 лв. 78 000.00 76 995.60
Изготвяне на специфични анализи и изследвания на опита на други държави-членки: Настоящата дейност предвижда изготвяне на подробен анализ за начините, механизма подхода, алгоритъма и методологията за прилагане от Втора специализирана акушеро-гинекологична болница за активно лечение „Шейново” ЕАД на трансферираната иновация от партньора – Фондация Приятели, Германия. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще получи подробна информация от бенефициента относно иновативните практики на партньора – Фондация Приятели, Германия. Анализът е необходим с цел ефективно адаптиране и прилагане на трансферираните иновации от партньора. Той ще подпомогне бенефициента да изгради адекватна методология за прилагане на трансферираните иновативни практики и подходи от партньора. 3 000.00 3 000.00
Дейности за оценка на постигнатите резултати от гледна точка на приложимостта на неговите иновативни елементи: Настоящата дейност предвижда наемане на външна консултантска фирма, която да извърши оценка на реализираните резултати по проекта от гледна точка на приложимостта на неговите иновативни елементи. Външната консултантска фирма трябва да предложи 3 висококвалифицирани експерти, които да извършат: анализ на предприетите действия за повишаване на капацитета на бенефициента по отношение разработването, прилагането, мониторинга и оценката на добри практики и иновативни подходи, трансферирани от партньора Анализ на извършените дейности по проекта за адаптиране и валидиране на иновативните практики и подходи на партньора. Извършване на проучване сред целевата група относно постигнатите резултати от проекта и получаване на обратна връзка от участниците в проекта. Предоставяне на препоръки за подобряване на практическото прилагане на иновативните практики и подходи. Изготвяне на обобщен доклад, в който е представена извършената работа от външния изпълнител. Докладът трябва да включва: обхвата на работата, описание на извършените дейности по проекта за повишаване на капацитета на бенефициента по отношение разработването, прилагането, мониторинга и оценката на добри практики и иновативни подходи, трансферирани от партньора, описание на извръшените дейности по проекта за адаптиране и валидиране на иновативните практики и подходи на партньора, резултати, изводи, заключения и препоръки. Разходите за изпълнение на дейността са следните: 3 694,17 лв. 3 694.17 3 690.00
Дейности за разпространение на постигнатите резултати : Настоящата дейност предвижда избиране на външен изпълнител в съответствие със ЗОП, която да изпълни следните дейности за разпространение на постигнатите резултати: - Изготвяне на интернет сайт по проекта с прогнозна стойност 4000 лв. - Провеждане на кампания за популяризиране на проекта в социалните медии с прогнозна стойност 2000 лв Общо разходи за дейността: 6 000 лв. 6 000.00 4 000.00
Дейности за информация и публичност: Дейността предвижда изпълнение на следните мерки за информираност и публичност по проекта в съответствие с изискванията в Ръководството за изпълнение на дейности за информиране и публичност по Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси”. Дейността предвижда наемане на външен изпълнител, който да осигури следните мерки за публичност по проекта : -Организиране на откриваща и закриваща конференция по проекта. -Изготвяне на информационна табела по проекта -Изготвяне на 100 бр. брошури по проекта -Изготвяне на стикери за закупеното оборудване по проекта Етапите за изпълнение на дейността са следните: -Определяне на изискванията към външния изпълнител.. -Избиране на външен изпълнител в съответствие с разпоредбите на ЗОП. -Сключване на договор с външен изпълнител. 1 900.00 2 280.00
Дейности по организация и управление на проекта: По проекта ще бъдат назначени на трудови договори следните членове на екипа по проекта: ръководител на проект, координатор, счетоводител, здравен (технически) сътрудник и здравен експерт. Отговорности на Ръководителя на проекта Ръководителят на проекта осъществява комуникацията с Управляващия орган по програмата, преглежда исканията за плащане към Управляващия орган, следи за спазване на правилата за допустимост на разходите по проекта, следи за документалната обоснованост и окомплектоването на разходооправдателните документи и счетоводното отразяване на извършените операции, осигуряването на аналитично счетоводно отчитане на разходите по проекта, преглежда периодичните отчети и доклади за изпълнението на дейностите по проекта, преглежда изготвените справки и отчети във връзка с финансовото и счетоводното отчитане на проекта, преглежда изготвените тръжните документи във връзка с избора на външни изпълнители по проекта, преглежда писмата до Управляващия орган по програмата, следи за спазването на условията на договора за безвъзмездна финансова помощ и др. Отговорности на Координатора: - осъществява отчитането на проекта в ИСУН - подготвя документациите за обществените поръчки по проекта - консултира счетоводителя по проекта, относно изискванията за счетоводното отчитане на разходите по програмата - подготвя справки и отчети - подготвя писма до Управляващия орган - изготвя тримесечни прогнози на разходите по проекта - изготвя график на обществените поръчки по проекта - консултира ръководителя на проекта Отговорности на счетоводителя: - Осъществява счетоводното отразяване на извършените дейности по проекта - Подпомага координатора при финансовото отчитане на проекта в ИСУН - Изготвя справки и отчети - Следи за законосъобразното разходване на средствата по проекта - Следи за изпълнението на договорите с външните изпълнители Отговорности на здравния експерт - извършва цялата здравно - техническа работа за дейностите по проекта; - води цялостната документация на проекта в съответствие с изискванията за архивиране и съхранение на документи по схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ; - сътрудничи при оформянето на месечните планове за задачите на членовете на екипа за организация и управление на проекта; организира заседанията на екипа и води протоколи от тяхното провеждане; организира работните срещи на екипа за организация и управление на проекта; - изготвя протоколи от проведените работни срещи и ги изпраща, заедно с други разглеждани документи до Ръководителя на проекта; - изготвя месечни доклади за Ръководителя на проекта относно своята работа. Отговорности на здравния (технически) сътрудник: - подпомага координатора при отчитането на проекта в ИСУН; - подпомага ръководителя при мониторинга на изпълнението на дейностите по проекта; - изготвя справки и отчети; - подпомага ръководителя на проекта и счетоводителя на проекта; - осъществява комуникация с изпълнителите по проекта; - оказва съдействие и предоставя информация на изпълнителите по проекта, необходима за реализирането на дейностите по проекта. Обща стойност на разходите за дейността: 16 791,68 лв. 16 791.68 15 870.35

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).