Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 355 TREES
Български

Programme: Transport and Transport Infrastructure

Planning region: All

Description

The current project proposal represents Stage II of the OPTTI phased project “Rehabilitation of Railway line Plovdiv-Burgas, Phase 2”. The implementation of the current project proposal will lead to completion of all rehabilitation and modernization activities on the railway infrastructure along Plovdiv-Burgas railway line, except for Plovdiv Railway Node, which is co-financed by the Connecting Europe Facility. Compliance of the railway infrastructure with the interoperability requirements will be achieved and the commitments of the Republic of Bulgaria to bring the core TEN-T network in line with the requirements of Regulation 1315/2013 by 2030 at the latest, will be fulfilled. Plovdiv-Burgas railway line is part of the “core” Trans-European Transport Network and part of the “Orient/East-Mediterranean” Corridor. The existing Plovdiv - Burgas railway line is electrified and its total length is 293 km, of which 140 km are single track, and 153 km are double track.
The scope of this project includes the completion of the following components:
- Component 1 - Design and construction of signalling and telecommunication systems along Plovdiv - Burgas railway line, including: signalling in 18 stations; ETCS, level 1; dispatch centralization system in Manole-Burgas section; GSM-R; optical cable;
- Component 2 - Construction of overpasses/underpasses in the place of existing level crossings along Plovdiv-Burgas railway line, including: removal of railway crossings and construction of overpasses; 
- Component 4 - Rehabilitation of Skutare - Orizovo railway section, including: renewal of the permanent way; reconstruction of bridges; renewal of the existing catenary and signalling in stations;
- Component 5 - Modernization of Orizovo - Mihaylovo railway section, including: renewal and construction of permanent way and catenary; ....
Information continues in Appendix 1 to the AF.

The project starts on 01.01.2024 and is scheduled for completion by 31.12.2025.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Проектиране: Дейност 1 „Проектиране“ включва изготвяне на проекти за модернизация на жп участък Оризово-Михайлово - 355 175,81 евро за окончателно плащане по участъци, както следва: Участък 812 гара Оризово и участък: 814 РП Чирпан запад – РП Чирпан изток - подучастък: 12 гара Чирпан Част: геодезия, част: хидрология, част: земни конструкции, част: железен път, безнаставов релсов път, съоръжения - подчаст: малки съоръжения, контактна мрежа, контактна мрежа - подчаст: SCADA, сигнализация, сигнализация - подчаст: тръбна кабелопроводна мрежа, телекомуникации - подчаст: оптичен кабел, телекомуникации - подчаст: опазване на магистрален кабел, видеонаблюдение, сгради - подчаст: архитектура, гарови съоръжения, подчаст: конструкции - подобект: пешеходна пасарелка, гарови съоръжения - подчаст: ВиК – пожарен водопровод, подобект: резервоар за пожарогасене – част конструкции, гарови съоръжения - подчаст: електрическа – външно захранване - подобект: подлез за селскостопански животни, железен път - подобект: прелез на км 43+021,53, временни пътища, пътища-подобект: паркинг гара Оризово, електрическа – външно осветление, електрическа – отопление стрелки, електрозахранване - подчаст: резервно ел. захранване от контактна мрежа за МКЦ, съоръжения - подчаст: шумозащитни стени и предпазни огради, подобект: шумозащитни стени и предпазни огради в гара Оризово, технологична, план за безопасност и здраве, план за управление на строителните отпадъци, вертикална планировка – възстановяване на нарушени терени и пожарна безопасност, геология, сборен ситуационен план, контактна мрежа – механични разчети, контактна мрежа – математически симулации, сигнализация -подчаст: тръбна кабелопроводна мрежа - подобект: конструктивна – шахти, екология, сигнализация-подчаст: конструктивна – фундаменти и стълбове за светофори, контактна мрежа - подчаст: стълбове и фундаменти – статически изчисления, контактна мрежа - подчаст: албум елементна база. Участък 813: гара Оризово-РП Чирпан запад, участък 814-11: РП Чирпан запад – гара Чирпан, участък 814-13: гара Чирпан-РП Чирпан изток, участък 814-21: РП Чирпан запад - РП Чирпан изток, участък 815: РП Чирпан изток – гара Михайлово, участък 816: гара Михайлово Част: геология; геодезия; железен път; безнаставов релсов път; съоръжения; контактна мрежа; сигнализация - тръбна канална мрежа; телекомуникации; сгради - архитектура; конструкции; външно осветление и ел. инсталации; енергийна ефективност; електрическа – резервно захранване; ОВК; отопление на стрелки. временни пътища; пътна; шумозаглушителни и предпазни огради – конструктивна; вертикална планировка – възстановяване на нарушени терени; рекултивация; план за безопасност и здраве; план за управление на строителните отпадъци; технологична. Участък 816: подучастък 1: гара Михайлово – гара Димитровград Част: геодезия; железен път; рекултивация; план за безопасност и здраве; план за управление на строителните отпадъци. 7 180 215.01 60 093.85
Строителство и изграждане: В обхвата на тази дейност попадат следните под-дейности: 1. Компонент 1 - Проектиране и изграждане на системи за сигнализация и телекомуникации по железопътната линия Пловдив-Бургас със стойност на СМР 1 579 793,07 лв.. Изпълнение на Дейности: МКЦ (Маршрутно-компютърни централизации) - 25% в Етап II; Диспечерска централизация - 99 % в Етап II; ETCS - 92 % в Етап II, достигайки 100% за дейността; Устройства за контрол на подвижния състав - 100%; Оптичен кабел и телекомуникационна апаратура - 53 % в Етап II; Глобална система за мобилни комуникации – в железопътния транспорт (GSM-R), участък Пловдив-Бургас - 55 % в Етап II; Център за управление на телекомуникационната мрежа - 100%; Отопление на стрелки - 25 % в Етап II; Строителни работи по техническите помещения в участъка Калитиново-Карнобат - 60 % в Етап II; Телекомуникационни системи - 100%; Телефонни централи и терминали - 100%; Часовникови механизми - 100%; Система за информация на пътниците - 100%; Екологични мерки - 17% в Етап II; Резервни части за системите за сигнализация и телекомуникации - 100%; Тестове за приемане на системите за сигнализация - 68% в Етап II; Телекомуникации – тестове за приемане на системите - 100%; ТСОС - 100%. 2. Компонент 2 - Изграждане на надлези/подлези по железопътната линия Пловдив-Бургас на мястото на съществуващи прелези със стойност на СМР 39 176 023,76 лв. Изпълнение на Дейности: Пътен надлез (ПН) при км 85+083 - 26% в Етап II; ПН при км 92+598 - 25% в Етап II; ПН при км 97+617 - 10% в Етап II; ПН при 100+113 - 10% в Етап II; ПН при км 23+800 - 10% в Етап II; ПН при км 26+306 - 10% в Етап II; ПН при км 114+730 - 64% в Етап II; ПН при км 119+450 - 41% в Етап II; ПН при км124+657 - 14% в Етап II; ПН при км 145+787 - 21% в Етап II; ПН при км 151+770 - 75% в Етап II; ПН при км 158+777 - 43% в Етап II; Пеш. надлез при км 160+300 - 55% в Етап II; ПН при км 18+607 - 100% в Етап II; ПН при км 21+890 - 100% в Етап II; ПН при км 32+000 - 100% в Етап II; ПН при км 39+092 - 100% в Етап II; ПН при км 192+625 - 100% в Етап II; ПН при км 219+390 - 100% в Етап II. 3. Компонент 5 - Модернизация на железопътен участък Оризово-Михайлово, със стойност на СМР 89 118 092,28 лв. Изпълнение на дейности: Сигнализация - 55% в Етап II; Външни електрически инсталации - 58% в Етап II; Екзекутивна документация - 53% в Етап II; Железен път - 29% в Етап II; Контактна мрежа - 27% в Етап II; Дейности по околна среда - 36% в Етап II; Съоръжение, Предпазни огради - 1% в Етап II; Тестове - 66% в Етап II; Оптични кабели и GSM-R - 88% в Етап II; Пътен надлез при км 52+114.46 - 27% в Етап II; Пътен надлез при км 55+840.82 - 27% в Етап II; Пътен подлез при км 62+816.91 - 31% в Етап II; Диспечерски устройства - 100% в Етап II; Пътен надлез при км 44+212.33 - 100% в Етап II; Пътен надлез при км 48+777.60 - 100% в Етап II; Пътен надлез при км 52+114.46 - 100% в Етап II; Пътен надлез при км 55+840.82 - 100% в Етап II; Пътен надлез при км 59+317.22 - 100% в Етап II; Пътен подлез при км 65+164.26 - 100% в Етап II; Пътен подлез при км 66+961.80 - 100% в Етап II; Тунел - 100% в Етап II; Резервни части за железен път, контактна мрежа, сигнализация и телекомуникации - 100% в Етап II. 4. Компонент 7 - Реконструкция на стрелковото развитие на гара Зимница и рехабилитация на контактната мрежа на гарите Зимница и Стралджа, със стойност на СМР5 395 561,74 лв. Изпълнение на дейности: Железен път - 13% в Етап II; Съоръжения - 48% в Етап II; Сграда и стълбове - 37% в Етап II; Контактна мрежа на гара Зимница - 64% в Етап II; Сигнализация, отопление на стрелки и електрозахранване - 21% в Етап II; Документация за ТСОС - 92% в Етап II; Околна среда - 100%; Резервни части - 100%. 5. Компонент 6 - Модернизация на железопътен участък Ямбол – Зимница, при гара Завой, със стойност на СМР 17 151 973,41 лв. Изцяло изпълнени дейности в Етап II. 414 399 559.77 13 141 466.61
Съоръжения и машини или оборудване: В дейността са включени доставките, монтирането и тестването на машини и съоръжения/оборудване на следните под-дейности: 1. Компонент 1 - Проектиране и изграждане на системи за сигнализация и телекомуникации по железопътната линия Пловдив-Бургас, със стойност на съоръженията 99 987 234,35 лв., достигайки 100 % напредък в Етап II. В етап I финансовия напредъка е 47 %. 2. Компонент 2 - Изграждане на надлези/подлези по железопътната линия Пловдив-Бургас на мястото на съществуващи прелези, със стойност на съоръженията 951 748,26 лв., достигайки 100 % напредък в Етап II. В етап I финансовия напредъка е 30 %. 3. Компонент 5 - Модернизация на железопътен участък Оризово-Михайлово със стойност на съоръженията 13 434 046,62 лв., достигайки 100 % напредък в Етап II. В етап I финансовия напредъка е 12 %. 4. Компонент 7 - Реконструкция на стрелковото развитие на гара Зимница и рехабилитация на контактната мрежа на гарите Зимница и Стралджа, със стойност на съоръженията 4 275 919,57 лв., достигайки 100 % напредък в Етап II. В етап I финансовия напредъка е 21 %. 5. Компонент 6 - Модернизация на железопътен участък Ямбол-Зимница, при гара Завой, със стойност на съоръженията 1 877 587,05 лв. – в пълен обхват в Етап II. 239 709 762.72 14 712 684.86
Непредвидени разходи: Непредвидени разходи могат да се дължат на изпълнителите на отделните компоненти/под-дейности в обхвата на проекта при обоснована необходимост от извършване на непредвидени дейности. Непредвидените работи са такива, които не са могли да бъдат предвидени в етапа на подготовка на документация/ Техническата спецификация/ от страна на Възложителя/Бенефициент и оттам в офертата на участник в процедура за изпълнение на дадена под-дейност в обхвата на проекта - например необходимост от допълнителни тестове или изследвания или строително монтажни работи, възникнали поради непредвидени обстоятелства, които са доказано необходими за целите на проекта. Непредвидени разходи се отнасят към отделните под-дейности/компоненти и са разпределени и включени в стойностите на планираните процедури за тяхното изпълнение (или в стойностите на вече сключените договори), попадащи в обхвата на проекта. Стойността за непредвидени разходи за отделните договори се формира като процент (средно 4%) от индикативната стойност за всеки от тях. Стойностите за непредвидени са представени като процент в Дейности 3 и 4 и като суми, включени в индикативната стойност на процедурите в част "Външно възлагане" на проектното предложение в ИСУН. 26 650 994.59 0.00
Публичност: Дейностите по изпълнение на мерките за информация и комуникация (публичност) ще бъдат съобразени с указанията за мерките за информация и публичност от Насоките за кандидатстване по ПТС и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2021-2027 г. Бенефициентът ще възложи изпълнението на минималните изисквания по отношение всички мерки за информация и комуникация на изпълнителите на отделните под-дейности с обща стойност 345 354,70 лв., разпределени по под-дейности/компоненти. Стойността за публичност за отделните договори се формира като процент (до 0,1%) от индикативната стойност за съответната под-дейност/компонент на проекта. 565 754.71 16 060.10
Упражняване на надзор по време на строителните работи: В тази дейност са включени следните под-дейности: 1. Оценка на съответствие и строителен надзор и координация на договори, за който е подписан договор, който включва администриране и цялостен контрол по изпълнението на договорите за строителство и инженеринг, подпомагане финансовото управление на проекта, координация на договорите за строителство и инженеринг, изготвяне на оценка на съответствието на всички части на проектите със съществените изисквания към строежите и Комплексен доклад за оценка на съответствието на проектите на Изпълнителите по договорите за инженеринг, упражняване на строителен надзор при извършване на строително-монтажни работи, съгласно изискванията на ЗУТ, по договорите, попадащи в обхвата на проекта, участие в процедурите за изготвяне на Акт образец 15 за приемането на работите, в съответствие с клаузите на договорите за строителство и инженеринг и ЗУТ, оценяване на искания за непредвидени работи и свързаните с тях непредвидени разходи, както и искания за промени в одобрения и приет линеен график за изпълнение на договорите за строителство и инженеринг, подготовка на документи за назначаване на държавна приемателна комисия за установяване годността за ползване на строежа и издаване на разрешения за ползване. 2. Авторски надзор за модернизацията на железопътен участък Ямбол-Зимница, при гара Завой 3. Оценка на съответствието с техническите спецификации за оперативна съвместимост (ТСОС) 24 457 130.01 429 515.65
Техническа помощ: Началото на дейността съвпада с началото на проекта - януари 2024 г. - и включва следните под-дейности: Под-дейност 1: Техническа помощ за изпълнение на проекта Под-дейност 1 включва изпълнение на дейности от експертите от ЗПУИП по проекта и разходи за тях, както следва: - осигуряване на възнаграждения (ОМЗ, осигуровки, клас, болнични, социални суми, извънреден труд и др.) за експертите, които участват в подготовката, управлението и изпълнението на проекта; - провеждане на командировки във връзка с изпълнението на проекта (вкл. разходи за пътни, дневни, нощувки); - разходи за транспорт и гориво; - осигуряване на необходимото техническо оборудване за работата на експертите от ЗПУИП (напр. компютърни конфигурации, вкл. софтуер; мултимедийно устройство; лаптопи и софтуер; стационарни монитори; външни мишки; мрежови принтер; мултифункционални устройства; сървър; поддръжка и обслужване на оборудването); - осигуряване на необходимите офис оборудване, офис консумативи и канцеларски материали; - осигуряване на външни консултанти и специфична експертиза, при възникнала необходимост; - участие в обучения; - разходи за такси и разрешителни. ДДС не е начислен за стойността за техническата помощ по проекта. Под-дейност 2: Теренни проучвания и археологическо наблюдение по време на строителството Под-дейност 2 е на стойност 1 881 885 лв. и включва извършване на необходимите действия по опазване на културното наследство в обхвата на рехабилитацията на железопътната линия Пловдив-Бургас, в съответствие с изисквания на Глава втора и трета на Наредба № Н-00-0001 от 14.02.2011 г. за извършване на теренни археологически проучвания (обн. ДВ, бр. 18 от 2011 г., в сила от 01.03.2011 г.; изм. ДВ., бр.101 от 18 Декември 2012 г.), издадена от министъра на културата, а именно: 2.1. Наблюдение по време на строителството в участъци в рамките на сервитута. 2.2. пълни спасителни археологически проучвания на обекти, регистрирани при предварително археологическо проучване или археологическо наблюдение по време на строителството. 18 358 299.99 1 072 999.24

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).