Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Transport and Transport Infrastructure

Planning region: All

Description

The current project aims at the improvement of the educational infrastructure in Gabrovo Municipality through the implementation of energy efficiency measures and equipment modernization in two municipal educational institutions, which will lead to improvement of the educational process as a whole.  The envisioned activities include implementation of the necessary energy efficiency measures in the buildings of St. St. Cyril and Methodius Primary School and Vasil Levski Primary School, provision of accessible architectural environment, premises rehabilitation, overhaul of the existing installations and construction of new ones (fire alarm system, video surveillance system, etc.), as well as rehabilitation of the adjacent school yards.
Thanks to the increased attractiveness of the school environment, the schools will be perceived not only as a place for acquiring the contemporary knowledge included in the school schedule, but also as a natural environment for the students, sought and desired territory, a place for social communication, personal growth and manifestation.  High importance is given to the contribution to school dropout prevention which finds a real expression in the envisioned project measures, referred especially to students who are at the age of contemporary school attendance. Having in mind that the representatives of school dropouts are mainly students from the ethnic minorities/students in unequal social position, the improved environment will be an additional stimulus for integration and successful socialization. 
The equipment modernization of the education infrastructure will lead to an overall improvement of the educational process; it will facilitate the introduction of new training methods which will increase and hold the students’ interest and will have a favorable effect on their motivation for a higher activity in the process of knowledge acquisition and personal realization on the labor market.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта: Дейността "Управление на проекта" има за цел да осигури своевременно и пълно осъществяване на предвидените проектни дейности, цялостно качествено изпълнение на проекта, ефективна работна организация при реализацията, необходимата отчетност и устойчивост на постигнатото. Дейността ще стартира със сформирането на Екип за управление /ЕУ/ и ще се изпълнява през целия период на реализация на интервенцията. ЕУ ще има ангажимента да управлява проекта в процеса на реализацията му и изпълни всички заложени дейности, като: спазва клаузите на Договора за безвъзмездна финансова помощ (ДБФП) и всички изискванията, поставени от УО по отношение изпълнението, документирането и отчитането на проекта; спазва вътрешните правила и процедури за работа, разработени и приети от Община Габрово; организира провеждането и изпълнението на всички проектни дейности, съобразно планираното; оперативно ръководи изпълнението, като следи реализацията на планираните дейности да са изпълнени качествено и в срок; осъществява непрекъснат мониторинг и контрол на напредъка по изпълнението на проекта, в това число и на изпълнителите на договорените дейности. Екипът за управление на проекта включва ръководител, счетоводител, координатор, юрист и 3-ма технически специалисти (1 по част АС, 1 по част ЕЛ, и 1 по част ОВК ). Всеки един представител на ЕУ е подбран на база образование и професионален опит като е отчетена спецификата на проекта, предвидените за реализация проектни дейности, личните компетенции и опит в сходни инициативи. Дейността на екипа ще гарантира прозрачност на управлението, добрата отчетност, устойчивото и качествено изпълнение на проекта. 77 200.27 0.00
Информация и комуникация: Дейността има за цел да осигури постигане на информиране и публичност, като ще бъде реализиран комплекс от мерки за популяризиране дейностите и целите на настоящия проект. Предвидените мерки за информация и комуникация ще бъдат изпълнени съгласно предвиденото в Договора за безвъзмездна финансова помощ и Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020, и в съответствие с изискванията на Регламент (ЕС) № 1303/2013 г. на Европейския парламент и на Съвета от 17.12.2013 г. и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28.07.2014 г. Планираните мерки за информация и комуникация включват: 1. Изработка и монтаж на билбордове - 2 броя билбордове ще бъдат поставени на подходящо място на или в близост до строителните площадки на всеки обект преди стартиране на СМР. Съоръженията ще съдържат всички задължителни реквизити, регламентирани в Единнния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г. Билбордовете ще бъдат заменени с постоянни обяснителни табели до три месеца след приключване на проекта. 2. Изработка и монтаж на постоянни обяснителни табели – 2 бр. постоянни обяснителни табели ще заменят вече монтираните билбордове. Те ще бъдат поставени до три месеца от приключване изпълнението на проекта на територията на двата обекта, предмет на настоящата интервенция. 3. Изработване на банер с калъф и стойка - 1 брой банер, който ще се поставя в залите и помещенията, където ще се провеждат предвидените по проекта информационни събития. 4. Изработване на брошури – 300 бр. брошури с подходящо съдържание ще бъдат изработени и разпространени за популяризиране на помощта на ЕС сред обществеността на гр. Габрово. 5. Изработване на промоционални материали – изработване на пакет от промоционални материали (300 бр.), съдържащ бележник с твърда корица, химикал, USB памет, фризби и торба . Материалите ще бъдат подходящо визуализирани, в унисон с естеството на проектните дейности. 6. Организиране и провеждане на информационни събития и официални церемонии - 2 броя. В рамките на проекта ще бъдат организирани следните събития: начална пресконференция по проекта и церемония по започване на строителството – „Първа копка“; финална пресконференция по проекта и церемония по откриване на приключилите обекти. 7. Публикуване на прессъобщения – публикуване на общо 8 бр. съобщения с цел периодично информиране на обществеността за хода на изпълнение на проекта. 8. Публикуване и актуализиране на информацията за проекта на уеб-страницата на Община Габрово www.gabrovo.bg за целия период на изпълнение на проекта. 15 700.00 12 972.00
Проектиране и строителство: Реализацията на настоящето проектно предложение предвижда възлагане на инженеринг (проектиране, заедно с авторски надзор и строителство) и за двата обекта на интервенция. Ще бъдат изготвени технически задания за проектиране, които ще съдържат информация за обектите, обхвата на инвестиционното проектиране, обем и съдържанието на проекта. В рамките на тази дейност ще бъде разработени 2 два/ инвестиционни проекта (фаза: работен проект) за ремонт, модернизация, внедряване на енергоспестяващи мерки и изграждане на достъпна среда в сградата на ОУ "Св.Св. Кирил и Методий" и в сградата на бивше ОУ „Цанко Дюстабанов“ /сегашно НУ "Васил Левски"/, включително благоустрояване на дворните площи. Те следва да предвиждат въвеждане на всички необходими енергоспестяващи мерки в сградата, както и изграждане на достъпна архитектурна среда. Проектите следва да включват ремонт на помещенията, основен ремонт на съществуващите инсталации и изграждане на нови такива (пожароизвестителна, система за видео наблюдение и др.), както и благоустрояване на прилежащите дворни площи на училищата. Целта е сградите да отговарят на изискванията на нормативната база за енергийна ефективност, да се подобрят условия за труд и учене и да се създаде възможност за провеждане на качествен образователен процес. В рамките на дейността следва: - разработените инвестиционни проекти да бъдат съгласувани с всички контролни органи, експлоатационни дружества и институции съгласно изискванията на нормативната база; да се получат разрешения за строеж; - да се изпълнят строително-монтажните работи за ремонт, модернизация, внедряване на енергоспестяващи мерки и изграждане на достъпна среда в сградата на ОУ "Св.Св. Кирил и Методий" и НУ "Васил Левски"; - да бъде осъществяван авторски надзор по ЗУТ в рамките на изпълнение на строително-монтажни работи на предвидените за интервенция обекти. 3 410 773.01 4 111 041.08
Строителен надзор: Консултантът - изпълнител на строителния надзор ще носи отговорност за законосъобразно започване на строежа, пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, изпълнение на обектите съобразно одобрените инвестиционни проекти и нормативните изисквания (ЗУТ), спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството, недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството, годността на обектите за въвеждане в експлоатация, оценката за достъпност на обектите от лица с увреждания. 15 018.00 3 950.00
Доставка на оборудване и обзавеждане: Настоящето проектно предложение обхваща, освен въвеждане на мерки за енергийна ефективност, и обновяването на материалната база в две общински образователни институции, което ще доведе и подобряване на учебния процес като цяло. В рамките на възложения инженеринг и съгласно нуждите на конкретното учебно заведение, ще бъдат предвидено ново оборудване и обзавеждане. В рамките на дейността се предвижда доставка на оборудване и обзавеждане на класните стаи в двете училища. Не се предвижда доставка на оборудване и обзавеждане за нуждите на Център за специална образователна подкрепа, който след реализацията на проекта ще се помещава в част от сградата на НУ "Васил Левски“. По този начин ще бъде подобрено материално-техническото осигуряване на дейността на училищата, което ще доведе до подобрена работна среда, съответстваща на съвременните изисквания. Подобрената работна среда за педагогическия и непедагогически персонал в учебните заведения, обекти на интервенция, ще има активираща роля за кадрите и процеса, като внесе допълнителна мотивация, инициативност и креативност; 411 352.62 483 852.77
Одит на проекта : Одитът на проекта ще бъде извършен от правоспособни лица, като докладът за фактически констатации ще бъде приложен към окончателното искане за плащане. 1 100.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).