Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 614 TREES
Български

Programme: Transport and Transport Infrastructure

Planning region: All

Description

The "EU Funds Academy: Development and Provision of Systematic Horizontal Knowledge Transfer and Training for the Effective Use of the European Structural and Investment Funds and the European Funds Under Shared Management." will strengthen the capacity of the employees in the ESIF and the EFSM Management System, in the administrative structures responsible for the unlocking conditions, and in the administrative structures of applicants and beneficiaries of the programs including the capacity of IPA’s employees, as well as provide support for achieving higher added value in the management of EU funds in Bulgaria. This will be accomplished using the following major instruments:
- Development and delivery of horizontal training modules (face-to-face and e-learning), including trainings of the different aspects of the European Green Pact, based on the academy's target groups identified needs;
- Conducting events (communication meetings, seminars, forums) to strengthen horizontal and vertical cooperation of the experts from the System in order to form specialized professional networks through the exchange of experiences and good practices, case studies, and so on, on key horizontal and intersectoral topics in the field of European Structural and Investment Funds and European Funds under Shared Management;
- Conducting a "master class" in an EU training institution, under a program agreed with the IPA, to exchange experience and transfer knowledge related to the coordination, management, and control of ESIF and EFSM, as well as to the design and implementation of EFSM-cofinanced projects.
The administrative and training facilities of the Institute will be improved for the implementation of the Academy's activities to create a favorable and easily accessible environment for the work of the administration’s employees and the training of the target groups


Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Присъствени и електронни хоризонтални модули за обучение: С оглед целенасочено и регулярно повишаване на административния капацитет на служителите в Системата за управление на средствата от ЕСИФ и ЕФСУ, в административни структури, отговорни за отключващите условия и в административни структури – кандидати и бенефициенти по програмите на национално ниво, с подкрепата на Програма „Техническа помощ“, Институтът по публична администрация ще развие „Академията за фондовете на ЕС“. Развитието на Академията ще се осъществява в сътрудничество, съгласно сключени двустранни споразумения, и с участието на Дирекция ЦКЗ, Дирекция НФ (СчО), ИАОСЕС и АОП, като ще бъдат привличани и експерти от други хоризонтални звена от Системата, съгласно Концепцията за развитие на „Академията за фондовете на ЕС“. В отговор на потребностите на целевите групи за постигне на по-висока добавена стойност при управлението на средствата от фондовете на ЕС се предвижда капацитетът им да бъде повишаван чрез комбинация от инструменти. Първият от тях е разработване и провеждане на присъствени и електронни хоризонтални модули за обучение, надграждани въз основа на потребностите на потребителите и допълвани с практически коучинги. Присъствените и електронни хоризонтални модули за обучение ще бъдат насочени към служители, нови за Системата, както и за служители с опит, като в зависимост от това към коя група принадлежат служителите, след консултация с лекторите/лекторските екипи, обученията ще бъдат отбелязвани като „въвеждащи“ или „надграждащи“. В допълнение на различните по форма хоризонтални модули за обучение, при възникване на конкретен казус/въпрос след приключване на конкретното обучение, ще бъде организиран онлайн и прилаган методът коучинг - индивидуален или групов разговор, за изясняване на даден проблем. Съдържанието на присъствените и електронни обучения ще бъде разработвано/актуализирано от служители на хоризонталните структури/звена с функции по управление и контрол на ЕСИФ/ЕФСУ и със съдействието на ИПА, като обученията ще се представят от същите лектори/лекторски екипи, разработили/актуализирали съответния модул. Актуализирането на обучителното съдържание и методика ще се осъществява въз основа на обратната връзка от участниците в обученията, проведени в рамките на Академията, в сътрудничество с администрациите – участници в развитието на Академията и лекторите/лекторските екипи на Института. На база на предвиденото в Концепцията и подписаните споразумения, администрациите – участници в развитието на Академията ще определят общо 43 свои експерти, които да участват в процеса по разработване, актуализиране и провеждане на 20 хоризонтални модули за обучение. В процесите по разработване, актуализиране, адаптиране и провеждане на обученията, всеки един лектор/лекторски екип ще бъде подпомаган от „мениджър обучение“ от Института по публична администрация. С цел обезпечаване правилното и качествено предоставяне на материята пред целевите групи, правилно организиране и дизайн на учебно съдържание, придобиване на презентационни умения, работа с платформи и съвременни техники при преподаване на възрастни, за лекторите и/или лекторските екипи, представители на администрациите – участници в развитието на Академията, ще бъдат провеждани „обучения за обучители“. При замяна на лектор/лекторски екипи на вече обучените в обучението, заменилите ги нови експерти ще бъдат обучавани за обучители чрез разработен електронен модул за самообучение. В съответствие с Концепцията и подписаните споразумения за сътрудничеството, 4-те звена, отговорни за ключовите хоризонтални теми по ЕСИФ и ЕФСУ, ще предоставят общо 43 свои експерти, които да бъдат обучени за обучители Описанието продължава във файл "Допълнителна информация към проектното предложение". 5 522 728.73 0.00
Професионални мрежи: В Дейност 2 на проекта основен акцент, като надграждащ елемент в Академията за фондовете на ЕС, ще бъде поставен върху развитието на съвместната работа на експерти от Системата за формиране на специализирани професионални мрежи за активизиране обмена на опит и добри практики. Въз основа на направено от ИПА предварително проучване на потребностите в сферата на ЕСИФ/ЕФСУ, целевите групи на Академията са идентифицирали области на познанието с включени примерни хоризонтални/междусекторни теми по които изпитват необходимост и потребност за повишаване на капацитета, освен чрез обучения, но и чрез обмен на опит и добри практики на срещи, форуми, семинари и други форми, посредством които ще се формират професионални мрежи в конкретни области с участието на представители на хоризонтално и вертикално ниво за по-добро сътрудничество и изграждане на капацитет за по-висока ефективност. В отговор на тези потребности и в съответствие с Концепцията, ще бъдат провеждани мероприятия като комуникационни срещи, семинари и форуми, и в сътрудничество с администрациите, отговорни за ключови хоризонтални теми по ЕСИФ и ЕФСУ и с които ИПА има сключени споразумения за тази цел. В рамките на Дейност 2 се предвижда развитието на съвместната работа на експерти от Системата в минимум 4 професионални мрежи, като е възможно да бъдат формирани и повече такива, в зависимост от конкретните нужди на целевите групи идентифицирани по време на участието им в предвидените събития. В събитията се предвижда участието на 1770 представителя на целевите групи. На база идентифицираните хоризонтални/междусекторни теми от целевите групи, дългогодишния практически опит на Института за организиране на сходни мероприятия, както и възможността на ИПА за организиране на допълнителни събития през периода на провеждане на дейността, се предвижда реализирането на: 1. 12 комуникационни срещи (всяка в рамките на 2 дни или 16 учебни часа) х 54 участника (50 лица от целевите групи плюс 4 лектора) – Чрез провеждането на комуникационни срещи се цели осъществяването на ефикасна комуникация и координиран подход на работа и дейности в Системата и всички заинтересовани страни, в различни сфери на управление и контрол на средствата от ЕФСУ. Участието в комуникационните срещи ще допринесе за възможността участниците на хоризонтално и вертикално ниво да се срещнат, да обменят идеи, да разрешават конкретни казуси и проблеми, чрез открита комуникация и дискусии, както и да установят връзки помежду създавайки общности в определени области. 2. 6 семинари (всеки в рамките на 5 дни или 40 учебни часа) х 38 участника (30 лица от целевите групи плюс 8 лектора) – Чрез провеждането на семинарите се цели осъществяването на директен обмен и натрупан експертен опит в сферата на ЕСИФ/ЕФСУ при прилагане на мерки касаещи цялостно програмиране, управление и изпълнение на програмите, както и предотвратяването, откриването и коригирането на нередности, и извършването на финансови корекции, включително и изпълнение на мерки за повишаване на капацитета на служителите от Системата, кандидати, бенефициенти и партньори по програмите, което ще допринесе за координиран подход и уеднаквяване на практиките чрез партньорство на всички нива. 3. 18 форуми (всеки в рамките на 1 ден или 8 учебни часа) х 60 участника (55 лица от целевите групи плюс 5 лектора) – Чрез форумите се цели осъществяването на платформа за сътрудничество и взаимодействие между служителите от Системата, което ще допринесе за трансфер на знания и умения за споделяне на информация по актуални теми от общ интерес за различните професионални мрежи, обсъждане на стратегии за увеличаване на обхвата и въздействието на средствата от Европейските фондове при споделено управление. Форумите ще служат като източници на актуална информация в сферата на ЕСИФ/ЕФСУ от национално и международно ниво, за обмен на знания и ресурси, което ще укрепва мрежите и развитието им в конкретните области. Продължава във файл Допълнителна информация към проектното предложение 1 388 016.66 0.00
Майсторски клас за обмен на опит и трансфер на знания: Въз основа на одобрената Концепция за „Развитие на Академия на фондовете на ЕС“, с цел ефективното изпълнение на задълженията на целевите групи, свързани с прилагането на европейската политика на сближаване, допълнителна мотивация и ангажираност на служителите от системата за управление и контрол на фондовете, както и създаване на ядро от високо квалифицирани експерти, които да мултиплицират придобитото знание в отделните структури от системата, ИПА ще организира провеждането на „майсторски клас“ за обмен на опит и трансфер на знания в сътрудничество с Европейския институт по публична администрация (ЕИПА), Маастрихт, Нидерландия. „Майсторският клас“ е завършващ етап от натрупване на знания, професионална компетентност и практика и придобиване на оптимални и цялостни познания за процесите на координация, управлението и контрола на фондовете на ЕС, както и обмен на добри практики, прилагани в други държави членки. В рамките на тази дейност ще се проведат 4 майсторски класа приоритетно присъствено (при невъзможност - дистанционно) в рамките на 4 години за 80 участника, разпределени в групи индикативно по 20 човека. Всеки майсторски клас ще бъде с продължителност от 3 дни (5 дни с пътуването). За участие в майсторския клас ще бъде извършвана селекция на базата на конкурентен подбор сред целевите групи на Академията, като за всяка от 4-те години ИПА ще обявява критериите за подбор на участниците, които ще се актуализират според избора на тема, както и броя на местата за служители, които ще имат право да участват. Всяка една административна структура сама ще определя и предлага на ИПА своите кандидати за участие – служители, за които преценява, че притежават необходимата професионалната компетентност и иска да мотивира и развива. ИПА, чрез нарочно създадена за целта комисия, ще подбира номинираните от съответните администрации кандидати, въз основа на подадените изискуеми документи. Предвижда се 80% от преминалите през обученията да ги завършат успешно. Успешно завършилите „майсторския клас“ ще получат удостоверение или сертификат след поне 75% верни отговора от финален тест, като при готовност от тяхна страна ще получат възможност да трансферират получените знания сред останалите целеви групи чрез е-модули за самообучение и други подходящи форми за обучение, както и ще участват като лектори и/или модератори при провеждането на мероприятията за формиране на специализирани професионални мрежи в сферата на управлението на фондовете от ЕС. За обезпечаване на пътуванията, правилното провеждане на обученията, мониторинг на качеството на предоставянето на услугата, логистичното подпомагане на участниците и осигуряване на изискуемите документи за отчетност, групите ще бъдат придружавани от 2-ма служители на ИПА. С цел анализиране на нивото на полезност от провеждането на програмите/подходи за обучение за подобряване на работата на дейността, след приключването на всеки майсторски клас участниците ще попълват анкетна карта. На 6-ят месец след проведеното обучение, отново ще бъде попълвана кратка анкетна карта с цел анализ на приложимостта на получените знания в практиката. На пътуващите участници и придружаващите ги служители на ИПА ще бъдат осигурени самолетни билети, организиран трансфер летище-хотел-летище, настаняване, медицинска застраховка, дневни. За повишаване на административния капацитет в сферата на ЕСИФ/ЕФСУ, служители на Института ще участват в процедурите за конкурентен подбор за участие в „майсторски клас“, в качеството си на целева група от вертикално ниво. 560 182.88 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).