Управление, изпълнение и контрол на проекта: В рамките на дейността ще бъде сформиран екип за организация, управление, изпълнение, вътрешен контрол и мониторинг на индивидуалните дейности от проекта.
Екипът за управление и изпълнение на проекта ще бъде съобразен със спецификата и обема на заложените дейности, като при неговото сформиране ще се подходи балансирано и на база на професионални качества. С това ще се гарантира спазването на изискванията за наличие на административен и оперативен капацитет на бенефициера при изпълнението на проекта. Екипът ще включва ръководител, основен координатор, счетоводител, двама координатори по визови информационни системи и координатор по обществени поръчки.
Проектният екип ще отговаря за организацията и координацията на проектните дейности, както и за законосъобразния избор на изпълнители в съответствие със Закона за обществените поръчки и подзаконовите нормативни актове по прилагането му.
За осъществяване на процедурите по вътрешен контрол, мониторинг и оценка на проекта ще се използва система, въведена в работата по програмите, финансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове. С вътрешния мониторинг на ниво проект ще бъдат ангажирани всички членове от екипа за управление и изпълнение на проекта. Ще бъде разработен подробен план за действие с детайлен времеви график и разпределение на отговорностите в екипа за изпълнението на проекта. Напредъкът на проекта ще се проследява по време на регулярните срещи на проектния екип и ще се сравнява и оценява спрямо заложените индикатори за изпълнение и резултати, на база подробния работен план, както и в съответствие с изискванията и процедурните правила на най-актуалната версия на утвърдените системи за управление и контрол на фонд "Убежище, миграция и интеграция" (ФУМИ) и фонд "Вътрешна сигурност" (ФВС) 2014 - 2020, разработени от Отговорния орган (ОтО) в лицето на дирекция 'Международни проекти" на Министерството на вътрешните работи .
Екипът на проекта ще отчита извършената работа в съответствие с указанията за отчитане на проекти по ФУМИ и ФВС в ИСУН. При подготовката на отчетите бенефициерът ще използва формулярите, генерирани от ИСУН, и приложенията съгласно договора за безвъзмездна финансова помощ, както и в съответствие с актуалния списъка с документи и указания, необходими при отчитането на финансовото изпълнение на проекти по ФУМИ и ФВС в ИСУН. Отчетите ще се отнасят до проекта като цяло без оглед на това каква част от него е финансирана чрез безвъзмездна финансова помощ, като ще съдържат пълна информация за всички аспекти на изпълнението за описвания период, както и необходимите данни за постигане на индикаторите, посочени в проектното предложение. За тази цел бенефициерът ще води точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на проекта, използвайки подходяща електронна система за документация и двустранно счетоводство. Счетоводните отчети и разходите, свързани с проекта, ще подлежат на ясно идентифициране и проверка.
Бенефициерът е предвидил за целите на настоящия проект да разполага с необходимия офис и оборудване за управление на проекта. Проектът ще се управлява и координира в административната сграда на МВнР - Централно управление.
Настоящата дейност е основополагаща за успешното реализиране на проекта. Тя ще гарантира доброто управление на проекта по отношение на реализиране на дейностите, както и във връзка с целесъобразното и законосъобразно изразходване на финансовите средства. От степента на вътрешна организация и контрол на екипа по проекта ще зависи изпълнението на всяка проектна дейност по отношение на качеството и срока й за реализация.
Настоящата дейност ще се реализира в рамките на целия период на срока на договора за безвъзмездна финансова помощ (БФП). |
46 123.60
|
3 122.15
|
Поддръжка на програмно-техническите средства на НВИС: В рамките на дейността се предвижда да бъде осигурена поддръжка на техническото оборудване и базовото програмно осигуряване (стандартен софтуер) на Националната визова информационна система, както и придобиване на софтуерни лицензи.
В обхвата на поддръжката ще бъдат включени следните компоненти на НВИС:
- Хардуерни ресурси, включващи: мрежова подсистема и комуникации, включително мрежови компоненти на НВИС; сървърна подсистема и лентови библиотеки и дискови масиви и
- Стандартен софтуер, включващ продукти на: IBM и Microsoft.
Поддръжката на хардуерните ресурси ще включва следните поддейности:
- Отстраняване на възникнали аварии и проблеми в работата на системата НВИС и
- Осигуряване на регулярни технически обслужвания на системата НВИС
В рамките на дейност 2 се планира да бъде проведено обучение за софтуерните продукти, използвани в НВИС, както и обучение за администратори на НВИС на техническо ниво.
Необходимостта от изпълнение на дейността е продиктувана от високото ниво на изхабяване на техническото и системно осигуряване на НВИС вследствие от непрекъснатата експлоатация на системата, което налага предприемане на мерки за непрекъсваема поддръжка, подобряване и оптимизиране на работата на системата, обезпечаване на надеждност при резервиране на информацията, обновяване на лицензите, оборудването и повишаване на капацитета на мрежовата свързаност.
Необходимостта от подновяване на абонаментната поддръжка на лицензите на софтуера за управление на бази данни и софтуера за архивиране и възстановяване, ползвани от системата НВИС, се обуславя от изискванията за обезпечаване на поддръжка, която да осигурява съвместимост с последните развиващи се технологии и промени в операционните системи, сървъри на приложения, системи за сигурност и мониторинг и др. Чрез подновяване на софтуерните пакети за лицензи за използвания софтуер на НВИС ще се осигури възможност за ползване на най-новите версии на програмните продукти, което предпоставя подобрения в кода, използваемостта, производителността и сигурността.
Изпълнението на така изложената дейност ще допринесе за постигане на оперативната и специфичните цели и очаквани резултати на проекта. |
1 905 419.12
|
1 638 372.30
|
Поддръжка на приложното програмно осигуряване на НВИС: В рамките на дейността се предвижда да бъде осигурена поддръжка на:
а) приложния софтуер на централната компонента на Националната визова информационна система (НВИС), експлоатирана в Националния визов център към дирекция „Консулски отношения“ на МВнР
б) приложния софтуер на локалната компонента НВИС, експлоатирана в задграничните представителства на Република България.
Следгаранционната поддръжка на централната компонента на НВИС ще обхване следните основни дейности и функционалности:
- информационната система, която централизира информацията, обработвана в задграничните консулски представителства и поддържа национален регистър на заявленията за български визи, на издадените визи, както и на биометричните данни, снемани от кандидатите за визи;
- системата за обмен на информация за консулско сътрудничество и консултация на визи по електронна поща VIS Mail;
- националния интерфейс за връзка с Визовата информационна система на ЕС;
- системата за проверка на кандидатите за визи и техните документи за пътуване в базата данни на Шенгенската информационна система;
- комуникационната система за предаване на информацията от постъпващи заявления за български документи за самоличност към АИС „Български документи за самоличност“ на МВР.
Следгаранционната поддръжка на локалната компонента на НВИС, представляваща уеб-базирана информационна система, ще обхване следните функционално обособени модули:
- приложение, обслужващо клиентска база данни, което осъществява връзката с централната компонента на НВИС;
- външен портал, достъпен през Интернет, за подаване на електронни заявления и необходимите документи и атрибути за предоставяне на визови и консулски услуги, заплащане на услуги и резервиране на час за прием;
- вътрешен портал, използван от служители на консулските служби, предназначен за обработка на получените заявления за консулски услуги и въвеждането им в клиентската база данни.
В рамките на обхвата на поддръжката на приложното програмно осигуряване ще бъдат изпълнявани включително и дейности, свързани с потенциални аткуализации в централната и локалната компонента на НВИС, които са вследствие на настъпили изменения в европейската и национална нормативна рамка за използването ѝ и/или в техническите изисквания за нейната оперативна съвместимост с информационни системи на ЕС. Това е продиктувано от необходимостта от гарантиране на съвместимост и свързаност на НВИС с Визовата информационна система на Европейския съюз (ВИС на ЕС).
В рамките на дейност 3 се планира да бъде проведено обучение за софтуерните продукти, използвани в НВИС, обучение за администратори на НВИС на техническо ниво, както и обучение на обучители по функционалностите на системата НВИС по отношение на приложното програмно осигуряване.
Необходимостта от изпълнение на настоящата дейност се обуславя от изискванията за обновяване на приложното програмното осигуряване на НВИС с оглед оптимизиране, улесняване и повишаване на ефективността на работата на съществуващата система, както и създаване на условия за свързване на НВИС с други системи в контекста на функционалните и технически стандарти, условия и изисквания за оперативна съвместимост на НВИС на Република България с Визовата информационна система на ЕС във връзка с изпълнение на задълженията на България спрямо Регламент 2017/2226 на ЕС (Регламент за СВИ) и Регламент 767/2008 (Регламент за ВИС).
Потребността от осигуряване на следгаранционна поддръжка на НВИС се мотивира също така от обстоятелството, че НВИС е система с национално значение и трябва да гарантира непрекъснат, целогодишен и денонощен (24x7) достъп до ресурсите си и до ВИС на ЕС, не само на МВнР, но и на съответните национални органи на граничната охрана, миграционните органи, органите за предоставяне на убежище и правоприлагащите органи по външните граници.
Изпълнението на така изложената дейност ще допринесе за постигане на оперативната и специфичните цели и очаквани резултати на проекта. |
744 691.20
|
616 446.00
|
Осигуряване на информация и публичност на проекта: Настоящата дейност включва мерки за визуална идентификация, информация, публичност, комуникация и прозрачност във връзка с популяризиране на проекта, неговите цели и резултати. Мерките по тази дейност са съобразени с Делегиран Регламент (ЕС) № 1048/2014 на Комисията от 30 юли 2014 година за определяне на мерки за информиране и популяризиране, насочени към обществеността, и на мерки за информиране на бенефициентите съгласно Регламент (ЕС) № 514/2014 на Европейския парламент и на Съвета за определяне на общи разпоредби за фонд „Убежище, миграция и интеграция“ и за инструмента за финансово подпомагане на полицейското сътрудничество, предотвратяването и борбата с престъпността и управлението на кризи и Регламент за изпълнение (ЕС) № 1049/2014 на Комисията от 30 юли 2014 година относно техническите характеристики на мерките за информиране и популяризиране съгласно Регламент (ЕС) № 514/2014.
В изпълнение на изискванията на посочените европейски актове в рамките на настоящия проект ще бъде предоставена информация на широката общественост и целевата група и ще се осигури публичност на осъществяваните по проекта дейности и заложените цели и резултати. По този начин ще се спази основният принцип на равнопоставеност и прозрачност.
Всички мерки за информация и комуникация ще бъдат планирани и изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на целевите групи, както и на конкретната ситуация, в която се изпълняват.
Ще бъде спазен също принципът на партньорство, съгласно който мерките ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни, включени в целевите групи на проекта.
Тази дейност е предвидена в проекта като средство за осигуряване на благоприятна, добронамерена информационна среда за широка обществена подкрепа и информиране на целевата група и заинтересованите страни за дейностите, целите и резултатите от проекта, както и визуализацията на подкрепата и приноса от фонд "Вътрешна сигурност". |
0.00
|
0.00
|