Организация и управление на проекта: Дейността е свързана с цялостното администриране на проектните дейности в съответствие с правилата и процедурите на ДО за успешната реализация и приключване на проекта. Изготвените процедури за избор на изпълнител ще гарантират лоялна и честна конкуренция, като изпълнителите ще бъдат подбирани в зависимост от техните умения, ефективност, опит и надеждност за предоставяне на конкретните услуги/доставки. Организирането на качествен план и методи за работа на екипа по проекта е критерий за постигането на добри резултати. Сформирането на екип с ясно разпределени задачи е гаранция за качествено изпълнение на дейностите и постигане на целите на настоящия проект и финансиращата програма. .
Дейността включва сформиране на проектен екип, който се състои от Ръководител проект и Счетоводител. Ще бъдат сключени договори с екипа на проекта. За да се гарантира равенството между половете и недискриминационният принцип при избор на компетентни лица и определяне на задачите и отговорностите ще се спазват критериите за равнопоставеност. Изборът на членовете на екипа и възлагането на ангажиментите е без оглед на тяхната етническа принадлежност,религия,раса,възраст,пол,увреждания,възраст или сексуална ориентация.
Ръководителят на проекта ще подготви система за вътрешен мониторинг и оценка на резултатите от проектните дейности и срокове за възлагане и изпълнение на всяка задача в съответствие със заложения план на действие. Той отговаря за планиране и контрол по отношение на дейностите, свързани с разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси и въвеждане на иновативни модели за организация на труда; осигуряване на колективни средства за защита; закупуване на ЛПС и специално работно облекло; придобиването на стандарт чрез разработване, внедряване и сертифициране на система за управление на здравословни и безопасни условия на труд; обучения на служителите относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване; дейностите за осигуряване на социални придобивки за работещите - , оборудване на места за отдих, хранене и почивка. Ръководителят на проекта ще осъществява контакти със средствата за масова комуникация и ще подготвя необходимата информация за етапното изпълнение на проектните дейности, като ще следи навреме да се популяризира извършената дейност.
Също така ще участва в планирането и организация на отчетната дейност по проекта, подготовка на изискваните доклади за изпълнението.
Счетоводителят на проекта носи отговорност за финансовата отчетност на проекта, като следи, контролира и изготвя необходимата финансова документация и оперативно отговаря за разплащанията по проекта. Той изготвя всички справки, изисквани от Договарящия орган, отчети за междинни и финални плащания.
Процедурите за избор на изпълнители и доставчици ще бъдат организирани в съответствие с изискванията на приложимото законодателство–ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/20.05.2014 г., ръководствата и указанията за допустимост на разходите по ОП РЧР.
Екипът на проекта е отговорен за изготвянето и провеждането на процедурите за външно възлагане на дейностите по проекта.
Дейността ще допринесе за установяване на ясни и конкретни правила и разпределяне на отговорностите при изпълнение на проекта, които са от изключителна важност за успешната му реализация.
|
14 240.00
|
14 240.00
|
Информиране и публичност: Дейност информиране и публичност се основава на задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС, Регламент /ЕС/ № 1303/2013 и техническите характеристики посочени в Регламент /ЕС/ № 821/2014 с правилата за прилагането на Регламент /ЕС/ № 1303/2013. Предвижда се информация за проекта да бъде оповестена на интернет страницата на БЛУРЕД ЕООД, разпространена сред обществеността посредством срещи и сред целевата група по проекта. За оповестяване приноса на Европейския социален фонд и Агенция по заетостта ще бъде направена публикация в печатно издание, която ведно с изготвянето на информационна табела и плакати по проекта ще бъдат възложени на външен изпълнител при спазване на правилата на ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/20.05.2014 г. Върху закупените в рамките на проекта уреди, колективни средства за защита, и други, там където е подходящо и/или изискуемо, ще бъдат поставени стикери в съответствие с изискванията, посочени в Единния наръчник.
За стриктното изпълнение на дейността в съответствие с правилата разписани в Единен наръчник на бенефициентите за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и комуникацията с всички страни участващи в процеса на изпълнение на Ръководителят на проекта ще има възложени отговорности.
Визуализацията на всички документи по проекта има задължителен характер и контрола ще се осъществява от. Ръководителят на проекта. По време на провеждането на дейностите по проекта при всички срещи и кореспонденции ще се споменава финансовия принос на фондовете на ЕС и по-специално на Европейския социален фонд. Освен поредица целенасочени действия за популяризиране на факта, че проектът се финансира от Европейския социален фонд и се изпълнява по Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси”, бенефициентът си поставя задачата да разгласява факта, че всички дейности в рамките на проекта създадат условия, които да гарантират равенството между половете и недискриминационният принцип като се прилагат критериите за равнопоставеност. В допълнение за дейностите ще бъдат използвани идентифицираните добри практики в тази област от предходни проекти и дейности на БЛУРЕД ЕООД чрез привличане на всички заинтересовани страни и постигане на диалог и толерантност, като стабилна основа за надграждане на постигнатите резултати.
Дейностите за информация и публичност представляват задължителна и съпътстваща изпълнението на проекта дейност, която ще допринесе като цяло за разпространение на резултатите от настоящия проект, както и за популяризиране на ОП „РЧР”. Предлаганите дейности са разнообразни и разнородни като с това се цели достигане до всички представители на целевата група и заинтересовани страни. Ще бъдат направени публикации на интернет страницата и в печатно издание, които представляват изпитан метод за повишаване на информираността на участниците, както и за популяризиране и разпространение на проектните резултати. В допълнение, публикациите в интернет пространството представляват съвременен и популярен метод за разпространение на информация, чрез което ще допринесе за разпространение на резултатите от проекта и промотиране на финансовата подкрепа, получена по ОП „РЧР”.
|
2 800.00
|
2 800.00
|
Разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси в предприятието и въвеждане на иновативни модели за организация на труда : Дейността е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси. Присъствието на специфичен пазар изисква голяма гъвкавост по отношение на организацията на труда и съответната квалификация и компетентност на работната сила. Необходимостта от промени в наличните системи за развитие на човешките ресурси произтича от:
• неравномерното производствено натоварване през различните месеци на годината. Сезонния и моден характер на артикулите предполага бърза смяна на дизайни съгласно тенденциите и кратък срок на изпълнение. За производство на изделията се изисква върхово натоварване на машини и работещи през летните месеци и често престой поради липса на поръчки през зимните. Текущото състояние на машините за производство е много-добро за работа в трисменен режим, но персоналът е нает на база средно годишно натоварване за 8 часов работен ден. Изпълнението на поръчки на клиенти бързо и качествено , съгласно стратегията за развитие на предприятието, обуславя наемане на допълнителен персонал - временно заети , почасово заети , работници на смени или извънредни смени на наличните служители Потребността от организационни промени допълнително се усилва и от ползването на платен годишен отпуск от служителите точно в периода на върхово натоварване от юни до септември.
• трудности при наемане и задържане на компетентен и мотивиран персонал.
Конкуренцията в текстилния и шивашкия бранш е много висока и оттук произтича големият натиск на специализирания пазар на труда. Тези трудности могат да бъдат преодолени чрез предоставяне на привлекателни условия за развитие (възможности за постоянно развитие на разнообразни и модерни професионални умения) за младите работещи, както и възможности за преквалификация на по-възрастните с оглед удължаване на професионалния им живот. Възможностите за развитие на компетенции, съчетани с гъвкави форми на заетост, отразяващи различните потребности на различните поколения, дават гаранция за повишена мотивация и ангажираност на персонала. В допълнение, подобрените компетенции на ръководния персонал за привличане, подбор, развитие и задържане на персонал биха подсилили ефекта от останалите мерки.
• необходимост от подобряване на производителността на труда чрез повишаване на личната заинтересованост от по-високи обеми качествена продукция и намаляване на брака. За целта трябва да бъдат преразгледани предлаганите материални и нематериални стимули за персонала и тяхната обвързаност с производствените цели.
Това налага целенасочени организационни промени от различен характер за оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот. Предвид факта, че 2-ма от служителите са над 54 г., е важно да се набележат мерки и да се въведат практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните служители с цел да може да се разчита на техните умения и в бъдеще.
Въвеждането на иновативни модели за организация на труда неминуемо рефлектира в повишаване на производителността и опазване на околната среда. Основните акценти в системата ще бъдат фокусирани върху:
• Въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси-планиране, подбор и наемане;
• Подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот;
• Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива.
Планираните мерки ще обхванат всички заети, вкл. представителите на целевата група над 54 годишна възраст; включително и допълнително заетите през натоварения сезон.
|
52 000.00
|
46 394.00
|
Осигуряване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд: Основата цел на дейността е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на служителите чрез осигуряване на средства за колективна защита с оглед подобряване на защитата от опасностите, идентифицирани в изготвената оценка на риска – статично мускулна натоварване, неудобна работна поза – продължителна седяща; неблагоприятен микроклимат, въздействие на текстилен прах и др., водещи до риск от мускулно-скелетни увреждания, алергични заболявания, заболявания на съдовата система, периферната нервни система и др.
Трудът в шивашката промишленост се характеризира със специфични опасности, произтичащи от непосредствената трудова дейност, което налага предприемане на действия за предотвратяването и минимизирането им.
В рамките на дейността е предвидено да се осигурят:
1.Смукателно-нагнетателни аспирационни системи с подходящ дебит и подмяна на наличните морално и физически амортизирани битови климатици в помещението за термотрансферен (сублимационен) печат и в помещението за кроене, ушиване и гладене. Съгласно изискванията на Наредба № 7, Обн. В ДВ бр. 88/1999 г. производствени процеси и работно оборудване, които предизвикват недопустими промени на температурата на работното място, се изолират в отделни помещения или се предприемат мерки за ограничаване на въздействието им. В съответствие с основните принципи за превенция на риска, залегнали в чл. 4 от ЗЗБУТ, необходимо е ограничаване на рисковете при източника на възникването им, използване на колективните средства за защита с предимство пред личните предпазни средства. При сублимационния печат се отделя значително количество топлина и влага, а при кроенето, ушиването и гладенето е налична експозиция от текстилен прах при комбинирано въздействие на влага и технологично отделяне на топлина в околното пространство.. Предвид спецификата на второто помещение не е целесъобразно обособяване на самостоятелни помещения в неговия обем. За подобряване на температурата, влажността и запрашеността на въздуха, в програмата на дейността за превенция на риска са предвидени мерки за осигуряване на необходимите колективни средства за защита. По този начин ще се постигне подобрение параметрите на микроклимата в двете помещения.
2.Ергономични столове за шивачките – 6 бр. Трудът на шивачките е свързан със значително статично мускулно напрежение на шийния отдел на гръбначния стълб, горните крайници в резултат на продължителна фиксирана седяща работна поза и репетитивни движения с ангажиране на малките мускулни групи на ръцете. Седящата поза предразполага към повишено хидростатично налягане и отоци в долните крайници, разширени вени, кръвен застой в малкия таз с всички неблагоприятни здравни последици. Подходяща мярка за намаляване на риска от мускулно-скелетни увреждания е осигуряването на ергономични столове при работните места на шивачките. Те следва да бъдат регулируеми на височина, включително височина на облегалките с възможност да се нагласят спрямо антропометричните характеристики на всяка шивачка.
3.Ергономични столове – 2 бр. и 2 бр. подложки за крака за работещите на бюро в помещението за дизайн и принтиране на модели (изображения) върху термотрансферна хартия. Тук се предвижда и подмяна на съществуващия амортизиран битов климатик от по-старо поколение с цел оптимизация на микроклимата и добавяне на функция „изсушаване на въздуха“ за отстраняване на емисиите от влага, отделяни технологично при този вид принтиране. Ергономичните столове, регулируеми на височина и дълбочина на седалката, подходящ тапициращ материал, който свежда до минимум притискането на седалищния нерв при продължителна седяща работна поза,наличието на подлакътници са предпоставка за минимизиране опасността от възникване на мускулно-скелетни увреждания.Подложката за крака, подходяща за хора с различни антропометрични характеристики, значително намалява хидростатичното налягане и свързаното с него възникване на отоци, тежест и дискомфорт в долните крайници.
|
41 932.00
|
42 990.00
|
Закупуване на ЛПС и специално работно облекло: Основата цел на дейността е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на служителите чрез закупуване на ЛПС и специално работно облекло с оглед подобряване на защитата за рисковете, идентифицирани в изготвената оценката на риска за индивидуалните работни места (статично мускулно натоварване, продължителна фиксирана седяща работна поза за някои работни места или продължителна стояща за други; механична опасност от машини и съоръжения, режещи и пробождащи предмети и др).
Трудът на заетите в шивашката промишленост е свързан с продължителна стояща (за кроячи, машинни оператори щамповане на текстил; продавач-консултант; обслужващ работник) и/или продължителна седящата поза (шивач, технолог; специалист с контролни функции) предразполага към повишено хидростатично налягане и отоци в долните крайници, разширени вени, кръвен застой в малкия таз с всички неблагоприятни здравни последици. За минимизиране на последствията от така идентифицираните рискове е предвидено:
• закупуването на: работно сабо с ортопедична стелка, антистатично и противохлъзгащо ходило - за всички заети, включително управителя, който регулярно участва в трудовия процес на различни места, където е необходимо;
• Предпазни ръкавици за кроене – 2 бр.(лява и дясна) за протекция на крояча от механични травми на ръцете при работа с кроячен банциг.
Дейността ще допринесе за предотвратяване и ограничаване на идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност.
|
2 060.00
|
1 716.00
|
Внедряване и сертифициране на стандарт за здравословни и безопасни условия на труд BS OHSAS 18001:2007: Амбицията за постоянно подобрение на условията за труд и концентрацията на усилията по посока превенция на инцидентите на работното място са основен приоритет на БЛУРЕД ЕООД като дружество, стремящо се към повишаване на производителността на труда чрез грижа за работоспособността и здравето на работещите. Компанията желае да демонстрира ангажираност по отношение безопасността на труда, да управлява и минимизира рисковете за професионалното здраве на своите служители и тези, към които е насочена дейността й. Основните предимства и ползи, до които ще доведе внедряването на СУ ЗБУТ в организацията, са подобряване управлението и контрола на спазването на правилата за здраве и безопасност при работа; възможност ръководството да насочи ресурси и усилия към намаляването и/или ограничаването на дейностите с висок риск; осигуряване на механизми за самоконтрол по познаването и спазването на приложимите законови и други външни изисквания за здравословни и безопасни условия на труд.
BS OHSAS 18001:2007 е стандарт за система за управление на здравето и безопасността при работа, разработен да даде възможност на организациите да контролират и подобряват безопасните и здравословни условия на труд. Клаузите и елементите на стандарта на практика включват всички амбиции на БЛУРЕД ЕООД за стриктно съблюдаване на правните и регулаторните изисквания и непрекъснатото подобрение.
За внедряването на стандарта е необходимо да се използва външна организация, която да акцентира на всички задължителни елементи: политика и ангажираност; идентификация на опасностите, оценка и контрол на риска, оценка на съответствието; законови изисквания; цели и програми, организация и персонал, обучение, комуникация и консултации; документи и записи; оперативен контрол, готовност за извънредни ситуации, наблюдение и измерване, разследване на инциденти и злополуки; коригиращи и превантивни действия, одит и преглед от ръководството. Разработването и внедряването включва следните основни етапи и дейности:
Етап: Диагностичен доклад. Ще бъде извършен предварителен оглед и събрана информация за текущите работни условия и основни процеси във фирмата. Ще бъде направен одит на съществуваща документация по ЗЗБУТ (включително и преглед на актуалността на оценката на риска на работното място), както и на контрола по осигуряване на здраве и безопасност при работа. Етапът завършва с доклад за резултатите.
Етап: Разработване на СУ ЗБУТ. Консултантската организация в партньорство с представители на кандидата, ще идентифицират всички дейности на предприятието, оказващи влияние на ЗБУТ. Опорни точки за разработването на системата ще бъдат: Структура и отговорности; Обучение и компетенции; Идентифициране на опасностите и оценка на риска; Комуникация и консултации; Реакция при спешни случаи и извънредни ситуации; Управление на инциденти, злополуки, несъответствия; Оперативен контрол; Мониторинг на изпълнението; Управление на документи и записи. На тази основа, консултантската организация ще разработи документацията на СУ ЗБУТ (политика, процедури, наръчник, програми и др.).
Етап: Въвеждане на системата. Консултантската организация ще съдейства на фирмата в практическото приложение на разработените в предишната фаза документи. По време на въвеждането и тестването на системата, консултантът прави подобрения и допълнения в документите и дискутира предложени от ръководството и служители промени. Ще бъде извършен вътрешен одит на системата и преглед от ръководството, чрез които да се декларира готовност за сертификация.
След успешното разработване и внедряване на СУ ЗБУТ, БЛУРЕД ЕООД ще пристъпи към сертификация. Тя ще бъде извършена от независим сертифициращ орган, акредитиран за сертификация на системи за управление. При позитивно становище от страна на сертификационната организация и успешно проведен одит ще бъде издаден международно валиден сертификат за съответствие с изискванията на стандарт BS OHSAS 18001:2007.
Дейността обхваща всички заети във фирмата лица. |
14 200.00
|
14 200.00
|
Обучение на работещите относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване: Целта на дейността е обучение, информираност и практическа помощ за идентифициране, превенция и управление на психосоциалните рискове и стреса на работното място, както и ергономия и ограничаване на рисковете за здравето, свързани с индивидуалното работно място. Дейността включва провеждане на 2 вида обучения на всички представители на целевата група, която на практика обхваща всички заети в в БЛУРЕД ЕООД.Предвидени са следните обучения:
1.Психосоциални рискове, стрес и управление на конфликти на работното място–за 13 заети;
2.Ергономия на работното място–за 13 заети.
Психосоциалните рискове и стресът на работното място са сред най-големите предизвикателства за безопасността и здравето при работа. Те оказват значително въздействие върху здравето на отделните лица и фирмата като цяло. Приблизително половината европейски работници смятат стреса за обичайно явление на своето работно място, на което се дължи почти половината от всички загубени работни дни. Подобно на много други проблеми, засягащи психичното здраве, стресът често пъти е неправилно разбиран или заклеймяван. Ако се разгледат обаче като организационен проблем, а не като личен недостатък, психосоциалните рискове и стресът могат да бъдат управлявани като всеки друг риск на безопасността и здравето при работа.
При правилен подход психосоциалните рискове и стресът на работното място могат да бъдат овладяни и успешно управлявани, независимо от размера и вида на предприятието. Те могат да се управляват по същия логичен и систематичен начин, по който се минимизират всички други рискове, свързани със здравето и безопасността при работа.
Управлението на стреса е не само морално задължение и добра инвестиция за работодателите, но и правно изискване, определено в Рамкова директива 89/391/ЕИО и подкрепено от рамковите споразумения на социалните партньори относно стреса, тормоза и насилието на работното място.В Европейския пакт за психично здраве и благоденствие се признават променящите се изисквания и повишаващото се напрежение на работното място и работодателите се насърчават да прилагат допълнителни, доброволни мерки в подкрепа на психичното благоденствие.
Въпреки че работодателите имат законовата отговорност да гарантират, че рисковете на работното място правилно се оценяват и контролират, от съществено значение е и участието на работещите, както и тяхното обучение за намаляването им. Обучението на служителите във връзка с идентифицираните рискове, техники за борба със стреса, разрешаване и управление на конфликти, ергономия на работното място, както и осигуряването на тяхната съпричастност чрез непосредственото им включване в процеса на намиране на подходящите решения гарантира, че въведените мерки са както адекватни и ефективни.
Цената на психосоциалните рискове и стреса във всяка орагнизация може да се прояви като високо текучество, увеличен брой болнични, намалена производителност, неспазване на сроковете и оплаквания от страна на клиенти. Психосоциалните рискове и стресът на индивида може да рефлектира и върху останалия персонал, който трябва да поеме работата на колегата си. Работодатели, които не се отнасят сериозно към проблема психосоциалните рискове и стрес на работното място, могат да бъдат поставени в редица неблагоприятни ситуации, ако не се предприемат навременни и адекватни мерки, които при това не изискват сериозни финансови ресурси.
Спазването на ергономичните изисквания води до оптимизиране и хуманизация на всеки съвременен трудов процес, гарантира здраве и безопасност при работа и създава условия за психофизиологичен комфорт. Във връзка с физиологични възрастови промени в организма и удължаване на трудовия живот на по-възрастните работещи мотат да се предприемат някои промени в условията на труд и работната среда, които биха увеличили психофизиологичния комфорт и подобрили мотивацията за работа.
Описаното до тук води до необходимост всички заети в дружеството да преминат и двата вида обучения с цел постигане на оптимален резултат. |
7 800.00
|
7 800.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите чрез оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятието : В програмата за дейността по превенция на риска в БЛУРЕД ЕООД е предвидено да се подмени инвентара и оборудването в наличната стая за отдих и хранене.
Кандидатът оценя високо възможностите на ОП РЧР през новия програмен период и по-специално възможностите по процедура Добри и безопасни условия на труд за осигуряване на социални придобивки за работещите. Предвид липсата на подходящи места за хранене в близост до предприятието, в БЛУРЕД ЕООД е организирана стая за краткотраен отдих и хранене. Кандидатът се възползва от предоставената възможност да я преоборудва с нови и по-комфортни мебели и уреди за съхранение и претопляне на храна, за приготвяне на топли и ободряващи напитки и достъп до трапезна или минерална питейна вода с подходяща температура. За целта ще бъдат закупени: маса за хранене с 4 стола, кухненски шкаф, диван, хладилник, микровълнова фурна, кафе машина, диспенсер за вода и един битов климатик - всички най-съвременно поколение, с висок клас на енергийна ефективност и щадящи околната среда. Климатикът ще подобри условията в помещението и ще създаде възможност за пълноценен отдих при осигурен метеорологичен комфорт.
Работещите ценят високо социално отговорното поведение на работодателя. Добрите условия за хранене и възстановяване рефлектират в добра мотивация за работа, отговорност и всеотдайност.
|
7 420.00
|
5 860.00
|