Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Transport and Transport Infrastructure

Planning region: All

Description

The valley of the Thracian kings, located on the territory of Kazanlak municipality, is the area known for the many and most remarkable evidence of the unique Thracian culture. The project proposal "The World of Thracians" is a continuation of the long-term consistent efforts of the Municipality of Kazanlak to create a tourist product based on the Thracian tombs in the Valley of the Thracian kings - Kazanlak Thracian tomb, a site of "world" significance, under the auspices of UNESCO and immovable cultural properties of "national" significance, included in the 'Necropolis of Thracian city of Sevtopolis' serial object.
The project proposal "The World of Thracians" is aimed at restoring and preserving a cultural monument in the Ostrusha grave complex with a category of "national" significance for future generations, ensuring the accessibility of Thracian cultural heritage in the valley to the public from the country and abroad, as well as for the development of a competitive tourism product by building a multifunctional tourist complex to act as a gateway to visit the entire valley.
The envisaged combination of project activities will complement the results of previous projects, including OPRD 2007-2013 investments. With this approach and continuity with the results so far, the project proposal will provide the missing prerequisites for making the serial object an attractive and competitive tourist product. The projectproposal includes:
1.Conservation, restoration and socialization of the Thracian tomb and cult complex Ostrusha.
2. Construction of a bicycle lane from the town of Kran to the town of Shipka (continuation of an existing lane up to the planned tourist complex).
3. Construction of Tourist Complex "The World of Thracians", which will provide the necessary tourist infrastructure for a general presentation of the amazing and unique worldwide concentration of Thracian tombs.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта: При изпълнение на дейността се осигурява необходимия човешки и технически ресурс, чрез който се постига качествено и законосъобразно управление на проекта, съгласно изискванията на финансиращата страна. В рамките на дейността се изпълнява следното: 1. Сформиране на Екип за управление на проекта /ЕУП/ от 8 души - Ръководител, Административен координатор, 2 броя Експерт „Инвеститорски контрол“, Технически сътрудник, Счетоводител, Юрист и Експерт Обществени поръчки. 2. Администриране изпълнението на заложените дейности при спазване на бюджета на проекта, графика на дейностите, и управление на проекта с насоченост към постигане на набелязаните резултати. 3. Създаване информационна и документална система по проекта. ЕУП изготвя, събира и съхранява цялата документация по проекта. 4. Изготвяне на документации и провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители по проекта. 5. Осъществяване на вътрешен мониторинг и контрол – ЕУП ще следи напредъка на проекта по дейности, бюджет и график. Всеки експерт от екипа в зависимост от своята квалификация ще допринасят към изпълнението на следните управленски функции: 1. изготвяне и проследяване на детайлен график за изпълнение на проекта и неговите обекти; 2. изготвяне, представяне и проследяване на график за провеждане на тръжните процедури, необходими за завършването на проекта; 3. управление на финансовите аспекти на проекта. Финансовите аспекти включват управлението на разнопосочните парични потоци по проекта, включително плащанията от Бенефициента към външните изпълнители, от УО към Бенефициента и от Финансовия посредник към Бенефициента; 4. управление на нормативните аспекти на проекта. Към нормативните аспекти се присъединява гарантирането на съответствие между реализацията на проекта и задължителните изисквания на договора за БФП, с Финансовия посредник, съотносимото национално и европейско законодателство; 5. координация и контрол на външните изпълнители; 6. изготвяне на отчети, искане за авансово, междинни и окончателно плащания; 7. разкриване и докладване на нередности по проекта; 8. създаване и актуализиране на архив на проекта; 9. предоставяне на необходимата информация и документация при извършването на проверки и одит от контролни и одитиращи органи; 10. управление на рисковете, съпътстващи изпълнението на проекта; 11. осигуряване на контрол и качество в работата. Разходите за дейността ще бъдат изцяло финансирани с финансов инструмент в размер на 96 600,00 лв. 0.00 0.00
Информация и комуникация: Целта на дейността е осигуряване на информираност относно приноса на Оперативна програма Региони в растеж 2014-2020 за популяризиране, социализация и опазване на тракийското културно наследство за бъдещите поколения. Културната и социална значимост на проекта изискват неговото пълноценно представяне и популяризиране още по време на изпълнението му. В съответствие с Общите условия към финансирането по ОПРР договори за предоставяне на БФП и Единния наръчник на бенефициенти за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Предвидени са следните мерки: 1. Организиране и провеждане на официални церемонии – първа копка и откриване на всеки един от трите обекта, реализирани в рамките на проекта; 2. Провеждане на 2 публични събития (пресконференции) – начална - за обявяване стартирането и представяне на проекта с неговите цели и очаквани резултати, както и заключителна пресконференция - при приключването на проекта за представяне на постигнатите резултати; 3. Поставяне на постоянни обяснителни табели 3 броя; 4. Публикации/прессъобщения на интернет сайта на Община Казанлък; 5. Доставка и монтаж на 4 броя Билборд за периода на изпълнение на СМР на три под-обекта, в т.ч. 1 линеен под-обект (велоалея); 6. Доставка и монтаж на 3 броя Рекламно-информационни съоръжения. 7. Електронен банер на сайна на Община Казанлък за връзка със сайта на ОПРР. Разходите за дейността са на стойност обща 18 466,66 лева без ДДС. Разходите за доставка и монтаж на 4 броя Билборд и на Рекламно-информационни съоръжения ще бъдат финансирани с БФП, на обща стойност 17 500,00 лева без ДДС. Разходите за пресконференции, официални събития и поставяне на 3 броя постоянни обяснителни табели ще бъдат финансирани с финансов инструмент на обща стойност 966,66 лв. без ДДС. 15 000.00 3 240.00
Строително-монтажни работи и въвеждане в експлоатация: 1. Изпълнение на СМР и КРР за обект Тракийска гробница и култов комплекс Оструша - БФП 1 382 991,67 лв. без ДДС и ФИ 180 390,22 лв. без ДДС Ще се изпълнят дейности по СМР и КРР за комплекс Оструша съгласно изготвен инв. проект, съгласуван с НИНКН. Ще се защити и опази каменния саркофаг и стенописите в него, както и на археологическите структури около гробната камера. Храмовият комплекс ще бъде експониран по атрактивен начин. Проектното решение възстановява автентичния образ на могилата. Над археологическите структури, обема и силуета на отнетата земна маса се маркират чрез стъкло и носеща конструкция от затревени стоманобетонови греди, изпълнени по наклона на могилата. Достъпът на посетителите до гробната камера ще бъде ограничен. Разглеждането на стенописите ще е възможно по 2 начина - камери за видео наблюдение, монтирани на подвижни стойки в саркофага и управлявани от посетителите интерактивно чрез мултимедийни „touch” екрани; и чрез директен поглед през стъклото на камерата, изградена около саркофага, като за целта ще се монтира огледало върху погребалното ложе, което ще позволява да се разгледа тавана. В сградата са разположени: Приемно пространство, в което ще са експонирани археологическите структури и гробната камера; Мултимедийна зала с експонати, екран за прожекции и мултимедийни екрани, изпълнени от акрилно стъкло и „touch” фолио; и Зала екскурзоводи. Ще бъде доставено и монтирано парково обзавеждане в района на обекта. 2. Изпълнение на СМР за обект Велоалея - БФП: 1 600 320,56 лв. без ДДС Дейността включва изграждане на велоалея от гр. Крън до гр. Шипка, която се явява продължение на съществуващата велоалея между гр. Казанлък и гр. Крън. Дължината на предвидената за изграждане велосипедна алея е 6841 л.м. Трасето на алеята започва от паркинга пред комплекс Крънско ханче в землището на гр. Крън и продължава на север от западната страна на път I-клас до границата със землището на гр. Шипка. От землищната граница велосипедната алея следва път I-клас от южна страна на пътя до съществуващ прокар под пътя. През прокара велосипедната алея преминава северно от пътя и завършва до паркинг пред завод Индустриалтехник в землището на гр. Шипка, където се предвижда изграждането на Туристически комплекс Светът на траките. В допълнение към предвидените СМР ще бъде доставено и монтирано парково обзавеждане в района на обекта. 3. Изпълнение на СМР за обект Туристически комплекс Светът на траките - БФП 2 011 071,52 лв. без ДДС и ФИ 1 550 325,79 лв. без ДДС Туристическият комплекс ще функционира като многофункционален обслужващ и информационен център, който ще изпълнява ролята на „портал“ за посещение на цялата долина. Структурата на комплекса ще включва следните зони: •Паркинг зона – включва: Основен паркинг за 64 автомобила и 4 автобуса; Паркинг за велосипеди; Сграда с кафене, билетен център и санитарни възли; Рекреационна зона; •Зона Основна сграда – включва: Фронт офис; Шатра – многофункционална зала с 3D виртуална реалност, с възможност за организиране на различни събития, изложби и други мероприятия и атракции; Тронна зала - обзаведена и подредена автентично, презентираща тронната зала на двореца Севтополис (в залата са разположени – восъчни фигури, макети на артефакти, кът за снимки в автентично тракийско облекло и др.); Магазини за сувенири – 2 бр; Занаятчийски ателиета – 2 бр.; Конферентна зала; Офис; Складови и помощни помещения; Санитарни възли; •Почивна зона – включва: Хотелска част – 5 самостоятелни къщи за гости; Тематичен ресторант с винарна; Паркинг; •Зона Севтополис – макет на древния град Севтополис •Общ екстериор 4. В рамките на дейността ще се извърши Археологическо наблюдение и др. арх. услуги и дейности за обект Оструша и тур. комплекс: 30 000 лв. без ДДС от ФИ. 5. В рамките на дейността за трита обекта ще бъдат сключени договори с експлоатационните дружества (6 200 лв. от ФИ); същите ще бъдат въведени в експлоатация (11 500 лв. от ФИ) и ще се извърши геодезическо заснемане (3000 лв. без ДДС от ФИ). 4 994 383.74 6 031 161.56
Обзавеждане и оборудване: Дейността ще осигури необходимото стандартно и специализирано оборудване и обзавеждане за отделните подобекти/зони на Туристически комплекс "Светът на траките". Спецификата както на архитектурното решение, така и на концепцията за функциониране, посрещане и обслужване на посетители изисква доставката на различни типове обзавеждане и оборудване - стандартно и специализирано. Предвидените доставки условно са разделени в две групи: 1. Доставка и монтаж на стандартно обзавеждане и оборудване за всички подобекти в комплекса, в т.ч. кухненско оборудване за ресторант, винарна и кафене, стойки за рекламни материали, стойки за лични велосипеди, указателни табели; 2. Доставка и монтаж на специализирано обзавеждане и оборудване, включващо следните: оборудване за 3Д виртуална реалност, в т.ч. виртуален видеотур, 3Д моделиране и изработване на ВР апликация в двуезичен вариант; оборудване за системата "Електронен екскурзовод"; мобилно озвучаване; художествено осветление; комплект фотоапарат принтер и компютър за снимки на туристи; тракийски трон 2 броя; 13 броя макети на артефакти; декори, реквизити, костюми; оборудване за ателиета; 4 броя восъчни фигури с облекло; 200 кв. м. макет на "Севтополис" с осветление. Дейността ще осигури необходимото парково оборудване и обзавеждане за подобекти Велоалея и Оструша, в т.ч. пейки, кошчета за боклук, беседки. Разходите за изпълнение на дейността са на обща стойност 1 336 433,34 лв. без ДДС, финансирани както следва: - със средства от БФП: 922 569,34 лв. без ДДС за доставка и монтаж на следните от Туристически комплекс "Светът на траките" - стандартно оборудване и обзавеждане за подобект Централна сграда, в т.ч. витрини за артефакти, стойки за рекламни материали, стойки за лични велосипеди, указателни табели, оборудване за 3Д виртуална реалност, оборудване за системата "Електронен екскурзовод", мобилно озвучаване, художествено осветление, комплект фотоапарат принтер и компютър за снимки на туристи, тракийски трон 2 броя, 13 броя макети на артефакти, декори, реквизити, костюми, оборудване за ателиета, 4 броя восъчни фигури с облекло, 200 кв. м. макет на "Севтополис" с осветление; - със средства от ФИ: 400 100,00 лв. без ДДС за доставка и монтаж на следните от Туристически комплекс "Светът на траките" - доставка и монтаж на оборудване за кухня ресторант, винарна, кафене; стандартно обзавеждане и оборудване за подобекти места за настаняване, Ресторант с винарна, Билетен център и кафене; виртуален видеотур, 3Д моделиране и изработване на ВР апликация в двуезичен вариант; Доставката и монтажа на парково обзавеждане/оборудване за обекти Велоалея и Оструша ще бъдат възложени за изпълнение на изпълнителя избран по реда на ЗОП за изпълнение на съответната поръчка за СМР. Със средства от БФП в размер на 13 764,00 лв. без ДДС ще бъдат осигурени пейки, кошчета за боклук и беседки, разпределени както следва: 6274,00 лв. без ДДС за 4 бр. пейки, 2 бр. кошчета за боклук и 1 бр. беседка за обект Оструша. и 7490,00 лв. без ДДС за 6 бр. пейки, 4 бр. кошчета за боклук и 1 бр. беседка за обект Велоалея. 763 931.88 889 118.46
Авторски надзор: По време на строителството, проектантите на всеки от обектите включени в проект „Светът на траките“ - комплекс "Оструша", велосипедна алея и комплекс "Светът на траките" ще осъществяват авторски надзор и ще участват в подписването на необходимите актове и протоколи. Проектантските екипи на всеки един обект ще упражняват авторски надзор на строителните дейности в съответствие с графика за изпълнение на СМР на всеки един обект от проекта. В рамките на дейностите по авторски надзор ще бъде извършено следното: • авторски надзор при строителството на всеки от трита обекта в рамките на инвестиционния проект от откриването на строителната площадка до издаването на разрешение за ползване на обектите; • присъствие при съставянето на задължителните протоколи и актове по време на строителството и в случай на установяване на точното изпълнение на съответния проект, заверки при покана от страна на Възложителя; • наблюдение на изпълнението на съответния строеж по време на целия период на изпълнение на строително работи за съблюдаване на предписанията на проектанта, относно точното спазване на изработения от него инвестиционен проект от страна на всички участници в строителството; • съгласуване на промени (в случай на необходимост) в проектната документация по искане на Възложителя или по предложение на лицето, упражняващо независим строителен надзор; • изготвяне на екзекутивната документация за строежа след изпълнение на съответен обект. Разходите за дейността ще бъдат изцяло финансирани с финансов инструмент на стойност 31 550,00 лева без ДДС. 0.00 0.00
Строителен надзор: В рамките на дейностите по строителен надзор ще бъдат извършени услуги свързани с осъществяване на надзор върху изпълнението на строителни дейности на обектите в рамките на съответния инвестиционен проект, включително осъществяване на контрол върху законосъобразното започване на съответния строеж; пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; изпълнението на строежите в съответствие с одобрените инвестиционни проекти и съгласно изискванията по чл. 169, ал. 1 и ал. 2 от ЗУТ; спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; извършване на оценка за достъпност на съответния строеж от лица с увреждания, в съответствие със законодателството; извършване на оценка за енергийна ефективност в съответствие със законодателството; контрол на строителните продукти по чл. 169а, ал. 1 от ЗУТ при извършване на оценката на съответствието на инвестиционните проекти и при упражняване на строителен надзор; контрол върху документирането на всички обстоятелства, свързани със съответния строеж, като предаването и приемането на строителната площадка, строителните и монтажните работи, подлежащи на закриване, междинните и заключителните актове за приемане и предаване на строителни и монтажни работи и други; контрол за годността на съответния строеж/обект за въвеждане в експлоатация, постигането на проектните критерии и за гаранционен период на цялото съоръжение; координация на строителния процес до въвеждането на строежа/обекта в експлоатация. След приключване на строително-монтажните работи, строителният надзор ще изготви окончателен доклад, паспортизация и ще участва в процедурата по въвеждане на всеки от трита обекта в експлоатация. Разходите за дейността ще бъдат изцяло финансирани с финансов инструмент на стойност 34 800,00 лева без ДДС. 0.00 0.00
Одит: Размерът на исканата БФП налага да бъде извършен независим финансов одит по проекта от външен независим изпълнител, избран по реда на ЗОП. Изпълнителят осъществява текущ одит по проекта, като при подготовката на междинни искания за средства по проекта ще изготвя междинни одитни доклади, в които ще представи одитното си мнение за законосъобразността на обществените поръчки, по които има плащания, включени в искането. Междинните одитни доклади съдържат мнение и за осчетоводяването в счетоводната система на Община Казанлък на разходите, включени в искането. Окончателен одитен доклад ще бъде изготвен при подготовката на окончателното искане за плащане по проекта. В него ще се съдържа одитно мнение и за цялостното изпълнение на проекта. Бенефициентът Община Казанлък предоставя на одитора пълен достъп до необходимата информация. При осъществяване на одитната дейност избраният изпълнител се ръководи от Договора за безвъзмездна финансова помощ. Дейността допринася за изпълнение на всички специфични цели и общата цел на проекта, чрез която ще се допринесе за постигане целта и на процедурата. Дейността допринася за прозрачност и контрол в процесите. Разходите за дейността ще бъдат изцяло финансирани с финансов инструмент на стойност 16 500,00 лева без ДДС. 0.00 0.00
Развитие на туристическия продукт: Задължително условие за ефективно създаване на интегриран туристически продукт на базата на тракийските гробници в „Долината на тракийските владетели“ – недвижими културни ценности с „национално“ значение, част от сериен обект „Царският некропол на тракийския град Севтополис“, е изпълнението на поредица неинфраструктурни дейности, който ще допълват реализацията на инфраструктурните обекти. Подборът на допълнителните дейности следва рамката от Насоките за кандидатстване и отчита наличния опит и капацитет в община Казанлък в изпълнението на подобни дейности. С този подход са предвидени следните дейности: 1. организиране на спектакъл, който да изяви културното наследство и историята на траките в контекста на демонстрационните и експозиционни зони в турстическия комплекс; 2. цифрофизация на могилата "Оструша" и туристическия комплекс, която ще представи и популяризира архитектурата и културата на траките в дигитална среда. Тази поддейност ще надгради резултатите от вече реализиран проект - Документиране и дигитализиране на тракийски гробници, гробни комплекси и движимо културно наследство от долината на розите и тракийските царе, реализиран от Исторически музей „Искра”, град Казанлък и осигурил всеобхватна база данни за движимото и недвижимото културно наследство в региона; 3. обучение на персонала, който ще бъде ангажиран с управлението на туристическия комплекс и археологическото наследство. 4. участие в регионални, национални и международни туристически борси, изложения и панаири с цел реклама и разширяване на целевите групи на създадения туристически продукт; Разходите за дейността ще бъдат изцяло финансирани с финансов инструмент на обща стойност 49 999,99 лева без ДДС. 0.00 0.00
Допълнителни дейности за развитие на туристическия продукт: Дейността предвижда осъществяване на няколко поддейности за допълнително развитие на туристическия продукт с цел осигуряване на повече атракции за туристите, които посещават Туристически комплекс "Светът на траките", оформяне на допълнителни рекреационни пространства и алтернативно екологично придвижване до близките туристически обекти. Поддейност Конфигуриране и сегментация на безжична мрежа и локална кабелна мрежа за интернет достъп за подобектите на Туристически комплекс „Светът на траките“ - предвижда се обособяване на локални интернет и софтуерни мрежи за посетители, за персонала, за тематичен ресторант, за къщите за гости, за кафе приемен център и за търговски дейности в централна сграда. Поддейност Закупуване на софтуерно решение и техника за издаване електронни билети за Туристически комплекс „Светът на траките“ и туристическите обекти - осигурява се възможност на посетителите да посетят по-голям брой туристически обекти в Община Казанлък с обособяване на пакетни цени и индивидуални билети. Поддейност Доставка и монтаж на ограда за Розова градина и гробищен парк гр. Шипка, намиращ се в съседство с комплекс „Светът на траките“ - Дейността ще осигури полагането на ограда за обособеното рекреационно пространство на Розовата градина и ще отдели ритуалния парк на гр. Шипка от комплекса. Поддейност Доставка на посадъчен материал за Розова градина - маслодайна роза и лавандула - Дейността предвижда доставката на посадъчен материал за рекреационни места. Поддейност Доставка и монтаж на поливна система за Розова градина и за парково пространство - Дейността предвижда доставката и монтажа на поливна система за двете нови рекреационни места с цел поддържане на растителните видове. Поддейност Изработка, доставка и монтаж на Система за розоварене за Розова градина - Дейността ще допринесе за повишаване привлекателността на дестинацията и ще обвърже културното наследство с традициите, развити по-късно в местността Поддейност Озеленяване на парково пространство в Туристически комплекс „Светът на траките“, озеленяване на ограда на гробищен парк гр. Шипка с пълзяща растителност и обработка със засаждане на посадъчен материал за Розова градина - дейността предвижда извършване на озеленяване на прилежащите пространства с цел отделянето на комплекса от ритуалния парк на града и придобиване на по-добър общ облик на ландшафта Поддейност Доставка на велосипеди - закупуване на 50 броя велосипеди за осигуряване на свързаност и посещение на туристически обекти чрез екологичен транспорт на четири туристически обекта - Туристически комплекс „Светът на траките“, Тракийска гробница и култов комплекс „Оструша“, Музей на розата – гр. Казанлък и Казанлъшка тракийска гробница Поддейност Доставка на 2 броя електрически превозни средства - голф колички за туристите на Туристически комплекс „Светът на траките“ - предпоставка за лесно и удобно придвижване на туристопотока към НКЦ, разположени в близост до комплекса Поддейност Доставка и монтаж на 4 броя далекогледи с допълнителни детски степенки на панорамна стена в комплекс „Светът на траките“ - възможност на туристите да разгледат Долината на тракийските царе Поддейност Доставка на два дрона с вградени камери за панорамни снимки на долината - атракция за посетителите на комплекса за заснемане Поддейност Доставка и инсталиране на балон с горещ въздух с обем 7000 м3 - допълнителната атракция за посетителите на комплекса за въздушна разходка над Долината на тракийските царе. Поддейност Доставка на 7 броя шатри за провеждане на събития за Туристически комплекс „Светът на траките“- За дейността се предвижда доставката на 7 броя шатри, които ще бъдат използвани при провеждане на събития в туристическия комплекс. Поддейност Доставка на лазерен проектор за провеждане на събития в екстериора на Туристически комплекс „Светът на траките“ - дейността ще осигури необходимото техническо средство за визуализация и допълнителни дейности на посетителите. 315 856.79 373 128.14
Оформяне на парково пространство в Туристически комплекс „Светът на траките“: Дейността предвижда оформяне на парково пространство в Туристически комплекс „Светът на траките“, южна страна на подобект „Ресторант с винарна“, в т.ч. алеи и разполагане на паркови елементи - пейки, кошчета за боклук, като текущ ремонт. Чрез дейността ще се създаде допълнително рекреационно пространство за посетителите, което ще завърши в пълна степен туристическия комплекс. 25 000.00 30 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).