Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 210 TREES
Български

Programme: Transport and Transport Infrastructure

Planning region: All

Description

With the present project proposal, the Municipality of Asenovgrad will have the opportunity to continue the activities of providing a warm meal. The implementation of the project will contribute to the achievement of the general objective of the operational program, related to the reduction of the number of persons living in poverty, by providing them with  a warm meal, helping to ensure normal living conditions for people living in extreme poverty, experience severe material deprivation and live in social isolation.
For this purpose, the following activities will be carried out:
1. Defining the target groups;
2. Preparing a warm meal;
3. Providing a warm meal;
4. Implementation of accompanying measures;
In project management, double funding activities will not be allowed.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд.: Целта на настоящата дейност е да се осигури топъл обяд на 300 най-нуждаещи се лица от целевите групи, живеещи на територията на община Асеновград, чрез качественото управление и изпълнение на дейностите по проекта. За целта планираме реализирането на една обществена трапезария със съответния капацитет - 300 места. Община Асеновград ще възложи приготвянето на топъл обяд на избран изпълнител при условията и по реда на Закона за обществените поръчки. В рамките на тази дейност е планирано Кметът на Община Асеновград да определи двама служители от общината, които ще се ангажират с управлението и изпълнението на дейностите по проекта, включително и воденето на необходимата отчетност – екип за управление на проекта. Ще се осигури материална база за работата на екипа за управление на проекта: стая, компютърна конфигурация, средства за комуникация, канцеларски материали, печатна техника. Техните основни задължения ще са свързани с: - Осъществяване на ежедневен контрол за прилагането на разнообразно седмично меню и приготвяне на храна; - Организиране и изпълнение на дейностите по извършване на публичност, - Изработка и разпространение на информационни материали за осъществяване на информираност и публичност на дейностите по настоящия проект; - Поддържане на обратна връзка с потребителите с цел качествено предоставяне на услугата. Дейността на трапезарията ще се реализира в периода от 01.10.2022 г. до 30.09.2025 г. съгласно сключен договор с доставчика на социалната услуга от 01.04.2022 до 31.12.2022 г., договор от 01.01.2023 г. до 31.01.2023 г. и нов договор до 30.09.2025 г. Общият брой дни, в които трапезарията ще предоставя топъл обяд през текущата година са 751 дни, разпределени както следва: - 2022 год.: - октомври - 21 дни; - ноември - 22 дни; - декември - 19 дни; - 2023 г. - 248 дни; - 2024 г. - 252 дни; - 2025 г. - 189 дни. Общият брой лица, на които ще се предоставя топъл обяд, както са описани в дейност „Определяне на целевите групи“ е 300 лица. 716 742.40 353 862.40
Предоставяне на топъл обяд.: Храната ще се раздава на място в кухнята майка, която е в съответствие с чл. 12 от Закона за храните, разположена е в помещение с площ от 480 кв с адрес гр. Асеновград, ул. Княгиня Евдокия 41. В кухнята е налице необходимото оборудване, отговарящо на европейските и българските стандарти за приготвяне и разнасяне на храна. Храната се приготвя от квалифициран персонал с необходимата професионална подготовка - готвач, помощник-готвач, работник кухня и шофьор. Избраният доставчик на социалната услуга ще: - приготвя ежедневно храната по предварително зададено седмично меню; - осигури условия съобразно изискванията на РЗИ за хигиенизирането и съхранението на съдове; - в предпразничните дни храната ще бъде съобразена с подходящо меню, съгласно настъпващия празник; - при приготвяне на храната ще спазва нормативните изисквания за здравословно хранене; - приготвената храна ще отговаря на изискванията на РЗИ и калкулирането на порция, количество и качество според рецепти по определен рецептурник; - води и съхранява калкулационни листове, хранителни отчети и друга документация, подлежащи на финанасов контрол; - представя примерни менюта, като не се допуска повторяемост в рамките на една седмица; - ежедневното присъствие на месо в супата и/или основното ястие; един път в седмицата в менюто да присъства риба и др. Доставчикът разполага с два автомобила, отговарящи на изискванията за транспортиране на храни, така че в случай на нужда може да доставя храната до домовете на трудно подвижните лица, като спазва препоръките за намаляване на използването на пласмасови опаковки за еднократна употреба. 50 171.97 24 770.37
Предоставяне на съпътстващи мерки: Целта на настоящата дейност е да се предоставят съпътстващи мерки в допълнение към осигуряването на храни – топъл обяд, с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Съпътстващите мерки, които се предвижда да бъдат предоставяни на представителите на целевите групи са в две направления: 1) Предоставяне на индивидуално/групово консултиране, посредничество и съдействие за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината; - ползването на административни общински услуги; - за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, - за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, диетично хранене; - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др.; - индивидуално или групово консултиране в отговор на идентифицирани конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. 2) изготвяне на информационни материали, свързани с : - социални права и насочване към други услуги – мин. 300 бр. брошури, - управление на семейния бюджет– мин. 300 бр. брошури, - насоки за балансиран режим на хранене – мин. 300 бр. брошури, - съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба - мин. 300 бр. брошури. За предоставянето на съпътстващите мерки ще се сформира екип от двама сътрудници социални дейности, с което ще се даде възможност за пълноценно преодоляване на предизвикателства от различно естество за намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации. Екипът ще предоставя консултирането, посредничеството и съдействие на потребителите на обществената трапезария, ще изготвя и разпространява информационните материали. 50 171.97 24 770.37
Определяне на целевите групи.: Основната цел на настоящата дейност е да се идентифицират най-нуждаещите се лица и семейства за подпомагане с храни по процедура "Топъл обяд в Община Асеновград". Принадлежността на идентифицираните лица към допустимата целева група ще се потвърждава от дирекция „Социално подпомагане“ въз основа на: регистрите на подпомаганите лица, на проверка, събиране на допълнителна информация, индивидуална преценка и др. за всеки отделен случай. В Процедурата за изпълнение и управление по операция - "Топъл обяд в Община Асеновград“ са разписани подробни изисквания, относно прилагане на механизма за идентифициране на най-нуждаещите се лица. Община Асеновград ще използва всички възможности като информация от доставчици на социални услуги и институции, сигнали от граждани подадени по телефона или в портала за сигнали в сайта на общината. Подборът ще се извършва при стриктно водене на документна отчетност, с което ще се гарантира, че е извършен по прозрачен и обективен начин, както и удостоверяване, че всички приготвени обяди за съответния ден са предоставени на лицата. Целевите групи са както следва: 1. Лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. Лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. Лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. Лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. Скитащи и бездомни лица; 6. Лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).