Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 127 TREES
Български

Programme: Transport and Transport Infrastructure

Planning region: All

Description

The project envisages the opening of a social service in the community - Center for work with street children with a capacity of 15 , which will support children at risk and their families in the municipality of Panagyurishte.
Centerusers will be children identified as neglected, for whom a lack of parental or other substitute care and control has been established.
The creation of the MDGs will ensure greater diversity and quality of social services in the community. Opportunities for protection and social rehabilitation of children at risk will be improved. The implementation of the project will expand the range of social services, which will contribute to the mission of the Municipality of Panagyurishte to act as an engine for local development of social services and a unifier of efforts in this direction to all stakeholders.
The project proposal will support joint and coordinated actions between two operational programs - the Operational Program "Growing Regions" and the Operational Program "Human Resources Development" for prevention and prevention of the causes of poverty and social exclusion, in particular children and their families in risk living in the municipality of Panagyurishte.
The staff be selected - 8 full-time positions, according to the Methodology for the number of staff in social services. The staff will undergo two days of training, one group and 8 individual supervisions.
The activities envisaged in the project will lead to prevention of children falling on the street and dropping out of school, social rehabilitation and integration of children living permanently or partially on the street, through individual work with the child and his family, family counseling and support, medical and sanitary -hygienic services, children's literacy, training in parenting skills. In this way the municipality will meet the needs of the population by providing protection and care for the child, according to his individual needs and in his best interest.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор и наемане на персонал, ангажиран в социалната услуга ЦРДУ: Съгласно Методиката за численост на персонала в специализираните институции и социалните услуги в общността, утвърдена със заповед на министъра на труда и социалната политика, броят на служителите в ЦРДУ ще бъде 8 щатни длъжности - ръководител; медицинска сестра; двама социални работници; възпитател; сътрудник социална работа в социална услуга; трудотерапевт и санитар. Ще бъде извършен подбор на персонала от комисия за оценка и подбор. Ще бъдат разработени ясни критерии за заемане на вакантните длъжности, по които ще се оценяват кандидатите. Комисията за оценка и подбор ще бъда назначена със заповед на кмета на община Панагюрище. В комисията могат да бъдат включени и служители от Общинска администрация Панагюрище, които не са в екипа за управление на Проекта. При определяне на лицата за работа в Комисията ще се съблюдават изискванията за недопускане конфликт на интереси. Като примерни, могат да се посочат следните критерии за подбор: 1.1 Индивидуални способности и професионални умения: - Образование, трудов стаж, опит и допълнителни компетенции; - Познаване на нормативната уредба, свързана с длъжността; - Умения за организация и планиране на работното време; - Умения за вземане на решения; - Инициативност и ориентираност към резултати; - Умения за извършване на определена дейност в срок. 1.2 Лични качества: - Мотивация и нагласа за работа с деца от уязвими групи; - Умения за работа в екип и поддържане на добър работен климат; - Готовност за справяне в ситуация на криза. Ще има изисквания за подходяща професионална квалификация и минимален опит за длъжността ръководител на ЦРДУ: - Висше образование - завършена образователна степен на висше образование бакалавър/магистър; - Професионален опит: минимум 1 години в управлението на хора, доказан с документи за трудов, служебен и/или осигурителен стаж; - Опитът при работа с деца и/или в социалната сфера ще се счита за предимство. Специфични изисквания: - Познаване на нормативната уредба в областта на предоставяне на социални услуги; - Добри компютърни умения – Microsoft Word; Microsoft Excel, Internet; - Добри комуникативни и организационни умения; - Аналитична компетентност; - Умения за работа в екип. 18 076.80 8 670.23
Обучение и супервизия на персонала: За наетия персонал се предвижда провеждане на двудневно обучение, една екипна супервизия и 8 индивидуални супервизии през втория проектен месец. 1. Всички нови членове на персонала преминават въвеждащо обучение. Обучението ще е въвеждащо, тъй като всички членове на персонала ще са новоназначени и ще се проведе в рамките на два дни по следните теми: - цели на услугата; - организацията на работа; - функциите на всеки служител; - обхвата на услугата; - основната документация, която се води в услугата. Въвеждащото обучение цели да запознае обучаващите с основните цели, с принципите на работа, с конкретните услуги в ЦРДУ и всички утвърдени документи, регламентиращи прилагането на услугата ЦРДУ. Всеки нов служител се запознава и с основните длъжностни задължения на останалите служители. Всеки новопостъпил получава допълнителна информация за политиките и добрите практики по отношение на закрилата на детето и работата с лица в неравностойно социално положение, с професионалните профили на различните специалисти в областта на помагащите професии, безопасност при работа (в ЦРДУ и на терен). 2. Супервизията е професионална дейност, насочена към оказване на подкрепа на екипите на социалните услуги за развиване на специфични умения и повишаване качеството на работата им. Супервизията е задължителен компонент при подпомагащите професии и има основна роля за изграждане и поддържане на компетентността на специалистите, работещи в социалните услуги. Целите на супервизията са насочени към подобряване на директната работа на специалистите от помагащите професии и превенция на професионалното прегаряне. Тя е изключително полезна за подкрепа на новоназначен персонал, какъвто е случая с персонала на Центъра за работа с деца на улицата. Целите на супервизията са свързани с подобряване на директната работа на специалистите от помагащите професии, оказване на квалифицирана подкрепа на специализирания персонал и превенция на професионалното прегаряне. Емоционалните и личностни характеристики на специалиста се проявяват в единство с професионалната му дейност и чрез супервизия се постига ясно разграничаване между личност, роля и функция на специалиста. В утвърдената методика за условията и начина на предоставяне на социалната услуга ЦРДУ, утвърдена от АСП и ДАЗД в Стандарт 23: Оказване на подкрепа и супервизия е посочено, че доставчикът на услугата предоставя на всеки специалист, работещ пряко с ползвателите, индивидуална супервизия по случай, за който той е ключов работник. Тя има следните цели: разширяване на професионалната компетентност; снемане на напрежението в трудни работни ситуации; поощряване на комуникацията и на съвместната работа; ориентиране на професионалните действия към целите и към по-голяма степен на удовлетвореност. дава възможност на всеки служител да направи преглед на своята работа, да провери мненията и чувствата си за ползвателите, колегите или работния процес, да изясни ролите и очакванията от различни гледни точки. Вътрешна индивидуална супервизия се провежда всеки месец. През вторият проектен месец ще се осигури по една инд. супервизия за всеки член от назначения персонал, всяка с продължителност от 60 мин. Екипна супервизия ще се осигури за целия персонал. Тя ще е насочена към: разширяване на професионалната компетентност; осигуряване и подобряване на качеството на комплекса от услуги ЦРДУ, на изпълнението на индивидуалния план за услуги на конкретното дете; ориентиране на професионалните действия към целите и към по-голяма степен на мотивираност, отдаденост и удовлетвореност. Екипната супервизия помага за изразяване на чувствата, снемане на напрежението и в трудни работни ситуации. Екипната супервизия ще е с продължителност - 120 минути. 7 230.72 3 468.09
Разкриване и функциониране на социалната услуга ЦРДУ: Цел на дейността е разкриването и функциониране на услугата ЦРДУ с капацитет 15 потребители, която ще осигури закрила и защита на децата на улицата чрез извеждането им от уличната среда, подкрепа за отглеждането им в сигурна и стабилна семейна среда, предоставяне на дневна грижа и осигуряване на условия за равен достъп на всяко дете до цялостната мрежа от здравни, социални и образователни услуги и придобиване на социални умения. ЦРДУ ще: 1.Осигурява храна, като за целта ще ползва кетъринг - храна, която няма да се приготвя на място в собствена кухня. Разливането на храната и самото храненето ще се извършва в специално помещение, а менюто ще е съобразно със специфични диетични и възрастови особености. Децата ще се включват активно в разливането и почистването, както и в избора на седмичното меню. 2.Осигурява облекло и обувки според индивидуалните потребности, сезона, с възрастта, пола и физ. особености, и желанията на детето. 3. Осигуряват здравни грижи и помощ -наблюдение и грижи за здравословното състояние и личната хигиена на детето от мед. сестра, ще се поддържа контакт с лични лекари, а при липса на такъв ще съдейства за осигуряването му, ще се търси специализирана мед. помощ; стимулиране на грижи за личната хигиена и здравословен начин на живот; провеждане на беседи за здр. начин на живот. 4. Осигуряване на образователна подкрепа - в услугата ще се стимулира редовното посещаване на учебно заведение и ще се подпомага включването на детето в ограмотителни и образователни дейностити, ще се подпомага професионалното ориентиране и пред-професионалната подготовка на децата над 12-годишна възраст; дейности по мотивация, възстановяване и изграждане на знания, умения и навици за връщане в образователната система. 5. Подкрепа за жизнени умения. В услугата ще се разработят програми за придобиване на знания, развиване и поддържане на умения и навици за самостоятелен живот и интеграция в обществото, на базата оценката за всяко дете. 6. Осигуря условия за творчество и свободно време - чрез разработването на програми за стимулиране и развиване на индивидуалните интереси и заложби на децата и предоставяне на възможности за отдих и организация на свободното време на децата: рисуване, компютри, музика, спорт и др., в зависимост от желанията и възможностите им; разходки сред природата; честване на празници и отбелязване на различни традиции; други. 7. Работа със семействотото и подкрепящата среда - програми за консултиране и подкрепа на семействата на децата за възстановяване и укрепване на семейните връзки, осигуряване на благоприятна среда за отглеждането и развитието на всяко дете в най-добър негов интерес, чрез семейно консултиране и подкрепа; посредничество за подобряване на взаимоотношенията и изграждане на цялостна мрежа за подкрепа със свързаните сектори - здравни заведения, училища, социална служба, бюро по труда и др. 8. Мобилна социална работа за идентифициране и локализиране на деца на улицата, изнесени услуги на децата и техните семейства на терен – подпомагане, посредничество, придружаване, връзки с институции, подпомагане на изготвяне на документи за самоличност, консултативна и практическа подкрепа по здравно-хигиенни въпроси; улично образование и консултиране и др. В рамките на финансовия стандарт на услугата ще се осигурят транспортните разходи на персонала, извършващ мобилната работа и дейности в общността. 9. Работа с общността - кампании и дейности за популяризиране на услугата, привличане на местната общност и мобилизиране на нейните ресурси, чрез осъществяване на политиката на "отворените врати", провеждане на срещи; групови сесии на терен. 217 150.54 146 373.24

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).