Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 127 TREES
Български

Programme: Transport and Transport Infrastructure

Planning region: All

Description

The current project proposal is aimed at the implementation of integrated measures with a view to the implementation of the powers of the Municipality of Lovech, related to the implementation of its responsibilities under the order of Social Services Act - SSA; The Disabled Persons Act - PDA; The Personal Assistance Act - PAA.
The aim is to support the reformation of the social services system and to facilitate the transition to the new mechanisms at the local level, through the development and strengthening of municipal capacity. The provision of support to the Municipality of Lovech in the implementation of its powers under SSA, PDA and PAA will allow for the smooth and trouble-free introduction of reforms in the field of social services and personal assistance and will accelerate the provision of more effective, efficient and quality care to persons from the most - the vulnerable groups of the population.
The project proposal aims to accelerate the reform of the social services system at the municipal level, strengthen the capacity of the Municipality of Lovech to implement modern social policies and increase the quality of social services at the local level. The planned results of the project implementation are reduced to satisfying the identified needs of the target groups of the project.
The target groups of the project are employees from institutions/organizations/administrations involved in policies in the social sphere and employees of providers of social and/or integrated health and social services on the territory of Lovech Municipality.
The main activities include:
Creation and operation of a front-office to ensure the obligations and responsibilities of the Municipality of Lovech under the PAA/PDA, as well as under the SSA in the part related to referral for the use of social services; hiring staff, conducting trainings and supervision, as well as conducting an explanatory and informational campaign.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Наемане на служители за обезпечаване правомощията на Община Ловеч по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Супервизия.: Във връзка с нарасналия обем от функции и задължения на общините с оглед прилагането на новите нормативни изисквания в областта на социалните услуги, с цел повишаване на капацитета на Община Ловеч, ще бъдат назначени нови служители, а на други, ангажирани в предоставянето на социалните услуги, ще бъдат допълнително вменени функции и задължения. С цел изграждане на капацитет в Община Ловеч за прилагането на ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП, ще бъдат назначени на трудови договори за срок от 21 месеца две лица на длъжност сътрудник "Социални дейности" за работа във фронт - офиса, с вменени задължения за информиране и консултиране на граждани и насочване на потребители за ползване на социална услуга - асистентска подкрепа и едно лице - длъжност "Медиатор", което ще подпомага длъжностните лица от Община Ловеч, ангажирани с механизъм лична помощ при уреждане на споровете между ползватели на лична помощ и неговия асистент и осъществяване на допълнителен контрол. Дейността ще стартира с обявяване на свободните работни места и провеждане на процедура по подбор. Предвижда се да бъдат наети за срок от 12 месеца, на трудов договор за допълнителен труд/заповеди минимум 15 бр. настоящи служители от общинска администрация и от социални услуги, които са държавно делегирана дейност и механизъм лична помощ. Наетите лица, в т. ч. служителите на социални услуги, ще бъдат ангажирани в дейности, свързани с обезпечаване на правомощията на служителите по изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги. Наетите лица по проекта ще предоставят експертна и методическа помощ с предвидено допълнително възнаграждение и ще имат допълнително вменени функции по прилагане мерките по ЗСУ, ЗЛП, ЗХУ, съгласно Дейност 2 „Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги“ от Условията за кандидатстване. Разходът е на стойност 119 000 лв. и е планиран в Бюджетен ред 1.1 „Разходи за възнаграждения“.Към момента в Община Ловеч се предоставят 21 услуги, държавно делегирана дейност; 2 услуги, финансирани по проект; 2 услуги - местна дейност. Наетите лица по проекта ще предоставят експертна и методическа помощ с предвидено допълнително възнаграждение и ще имат допълнително вменени функции по осъществяване на контрол и мониторинг при прилагане мерките по ЗСУ, ЗЛП, ЗХУ. С реализацията на дейността ще позволи на Община Ловеч да адаптира настъпилите законодателни и нормативни изменения в ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ и да приложи на практика, произтичащите от същите задължения и отговорности за общината, като създаде необходимите предпоставки за прецизно планово структуриране на социалните услуги на своята територия. Предвижда се да бъде ангажиран и експерт "Правна помощ", служител на Община Ловеч, който ще оказва подкрепа по време на реализацията на дейностите по проекта, свързани със задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги. Експертът "Правна помощ" ще бъде нает за целия период на проекта на трудов договор за допълнителен труд/заповед. Той ще подпомага екипите на социалните услуги при разработване на новата вътрешна нормативна уредба, договорите с потребителите и тези, ангажирани по проекта. В дейността е планиран и разход за граждански договор с предмет - супервизия. Договорът ще бъде сключен с външен за Община Ловеч експерт с опит в сферата на социалните услуги. Ще бъде осигурена групова и индивидуална супервизия за наетите по проекта служители. 238 745.71 28 339.96
Създаване на фронт-офис. Обучение на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на Община Ловеч по ЗЛП/ЗХУ, ЗСУ и НКСУ. : Подготовката за обезпечаване правомощията на община Ловеч по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП ще стартира с обособяване на работни места в предвиденото за офис помещение (фронт-офис). За целта, Община Ловеч разполага с подходящо помещение, общинска собственост. Помещението се намира на лесно достъпно място, в сградата на Домашен социален патронаж и в непосредствена близост до административната сграда на Община Ловеч и Дирекция "Социално подпомагане". В същата сграда са ситуирани офиси за организация и управление на СУ "Асистентска подкрепа", механизъм лична помощ и Грижа в дома. За помещението, което е определено за фронт-офис е предвиден текущ ремонт. Ремонтът включва освежаване на стените, подмяна на съществуващ прозорец, обособяване на отделен вход/изход и доставка на ново офис обзавеждане и оборудване за две работни места. Община Ловеч планира извършване на следните ремонтни дейности: демонтаж на съществуващ прозорец-212/190; събаряне на тухлен зид с размери 105/41/42 см.; измазване и изкърпване на нов отвор; монтаж на нова PVC дограма; монтаж на метална конструкция за входна площадка, рампа и стъпала с покритие от WPC декинг настилка. Помещението е с размер общо 23 кв.м. и се предвижда обрушване на вароциментова мазилка, прешпакловане на засегнати участъци и полагане на латекс по стените. Общата стойност на разхода е 20 724, 40 лв. Обзавеждането и оборудването включва: две бюра с два контейнера за съхранение на документи към тях, два офис и два посетителски стола, маса за посетители, два метални шкафа за съхранение на документи и гардероб за съхранение на лични вещи на служителите. Оборудването включва: един климатик, две компютърни конфигурации и едно мултифункционално устройство. Стойността на разходите за извършване на ремонтни дейности, доставка на обзавеждане и оборудване са в размер на 33 424,40 лв., от които 12 700 лв. за доставка на обзавеждане и оборудване. За новоназначените служители във фронт-офиса, за експерти от отдел ЗСМДС, служителите от Социалните услуги, които участват в изпълнението на задълженията и отговорностите на Община Ловеч по ЗЛП, ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги и служители от механизма лична помощ ще бъдат организирани обучения. В тази дейност е предвидено да бъде проведена процедура по ЗОП за избор на изпълнител за организация и провеждане на обучения за 25 служители. На избраният изпълнител ще бъде вменено да осигури обучители и всичко необходимо за обезпечаването им. В тази дейност е планиран разход за организация на разяснително-информационни кампании. Планира се провеждане на процедура по ЗОП и избор на външен изпълнител за организацията и провеждането на разяснително-информационни кампании за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, както и информираност на обществото на местно ниво относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания. За информационните кампании ще бъдат подготвени дипляни, разясняващи по достъпен начин предоставянето на социалните услуги. Изпълнението на дейността по провеждането на разяснително-информационни кампании ще бъде съобразена с изискванията и условията, определени в Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2021/1060 от 24 юни 2021 година за установяване на общоприложимите разпоредби. 95 498.28 11 335.98

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).