Изготвяне на техническо обследване, обследване за енергийна ефективност, издаване на сертификат за енергийни характеристики и технически паспорт за „Тренировъчна спортна зала, УПИ IV универсална зала, спортна зала, мл. Амфитеатър и подземни гаражи, ул. „Цар Иван Шишман“ № 60 град Стара Загора“;: Дейност 1: Изготвяне на обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1-3 от ЗУТ .
Изпълнява се в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите.
Обследването ще послужи за:
• установяване на действителните технически характеристики на строежа;
• анализ на действителните технически характеристики на строежа и оценка на съответствието им с нормативните стойности, определени с нормативните актове, действащи към момента на въвеждането на строежите в експлоатация;
• разработване на мерки;
• съставяне на доклад за резултатите от обследването, който включва оценка на техническите характеристики на строежа за съответствие с изискванията на нормативните актове, както и възможностите за изпълнение на съществените изисквания по чл. 169, ал. 1, т.1-3 от ЗУТ, в т.ч. оценка за сеизмичната осигуреност на строежа
• изготвяне на технически паспорт на съответната сграда
Дейност 2: Изготвяне на обследвания за енергийна ефективност и предписване на енергоспестяващи мерки в съответствие с нормативните изисквания за енергийна ефективност.
Обследването за енергийна ефективност на сграда в експлоатация, има за предмет:
• Идентификация на сградните ограждащи конструкции и елементи;
• Описание и идентифициране на системите за осигуряване на микроклимата отоплителна инсталация, котелна инсталация, състояние на климатични системи (ако има такива); състояние на електрическите и осветителни инсталации;
• Измерване и изчисляване на енергийните характеристики, анализ и определяне на потенциала за намаляване на разхода на енергия;
• Разработване на мерки за повишаване на енергийната ефективност за ограждащите елементи на сградата, инсталации и системи;
• Технико-икономическа оценка на мерките за повишаване на енергийната ефективност и на съотношението „разходи-ползи";
• Оценка на спестените емисии СО2 в резултат на прилагането на мерки за повишаване на енергийната ефективност;
• Анализ на възможностите за използване на енергия от възобновяеми източници за доказване на техническа възможност и икономическа целесъобразност.
Дейност 3: Изготвяне на технически паспорти съгласно чл. 176б, ал.2 от ЗУТ и Наредба 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите.
Извършва се след проведено обследване за установяване на техническите й характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1-3 от ЗУТ и включва:
1) съставяне на информационна база данни за нормативните (проектните) стойности на техническите характеристики на обследвания строеж, в т.ч. и тези, свързани със съществените изисквания по чл. 169, ал. 1, т. 1-3 от ЗУТ, в т.ч. оценка за сеизмичната осигуреност на строежа;
2) установяване на действителните технически характеристики на строежа по разделите на част А от техническия паспорт;
3) анализ на действителните технически характеристики на строежа и оценка на съответствието им с нормативните стойности, определени в т. 1;
4) разработване на мерки;
5) съставяне на доклад за резултатите от обследването, съгласно изискванията на чл. 24 от Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите и съдържа:
• Систематизирано изложени констатациите от извършените проучвания, заснемания, измервания, изчисления и анализи на представителна информация и доказателства за актуалното състояние на сградата.
• Оценки за степента на съответствието на характеристиките на сградата със съществените изисквания по чл.169, ал. 1, т-1-3 от ЗУТ, респ. с изискванията на нормативните актове, техническите спецификации в резултат на конкретни количествени и качествени измерения.
• Препоръките за необходимите коригиращи и/или превантивни действия и мерки, необходими за удовлетворяване на нормативните актове за съществените изисквания към обследваната сграда, за недопускане влошаване на техническото й състояние или настъпването на аварийни събития. |
16 080.00
|
0.00
|
Подготовка и провеждане на обществени поръчки: По настоящото предложение за изпълнение на инвестиции ще бъдат подготвени и проведени 5 процедури за възлагане на обществени поръчки, съгласно ЗОП за избор на изпълнители на дейности за публичност, извършване на строително-монтажни работи и строителен надзор, които ще бъдат проведени паралелно. Разработването на тръжната документация за провеждането на обществени поръчки за изпълнение на дейности по проекта ще бъде извършено от експерти на община Стара Загора.
Всички процедури по настоящето проектно предложение ще бъдат проведени съгласно ЗОП:
a. За проектиране и авторски надзор;
b. За извършване на строително-монтажни работи;
c. За строителен надзор
d. За възлагане изготвянето на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор
е. За възлагане на дейностите по публичност и визуализация |
0.00
|
0.00
|
Упражняване на строителен надзор при изпълнение на строително-монтажните работи за въвеждане на мерки за енергийна ефективност на Тренировъчна спортна зала, УПИ IVуниверсална зала, спортна зала, мл. Амфитеатър и подземни гаражи, ул. „Цар Иван Шишман“ № 60 град Стара Загора: Целта на дейността е упражняване на строителен надзор и пълен контрол по време на строителството на обект: "Въвеждане на мерки за енергийна ефективност на Тренировъчна спортна зала, УПИ IVуниверсална зала, спортна зала, мл. Амфитеатър и подземни гаражи, ул. „Цар Иван Шишман“ № 60 град Стара Загора", гр. Стара Загора", съгласно разпоредбите на чл. 168 от ЗУТ, включително:
- Законосъобразно започване на строежа, съгласно чл. 157 от ЗУТ, включително откриване на строителна площадка, подготовка и регистриране на Заповедна книга и уведомяване на всички специализирани контролни органи;
- Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
- Приемане СМР в съответствие с изискванията на ПИПСМР, БДС и другите действащи нормативни документи;
- Контрол по спазването на изискванията на одобрените инвестиционни проекти и технически спецификации в съответствие с чл. 169 на ЗУТ;
- Контрол по спазване на условията за безопасност на труда и пожаробезопасност;
- Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;
- Контрол на материалите и оборудването в съответствие с изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване съответствието на строителните продукти;
- Проверка и подписване всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение, съгласно ЗУТ и Наредба № 3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството;
- Контрол на мерките за енергийна ефективност при реализацията на проекта в съответствие със Закона за енергийната ефективност и наредбите към него;
- Обсъждане със Строителя и Проектанта възникнали проблеми във връзка със строителните дейности и информиране на възложителя и ДНСК за всяко нарушение на строителните нормативни разпоредби; Подпомагане на страните с указания относно прилагането на нормативните документи в България и законосъобразното изпълнение на проекта;
- Проверка и подписване съвместно с проектанта и строителя на изготвената екзекутивна документация и нейното представяне на съответните органи, съгласно чл. 175 от ЗУТ;
- Съставяне на констативен акт, след завършване на строително-монтажните работи, съвместно с възложителя и строителя, удостоверяващ, че строежът е изпълнен съобразно одобрените проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежа и условията на сключения договор;
- Съдействие на възложителя, след завършване на строително-монтажните работи и приключване на приемните изпитвания, да регистрира искане за въвеждане на обекта в експлоатация, като представя окончателен доклад, договорите с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура и документ от Агенцията по кадастър, съгласно изискванията на ЗУТ;
- Участие в приемни изпитвания и всички дейности за издаване на Разрешение за ползване;
- Изготвянето на окончателен доклад, съгласно чл. 168, ал. 6 от ЗУТ, за издаване на Разрешение за ползване, включително технически паспорт, съгласно Наредба № 5 от 2006 год. за техническите паспорти на строежите.
2. Заснемане и нанасяне на кадастрална карта и кадастралните регистри на строежа и самостоятелните обекти (при необходимост), съгласно ЗКИР |
18 000.00
|
0.00
|
Изготвяне на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор: След завършване на дейностите за СМР и въвеждане на обекта в експлоатация се предвижда изпълнението на енергиен одит, доказващ постигнатите енергийните характеристики и спестявания. Енергийния одит ще бъде изпълнен за спортната сграда, за да определи нейната енергийна ефективност. С енергийния одит ще се извърши оценка за цялостната електрическа консумация и за енергийната ефективност на сградата. |
9 600.00
|
0.00
|
Набавяне на необходими разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, дължими на компетентните органи: Дейността включва изпълнение на следните поддейности (при възникнала необходимост от изпълнението им):
▪ Заплащане на такса/и за предоставяне на информация от техническата картотека и съгласуване на скици, визи, устройствени планове и схеми от експлоатационните дружества;
▪ Заплащане на такса/и по Тарифа 14 за таксите, които се събират в системата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и от областните управители;
▪ Заплащане на такси за присъединяване на обекта към мрежата на експлоатационно/и дружество/а (сключване на предварителни договори или издаване на удостоверения);
▪ Такса/и за обезопасяване на обекта;
▪ Такса/и за издаване на становища;
▪ Други такси, дължими на компетентни органи, свързани с изпълнението на обекта |
12 000.00
|
0.00
|
Организационна дейност по изпълнение на проекта - управление, наблюдение и отчетност на проекта. Информация и публичност: За изпълнението на проекта ще бъде сформиран екип за управление и координация, който ще се състои от различни експерти, необходими за качественото реализиране на заложените дейности. Проектът ще бъде управляван от служители на Община Стара Загора.
Екипът ще следи изпълнението на проектните дейности да се извършва в съответствие с установените процедури и изисквания на Възложителя и съответно заложените в договора за БФП.
Ще отговаря и за спазване на заложените срокове, ще оказва постоянен мониторинг и контрол върху дейността на Изпълнителите, както и за предоставяне на информация на обществеността.
В екипа ще бъдат включени служителите на община Стара Загора на следните позиции:
- Ръководител проект;
- Координатор проект/Технически сътрудник;
- Експерт "Обществени поръчки";
- Инвеститорски контрол по части от Работния проект;
- Финансист/ счетоводител
Периодично ще извършва контрол и по отношение на изразходването на бюджетните средства, ще следи за постигането и измерването на конкретните резултати. Екипът ще подпомогне и дейностите, свързани с изготвянето на конкурсната документация и провеждането на обществените поръчки за избор на изпълнители. Екипът е отговорен и за регулярното отчитане на проекта пред Структурата за наблюдение и докладване (ГД ЕФМПП в МТСП).
Екипът ще бъде отговорен и за провеждане на начална пресконференция за популяризиране целите, задачите и дейностите на проекта; провеждане на междинни публични срещи, отчитащи напредъка по проекта; провеждане на заключителна пресконференция за отчитане приключването на проектните дейности и финализирането на проекта.
За целите на проекта ще бъдат изпълнени мерки за информация и публичност. Дейността информация и публичност ще бъде възложена на външен изпълнител. Информационната кампания ще стартира непосредствено след подписване на договора за изпълнение на проекта. На официалния интернет сайт на Община Стара Загора ще бъде публикувана информация за проекта. Публикацията ще включва основната цел на проектното предложение, специфичните цели, дейностите и резултатите по проекта, като се открои финансовата подкрепа от ЕС. Дейностите по информация и публичност ще бъдат изпълнени в съответствие с разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизма за възстановяване и устойчивост. С изпълнение на проекта, по време на изпълнение на СМР на видимо място ще се постави временен билборд с големи размери. На билборда ще бъде визуализирано името на бенефициента – Община Стара Загора, общата стойност на проекта, стойността на БФП, периода на изпълнение, датата на стартиране и датата на приключване на проектните дейности.
След приключване на строително-монтажните работи, до една седмица след отстраняването на билборда, на видимо за широката общественост място върху сградата на обновената Тренировъчна спортна зала, ще бъде сложена постоянна табела, на която ще бъде посочен произхода на финансирането от Европейския Съюз. Постоянната обяснителна табела ще съдържа информация за името на бенефициента, общата стойност на финансиране на проекта, стойността на фондовете, по които е получена безвъзмездната финансова помощ. Всички документи и комуникационни материали, свързани с изпълнението на проекта и предназначени за обществеността или за участниците, ще включват информация за произхода на финансиране чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с логата, налични на https://ec.europa.eu/regional_policy/en/information/logos_downloadcenter/, с упоменаване „финансирано от Европейския съюз – Next GenerationEU” Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта ще се посочи финансовата подкрепа от ЕС. Ще бъдат организирани минимум две публични събития в процеса на изпълнение на проекта.
В дейността са включени разходи за информация и публичност в размер на 10 000 лв. и разходи за организация и управление 12 052.75 лв. |
22 052.75
|
0.00
|
Проектиране и упражняване на авторски надзор при изпълнение на строително-монтажните работи за въвеждане на мерки за енергийна ефективност на Тренировъчна спортна зала, УПИ IVуниверсална зала, спортна зала, мл. Амфитеатър и подземни гаражи, ул. „Цар Иван Шишман“ № 60 град Стара Загора: Целта на проектната разработка е прилагане на всички предвидени мерки в Доклада за енергийно обследване за повишаване на енергийната ефективност на сградата.
Изпълнителят на авторски надзор ще контролира и носи отговорност за:
▪ Законосъобразното започване, изпълнение и завършване на строежа;
▪ Извършване на всички необходими подготвителни работи на строителната площадка преди започване на СМР изграждане на временно осветление на площадка, временна сигнализация, организация на охрана и контрол на достъпа и др.;
▪ Качественото изпълнение на строежа, съгласно одобрените инвестиционни работни проекти, съгласно изискванията на БДС и всички технически нормативни актове, регулиращи възложените дейности и вида на строителните работи, както и съгласно нормативните актове на българското законодателство и правото на Европейския съюз, имащи отношение към изпълнението на този договор, като не се допускат изменения по време на СМР, освен ако промяната не е изрично съгласувана с Община Стара Загора и разрешена по съответния ред;
▪ Качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормативните изисквания, стандарти, отраслови норми, както и посочените в инвестиционните проекти изисквания. В изпълнение на това задължение Изпълнителят изисква декларации за съответствие и сертификати за качество на доставените от строителя матерали или техни еквиваленти като последното се съгласува предварително с Община Стара Загора;
▪ Осъществяване на контрол относно пълнота и правилно изготвяне и подписване на актовете и протоколите по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразното изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяне по време на строителството;
▪ Спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал.1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ;
▪ Осъществяване на контрол относно спазване на изискванията на здравословни и безопасни условия на труд в строителството;
▪ Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;
▪ Правилното водене на Заповедната книга на строежа;
▪ След приключване на СМР, да изготви и подпише окончателен доклад по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ и §3 на ДР от Наредба № 2 от 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минималните гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, издадена от Министъра на регионалното развитие и благоустройството;
▪ Въвеждане на Обекта в експлоатация до получаване на разрешение за ползване или удостоверение за въвеждане в експлоатация, в зависимост от категорията. |
0.00
|
0.00
|
Изпълнение на строително-монтажни работи за въвеждане на мерки за енергийна ефективност на Тренировъчна спортна зала, УПИ IVуниверсална зала, спортна зала, мл. Амфитеатър и подземни гаражи, ул. „Цар Иван Шишман“ № 60 град Стара Загора: Ще бъде проведено публично състезание за избор на изпъллнител по реда на ЗОП. След подписване на договора между Община Стра Загора и избраният изпълнител ще се пристъпи към откриване на строителна площадка на обекта, след като се състави и подпише Протокол образец 2 за откриване на строителна площадка от всички участници в строителството. Строителството на обекта ще стартира веднага след подготвителните дейности, подписването на Протокол образец 2 за откриване на строителната площадка и ще обхваща следните основни етапи на изпълнение, а именно:
Етап 1 - Изпълнение на демонтажни строително-инсталационни работи на обекта от различните групи дейности
Етап 2 - Извършване на СМР - през този етап ще се извърши същинското строителство
В изпълнение на строително-монтажните работи и след извършването на проверки на място от страна на Община Стара Загора, ще бъдат подписани Двустранни констативни протоколи. След извършването на проверката ще бъдат актувани СМР съответно с Протоколи за извършени СМР (образец 19). Към протоколите ще бъде създадена подробна ведомост и актове за установяване на всички видове СМР, подлежащи на закриване, удостоверяващи, че са постигнати изискванията на проекта (Образец 12). |
0.00
|
0.00
|