Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 64 225 TREES
Български

Programme: Transport and Transport Infrastructure

Planning region: All

Description

Regional association for waste management - Lovech region, including the municipalities of Lovech, Letnitsa and Ugarchin, offers a project that provides design and construction of a composting plant with a capacity of 4583 t/year, which will be located on the territory of the municipality of Lovech and will processes separately collected biodegradable household biowaste from the settlements on the territory of the three municipalities. A system for the separate collection and transportation of biodegradable waste will be built by purchasing suitable containers for the separate collection of biodegradable biowaste at the place of its generation and equipment for transporting it to the composting plant. Equipment for the on-site collection and pre-treatment of green bio-waste for settlements will also be supplied.
Focus will be placed on increasing the awareness and behavior of the population for sustainable waste management in the region by holding live information meetings with the citizens in the settlements on the territory of the three municipalities and organizing publications in local media, which will provide information on the benefits of separate collection of biodegradable waste, methods and requirements for separate waste collection, etc.
The socio-economic benefits of project implementation are aimed at providing a new type of service to residents. New jobs will also be created. The environmental benefits of the project are to provide a significant contribution to the fulfillment of the requirements after 2023 for mandatory separate collection of bio-waste, to achieve the goals by 2030 to reduce the amount of landfilled household waste, as well as to reduce greenhouse gas emissions from reducing of landfilled biodegradable waste.
The implementation of the project will contribute to reducing a significant part of the amount of household waste deposited in the municipalities of Lovech, Letnitsa and Ugarchin and increasing the amount of recycled waste.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Подготовка на проектното предложение : Описание Специфичната цел на Дейност 1 е да се достигне проектна готовност за кандидатстване с общ проект от трите общини от Регионалното сдружение за управление на отпадъците (РСУО) Ловеч (общините Ловеч, Летница и Угърчин), одобрението му и сключване на Административен договор за безвъзмездна финансова помощ (АДБФП) по процедура чрез директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16FFPR002-2.003 „Мерки за изграждане, разширяване и/или надграждане на общински/регионални системи за разделно събиране и рециклиране на биоразградими отпадъци“ по Приоритет 2 „Отпадъци“ на Програма „Околна среда“ (ПОС 2021-2027 г.), който да е в съответствие с Решенията на Общото събрание на РСУО Ловеч и да отговаря на изискванията, посочени в Условията за кандидатстване по процедурата. Дейност 1 включва изпълнение на следните задачи: Задача 1. Изготвяне на предварително (прединвестиционно) проучване Задача 2. Изготвяне на документация за преценяване на необходимостта от ОВОС Задача 3. Изготвяне на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост Задача 4. Изготвяне на обосновка относно липсата на пазарно предлагане на услуги или за недостатъчното предлагане на услуги по разделно събиране, транспортиране и по третиране на биоразградими битови отпадъци в региона за управление на отпадъците Задача 5. Изготвяне на анализ на остойностяване на дейностите по проекта Задача 6. Подготовка на проекти на решения на Общинските съвети на трите общини, на Общото събрание на РСУО Ловеч и на споразумение за партньорство между трите общини, във връзка с кандидатстването по процедурата, заедно с изискваните придружаващи ги документи и анализи Задача 7. Изготвяне на други анализи и документи, необходими за подготовка на проектното предложение. Някои от посочените по горе задачи се изпълняваха успоредно, а някои от задачите последователно в зависимост от необходимостта резултатите от изпълнението на дадена задача да са входящ ресурс за изпълнението на друга от посочените по-горе задачи. Задача 8. Отразяване на коментарите и бележките на УО на ПОС 2021-2027 г. в хода на оценка на проектното предложение. Тази задача се изпълнява при необходимост при получени бележки и коментари след подаване на формуляра за кандидатстване и съпътстващите го документи. ЗА ЦЕЛИТЕ НА ПОПЪЛВАНЕ НА НЕОБХОДИМАТА ИНФОРМАЦИЯ В СЪОТВЕТНИТЕ РАЗДЕЛИ НА НАСТОЯЩИЯ ФОРМУЛЯР ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ СЕ ПРАВИ ДОПУСКАНЕТО ЗА СКЛЮЧВАНЕ НА АДБФП НА 2 МАЙ 2025 г. 170 150.62 0.00
Дейност 2. Проектиране, оценка на съответствието, авторски и строителен надзор: Целта на дейността е да се осигури законосъобразно и качествено изпълнение на задачите за проектиране, оценка на съответствието, авторски и строителен надзор, във връзка със строителството на компостиращата инсталация и в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и съответните подзаконови нормативни актове. Дейността ще включва три основни групи задачи: Задача 1. Изготвяне на технически проект и авторски надзор. В рамките на задачата ще се изготви технически проект, необходим за изграждането на компостиращата инсталация. Техническият проект ще се изготви съгласно изискванията на ЗУТ, Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и друга свързана подзаконова нормативна уредба по приложимите проектни части. Изготвянето на техническия проект ще се базира на изготвеното по време на Дейност 1 предварително (прединвестиционно) проучване. При изготвянето на техническия проект ще се вземат предвид одобреният ПУП-ПРЗ за имота, върху който ще се изгради компостиращата инсталация, както и решението на РИОСВ по приложимата процедура по оценка на въздействието върху околната среда, проведена за инвестиционното предложение за изграждане на компостиращата инсталация. В рамките на тази задача ще се осъществява и авторски надзор от проектанта, изготвил техническия проект, съобразно изискванията на чл. 162 от ЗУТ и приложимата подзаконова нормативна уредба, по време на строителството. Задача 2. Оценка на съответствието и строителен надзор. В рамките на задачата ще се изготви доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите съгласно чл. 142 от ЗУТ. Оценката на съответствие обхваща всички части на инвестиционния проект, които са основание за издаване на разрешение за строеж по ЗУТ. Оценяват се взаимната им съгласуваност, пълнота и структурно съответствие. Другата подзадача, която ще се изпълнява, е упражняване на независим строителен надзор по време на строителството на компостиращата инсталация в съответствие с изискванията на чл. 166-168 от ЗУТ, подзаконовите нормативни актове към него и приложимото българско законодателство, които регламентират действията, които трябва да бъдат извършени, и актовете, които следва да бъдат съставени в процеса на проектиране и строителство. В рамките на задачата ще се изготви и състави техническия паспорт на строежа, съгласно изискванията на Наредба № 5/28.12.2006 г. След подписване на констативен протокол за приемане на инвестиционния обект, изпълнителят на договора ще изпълнява дейности, свързани с нормативните изисквания на ЗУТ и подзаконовите актове и във връзка с получаване на разрешение за ползване на обекта. Задача 3. Издаване на разрешение за строеж и разрешение за ползване Вследствие на изпълнени дейности от външните изпълнители ЕУП и община Ловеч ще процедира за навременното издаване на: - Разрешение за строеж - след изготвяне на Техническия проект и Доклада за оценката на съответствието - Разрешение за ползване - след приключване на СМР, изготвен окончателен доклад, технически паспорт и др. Ще бъдат извършени всички нормативно изисквани съгласувателни процедури, осигурени всички изисквани документи и заплащане на всички необходими такси към експлоатационни дружества, институции и др. (ВиК, ЕРМ Запад, РС ПБЗН, РДНСК и др.) 170 150.62 0.00
Дейност 3. Изграждане на компостираща инсталация и съпътстваща инфраструктура и доставка на съоръжения и оборудване за инсталацията: Специфичната цел на Дейност 3 е да се изгради инсталацията за компостиране на разделно събраните биоразградими битови биоотпадъци, генерирани от територията на трите общини. Целта пряко кореспондира с общата цел на проекта. Чрез изпълнение на Дейност 3 ще се осигури инфраструктура, която заедно с други предвидени инсталации, съоръжения и дейности в РСУО Ловеч ще допринесе за постигане на целите по ЗУО за намаляване на количествата депонирани битови отпадъци и увеличаване на количествата рециклирани битови отпадъци в Регион за управление на отпадъците Ловеч. Дейност 3 ще включва две основни задачи: Задача 1. Изпълнение на строително-монтажни работи на компостираща инсталация, включително довеждаща и площадкова инфраструктура. Задача 2. Доставка на мобилна техника за процеса на компостиране - челен товарач. Компостиращата инсталация ще е с капацитет 4583 т/година. Ще е разположена в поземлен имот с акт за публична общинска собственост, в землището на с. Лисец, община Ловеч и в съответствие с одобрения ПУП-ПРЗ за целта. В резултат от извършеното сравнение на алтернативи в ПИП, е избран вариант за технология компостиране в клетки с принудителна аерация, покрити с полупропусклива мембрана. Предвижда се също необходимата за експлоатацията на компостиращата инсталация вода да се доставя от съществуващата водопроводната мрежа на ВиК АД Ловеч. Общата дължина на новото водопроводно отклонение, необходимо за доставяне на вода до компостиращата инсталация от съществуващата водопроводна мрежа на ВиК АД Ловеч е 838,48м., което ще се изгради в рамките на настоящата Дейност 3. Ел. захранването на компостиращата инсталация ще се осигури чрез присъединяване към съществуващата електрическа мрежа на регионалното електроразпределително дружество. За целта в рамките на настоящата Дейност 3 ще се положи нова кабелна линия НН в свободен изкоп, до площадката на компостиращата инсталация, с обща приблизителна дължина 200 метра. Направено е необходимо съгласуване с операторите на ВиК мрежата и на електропреносната мрежа. По време на изпълнение на дейността ще се извърши доставка, инсталиране и тестване на съоръжения, оборудване и механизация, необходими за технологичния процес на компостиране, в съответствие с изготвения технически проект. Ще се създаде електронен регистър на системата за разделно събираните биоразградими битови отпадъци в т.ч. обхванати лица, събирани количества, отчитане и анализиране на събираните количества биоразградими биоотпадъци и др. В последните месеци от изпълнение на дейността ще се извърши обучение на персонала, който ще обслужва инсталацията. Дейността ще приключи със завършване на строителството, съгласно ЗУТ и предаване на обекта на Възложителя. Паралелно с извършване на СМР на компостиращата инсталация, община Ловеч и общините Угърчин и Летница ще предприемат действия за възлагане на бъдещата експлоатация на изградената инсталация. Предвижда се дейностите по възлагането на експлоатацията на инсталацията да приключат най-късно шест месеца преди предаването на строежа (компостиращата инсталация) от изпълнителя на възложителя, с оглед на необходимостта операторът на компостиращата инсталацията да бъде избран достатъчно рано, така че персоналът му да бъде обучен от външния изпълнител на доставчика на съоръженията, оборудването и механизация за инсталацията. 3 663 012.33 0.00
Дейност 4. Доставка на съдове за разделно събиране, техника за транспортиране и на съоръжения за третиране на място на биоразградими битови отпадъци: Паралелно с изграждането на инсталацията за компостиране, община Ловеч и общините Угърчин и Летница ще въведат система за разделно събиране на биоразградими битови биоотпадъци при източника на образуване. Специфичната цел на Дейност 4 е да се осигурят необходимите съдове и техника за въвеждане на разделно събиране на биоразградими битови биоотпадъци при източника на образуване, генерирани в населените места на територията на трите общини и да се обезпечи входяща суровина за функциониране на компостиращата инсталация след пускането й в експлоатация. Основни задачи в рамките на Дейност 4 ще бъде доставката на: - съдове за разделно събиране на биоразградими битови отпадъци. Ще се доставят 480 броя пластмасови контейнери с обем на всеки контейнер 1,1 куб.м. за разделното събиране на битовите биоразградимите отпадъци при мястото на образуването им и разпределени в населените места в община Ловеч, община Летница и община Угърчин, - техника за транспортиране на биоразградими битови отпадъци. Ще се доставят и гаранционно ще се обслужват 2 броя сметосъбиращи камиона за транспортиране до компостиращата инсталация на разделно събрани биоразградими битови отпадъци от територията на населените места в общините Ловеч, Летница и Угърчин, като единият камион ще е с пресоващ механизъм и ще събира и извозва биоразградими битови отпадъци от контейнерите за разделно събиране, а другият ще е със самосвална надстройка и ще извозва разделно събрани и по-обемни дървесни отпадъци (отрязани клони на дървета, храсти и др.), които се оставят от домакинствата до контейнерите за разделно събиране на биоразградимите битови отпадъци и се шредират на място преди натоварване в камиона (както е описано в ПИП). - съоръжения за третиране на място на биоразградими битови отпадъци. Ще се достави 1 брой Автовишка, която ще се обслужва гаранционно, 1 брой мобилен шредер и друга дребна градинска техника, съгласно ПИП. Ще бъдат уточнени графиците за извозване на биоразградимите битови биоотпадъци. Контейнерите за разделно събиране на биоразградимите битови биоотпадъци ще бъдат разположени в конкретните населени места, съгласно изготвената схема за местоположението им, към момента на въвеждането в ефективна експлоатация на компостиращата инсталация. Схемата за местоположението на контейнерите и графика на извозването ще се разработи от общините от РСУО-Ловеч. 861 189.00 0.00
Дейност 5. Повишаване на осведомеността и поведението на населението за устойчиво управление на отпадъците в региона: Целите на дейността са: -подобряване на общото разбиране и признаване сред населението и другите заинтересовани лица на необходимостта и ползите от проекта и от разделното събиране на биоразградимите битови отпадъци -ефективно включване на населението и други лица в разделното събиране на биоразградимите битови отпадъци с оглед осигуряване на необходимото качество на разделното събраните отпадъците и осигуряване на необходимото количество за запълване на капацитета на компостиращата инсталация с качествен материал. Дейността ще включва следните основни задачи: 1. Проучване на нагласите на населението 2. Мерки за повишаване на осведомеността и поведението на населението за устойчиво управление на отпадъците в региона 2.1 Подготовка на съдържанието, предпечатна подготовка, отпечатване и разпространение на информационна разяснителна брошура - формат А5, цветна за разделното събиране и рециклиране на биоразградимите битови отпадъци в които ще се описват ползите и практически насоки за разделно събиране. - 2 725 бр. 2.2. Подготовка и организиране на публикации (информационни карета или материали) в местни електронни и други медии. Публикациите ще обслужват целите на кампанията, ще дават информация за ползите от разделното събиране на биоразградимите битови отпадъци, начините и изискванията за разделното събиране на отпадъците и др. - 60 публикации 2.3. Производство и излъчване на 40“ рекламен аудио спот - 1 брой и излъчване по 35 пъти от 7:00 - 10:00 часа и от 16:00 - 19:00 часа 2.4. Организация и провеждане на общо 21 броя информационни срещи с гражданите в населените места на територията на общините Ловеч, Угърчин и Летница, с по-голям брой жители. Мястото на провеждане ще бъде в сградите на общините и кметства, читалища, клуб на пенсионера, на площад пред кметствата и др. подобни. Ще се изготви и разпространи информация за съобщаване на темата, мястото, датата и часа на провеждането на всяка информационна среща. Съобразно графика за провеждане на срещите, листовките ще се разпространяват по квартали/ населени места минимум 7 дни преди съответната среща, а така също и на интернет страниците на общините и/или в социалните мрежи. Ще бъде надлежно събиран и архивиран доказателствен материал за изпълняваните мерки от информационната кампания за повишаване на осведомеността и поведението на населението за устойчиво управление на отпадъците в региона. 60 000.00 0.00
Дейност 6. Организация и управление на проекта, видимост, прозрачност и комуникация и подготовка на документации за обществени поръчки: Задача 1 от Дейност 6 е Организация и управление на проекта. Ще се изпълнява от Екип за управление на проекта (ЕУП) в следния състав: 1. Ръководител - ще отговаря за цялостната организация и управление на проекта, вкл. ще разпределя задачите между останалите членове на екипа, както и ръководи провеждането на работни срещи; ще осъществява контролни функции спрямо работата и изготвяните документи от членовете на ЕУП, на външните изпълнители, ще осъществява комуникация с УО на ПОС и др. Следи за цялостното изпълнение на АДБФП, съгласно Условията за изпълнение по процедурата и др. указания на УО. Периодично ще докладва на ръководството на общината за хода на проекта и ще обсъжда възникнали проблеми и решения за преодоляването им. 2. Координатор и инвеститорски контрол - ще осъществява координация между различните външни изпълнители на договорите за изпълнение на различни дейности и задачи от проекта; ще извършва инвеститорски контрол по изграждане на инсталацията и контрол на договорите за доставка на техника и оборудване, ще комуникира с експлоатационни дружества на територията на общината до въвеждане на компостиращата инсталация в експлоатация и др. 3. Експерт мониторинг и докладване – ще осъществява оперативната комуникация между всички страни участници в процеса на изпълнение на проекта, осигурява оперативното взаимодействие с общините Летница и Угърчин, ще следи за изпълнение на план графика за дейностите и подпомага ръководителя на проекта при отчитането в ИСУН, изготвя техническите отчети към исканията за междинно и окончателно плащане. Участва в проверки на място от УО на ПОС 2021-2027 или други компетентни органи. 4. Финансист – обезпечава управлението на финансовите потоци и осъществява счетоводството на разходите по проекта; отговаря за целесъобразността и законосъобразността на извършваните разходи. Изготвя финансовите отчети и искания за плащания пред ПОС. 5. Технически сътрудник - ще оказва техническо съдействие на ръководителя на ЕУП при изпълнение на задачите му; ще отговаря за техническото обезпечаване на дейността на членовете на ЕУП, за поддържане и архивиране на проектното досие. Ще организира и отговаря за изпълнение на Предвидените мерки за видимост, прозрачност и комуникация. Ще следи и участва в контрола по изпълнението на Дейност № 5. 6. Юрист (външен експерт) - извършва юридически дейности, свързани с: провеждане на обществените поръчки по проекта; следи за правилното прилагане на нормативната база за обществените поръчки. При необходимост по конкретни казуси ще: консултира възникнали въпроси от правна гледна точка при изпълнението на договори по проекта и при кореспонденцията с УО, изпълнители, партньори и др. Задача 2 от Дейност 6 е изпълнение на мерките за видимост, прозрачност и комуникация, като ще се осигури: - Провеждане на 2 публични събития - при стартиране и след приключването на строителните дейности - Публикувани поне по 2 бр. прессъобщения на уебсайта на общините Ловеч, Летница и Угърчин, както и на сайтове в социални медии с кратко описание на проекта - На видимо място в град Ловеч ще бъде поставен винил на съществуваща конструкция на билборд по време на строителството - След приключването на строителството на построената компостираща инсталация ще се постави 1 постоянна информационна табела - Доставени и разпространени рекламни материали на публичните събития и на информационните срещи с гражданите Задача 3 от дейността е подготовка на документации за обществени поръчки за избор на външни изпълнители на следните дейности по проекта: 1.Подготовка на проектно предложение; 2. Проектиране и авторски надзор; 3. Оценка на съответствието и строителен надзор; 4. СМР на компостираща инсталация; 5. Доставка на техника и оборудване за инсталацията; 6. Доставка съдове за разделно събиране; 7. Доставка на транспортна техника; 8. Доставка на Автовишка; 9. Доставка на градинска техника 10. Информационна кампания за населението. 196 980.10 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).