Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Transport and Transport Infrastructure

Planning region: All

Description

Long-term planning for flood risk reduction on the territory of the Republic of Bulgaria is determined by the Flood Risk Management Plans (FRMPs) through Programs of Measures developed in accordance with the requirements of Directive 2007/60/EC, on the assessment and management of flood risk (Floods Directive).  For the first flood risk management planning cycle, FRMPs 2016 - 2021 for the four River Basin Districts (RBD) were developed and adopted by the Council of Ministers (№ 1103, 1104, 1105 and 1109 from 29.12 .2016). For the period 2022-2027 will be developed FRMPs for the four RBDs and the methodological basis for the preparation of the relevant documents will be updated and improved prior to the development of each stage. Studies and evaluations in relation to the second FRMPs should take into account all aspects of flood risk management with a focus on prevention, protection and preparedness, taking into account the impact of climate change. Second cycle begins with an update of the preliminary flood risk assessment, which will also update the defined areas with a significant potential flood risk (ASPFR). For each ASPFR will be updated the digital relief model and flood hazard and flood risk maps. FRMP - second cycle 2022-2027 should contain measures to reduce the adverse consequences of floods on human health, environment, cultural heritage, technical infrastructure and economic activity, and measures for  reduction of flood likelihood for each of the defined APSFR, and measures at RBD level taking into account climate change. At all stages of the FRMPs development will be taken into account the conclusions and recommendations of the EC in line with the report on the implementation of the Floods Directive and will ensure the involvement of stakeholders and the public. The second FRMP will also assess the progress on implementation of goals set in the first FRMPs.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Д 1. Подготовка на проекта: Включва изпълнението на дейности, необходими за подготовка на проектното предложение, като разработване на концепция за проектно предложение; подготвяне на проектното предложение, съгласно сроковете определени от УО на ОП „Околна среда 2014-2020“; изготвяне на документи, заповеди, договори и др. свързани с подготовката на проекта, подготовка на структура за организация и управление при изпълнението на проекта; мерки за координация и комуникация и дейности необходими за подготовка изпълнението на проекта като цяло. Поддейност 1: Подготовка на проектното предложение от Бенефициента и партньорите – басейновите дирекции. За изпълнението на тази дейност е сформиран екип за подготовка на проектно предложение със заповед № РД-141/19.03.2018 г. изменена със Заповед № РД-181/05.04.2018 г. На сформираният екип е възложено: - изпълнение на дейности свързани с извършване на анализ за определяне на конкретните задачи на всяка една от страните (четирите басейнови дирекции (БД) към МОСВ: БД „Дунавски район“, БД „Черноморски район“, БД „Източнобеломорски район“ и БД „Западнобеломорски район“ и дирекция УВ) във връзка с подготовката и подаването на проектното предложение, планирането, управлението и изпълнението на ЗБФП и дейностите по проекта, както и начина на определяне на екипа за управление и финансовите ангажименти на всяка една от страните, във връзка с изпълнението на Проекта и подготовка на заповед съгласно насоките за кандидатстване по процедурата; - изготвяне на финансови обосновки на остойностените дейности придружени от анализ и финансовите ангажименти на всяка от страните във връзка с изпълнението на проекта; - начисляване и изплащане на възнаграждения, данъци и осигурителни вноски по подготовка на проекта, вкл. изготвянето на необходимите справки във връзка с възнагражденията по подготовка на проекта; - определяне вида на процедурите за обществените поръчки на дейностите по т.2.6 от горецитираната заповед, вкл. разработване на документация за обществени поръчки, анализ и обосновка на сроковете за предвидените в проектното предложение обществени поръчки до сключване на договор за изпълнение; - изпълнение на дейности по проучване, анализ и остойностяване, необходими за проекта в съответствие с изискванията посочени в Насоки за кандидатстване по процедурата; изготвяне на отговори при постъпили въпроси по време на оценката и необходимост от преработка на проекта. Изпълнението на тази поддейност завършва с подаване на настоящото проектно предложение. Разходите по изпълнението на тази дейност е 24 778 лв. Поддейност 2: Подготовка на изпълнението на дейностите, предвидени в настоящото проектно предложение, които ще се изпълняват от Международната банка за възстановяване и развитие (МБВР) За изпълнението на тази поддейност следва да се направи: - установяване на заинтересованите страни, които ще участват процеса за подготовка на проектите за ПУРН; - преглед на първите ПУРН 2016-2021, вкл. и Програмите от мерки (ПоМ), - преглед на оценката на Европейската комисия и направените коментари от българска страна във връзка с изпълнението на първия цикъл на прилагане на Директивата за наводненията; - установяване, преглед и предложение за актуализация на наличните съотносими данни и аналитични инструменти, вкл. и технически спецификации изготвени от Бенефициента; - установяване и анализ на съотносими добри практики (в други държави-членки на Европейския съюз). Изпълнението на тази поддейност е първа част от Встъпителен доклад на МБВР, съгласно Споразумение за предоставяне на консултантски услуги в подкрепа на изготвянето на ПУРБ и ПУРН за България, между МОСВ и МБВР (Споразумението). Разходите по изпълнението на тази дейност е 500 000 лв. Изпълнението на Поддейност 1 е завършено преди издаването на заповедта за предоставяне на БФП. Изпълнението на Поддейност 2 е започвало преди издаването на заповедта за предоставяне на БФП. Прогнозна дата за издаване на ЗБФП е септември 2018 г. 624 777.15 524 777.15
Д 2. Управление и организация на проекта: Управлението на проекта ще се осъществява според действащата нормативна уредба за безвъзмездна финансова помощ по ОП „Околна среда 2014-2020 г. Дейността се изпълнява за срока на реализация на проекта, като включва цялостното оперативно ръководство, финансово и техническо управление на изпълнението на проекта, включително специфични аспекти на изпълнението и отчитането на проекти, финансирани по ОПОС 2020; координация между изпълнители, структури на бенефициента, партньори както и други държавни институции; мониторинг върху текущото изпълнение на дейностите в проекта и докладването; законосъобразно избиране на изпълнители по проекта – организиране на обществени поръчки; администрирането на документооборота, публичността и комуникацията със заинтересованите страни и обществеността. За целите на оперативното управление се сформира Екип за управление на проекта (ЕУП), ), който включва 11 експерта – 1) ръководител, 2) координатор, 3) юрист, 4) финансист, 5) счетоводител, 6) технически експерт 1, 7) технически експерт 2, 8) експерт мониторинг и докладване, 9) експерт съхранение на документи по проекта, 10) експерт информация и комуникация и 11) експерт по обществени поръчки. В процеса на управление на проекта ЕУП ще взаимодейства и приема становищата на работните групи по дейност 16. ЕУП ще изготвя кратки доклади и ще запознава УК по Споразумението с МБВР периодично с процеса на изпълнение на проекта от гледна точка на достигане на стратегическата му цел, което ще осигури устойчивост. Периодът на изпълнение на дейността съвпада със срока на проекта. 396 000.00 261 112.03
Д 3. Мерки за информация и комуникация: Дейността включва организация, подготовка и осъществяване на дейности за осигуряване на публичност и обществено признание за съфинансирането, предоставяно от Европейския съюз по ОП „Околна среда“ 2014-2020 г., както и информиране на обществеността в четирите РБУ, относно начина на разработване на ПУРН и получаване на съответните резултати. Дейността ще се изпълни в две поддейности. ПД 1 Публикуване на интернет страницата на бенефициента и партньорите на подробна информация за проекта с поставяне на хипервъзка към интернет страницата на ОПОС 2014-2020 г. Последващо актуализиране на информация за прилагането на проекта, насочено към потребителите на интернет страницата на бенефициента и партньорите и широката общественост. ПД 2 Изготвяне на комуникационен план за осигуряване на публичност и информиране, който съдържа 1) Подготовка и разпространяване на информация за проекта в интернет (описание на проекта, цели и очаквани резултати и подчертаване на финансовата подкрепа от ЕС) – на интернет страниците на партньорите и други заинтересовани страни. 2) Поставяне на информационен плакат формат А3– на видно място, достъпно за широката общественост, 3) Организиране и провеждане на 2 бр. пресконференции в гр. София – откриваща за представяне на целите и дейностите и при приключване на проекта – за представяне на постигнатите резултати. 4) Организиране и провеждане на официална церемония за стартиране изпълнението на дейностите – в територията на 4-те РБУ, но извън гр. София. 5) Организиране и провеждане на 5 бр. срещи с основни заинтересовани страни на национално ниво и в четирите район за басейново управление. 6) Дизайн и печат на плакат на проекта във формат А3 (индикативен брой: 5 за бенефициента и всеки от партньорите); 7) Дизайн и печат на банер на проекта (индикативен брой: по 10 за бенефициента и всеки от партньорите); 8) Дизайн и печат на стикери за поставяне на повърхността на доставеното оборудване (индикативен брой: 100). 9) Отпечатване и разпространяване на информационни брошури, (500 за бенефициента и по 1000 за всеки от партньорите или общо 4500); задължително се поставят и в общинските/районните администрации и/или в техни информационни центрове. 122 868.00 160 772.40
Д 4. Разработване на подробен работен план за изготвянето на проекти на ПУРН в съответствие с изискванията на ДН за четирите района за басейново управление : Разработване на подробен работен план за изготвянето на проекти на ПУРН в съответствие с изискванията на Директивата за наводненията (ДН) от МБВР, включително, но не само подробни задания и технически спецификации за дейностите, които следва да се извършат по Етап 2 от Графика към Споразумението, в т.ч: - технически спецификации за събиране на данни, теренни измервания и проучвания, при необходимост, включително и остойностяване; - план за изпълнение на описаните дейности в Етап 2 от Графика към Споразумението, включително цели, варианти, срокове и индикатори; - подготовка на план за обществени консултации - График и работна програма за разработването на ПУРН и обществените обсъждания, които е необходимо да се проведат. Изпълнението на тази е втора част от Встъпителен доклад на МБВР, съгласно Споразумение за предоставяне на помощни услуги в подкрепа на изготвянето на ПУРБ и ПУРН за България, между МОСВ и МБВР (Споразумението). Дейности, за които следва да се изготвят Технически спецификации: - привеждане към действащите нормативни изисквания на Заданието за разработване и въвеждане на Информационна система за управление на риска от наводнения; - предварителна оценка на риска от наводнения (ПОРН) и установяване определяне на райони със значителен потенциален риск от наводнение (РЗПРН); - проекти на карти на заплахата и риска от наводнения; включително цифрови модели на топографията и релефа за определените РЗПРН; - преразглеждане и актуализация на методиката за анализ разходи и ползи; - преразглеждане и актуализация на националния каталог от мерки и др. При изготвянето на план за изпълнение на описаните дейности в Етап 2 от Графика към Споразумението, включително цели, варианти, срокове и индикатори;, следва да се вземе предвид: - срокът на изпълнението да не надвишава срокът на настоящата процедура; - изборът на цели и индикатори да е съобразен с индикаторите по настоящата процедура За подготовка на план за обществени консултации - График и работна програма за разработването на ПУРН и обществените обсъждания, които е необходимо да се проведат, следва де се вземе предвид: - включване на всички дейности по актуализация на ПУРН, вкл. консултациите с обществеността и вида и начина на изпълнение на дейностите. - ПУРН, съгласно изискванията на Директивата за наводненията, се изготвя съгласувано с актуализацията на Плана за управление на речните басейни, което следва да се отрази в графика и работната програма на двата плана; - на основание чл. 168 „б””, чл.146 „о”, ал.3 от Закона за водите, чл.14, ал.1 от Рамковата Директива за водите 2000/60/ЕС и чл.9.3 и чл.10 от Директива 2007/60/ЕС, Басейновите дирекции са задължени да изготвят и публикуват Работна програма и график за Актуализация на План за управление на речните басейни (ПУРБ) и План за управление на риска от наводнение. - В съответствие с разпоредбите на чл. 146р от Закона за водите за всеки район за басейново управление се публикуват и обявяват на обществеността, вкл. водоползвателите за консултации и писмени становища:  проекта на ПОРН и РЗПРН;  проекта на карти на заплахата и на риска от наводнения;  и проекта на ПУРН, включително планираните мерки от Програмата от мерки, очакваните резултати от тяхното изпълнение, както и постигнатите резултати и предложенията за изменение и актуализация на мерките в Плана. Изпълнението на дейността е започвало преди издаването на заповедта за предоставяне на БФП. 600 000.00 500 000.00
Д 5. Актуализация на методиката за оценка на риска от наводнения, разработена съгласно, чл. 187, ал. 2, т.6 от ЗВ: В рамките на дейността се осигурява актуализиране на действащата Методика за оценка на риска от наводнения, разработена в съответствие с чл. 187, ал.2, т.6 от Закона за водите. При актуализацията следва да се разгледат и трите части на Методиката. Да се обединят и актуализират подходите, на утвърдените от Министъра на околната среда и водите, методики – Методика на предварителна оценка на риска от наводнения и Критерии и методи за определяне и класифициране на риска и определяне на РЗПРН за предстоящото извършване на преразглеждане и актуализация на Предварителната оценка на риска от наводнения и на районите със значителен потенциален риск от наводнения, като се вземе предвид вероятните последици от промяната на климата върху опасността от наводнения и да се разработи подход за оценка на риска от наводнения в следствие на интензивни валежи. Преразглеждането и актуализацията на Методиката за оценка на заплахата и риска от наводнения, съгласно изискванията на Директива 2007/60/ЕС, която се използва за картирането на заплахата и риска от наводнения през първия цикъл на планиране, включва подобряване на подхода за оценка на риска от наводнения, чрез усъвършенстване определянето на уязвимостта на различните класове активи в експозиция към елементите на заплахата. Етапи на изпълнението: Първа част: Методиката за извършването на предварителна оценка на риска от наводнения, която бе приета през юли 2011 г. да се обедини с Критерии и методи за определяне и класифициране на риска и определяне на РЗПРН, които бяха приети през януари 2013 г. и да се оформи като отделен документ, представляващ първа част от предвидената за изпълнение задача, вкл.: 1) Преразглеждане на Критерии и прагове на значимост и актуализацията им; 2) Актуализация на Методиката за предварителна оценка на риска и включване на анализ и оценка на дъждовни наводнения/наводнения от интензивни валежи; 3) Влияние на климатичните промени върху заплахата от наводнения; 4) Актуализация на Критерии и методи за определяне и класифициране на риска и определяне на РЗПРН. Втора част: Методика за Карти на заплахата и на риска от наводнения, да включва и: 1) Морски наводнения - Усъвършенстване на метода и технологията за оценка на максималните морски нива за оценка заплахата от морски наводнения за трите вероятностни сценария, вкл. метод и технология за оценка на бреговата ерозия в резултат на покачването на морското равнище. 2) Оценка на уязвимостта и риска от наводнения. 100 512.00 83 760.00
Д 6. Подобряване на съществуващата картографска основа в страната за целите на картирането на заплахата и риска от наводнения: За изготвяне на картите на заплахата и риска от наводнения в четирите РБУ са използвани аналогови и цифрови данни, характеризиращи морфометричните и височинни свойства на терена: • топографски карти в мащаб 1:5000, предоставени от Агенцията по геодезия, картография и кадастър; • Цифров модел на терена (ЦМТ), предоставен от Министерство на земеделието, храните и горите, представляващ генериран продукт вследствие на регулярното аерофотозаснемане на територията на страната, чрез използването на фотограметричен способ. По този начин до известна степен е компенсиран проблемът с липсата на ЦМТ с висока резолюция, но се установяват недостатъци, свързани с нивото на точността на използваните изходни данни, и съответно с коректността на разработените пространствени модели на разпространението на наводненията и изготвените карти на заплахата и риска от наводнения. С оглед подобряване на информационната обезпеченост при актуализацията на Районите със значителен потенциален риск от наводнения (РЗПРН), както и на картите на заплахата и риска от наводнения в определените райони е необходимо да бъде извършен задълбочен анализ на съществуващата картографска основа за целите на картирането на заплахата и риска от наводнения и към подобряване качеството на информационната база. Дейността включва две поддейности: ПД1. „Подготовка за актуализация на съществуващата картографска основа в страната за целите на картирането на заплахата и риска от наводнения“ ПД2. Актуализация на Цифровия модел на релефа (ЦМР) ПД1. Съгласно Договор №Д-30-90/22.11.2017 г., МОСВ възложи на външен изпълнител да извърши услуга с предмет: „Подготовка за актуализация на съществуващата картографска основа в страната за целите на картирането на заплахата и риска от наводнения“, включваща: • идентифициране на наличните и достъпни източници на информация, които биха могли да бъдат използвани за създаване на актуален и точен ЦМР и на обединени налични ГИС база данни за изготвяне на картите на заплахата и риска от наводнения; • анализ и предложение за използване на събраната налична информация и резултати от първите карти на заплахата и риска от наводнения (вкл. използван ЦМР, данни от геодезични измервания, данни за съоръжения, ГИС бази данни); • оценка на съществуващата информация и качество на данните; проучване на съвременните методи и възможности за изготвяне на ЦМР с достатъчна вертикална точност на големи площи от земната повърхност, както и • представяне на технически и икономически обосновани предложения за създаване на ЦМР чрез подходящи методи. От представените няколко подхода за обезпечаване с качествен ЦМТ, отчитайки и финансовият ресурс, който е необходим за изпълнението, актуализацията на картографската основа в страната за целите на картирането на заплахата и риска от наводнения следва да се извърши, като се използва ЦМТ, генериран на основата на цифровия модел на МЗХГ, като се извършат допълнителни геодезически заснемания, в зоната на 500 м около водния обект. За подобряване на вертикалната точност, геометричните и хидравлични характеристики на използвания ЦМТ за всеки един от определените РЗПРН да осъществи интегрирано научно-обосновано приложение на теренни измервания, геостатистически и пространствено – аналитични подходи, методи и техники. Основни дейности, които следва да бъдат изпълнени по ПД2: 1. Извършване на задълбочен морфометричен анализ и определени всички обекти, които да бъдат обследвани и заснети на терен. 2. Разработване на план за осъществяване на теренни обследвания и заснемания. 3. Осъществяване на полево обследване, заснемане и събиране на геопространствена информация в обхвата на РЗПРН. 4. Определяне на параметрите и магнитуда на грешките в първичния ЦМТ. 5. Създаване на цифров модел на речното легло за всеки РЗПРН. 6. Разработване на модел на риска от наводнения. При изпълнението на тази дейност следва да е осигурено наблюдение и контрол на изпълнението, вкл. оценка и валидиране на резултатите. 3 662 980.80 3 327 344.00
Д 7. Преразглеждане на Методиката за анализ на разходите и ползите, използвана за оценка на мерките в ПУРН: Целта на изпълнение на дейността е разработване на работещ документ, на база който да бъде извършен ефективен избор на мерки чрез съпоставянето на ползите и разходите при разработване на ПУРН. Подходът при разработването му трябва да включва отстраняване на слабостите на действащата Методика, чрез адаптирането й към дейностите за намаляване на риска от наводнения. Анализът Разходи/Ползи /АРП/ е практически метод за цялостна оценка, сравнение и избор на различни алтернативи (отделни проекти, сценарии, програми от мерки и др.). В контекста на дейностите за управление на риска от наводнения, АРП се явява базисен инструмент за вземане на ефективни решения за избор на най-подходящите мерки /комбинации от мерки/ при разработване на ПоМ на ПУРН 2022 - 2027. С цел - постигане на единен подход при прилагането на анализа на национално ниво е разработена Методика за анализ на разходите и ползите, издадена на основание чл. 187, ал. 2, т.5 от Закона за водите от Министъра на околната среда и водите през 2016 г. В процеса на разработване на ПоМ на ПУРН 2016-2021 г. в 4-те РБУ, бяха установени някои слабости на Методиката. Отчетено бе, че тя не е насочена в достатъчна степен към проблематиката на наводненията, към конкретни дейности и мерки за намаляване на риска от наводнения, а по-скоро акцентира към оценка на разходите и ползите при реализиране на общ инвестиционен проект. В Методиката и документите към нея (Наръчник за прилагане и ел.инструмент) са представени твърде малко примери за остойностяване на избегнати щети (социално-икономически ползи) за малко на брой активи (засегнати жилища, пътища и жп линии) при наличие на значителен по брой и различни по тип мерки за намаляване на риска от наводнения в Националния Каталог от мерки. В Методиката отсъства единен инструментариум за оценка на избегнатите щети на национално ниво, което доведе до различия в остойностяването на едни и същи ползи в четирите района за басейново управление (РБУ), а оттам и до несъпоставимост на резултатите. В нея липсва еднозначен отговор как да процедират басейновите дирекции при избора на най-ефективната комбинация от мерки за съответния РЗПРН – да съпоставят съотношението на разходите и ползите между различните сценарии или да сравняват съотношението на разходите и ползите между различни комбинации от мерки в рамките на един сценарий. Констатирането на горепосочените слабости налага преразглеждане и актуализиране на Методиката, за да може тя да се превърне в ефективен инструмент за избор на мерки в ПУРН 2022-2027. За избор на подход за прилагане на анализа на национално ниво е необходимо преразглеждането и актуализирането на Методиката да започне с преглед на международния опит по отношение на това как е извършен анализът разходи /ползи в първия цикъл на прилагане на Директивата за наводнения. С цел да бъдат избегнати несъответствията в остойностяването на едни и същи ползи в четирите РБУ е нужно да бъде изготвен общ инструментариум за оценка на избегнатите щети /преки и косвени/ на национално ниво. В рамките на дейността ще се извърши и: • преразглеждане на финансовия и икономическия анализ, включително осигуряване на практическа насоченост към мерките за намаляване на риска от наводнения и анализ на риска, насочен към отчитане на несигурността по отношение на резултатите от анализа. • създаване на подход за прилагане на допълнителни анализи /мултикритериален анализ и анализ на ефективността на разходите/, в случаите когато анализ разходи-ползи е неприложим.Да се посочи за кои мерки от националния каталог анализът не може да се приложи. • разработване на електронен инструмент, с практически примери за прилагане на анализа при избор на широк кръг от мерки. 89 280.00 74 400.00
Д 8. Преразглеждане и актуализация на националния каталог от мерки за управление на риска от наводнения : В рамките на тази дейност ще се извърши преразглеждане, актуализиране и допълване на националния каталог от мерки за управление на риска от наводнения (Каталога) използван за (Програмата от мерки) ПоМ на ПУРН 2016-2021 г., вкл. преразглеждане и актуализация на националните приоритети и цели. Каталогът представлява обща база за изпълнение на изискванията на чл. 7 и чл. 14 от Директивата за наводненията и чл. 146к от Закона за водите (ЗВ), и неговата актуализация осигурява усъвършенстването му въз основа на натрупания опит. Каталогът, използван при разработването на ПУРН 2016-2021, е разработен в рамките на проект № DIR-51211229-1-171 „Разработване на планове за управление на риска от наводнения”, финансиран по ОП „Околна среда 2007-2013 г.“ Актуализацията на националните приоритети е необходима за по-ефективна ориентация на мерките за предотвратяване, защита и подготвеност при наводнения при обосновката на ПоМ и подпомага координирането и ефективността в процеса на вземане на решения при разработване на ПУРН. Актуализацията на Националния каталог от мерки и националните приоритети ще е съобразена със спецификите на четирите района за басейново управление на водите и включва: 1. Преглед и анализ на настоящия „Национален каталог от мерки и национални приоритети за управление на риска от наводнения“ по отношение на приложимостта му за ПУРН 2022-2027 Преглед и анализ на Каталога и на мерките, които се прилагат към настоящия момент съгласно действащото българско законодателство и съгласно стратегически документи (планове, програми, стратегии) в областта на водите – включително и на действащите ПоМ на ПУРН (брой, вид и тип на мерките, и т.н.); Преглед и анализ на резултатите от Пилотен проект на Европейската комисия (ЕК) „Атмосферни валежи – опазване и ефективно използване на пресните води: Интегриране на мерки за естествено ретензиране на водите в речните басейни“ (NWRM)(2013-2014), включително разработения каталог с естествени ретензионни мерки по сектори и ползите от тях; Преглед и анализ на каталози от мерки за ПУРН, прилагани в други европейски страни с доказан опит в управлението на риска от наводнения. 2. Актуализация на Националния каталог от мерки, вкл. приоритети и цели, като се обърне специално внимание на: 2.1. националните приоритети и цели за управление на риска от наводнения, вкл. техните формулировки; 2.2. описание на отделните мерки (формулировката на мерките; общо описание на мярката; списък на практическите примери; свързано законодателство; специализирани области; и процес за изпълнение на мярката); 2.3. нивото на прилагане на мярката; 2.4. компетентните органи и заинтересованите страни. При Актуализацията на Каталога, следва да се определи подход за избор на мерки при разработването на ПоМ, вкл. да се вземат предвид спецификите за всеки район за басейново управление. 3. Изработване допълнителен списък от мерки, допринасящи за: - адаптацията към изменението на климата; - намаляването на неблагоприятните последици от наводнения от интензивни валежи; - зелени мерки; - мерки за опазване на водите при големи промишлени аварии (чл.146к, ал.1 т.4 (б) ЗВ и др. Анализ на влиянието на климатичните изменения и съответните мерки (чл.14 т.4 ДН). 4. Изготвяне на препоръки и насоки за прилагане и осигуряване изпълнението на ПоМ; 5. Разработване на каталог от мерки в електронен формат. 241 747.20 201 456.00
Д 9. Разработване на информационна система (интернет платформа) за управление на риска от наводнения за достъп на различните компетентни органи, заинтересовани страни и обществеността, вкл. обезпечаване с необходимите лицензи, софтуер и хардуер : Дейността предвижда разработване и обезпечаване със съответния софтуер, лицензи и хардуер на информационна система за управление на риска от наводнения (ИСУРН). Целта е да се осигури единна информационна среда със специфични функционални възможности, специализирани инструменти и системни средства за управление на информацията и дейностите при управление на риска от наводнения, вкл. докладването към Европейската комисия (ЕК). Предназначението на ИСУРН е да се улеснят и подобрят дейностите по организиране на информацията, свързана с ПУРН, вкл. тяхното изготване, консултациите с обществеността и докладване към ЕК. Дейността включва следните поддейности: ПД 1: Привеждане на техническите спецификации за ИСУРН в съответствие с Наредбата за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги (Наредбата). •Анализ и предложение за актуализация на техническите спецификации за ИСУРН получени в резултат от проект: "Разработване на концепция за информационна система" в изпълнение на проект №DIR-51211229-1-„Разработване на планове за управление на риска от наводнение”, финансиран по ОПОС 2007 – 2013 г. •Разработка на техническата спецификация за ИСУРН - привеждане на техническите спецификации в съответствие с Наредбата. Изпълнението на на ПД1 се приема от Управляващия комитет по Споразумението с МБВР. Месец на стартиране - 6 месец ПД 2: Разработване на ИСУРН. Разработване на уеб базирана геоинформационна система със следните функционални възможности: поддържане на специализирани данни, вкл. пространствени, за всички етапи на ПУРН; импорт/експорт на данни от външни източници; администриране на системата, взаимодействие с външни системи и докладване към оперативните системи на ЕК; поддържане на уеб базирана интерактивна карта и възможност за преглед на информация за всеки етап от разработването и прилагането на ПУРН и актуализирането му. Разработване на технически спецификации за доставка на хардуер, техническо оборудване, системен софтуер и необходимите лицензи. Предвидено е дейността да се изпълни на 9 етапа, които ще бъдат окончателно дефинирани с техническата спецификация, която ще се представи за утвърждаване от ДАЕУ: 1.Подготовка на встъпителен доклад, план за управление на проекта, план за осигуряване на качеството, план за обучение. 2. Анализ на данните и изискванията. Извършване на функционален анализ.Изготвяне на системен проект. Разработване на технически спецификации за доставка на хардуер, техническо оборудване, системен софтуер за ИСУРН и лицензи. 3.Разработване на софтуерно решение. 4.Тестване. Изготвяне на Тест-план; Провеждане на вътрешни тестове; Отстраняване на грешки и несъвършенства; Провеждане на приемни тестове. 5.Извършване на миграция на данни в базата данни на системата, както следва: от ПУРН 2016-2021 на четирите БД; от информационни системи на МОСВ/ИАОС; от реализирани до момента проекти; налични резултати от изпълнението на настоящия проект и др., посочени в анализа. 6.Обучение и документация. 7.Инсталиране и въвеждане в експлоатация на системата. 8.Изготвяне на финален доклад, вкл. на план за поддръжка, план при аварийни ситуации. 9.Гаранционна поддръжка на системата и поетапно мигриране на резултатите, получени от другите дейности по проекта в периода на гаранционна поддръжка. Месец на стартиране - 12 месец ПД 3: Доставка на хардуер, техническо оборудване и системен софтуер за ИСУРН, вкл. на необходимите лицензи. Изпълнението на тази поддейност ще обезпечи с необходимите лицензи, софтуер и хардуер ИСУРН в периода на гаранционно обслужване. След приемане на техническите спецификации разработени през 2-ри етап от ПД2, ще се проведе процедура по избор на изпълнител за доставка на техническо оборудване за ИСУРН, софтуер и необходимите лицензи. Месец на стартиране - 18 месец 483 470.40 483 470.40
Д 10. Актуализация на предварителната оценка на риска от наводнения и районите със значителен потенциален риск от наводнения, вкл. определяне на РЗПРН: С изпълнението на тази дейност ще се актуализира Предварителната оценка на риска от наводнения (ПОРН) в четирите района за басейново управление и ще се актуализират определените през първия цикъл на планиране Райони със значителен риск от наводнения в съответствие с Актуализираната Методика за предварителна оценка на риска от наводнения (Дейност 5), както и в съответствие с разпоредбите на Закона за водите и Директивата за наводненията (ДН) в предвидения в §137, ал.2 от ЗВ срок – 22 декември 2018 г. Подходът за Актуализирането на ПОРН ще се зададе в Актуализираната Методика за ПОРН, вкл. вида и обема на необходимата информация, начина по който ще се отчете изменението на климата, как ще се направи актуализиране на оценката на определените РЗПРН през първия цикъл на планиране и др. В Актуализираната ПОРН, следва да бъдат включени и наводненията, предизвикани от интензивни валежи, както и всички наводнения случили се след януари 2011 г. При преразглеждането на ПОРН е необходимо да се вземат предвид вероятните последици от промяната на климата върху заплахата от наводнения, съгласно изискванията на чл. 14 от ДН. Изпълнението на дейността включва: 1. Определяне на значими минали наводнения въз основа на причинените неблагоприятни последици върху човешкото здраве, околната среда, културното наследство и стопанската дейност: • Анализ и обобщаване на резултатите от събраната информация за минали наводнения, случили се след януари 2011г., в т.ч. и предизвикани от интензивни валежи; • Прилагане на критерии и прагове за оценка на значимостта на минали наводнения от Актуализираната Методика по чл. 187, ал.2, т.6 от ЗВ. 2. Определяне на значими потенциални бъдещи наводнения въз основа на оценка на евентуалните неблагоприятни последици върху човешкото здраве, околната среда, културното наследство и стопанската дейност: • Определяне на потенциалната бъдеща заплаха от наводнения според изискванията в Актуализираната методика; • Прилагане на критерии и прагове за оценка на значимостта на бъдещите наводнения, съгласно Актуализираната Методика по чл. 187, ал.2, т.6 от ЗВ. 3. Актуализация на Районите със значителен потенциален риска от наводнения: • Определяне на предварителни РЗПРН като линии, като се има предвид появата на значими наводнения, характеристиките на водосборните басейни и топографията; • Прилагане на критериите и методите за определяне и класифициране на риска и определяне на окончателни РЗПРН, в т. ч. и при необходимост трансгранични. 4. Изготвяне и попълване на гео-бази данни и бази данни с информация и резултати, включително и база данни, съгласно критериите и изискванията на Ръководството за докладване пред ЕК 5. Изготвяне на финален вариант на ПОРН и РЗПРН след обществени консултации. 368 640.00 307 200.00
Д 11. Карти на районите под заплаха от наводнения и карти на районите с риск от наводнения - за 4-те РБУ : Актуализацията на картите на заплахата и на риска от наводнения се извършва в изпълнение на изискванията на чл. 6 от Директива 2007/60/ЕС и чл.146д - 146з от Закона за водите (ЗВ). Целта на тази дейност е да се разработят актуализирани карти на заплахата и на риска от наводнения в рамките на актуализацията на (ПУРН) за периода 2022-2027 г. за 4-те РБУ в България. С цел постигане на по-добра координация на национално ниво картите на заплахата и риска от наводнения ще бъдат разработени общо за 4-те РБУ. Карти се изготвят за утвърдените райони със значителен потенциален риск от наводнения (РЗПРН) въз основа на резултатите от извършената Предварителна оценка на риска от наводнения (ПОРН) и в съответствие с изискванията на националната Методика за оценка на заплахата и риска от наводнения. Картите на районите под заплаха от наводнения обхващат зони, които могат да бъдат наводнени при трите задължителни сценария съгласно чл. 146е от ЗВ за наводнения с малка, средна и висока вероятност за настъпване с вероятен период за повторно настъпване съответно 1000, 100 и 20 години, както и при някои допълнителни сценарии във връзка със специфичните условия на всеки РБУ. Изпълнението на дейността включва: 1.Анализ на информацията и резултатите от ПОРН , вкл. от определянето на РЗПРН. 2.Допълнително геодезично заснемане с цел валидиране и при необходимост – коригиране на наличния ЦМТ с интегриран модел на речното легло. 3.Хидроложки изследвания и анализи за определяне на максимални водни количества, които включват: •Определяне на климатични и хидроложки характеристики и оттокообразуващи фактори, формиращи високи вълни; •Анализ на речната мрежа, значимата приточност и промяна на водните количества; •Анализ на наличността и хомогенността на информацията; •Изготвяне на функции на разпределение на вероятностите и определяне на максимални водни количества за всеки сценарий, изготвяне на генерализирани ключови криви и регионални зависимости; •Определяне на характерни високи вълни за калибриране и валидиране на хидравличния модел и на историческа информация за нивата на водата при реални събития. •Оценка на влиянието на изменението на климата 4.Хидравлично моделиране в т.ч.: -Избор на хидравличен модел и софтуер; -Обработка на входни данни за изработването, калибрирането, валидирането и прилагането на математическия модел; -Конструиране на хидравличния модел; -Калибриране и валидиране на хидравличния модел; -Определяне на котите на водните нива за всеки от разглежданите сценарии. 5.Оценка и картиране на заплахата от наводнения, което включва определяне за всеки сценарий на: обхвата на залетите територии и изготвяне на карти на обхвата на заливане; карти с дълбочините; карти с дълбочини, посока и скорост на течението/съответно водно количество в местата с 2D моделиране, където е приложимо,вкл. обосновка на прилагането на 2D модел; карти на опасността от наводнения в зависимост от дълбочината. 6.картиране и оценка на риска от наводнения - картиране на засегнатите елементи на риска от категориите човешко здраве, стопанска дейност, околна среда и културно наследство, попадащи в обхвата на териториите под заплаха за всеки сценарий. Оценка на риска от наводнения съгласно актуализираната методика. 7.Изготвяне на бази данни и гео-бази данни за съхраняване на данни и резултати от дейностите за картите на заплахата и на риска от наводнения. 8.Разработване на подход за определяне нивото на приемлив риск, който може да се ползва при планиране на мерките за защита от вредното въздействие на водите. 9.Оценка на неопределеностите и определяне на несигурността при използване на картите. 10.Осъществяване на наблюдение и контрол на изпълнението, вкл. оценка и валидиране на резултатите. 11.Отразяване на резултатите обществените консултации по проекта на карти. Изготвяне на финален вариант на карти след консултации. 12.Изготвяне на заключения от картите на заплахата и риска от наводнения. 5 472 000.00 5 016 000.00
Д 12. Актуализация на Плановете за управление на риска от наводнения за четирите РБУ – проекти на ПУРН: Актуализацията на Плана за управление на риска от наводнения (ПУРН) се извършва в изпълнение на изискванията на Директива 2007/60/ЕС и чл.146о ал.1 от Закона за водите (ЗВ). Съгласно ЗВ, ПУРН се разработват на ниво район на басейново управление (РБУ), като компетентен орган за разработването и актуализацията им е Директорът на басейнова дирекция (БД). С цел постигане на по-добра координация на национално ниво разработването на ПУРН ще бъде общо за 4-те РБУ. Целта на тази дейност е да се разработят актуализирани ПУРН за периода 2022-2027 г. за 4-те РБУ в България. Изпълнението на дейността включва: 1.Анализ на резултатите от прилагането на първите ПУРН в четирите РБУ, в т.ч.: - Анализ на степента на изпълнение на програмите от мерки и на ефекта от прилагането им по отношение намаляване на неблагоприятните последици при наводнения; - Анализ на причините за неизпълнение на мерки, в случай че такова се констатира; - Препоръки за съобразяване и прилагане в актуализираните ПУРН; 2.Анализ на резултатите от актуализираната ПОРН и на определените РЗПРН. 3.Отразяване на резултатите от анализа на изготвените карти на заплахата и на риска от наводнения 4.Определяне на цели и приоритети на управлението на риска от наводнения (УРН), в т.ч.: • Изготвяне на проект за цели и приоритети на ниво РЗПРН и на ниво РБУ и за РЗПРН в трансграничните райони; • Набиране на информация от други компетентни органи с функции по защита и управление на риска от наводнения, относно конкретни проблеми на местно ниво; • Изготвяне на финален вариант на приоритети и цели на УРН на ниво РБУ и РЗПРН. 5.Разработване на проект на програми от мерки (ПоМ), съобразно определените приоритети и цели, в т.ч. • Определяне и обосновка на необходимото ниво на защита; • Анализ на неприложени и/или неприключили мерки от ПУРН 2016-2021, вкл. обяснения за мерки които не са предприети; • Предложение и обосновка на подход при избора на мерки; • Избор на приложими мерки за всеки РЗПРН и на ниво РБУ; • Оценка на влиянието на мерките надолу по течението; • Приоритизация на мерките в ПоМ; • График на изпълнение за всяка мярка или група от мерки.; • Изготвяне на проект на ПоМ, вкл. остойностяване; • Система от индикатори за оценка на напредъка в изпълнението на ПоМ; • Структуриране на ПоМ в гео-база данни; • Анализ и оценка на съвместимостта на планираните мерки с целите на ПУРБ, вкл.обосновка на необходимостта от изключения по чл.4(7) от РДВ; • Анализ „разходи -ползи“ на проекта на ПоМ; • Финансов и институционален анализ на проекта на ПоМ; • Национални програми за изпълнението на ПоМ - 2022-2027. 6. Разработване на проект на актуализирани ПУРН. 7. Подготовка за провеждане на обществени консултации по проекта на ПУРН и отразяване на резултатите; Изготвяне на финален вариант на ПУРН, в т.ч.: описание на процеса на консултациите; изготвяне на окончателен вариант на ПоМ съгласно постъпилите предложения в процеса на консултации; извършване на анализ „разходи-ползи“ на окончателния вариант на ПоМ; коригиране на Националните програми за изпълнение на ПоМ, съобразно резултатите от проведените консултации. 2 400 000.00 2 000 000.00
Д 13. Eкологична оценка/ оценка за съвместимост на Плановете за управление на риска от наводнения на Дунавски, Черноморски, Източнобеломорски и Западнобеломорски райони за басейново управление (2022-2027): Дейността включва: 1. Анализиране на вероятността и степента на въздействие на ПУРН на Дунавски, Черноморски, Източнобеломорски и Западнобеломорски райони 2022-2027 върху отделните компоненти на околната среда, в т.ч. вторични, кумулативни, едновременни, краткосрочни, средносрочни и дългосрочни, постоянни и временни, положителни и отрицателни последствия от тяхното прилагане, в т.ч. и по отношение на територията на други държави с цел съобразяване с необходимостта от провеждане и на процедура по ЕО в трансграничен контекст, предвид задълженията на страната ни по международно, европейско и национално законодателство като: • се вземат предвид техните цели, териториален обхват и степента им на подробност; • се разгледа евентуалното развитие на компонентите и факторите на околната среда без прилагането на плановете; • се предложат при необходимост мерки за предотвратяване, намаляване и възможно най-пълно компенсиране на неблагоприятните последствия от предвижданията на плановете върху околната среда. Мерките следва да бъдат мотивирани, в т.ч. и по отношение на очакваното положително въздействие; • се предложат мерки за наблюдение и контрол на въздействията върху околната среда от прилагането на плановете, включително и индикатори за наблюдение. 2. Анализиране на вероятните значителни въздействия на плановете върху предмета и целите на опазване на защитени зони, попадащи в техния териториален обхват. Отделните етапи на изпълнение на дейността са: 1. Изготвяне на схеми за провеждане на консултации; задания за обхват и съдържание на Докладите за Екологична оценка на проектите на ПУРН на Дунавски, Черноморски, Източнобеломорски и Западнобеломорски райони, както и уведомления по чл.10 от Наредбата за ОС; 2. Изготвяне на доклади за оценка за съвместимост, Доклади за екологичната оценка, в т.ч. и нетехническо резюме към тях за всеки един от проектите на ПУРН на Дунавски, Черноморски, Източнобеломорски и Западнобеломорски райони; 3. Консултации по докладите за ЕО и ОС на проектите на ПУРН на Дунавски, Черноморски, Източнобеломорски и Западнобеломорски райони: 3.1. Провеждане на консултации по докладите за ЕО и ОС по реда и сроковете на чл. 20 и чл. 21 от Наредбата за условията и реда за извършване на ЕО на планове и програми. 3.2. Отразяване на резултатите от обществените консултации в ЕО и ОС и изготвяне на документация за резултатите от консултациите с обществеността и със заинтересованите и засегнати органи или лица. 4. Подпомагане на Възложителя при осъществяване на последващи действия и изготвяне на SWOT анализ на проектите на ПУРН на Дунавски, Черноморски, Източнобеломорски и Западнобеломорски райони: 4.1 Окомплектоване и внасяне на документация по ЕО в МОСВ с искане за издаване на Становище по ЕО – съгласно чл. 23 от Наредбата за условията и реда за извършване на ЕО на планове и програми за всеки един ПУРН. 4.2 Участие в заседание/заседания на Междуведомствена комисия (МК) - специализиран състав на ВЕЕС към МОСВ, на които се разглежда документацията по ЕО на всеки един ПУРН. 4.3 Доработване/преработване на всеки един от докладите за ЕО, в случай на такова решение от МК. 4.4 Изготвяне на обобщени справки по чл. 29 от Наредбата за условията и реда за извършване на екологична оценка на планове и програми за ПУРН с обосновки на съответните мотиви за включване на мерки в ПУРН; 4.5 Изготвяне на SWOT анализ на Проектите на ПУРН на Дунавски, Черноморски, Източнобеломорски и Западнобеломорски райони Допълнително са предвидени 7000 лева за държавни такси. 248 200.00 243 600.00
Д 14. Провеждане на обществени консултации на всеки етап от разработването на ПУРН на национално и басейново ниво : Дейността включва изпълнението на различни по характер и обхват мероприятия за обществено консултиране по време на разработването на всеки етап на ПУРН 2022-2027 за четирите РБУ, регламентирани в Глава пета на ДН и Глава девета, раздел V от ЗВ. Според изискванията на ДН всяка държава-членка е длъжна да насърчава активното участие на заинтересованите страни в разработването, преразглеждането и актуализирането на ПУРН. Обществените обсъждания се извършат след завършването на проектите на всеки етап от разработването на ПУРН в съответствие с приетата Работна програма и График за консултациите с обществеността. Съгласно чл.146р от ЗВ за всеки РБУ се публикуват и обявяват на обществеността, вкл. водоползвателите, за консултации и писмени становища по проектите на ПОРН и РЗПРН, карти на заплахата и на риска от наводнения, проекта на ПУРН с планираните мерки и очакваните резултати от тяхното изпълнение, както и постигнатите резултати и предложенията за изменение и актуализация на мерките в плана. С цел представяне на проектираните мерки, идентифициране на неточности и подпомагане на последващия етап при финализиране на Програмата от мерки, още в процеса на разработването им е предвидено да се проведат допълнителни консултации по места. След публикуване от Басейновите дирекции на проект на работен документ (ПОРН, РЗПРН, карти на заплахата и риска от наводнения, ПУРН) се инициира дискусия в рамките на сроковете за обсъждане и се подготвят тематични и информационни материали. Проектът на ПОРН и определените РЗПРН, съгласно изискванията на чл.146р, ал.1, т.1 от ЗВ трябва да се публикува и обяви на обществеността за писмени консултации и становища в срок до два месеца. Проектът на ПОРН трябва да е на разположение на обществеността най-малко три и половина години преди началото на периода, за който се отнася Планът. Проектът на картите на районите под заплаха от наводнения и за риска от наводнения, съгласно изискванията на чл.146р, ал.1, т.2 от ЗВ трябва да се публикува и обяви на обществеността за писмени консултации и становища в срок до два месеца. Проектът на картите трябва да е на разположение на обществеността най-малко две и половина години преди началото на периода, за който се отнася Планът.Съгласно чл.146с, ал.2 и 3 от ЗВ всяко лице може да консултира Басейновата дирекция и да предостави писмено становище, което става неразделна част от документацията към ПУРН. Проектът на Плана за управление на риска от наводнения, включително планираните мерки и очакваните резултати от тяхното изпълнение, както и постигнатите резултати и предложенията за изменение и актуализация на мерките и плана, съгласно изискванията на чл.146р, ал.1, т.3 от ЗВ трябва да се публикува и обяви на обществеността за писмени консултации и становища в срок до шест месеца. Проектът на плана трябва да е на разположение на обществеността най-малко една година преди началото на периода, за който се отнася Планът. Съгласно чл.146с, ал.2 и 3 от ЗВ всяко лице може да консултира Басейновата дирекция и да предостави писмено становище, което става неразделна част от документацията към ПУРН. Съгласно чл.146с, ал.1, т.1 от ЗВ проектът на план следва да се публикува на интернет-страниците на БД и МОСВ, и да се обяви в два централни ежедневника, както и в електронни средства за масова информация. Всеки етап от разработването на ПУРН, вкл. и Програмата от мерки, включва: 1. Разработване на тематични материали, в т.ч. информационни материали, въпросници и др. Дейността ще се изпълни от експерти на Басейновите дирекции, МОСВ. 2. Подготовка и провеждане на срещи със заинтересованите страни и с обществеността Дейността ще се изпълни от експерти на Басейновите дирекции, МОСВ и МБВР. 3. Анализ на резултатите от проведените консултации с обществеността. 306 000.00 276 680.48
Д 15. Трансгранична координация на всеки етап от разработването на ПУРН 2: Целта на изпълнението на тази дейност е да се постигне координация и съгласуваност при оценката и планирането на управлението на риска от наводнения в трансграничен аспект със съседните, на България, страни. Съгласно Директивата за наводненията ефективното предотвратяване и ограничаване на последиците от наводненията изисква съгласуване между държавите-членки, когато речният басейн попада в границите на Общността и сътрудничество с трети страни, когато речният басейн не е изцяло в границите на Общността. Това е в съответствие с Директива 2000/60/Е0 и международните принципи на управлението на риска от наводнения, основаващи се по-специално на Конвенцията на ООН за опазване и използване на трансграничните водни течения и международните езера. България, съвместно със съседните страни предприе действия за координация в съответствие с изискванията, заложени в Директивата за наводненията още през първия цикъл на планиране. Подписани са двустранни споразумения в областта на водите със съседните страни (Р.Турция, Р. Гърция, Румъния), а със страните, с които нямаме такива– се предприети действия за подготовката им (Р. Сърбия и Р.Македония). По силата на двустранно споразумение за сътрудничество при управление на водите между България и Румъния, подписано през ноември 2004 г. е създадена Съвместна комисия за управление на водите. В Р. България голяма част от реките са част от трансгранични водни течения. Посоката на развитие на трансграничната координация при разработването на ПУРН 2022-2027 следва да се запази и доразвие. За Втория цикъл на планиране следва още на най-ранен етап да се предприемат съответните действия за съгласуване на работна програма за координиране и сътрудничество със съответната страна на съответните етапи и видове дейности за постигане на подобрена трансгранична координация. Установяване на по-тясно двустранно сътрудничество със съседните страни, чрез което да се постигне съгласуваност и координираност на необходимите действия, като за всеки един етап да се определят съответните елементи, данни и информация. Ефективно предотвратяване и ограничаване на последиците от наводнения чрез съгласуване със страните-членки и сътрудничество с трети страни в съответствие с Директива 2000/60/ЕО и международните принципи на управлението на риска от наводнения, основаващи се по-специално на Конвенцията на ООН за опазване и използване на трансграничните водни течения и международните езера. Осигуряване на обмен на актуална информация между съответните компетентни органи за целите на предварителната оценка на риска от наводнения. (чл.4, §3 от ДН) Съгласуване между държавите-членки на райони със значителен потенциален риск от наводнения, определени въз основа на предварителната оценка на риска от наводнения. (чл.5, §2 от ДН) Осъществяване на предварителен обмен на информация със съответните държави-членки за целите на съставянето на карти на заплахата и риска от наводнения за определените райони със значителен потенциален риск от наводнения. (чл.6, §1 от ДН) Съгласуване на мерките за намаляване на риска от наводнения по протежението на съответния речен басейн. Съгласуване на плановете за управление на риска от наводнения на ниво район на международен речен басейн. (чл.8, §2 от ДН). 70 859.00 6 919.50
Д 16. Осигуряване на координация и съгласуваност на изпълнението на дейностите от проекта: Целта на тази дейност е да се постигне пълното и качествено изпълнение на дейностите по проекта. За целта се създават: Управляващ комитет(УК) и Техническа Консултативна Група (ТКГ) към Споразумението с МБВР, и Експертна работна група за изпълнение на проекта (ЕРГ), която ще подпомага ЕУП. - Основни задължения на УК: следи за напредъка по изпълнение на Споразумението; обсъжда и одобрява предложения за промени в Споразумението; разглежда и приема докладите за напредъка по изпълнение на Споразумението, като при необходимост изисква тяхното допълване и коригиране; одобрява и следи изпълнението на услугите по Споразумението; разглежда и взема решения по въпроси, свързани с изпълнение на Споразумението; подпомага МБВР в процеса на предоставяне на необходимите данни и информация, необходими за изпълнение на дейностите; получава консултации от МБВР при избор на възможни варианти за изпълнение на дейности по проекта извън обхвата на Споразумението; приоритизира дейностите, които следва да се изпълняват по Споразумението; приема подробния годишен работен план по изпълнението на дейностите, включени в Споразумението; получава информация от МБВР и екипа за управление на проекта за напредъка на ключовите етапи от изпълнението му и постигнатите междинни резултати; при необходимост, предлага корективни мерки за цялостно постигане на планираните цели на Споразумението; при необходимост, одобрява изменението на плана за изпълнение на услугите по Споразумението и неговия бюджет. В състава на УК ще се включат представители на МОСВ, Дирекция УВ и четирите БД на ръководно ниво и външни консултанти. - ТКГ– основен механизъм за комуникация и взаимодействие между МБВР и МОСВ на техническо ниво, основни задължения: осъществява постоянно взаимодействие между МБВР и МОСВ на техническо ниво; събира, обобщава и предоставя на МБВР информация; обсъжда напредъка, търси и предлага решения за преодоляване на трудностите при изпълнение на дейностите от Споразумението; обменя информация за напредъка по дейностите, съгласно графика за изпълнение за следващия месец; уведомява Ръководирулят на ЕУП за възникнали въпроси по отношение на срещани трудности; уведомява писмено, чрез ръководитела на проекта, МБВР за събития, които се очаква да имат съществено значение и/или отражение върху изпълнението на услугите; - Основни задължения на ЕРГ: дава становище по всеки доклад, представен от МБВР, в изпълнение на Споразумението с МОСВ; при необходимост, дава становище по коментарите на заинтересованите страни и външните експерти, част от УК; участва в приемане изпълнението на отделните етапи от сключените договори за обществени поръчки, свързани с проекта; представителите на всяка БД в ЕРГ участват в организирането и провеждането на обществените консултации на: проекта на актуализация на ПОРН, вкл. проектите на РЗПРН; проектите на карти на заплахата и риска от наводнения; по време на разработване на програмите от мерки за ПУРН и проектите на ПУРН за съответния район за басейново управление; регистриране на постъпилите предложения от обществените консултации на всеки един етап от тяхното провеждане и становище за тяхното съответствие с целите на ПУРН; подготовка и систематизиране на информация, необходима за Информационната система за управление на риска от наводнения (ИС за УРН); осигурява съгласуваност на изпълнението по отношение обхват, структура и формат на информацията между всички дейности от проекта, вкл. резултатите от изпълнението на обществени поръчки ведно с осигуряване на съвместимост с разработваните функционалности на ИС; И двете групи ще осигуряват и съгласуваност с изискванията на Ръководствата на ЕК за докладване, проследяване отразяването на становищата от обществените консултации, вкл. консултациите по ЕО и други дейности свързани със съгласуваността при разработването на всеки един от етапите на ПУРН 2022-2027 г. за всеки РБУ. 303 533.00 179 226.96

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).