Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез въвеждане и сертифициране на системи за управление в съответствие с изискванията на стандарта за управление на качеството БДС EN ISO 9001:2015 и стандарта за управление на околната среда БДС EN ISO 14001:2015: Системите за управление /СУ/са основен фактор за просперитета на всяко предприятие, които дават добавена стойност на всички видове икономически дейности.
Освен, че повишават сериозно конкурентоспособността, внедряването и ефективното използване на СУ базирани на ISO стандарти води до въвеждане на единен начин на работа в една организация, намаляване на производствените разходи, увеличение на производителността при намалена себестойност, нарастване на печалбата и елиминиране на неефективните бизнес процеси.
ISO стандартите допринасят за развитието, производството/доставката на по-безопасни и опазващи околната среда продукти и услуги, помагат за трансфер на технологиите, улесняват международната търговия и осигуряват безпристрастност на икономическите участници, защитавайки ползвателите на стоки и услуги. Те са приложими за всяка организация, независимо от нейния размер, вид и дейност, която иска да увеличи ползите от непрекъснатото си усъвършенстване и подобрение на управленската си дейност
ISO 9001 e най-популярният и широко разпространен международен стандарт, поставящ изискванията към системите за управление и способността на дадена организация да предоставя непрекъснато продукт/услуга, който да удовлетворява клиентските и приложимите нормативни изисквания. Стандартът се основава на основни принципи, които гарантират успешно ръководене и функциониране на организацията като: насоченост към клиента; лидерство; приобщаване на персонала; процесен подход; подобряване; взимане на решение, основани на доказателства; управление на взаимоотношенията.
На 23.09.2015 г. влезе в сила новото издание на ISO 9001:2015, което въвежда нови изисквания към СУК, свързани с приравняването към Annex SL на Директива на ISO.
Версия ISO 9001:2015 предлага нова структура на системата за управление на качеството с цел улесняване на интегрирането с други СУ и е предвидена така, че да не бъде модел за документиране на политики, цели и процеси на организацията, а да осигури логично представяне на изискванията за:
-Лидерство;
-Контекс на организацията- съвкупността от обстоятелства, в която организацията реализира бизнеса си;
-Задължителен процесен подход;
- Действия за справяне с рискове и възможности;
-Контрол на външно осигурени продукти и услуги;
-Документирана информация;
ISO 14001 определя изискванията към системата за управление на околната среда /СУОС/, която може да се интегрира с други изисквания за управление, за да помогне на организациите да достигнат, както икономическите си цели, така и целите, свързани с околната среда. Основен акцент на стандарта е идентифицирането и оценката на аспектите по отношение на околната среда, като по този начин организациите се стремят да намалят негативните въздействия от дейността си.
Версия ISO 14001:2015 предлага изцяло нова структура на СУОС с цел улесняване на интегрирането с други системи за управление и включва следните основни акценти:
-Определяне на рисковете и възможностите за гарантирано постигане на набелязаните цели;
-Определяне на контекста на организацията и заинтересованите страни - засилва връзката между заинтересованите страни и стратегическия контекст на организацията;
-Интегриране на екологични аспекти и въздействия в стратегическото управление на риска- негативни аспекти на околната среда - въздействия (заплахи) и такива, произтичащи от положителни екологични аспекти-въздействия(възможности).
-По- голяма ангажираност от страна на висшето ръководство–лидерство.
Етапи на изпълнение на дейността:
1.Подготовка и провеждане на избор на изпълнител за дейността разработване и въвеждане на СУК и СУОС в съответствие със стандарти БДС EN ISO 9001:2015 и БДС EN ISO 14001:2015 по реда на ЗУСЕСИФ и сключване на договор /3--4 ти м./.
2.Въвеждане на СУК и СУОС /5-8-ти м./.
3.Избор на външна организация, акредитирана за сертифициране на СУ в съответствие с ISO/IEC 17021-1:2015 по реда на ЗУСЕСИФ и сключване на договор/9-ти -10ти м./
4.Сертифициране на СУК и СУОС /10-12-ти м/. |
19 000.00
|
18 700.00
|
Дейности за инвестиции в ново оборудване, допринасящи за въвеждане и спазване на съответствието с изискванията на въведените сертифицирани системи за управление на качеството и околната среда: Проектът предвижда закупуване на ново оборудване /машина за лазерно рязане и гравиране, фотодигитайзер, плотер, автоматични шевни машини и машина за лепене на декорации/, които използват съвременни технологии, позволяващи прецизна и деликатна работа и гарантиращи постоянното и безкомпромисно качество, съобразно изискванията за въвеждане и сертифициране на предвидените по настоящия проект СУК и СУОС.
"ЮНОНА-Катя Генева"ЕООД разработва и произвежда собствени колекции със стилно и съобразено с модните тенденции дамско и детско облекло, а успя да се наложи и като производител на сценични костюми и изработва уникални модели за звезди от шоубизнеса, балетни формации и др. Конструирането и производството на сценични костюми е изключително труден, сложен и прецизен процес, особено при актуалните в модната индустрия процеси изрязване и гравиране на орнаменти върху различни материали (текстил, кожа, лак). Предприятието не разполага с необходимото за това оборудване и се налага да извършва някои от тези операции ръчно. Рязането на текстил или кожа с ножици или ножове е истинско предизвикателство, особено ако дизайнът е с висока сложност, материите се разнищват по среза и е почти невъзможно да се постигне еднаквост на изрязаните фигури.Тези операции са възлагани и като външни услуги, което създава проблеми като неспазване на срокове за изпълнение и несъответствие на резултата с проектния модел, водещо до брак.Закупуването на машина за лазерно рязане и гравиране ще гарантира постоянно високо качество и прецизност на рязането до микрон; възможност да се изрязват мотиви с много детайли и голяма сложност на формите; добре обработени ръбове, без разнищване; повторяемост, независимо от вида на материала и броя на изделията.
Сходни проблеми възникват при декорирането на облеклата с перли и рапидки, поради факта че това се извършва изцяло на ръка. Процесът е трудоемък и е невъзможно да се избягват грешки, което води до дефектни изделия и трудности при възпроизвеждането и повторяемостта на модела. Проектът включва закупуване на автоматична машина за поставяне на перли, звезди и рапиди, което ще осигури отличното постоянно качество на всеки детайл и намаляване на брака.
Предвидено е закупуване на фотодигитайзер с изключително висока точност и обхват на заснемане, който служи за автоматизирано въвеждане на кройките в CAD/CAM системата, където след това се размножават в различни номера, подреждат се в капак за настилки преминават в кроялен участък. В момента контурите на кройките се въвеждат ръчно. Чрез осигуряването на фотодигитайзер ще се изолира фактора „човешка грешка” и ще се намали значително времето за извършване на тази операция, съответно ще се задоволят изискванията на клиента за качество и прецизност.
Предвиденият за закупуване плотер ще осигури оптимизиране на процеса размножаване/принтиране на кройките, благодарение на изключително високата си скорост на чертане- до 140 кв.м/ч, а също така и размера на който може да печата-2250мм. При наличното в момента оборудване кройките се принтират с 75 кв.м/ч, а максималната ширина на печат е 1800мм. Тази инвестиция ще обезпечи бързината на размножаването на кройките и ще даде възможност на дружеството да поема по-големи поръчки и да гарантира качественото им изпълнение в срок.
Предвидените за закупуване автоматични шевни машини, разполагащи с модерни функционални и технически характеристики/клема за задържане на конеца в началото на шева, автоматично отрязване на конците, програмируеми затяжки в началото и края на шева и т.н/ ще заменят налични механични шевни машини и ще гарантират бързина и прецизност при ушиването на облеклата, както и намаляване на брака на дефектни изделия.
Етапи на изпълнение на дейността:
1.Изготвяне на техническа спецификация /1-ви м./
2.Подготовка и провеждане на процедура „избор с публична покана“ избор на изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ /1-3- ти м/;
3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация с приемо-предавателни протоколи, без забележки /4-6 ти м./ |
98 960.00
|
98 960.00
|
Информиране и публичност: Успешното реализиране предвидените по проекта мерки за информация и комуникация е насочено към постигане на следните цели:
- повишаване обществената осведоменост и прозрачността по отношение на финансирането на проекта от ЕС;
- информиране на широката общественост за ролята, която играе Европейският съюз съвместно с държавите-членки при отпускането на помощта и за резултатите от нея;
- гарантиране прозрачността в процеса на усвояване на европейските фондове и изпълнението на финансираните проекти;
- информиране за източника на европейско съфинансиране;
„Юнона-Катя Генева“ ЕООД ще предприеме всички необходими действия за популяризиране на получената безвъзмездна финансова помощ в съответствие с клаузите на подписания административен договор, при стриктно спазване на изискванията посочени в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“, изготвен съгласно Регламент /ЕС/№ 1303/2013.
Всички документи и материали, свързани с проектните дейности, ще бъдат съобразени с техническите изисквания за визуализация на проекта и изготвени съгласно Наръчника и в съответствие с Регламент за изпълнение /ЕС/ №821/2014, отнасящ се до използването на емблемата на ЕС, графичния дизайн на общото лого на програмния период 2014-2020, слогъна „Една посока-много възможности“и правилата за визуална идентичност.
При всички мерки за информация и комуникация и визуализация на проекта, предприети от „Юнона-Катя Генева“ ЕООД, изрично ще бъде указано предоставеното национално и европейско финансиране. В своите публикации и изготвени информационни материали кандидат-бенефициентът се задължава да предприеме подходящи мерки, за да информира обществеността за предназначението на отпуснатата ЕС безвъзмездна финансова помощ, максималния размер на помощта и дела на безвъзмездната финансова помощ в общия размер на допустимите разходи по проекта. За изпълнението на проектните дейности и постигнатите резултати ще бъдат информирани всички заинтересовани страни и широката общественост, чрез предприемането на следните действия:
- Публикации в уеб-сайта на бенефициента на информация за проекта наименование на проекта, № на сключения административен договор за безвъзмездна помощ, цели, срок на изпълнение, очаквани резултати/ и напредъка в реализирането му. Информацията ще бъде актуализирана в съответствие с проектните дейности и планираните мероприятия
- Прессъобщение в регионална или национална медия относно началото на проектните дейности и предстояща встъпителна пресконференция -1бр
- Встъпителна пресконференция за представяне на проекта на заинтересованите страни и обществеността. Мероприятието ще бъде предварително анонсирано по подходящ начин чрез прессъобщение, публикувано рекламно-информационно каре и на интернет страницата на бенефициента;
- Информационна табела, поставена на видно място на изпълнение на проекта – 1бр.;
- Информационен банер, който ще се монтира в залата, където ще се провеждат встъпителната и заключителната пресконференции – 1бр.;
- Информационни брошури, съдържащи информация за проекта, ще се разпространяват сред потенциални клиенти на иновативния продукт и представители на всички заинтересовани страни – 100 бр.;
- Информационни стикери, поставени на подходящо място на повърхността на закупените машини и оборудване – 14 бр.
- Прессъобщение в регионална медия за успешно приключване на проектните дейности и относно предстояща заключителна пресконференция за оповестяване резултатите от изпълнението на проекта -1 бр.;
- Заключителна пресконференция, на която ще се представят изпълнените дейности и постигнатите конкретни резултати по проекта и предвидените мероприятия за осигуряване на неговата устойчивост;
В хода на изпълнение на проектните дейности ще бъдат ползвани подходящо оформени бланки на документи с ясна визуализация и в съответствие с „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ |
1 917.99
|
1 902.50
|