Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Transport and Transport Infrastructure

Planning region: All

Description

Development of education by building, upgrading, modernizing and improving the quality and access to educational infrastructures is one of the main priorities of Dobrich Municipality set out in the Municipal Development Plan of Dobrich Municipality for 2014-2020. The is also the main objective of the project proposal Reconstruction and Modernization of  Vocational School of Veterinary Medicine" Prof. Dr. Georgi Pavlov "Dobrich".
Official statistics shows that for the past three school years the number of early school leavers increases in  Dobrich. Vicational School of Veterinary Medicine "Prof. Dr. Georgi Pavlov" Dobrich "(Capturas) has 43 years of history and is one of three specialized schools for teaching Veterinary Medicine in the country. It is an educational institution of regional importance because  students from other neighboring municipalities are trained in it. The school is located in a region where a major priority in the development of the economy is agriculture and food industry.
With the implementation of the planned activities will increase convenience for the users of building Capturas in relation to household sanitation, optimized heating, and will improve the learning process - its attractiveness, by modernizing classrooms.  Study halls, places for sports and recreation will be repaired, as well as yards to improve the quality of the learning environment, enhancing its attractiveness, reducing the number of early school leaving and increasing health awareness. The learning process and its attractiveness will be improved  by modernizing classrooms;  operating costs  will be redusced (mainly related to the implementation of key priorities). Thus, the project will contribute to achieving the primary objective of this grant scheme - to create conditions for modern educational services by improving the education infrastructure.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА: В рамките на дейността ще се извършва цялостно техническо и финансово управление, отчетност, контрол по проекта. По време на дейността ще се съблюдават принципите на добро финансово управление, икономичност, ефикасност, прозрачност и устойчивост. Дейността цели да осигури съгласуваност и яснота относно структурното и организирано управление на проекта, системите за обратна връзка между всички участници, ясни правила за докладване, прозрачно изпълнение на проектните дейности, мерките и правилата за ефективно изпълнение на проекта, както и разпределението на отговорностите и задълженията на всеки член на екипа. Предвиждаме екипа за организация и управление да се състои от следните позиции, съобразени с обхвата и съдържанието на проектното предложение: - Ръководител на проекта – отговаря за успешното реализиране на предвидените по проекта дейности и за постигането на предвидените резултати, както и за взаимодействието между всички участници в проекта. - Счетоводител – отговаря за финансовата отчетност на проекта, съгласно изискванията на Оперативната програма и националното законодателство на страната ни. - Координатор – подпомага дейността на ръководителя и взима дейно участие в процеса на техническата отчетност на проекта. Следи за напредъка на проекта. Сътрудничи си с всички отговорни институции в сферата на проекта. - Технически сътрудник - подпомага дейността на ръководителя, координатора при процеса на техническата и финансова отчетност на проекта. - Експерт обществени поръчки – ще има водеща роля при процеса на изготвяне на тръжната документация по предвидените в проекта дейности и ще организира провеждането на съответните тръжни процедури. Ще съдейства за разрешаването на всички юридически въпроси по време на изпълнението на проектните дейности. Помага на ръководителя и техническия сътрудник по проекта в отчетните дейности свързани с обществените поръчки; - Eксперт инвестиционен контрол – ще извършва наблюдения върху изпълнението на строителните дейности, тяхното качество, количествата на извършените дейности, напредъка на проекта, съгласно календарния график. Ще дава препоръки и становища относно възникнали в хода на изпълнението проблеми; Чрез сформирането на проектния екип, ще се създадат необходимите предпоставки за успешното администриране и изпълнение на проектните дейности в рамките на договорения период за изпълнение на проекта. Дейностите по управление, отчетност, контрол ще продължават през целия период на изпълнение. Те ще се изпълняват съобразно изискванията на Договора за предоставяне на БФП. Ще бъде извършвана документална проверка на всички съставени документи. Ще се осъществява текущо наблюдение, оценка и контрол на всички дейности, свързани с изпълнение на проекта и сключените договори с изпълнители. Изпълнението на проекта ще бъде съгласувано с въведената в Община град Добрич Система за финансово управление и контрол, която е съобразена с регламентите на ЕС, на Закона за финансовото управление и контрол в публичния сектор, Закона за вътрешния одит в публичния сектор, както и подзаконовите нормативни документи. 21 080.00 20 988.49
ИНЖЕНЕРИНГ - проектиране, авторски надзор и изпълнение на реконструкция и ремонт на Професионална гимназия по ветеринарна медицина "Проф. д-р Георги Павлов" град Добрич: Като първи етап от Инженеринга в рамките на дейността ще бъде изготвен Работен проект(РП) за " Реконструкция и модернизация на Професионална гимназия по ветеринарна медицина "Проф. д-р Георги Павлов" град Добрич”, който ще включва всички необходимми мерки за постигане на цялостно обновяване и модернизация на учебното заведение. Настоящото проектно предложение вклюва два основни под обекта- училищна сграда и физкултурен салон, както и прилежащото дворно пространство. На база изготвени и подадени на изпълнителя задължителни мерки включени в "Обследване за установяване на техническите характеристики (техническо обследване), свързани с удовлетворяване на изискванията по чл.109, ал.1, т.1-5 от ЗУТ и "Обследване за енергийна ефективност и валиден сертификат за актуалното състояние на потреблението на енергия, изготвен по реда на чл. 48 от ЗЕЕ". Втория етап от изпълнението на дейността ще обхваща изпълнение на СМР по " Реконструкция и модернизация на Професионална гимназия по ветеринарна медицина "Проф. д-р Георги Павлов" град Добрич" включващо два основни под обекта- училищна сграда и физкултурен салон, както и благоустрояване на часта от дворното пространство(имаща такава необходимост) в съответствие с предвидените дейности в изготвения и одобрен РП. Изпълнението на СМР ще се извършва в съответствие с част трета "Строителство" от ЗУТ и ще започне след издаване на разрешение за строеж от компетентните органи за обекта и подписване на съответните протоколи по Наредба 3/2003. Изпълнителят ще извършва СМР за " Реконструкция и модернизация на Професионална гимназия по ветеринарна медицина "Проф. д-р Георги Павлов" град Добрич" за обекта в съответствие с издадените строителни книга, условията на договора и изискванията на чл. 163 и чл.163а от ЗУТ. Част от предвидените инвестиции по сградата включват: - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предвидени като задължителни в техническото обследване на обекта. Съгласно Техническия паспорт в учебната сграда е необходимо нова покривна и таванска конструкция, тъй като сградата е на повече от 63 години. В сградата на физкултурния салон е необходимо цялостна реконструкция на покрива с ново покривно покритие и водоотвеждане. - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност, и ще водят до клас на енергопотребление "B" - подмяна на дограма на Физкултурни салон ; топлоизолация по външните ограждащи елементи на двата обекта (външни стени, тавани, подове); - подмяна на парокотел с по-висок к.п.д и на топлопроводи откъм спомагателна сграда към училището; - благоустрояване на прилежащите дворни площи – полагане на асфалтова настилка, монтаж на бетонни плочи за алеите , перголи и пейки. По време на внедряване на енергийно ефективни мерки и ремонт на обекта на интервенция Професионална гимназия по ветеринарна медицина "Проф. д-р Георги Павлов" град Добрич ще бъде упражняван авторски надзор с цел точното изпълнение по време на ремонтните дейности. Изпълнителят посредством експерт/и - правоспособни лица, автори на проектната документация по части, ще осъществява авторски надзор съобразно изискванията на чл.162 от ЗУТ и договора за изпълнение . С осъществяване на надзор проектантите- автори на отделни части от работния проект, ще гарантират точно изпълнението на проекта, спазването на архитектурните, технологичните и строителните правила и норми, както и подготовката на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация. Дейностите, заложени в проекта са съобразени с изискванията от насоките за кандидатстване. Те целят цялостно обновяване и модернизиране на Професионална гимназия по ветеринарна медицина и превръщането й в модерно училище, отговарящо на европейските стандарти. 901 343.56 1 001 926.76
СТРОИТЕЛЕН НАДЗОР по време на СМР и оценка на съответствието на инвестиционния проект: Консултантските услуги, ще включват изпълнение функциите на Консултант съгласно ЗУТ за оценка на съответствието на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор. Изпълнението на дейността ще включва дейности за: След приемане от възложителя на работния проект от външен изълнител ще бъде изготвена оценка на съответствието за енергийна ефективност съгл. чл. 169, ал. 1, т. 6 от ЗУТ. Оценка на съответствието на инвестиционния проект от Експертен съвет за строежа, съгласно чл.142, ал.6 от ЗУТ(4-та и 5-та категория). Упражняване на строителен надзор по време на строителството, съгласно чл.166, ал.1, т.1 от ЗУТ (до издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация). Строителния надзор ще бъде изпълняван съгласно изискванията на възложителя, определени в сключения за целта договор между Община град Добрич и фирмата изпълнител. Строителният надзор ще бъде извършен от избрана фирма изпълнител по реда на Закона за обществените поръчки. Фирмата следва да осигури надежден контрол върху качеството на изпълнение на планираната дейност за Реконструкция и модернизация на Професионална гимназия по ветеринарна медицина "Проф. д-р Георги Павлов" град Добрич , в съответствие с предварително определените качествени, количествени и технически параметри и показатели, заложени в работния проект. Контролната дейност е много важна за постигане на целите на проекта и постигане на резултати. Фирмата, която ще бъде избрана за изпълнение на строителния надзор ще бъде отговорна за изпълнението на всички изисквания на българското законодателство, свързани с надзора на строителните работи и ще проверява строителната фирма дали изпълнява адекватно строителните работи в съответствие с техническите параметри и изискванията на законодателството. Строителният надзор ще съблюдава за законосъобразност, пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителство, изпълнение на СМР съобразно проекта и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2, спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд, въвеждане в експлоатация и др.Вложените материали за изпълнение на СМР трябва да отговарят на действащите стандартизационни норми. Изпълнението на СМР трябва да съответства на всички нормативни документи, регламентиращи съответния вид дейност. 6 110.00 7 332.00
ДОСТАВКА И МОНТАЖ НА ОБОРУДВАНЕ И ОБЗАВЕЖДАНЕ: Настоящата дейност е логически обвързана и почива на разработената цялостна концепция свързана с постигане на конкретни резултати и реализиране проектните цели. По тази причина са предвидени доставка и монтаж/инсталиране на оборудване и обзавеждане, които ще осигурят равен достъп до качествено образование на деца от североизточна България (виж писмо с данни за обучавани ученици от ПГВМ "Проф. д-р Георги Павлов"), съвременни възможности и условия за интегрирано подобряване на учебния процес. Цялостното обновяване на материалната база посредством модернизиране на образователната среда ще се отрази положително на обучението и ще улесни и подпомогне процеса на внедряване на съвременни информационни, комуникационни и други методи на обучение. Предвидено е да бъдат обзаведени и оборудвани учебни, специализирани, компютърни кабинети, зали, кътове, офиси, лаборатории, библиотека и физкултурен салон с цел повишаване атрактивността и адаптивността на професионалното образование сред младите хора. Доставеното оборудване и обзавеждане ще формира зони в училище - за провеждане на адекватно на съвременните изисквания - обучение, практика, спорт, отдих, занимания по интереси. Това включва цялостно обзавеждане и оборудване на хирургична зала и лаборатории по професионална подготовка, компютърен кабинет; кабинет по чужди езици, конферентна зала, кабинети по БЕЛ, обществени науки и гражданско образование, математика, икономика и предприемачество, професионална подготовка, заседателна зала, зала за отдих, информационен център, фоайета и физкултурен салон. Доставеното модерно оборудване и обзавеждане ще обезпечи възможности за придобиване на нови, конкурентоспособни знания и умения и по-добра професионална реализация. Със закупеното оборудване и обзавеждане ще бъдат създадени условия за развитие на професионални и личностни знания и умения, необходими при успешното реализиране на пазара на труда. Дейността цялостното обновяване и модернизиране ще включва доставка и монтаж/инсталиране на специализирани артикули (съгласно индикативен списък, който е част от проектното предложение) разпределени по следния начин съгласно спецификата: • оборудване за учебна сграда – компютърно оборудване, периферия, аудиовизуална и цифрова техника, ветеринарно-медицинско лабораторно оборудване, оборудване за езиков кабинет, специализирани кабинети; • физкултурен салон – спортно оборудване. • обзавеждане за учебна сграда - учебни, специализирани, компютърни кабинети, зали, кътове, офиси и библиотека; • лабораторно обзавеждане за учебна сграда; • обзавеждане за физкултурен салон; 138 625.42 150 444.66
НЕЗАВИСИМ ФИНАНСОВ ОДИТ: Предвидено е осъществяването на независим одиторски контрол на разходите по проекта, а именно: 1. Проверка за установяване на съответствие между отчитането от страна на Бенефициента Община град Добрич на разходи по дейностите, залегнали в съответното одобрено проектно предложение и реда и правилата за отчитане на съответните разходи, определени и описани от Управляващия орган; 2. Проверка на счетоводни записвания, приходите и разходите по отношение на тяхната законосъобразност, точност и допустимост; 3. Проверка на разходно оправдателни документи и банкови документи; 4. Проверка за съответствие между разходите, заявени от бенефициента за възстановяване и тези, посочени в отчетните записи и разходооправдателните документи; 5. Проследяване ефективното прилагане на Националното законодателство и правото на ЕС при изпълнение на дейностите и отчитане на разходите по тях, залегнали в проектното предложение от страна на бенефициента; 6. Проверка за съответствие между декларираните в разходооправдателните документи разходи и дейности, заложени в одобрения проект; 7. Проверка дали разходите са направени в периода на проекта; 8. Проверка за наличието на всички необходими реквизити в разходооправдателните документи на бенефициента и за съответствие с изискванията на Закона за счетоводство и приложимите подзаконови нормативни актове; 9. Проверка за проследяване адекватността на одитната пътека, осигурявана от бенефициента, както и съхраняване на проектната документация, съгласно изискванията; 10. Изразяване на независимо одиторско мнение относно достоверното представяне във всички аспекти на същественост при изпълнение на проекта в съответствие с националните и международните одиторски стандарти; 11. Проверка дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; 12. Проверка за двойно финансиране за същата операция от друга програма или схема (национална или Общностна), както и от друг програмен период. 2 000.00 2 000.00
ИНФОРМАЦИЯ, ПУБЛИЧНОСТ И ВИЗУАЛИЗАЦИЯ НА ДЕЙНОСТИТЕ ПО ПРОЕКТА: Проектът включва набор от дейности за информация, публичност и визуализация, които да популялизират Европейския фонд за регионално развитие и Оперативна програма "Региони в растеж" 2014 -2020 година. Чрез тази Дейност Община град Добрич ще информира широката общественост за дейностите по проекта, неговия напредък и крайните резултати. По този начин бенефициентът ще осигури прозрачност на управление и изразходените финансови средства. Дейностите за визуализация, публичност информираност ще включват: - организиране и провеждане на пресконференция за стартирането на проекта; - организиране и провеждане на заключителна пресконференция; - регулярно информиране на медиите за хода и напредъка на проекта; - информационни стикери 1500 бр. - рекламни материали - табели, публикации в мрежата и др. На подходящо място ще бъдат поставени информационни банери (транспарант), които да информират за наименованието на проекта, общия бюджет, стойността чрез ЕФРР и съфинансирането от държавния бюджет. Различните етапи от развитието на проекта ще бъдат публикувани прессъобщения на интернет страницата на Община град Добрич, както и в местните медии. Ще бъде използван и Областен информационен център град Добрич за популяризиране етапите от проекта. По проектът се предвижда официална церемония "Първа копка" и за откриване на обекта, за което УО ще бъде предварително уведомен и негови представители ще бъдат поканени за присъствие за датите на провеждането на публичните събития. За по-голяма информираности визуализация относно целите на строително монтажните работи ще бъдат изработени билборд и постоянна информационна табела на обекта. През целия период на проекта ще се спазват правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. от единния наръчник на бенефициента. 3 050.00 3 180.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).