Реконструкция и модернизация на системи за външно изкуствено осветление в община Стамболово: Дейността предвижда изпълнение на мерки, заложени като препоръки в изготвения за общината Доклад от обследването за енергийна ефективност за всяка система за външно изкуствено осветление.
В тази дейност са предвидени следните допустими разходи, които са обосновани и в Доклада, приложен към проекта:
- Доставка и монтаж на диоден уличен осветител LED 33,2 W - 397 бр.
- Доставка и монтаж на диоден уличен осветител LED 13,0 W - 1166 бр.
- Доставка и монтаж на уличен осветител LED 13,0 W с вкл. акумулатор и соларен панел - 10 бр.
- Демонтаж на старо осветително тяло, включително конзола и извозване до склад - 561 бр.
- Доставка и монтаж на нови рогатки -1573 бр.
- Табло-управление за интелигентна система за управление на уличното осветеление - 20 бр.
- Доставка и интегриране на интелигентна система за управление на уличното осветление - софтуер - 1 бр.
Общо разходи: 641 799,38 лв.
Тези разходи са обособени в отделни бюджетни редове за всяка система поотделно и са отнесени към Раздел I. РАЗХОДИ ЗА СМР и Дейност 1: Реконструкция и модернизация на системи за външно изкуствено осветление в община Стамболово.
Енергийната ефективност представлява и ще остане приоритет за Република България в дългосрочен план в контекста на усилията за намаляване на енергийното потребление и назависимостта от внос на енергийни ресурси.
Енергийно ефективното осветление е приоритет, както на национално, така и на европейско ниво. Уличното осветление е един от големите консуматори на енергия в общините, което оказва влияние на ръста на енергийното потребление през последните години.
Чрез реализиране на тази дейност, ще се повиши енергийната ефективност в община Стамболово чрез технологично обновление и модернизиране на системите за външно изкуствено осветление, което от своя страна ще подобри условията на живот на населението.
Проектът е насочен към основната целева група–жителите на общината, които ще се възползват пряко от очакваните резултати от изпълнението на проектното предложение, а именно:
•подобрено качество на уличното осветление в съответствие с признатите международни стандарти
•намалени емисии от въглероден двуокис и подобрено качество на въздуха
•повишена безопасност на движение на пешеходци и МПС, както и създадени предпоставки за намаляване на транспортни инциденти и битова престъпност през тъмната част на денонощието
•подсигурено спокойствие и сигурност на гражданите
Проектът ще доведе и до намаляване на разходите на общината за ел.енергия и за поддръжка на СВИО и съответно до генериране на спестявания на публичен финансов ресурс в дългосрочен план, както и до повишена осведоменост и знания на експертите в сферата на ЕЕ. |
641 799.38
|
0.00
|
Изготвяне на работен проект: Община Стамболово кандидаства за разходите за изготвяне на работен проект, тъй като на етап кандидастване не е изготвен работен проект.
Разходите ще бъдат реално извършени по време на изпълнението на проекта в рамките на договорения срок за изпълнение на проекта и ще бъдат фактурирани, платени и изпълнени между първата и последната дата на допустимост на разходите за дадения проект.
Ще бъде представен работен проект (работни чертежи и детайли) в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и подзаконовата нормативна уредба към него. Работният проект ще се представи в срок до 10 (десет) работни дни след одобряването му, но не по-късно от 10 (десет) месеца от сключване на договора за БФП.
Работният проект трябва да съдържа избор на класове за осветление, да определя технически изисквания, да включва изчисляване на светлотехнически показатели и показатели за енергийна ефективност в съответствие със стандартизационен документ за улично осветление СД CEN/TR13201-1 и български стандарти за улично осветление: БДС EN 13201-2, БДС EN 13201–3 и БДС EN13201–5.
Работният проект трябва да съдържа данни за избрания вид осветител с данни за светлоразпределение, номинална мощност и светлинен поток, като стойността на светлинния добив да е не по-малко от 120 lm/W, а за светлоразпределение да са с 0.0 % излъчване на светлинен поток нагоре, съгласно критериите на Европейския съюз за зелени обществени поръчки за улично осветление и пътна сигнализация. |
36 000.00
|
0.00
|
Строителен надзор: Съгласно чл. 168 от Закона за устройство на територията /ЗУТ/, лицето/ фирмата упражняваща строителен надзор носи отговорност за:
законосъобразно започване на строежа; пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2; спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; годността на строежа за въвеждане в експлоатация; оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания; правилно изпълнение на строително – монтажните работи.
Тази дейност включва контрол над строителния процес и изготвяне на необходимата документация, както и гарантиране на качествено изпълнение на строително-монтажните работи и максимална удовлетвореност от крайния продукт.
Строителният надзор включва откриване на строителна площадка; заверка на заповедна книга; съставяне на актове по време на строителството (образци 5, 6 ,7 и 12); съставяне на акт 14 за изпълнената конструкция (груб строеж); изготвяне на констативен акт 15 по чл. 176 от ЗУТ (след завършването на строежа); изготвяне на окончателен доклад (акт 16) до ДНСК (Дирекция за национален строителен контрол), РДНСК (Районна дирекция за национален строителен контрол) или съответната община по чл. 177 ЗУТ; издаване на необходимите становища от общински или държавни органи и институции за въвеждане на обекта в експлоатация и подготвяне на пълен комплект документация за въвеждането му в експлоатация. |
8 400.00
|
0.00
|
Авторски надзор: В изпълнение на тази дейност ще бъде упражняван авторски надзор върху строежите от проектантския екип подготвил инвестиционния проект в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти.
Целта на авторският надзор е същият да следи за точното изпълнение на разработения от него и одобрен от компетентните органи инвестиционен проект. Дейността на проектанта при осъществяване на този надзор обезпечава успешното изпълнение на проекта и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството. |
6 000.00
|
0.00
|
Управление на проекта: В рамките на дейността ще се извършва цялостното техническо и финансово управление, отчетност и контрол на проекта. След подписване на Договора за БФП ще бъдат регламентирани конкретните отговорности на всеки член на екипа за управление напроекта. Дейността ще осигури съгласуваност и яснота относно структурното и организирано управление на проекта, както и разпределението на отговорностите и задълженията на всеки член на екипа.
Екипът за управление и изпълнение ще се състои от следните позиции, съобразени с обхвата и съдържанието на проектното предложение:
Ръководител на екипа - ще ръководи работата на екипа, ще отговаря за цялостното изпълнение на проектните дейности и договора за БФП и ще определя отговорностите на останалите членове на екипа, ще извършва цялостна оценка на изпълнението, управлението и постигането на заложените резултати. Ръководителя ще отговаря за съхранение на документите по проекта, ще координира дейностите по проекта, свързани с административното му изпълнение, ще изпълнява и мерките за информация икомуникация по проекта, ще осъществява мониторинг и ще следи за правилното изпълнение напроектните дейности, спазването на графика, докладването и отчитането, разходването на средствата и постигането на заложените резултати. Ще участва в подготовката на тръжната документация и провеждането на тръжните процедури за избор на изпълнители.
Технически експерт - ще подпомага дейността на ръководителя в процеса на реализиране на проекта, ще извършва наблюдения върху изпълнението на СМР дейности, тяхното качество и количество, ще осъществява контрол по време на строителните работи на обектите.
Финансов експерт - ще отговаря за финансовото изпълнение на договора за БФП и договорите с подизпълнителите, ще отговаря за воденето на точна и редовна счетоводна отчетност, изготвяне на финансовите отчети, осигуряване на цялостното управление на средствата в съответствие с правилата за добро финансово управление. |
12 996.00
|
0.00
|
Информация и публичност: Дейността има за цел да гарантира възможно най-широко разпространение на информацията за проекта и да повиши информираността и прозрачността за възможностите за финансиране, бенифициента и постиженията.
С изпълнение на тази дейност ще бъде изпълнен член 34, ал. 2 „Информация, комуникация и публичност“ от Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост, съгласно който получателите на финансиране от ЕС следва да посочат неговия произход и да осигурят видимост на това финансиране.
Тази дейност включва мерки за информация, комуникация и публичност, предприети от бенефициента. Мерките за публичност целят повишаване на информираността на общността и демонстриране на неговата роля и значение за Община Стамболово. Мерките са насочени към целевите групи, бенефициенти и цялата общественост.
За да бъде изпълнен член 34, ал. 2 „Информация, комуникация и публичност“ от Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост, получателите на финансиране от ЕС следва да посочат неговия произход и да осигурят видимост на това финансиране.
В тази връзка, Община Стамболово ще изпълни следните действия:
1. При всички мерки за информация, комуникация и публичност, предприети от бенефициента, изрично ще се указва произходът на финансиране чрез поставяне на:
Емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“.
2. По време на осъществяването на проекта, бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа, като:
- Включи на съществуващия си уебсайт кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС.
- Постави в осемте населени места 8 плаката с информация за проекта (минимален размер А3), в които ще се откроява финансовата подкрепа от ЕС, на видно за
обществеността място.
- Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва финансовата подкрепа от ЕС.
- Организира минимум две публични събития в процеса на изпълнение на проекта.
Средствата за информация и публичност са част от непреките разходи, които заедно с разходите за персонал са в размер до 2 % от преките допустими разходи. |
1 080.00
|
0.00
|
Изготвяне на Доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност за доказване на постигнатите резултати: В изпълнение на тази дейност ще бъде изготвен Доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност за доказване на постигнатите резултати в съответствие с действащото законодателство.
Проектът следва задължително да постига не по-малко от 30 % спестявания на енергия в резултат на изпълнение на мерките за енергийна ефективност. Това ще бъде доказано с доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност, който ще се изготвя по образец (Приложение 9), част от документите към Насоките за кандидастване.
За целите на отчитането на постигнатите резултати по проекта ще бъде необходимо след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, общината да представи доклад от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност, чрез който да се докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването. |
12 000.00
|
0.00
|